Współczesne media społecznościowe to często wykorzystywany kanał do komunikacji z innymi ludźmi. W ramach tych serwisów, popularnie nazywanych social media, użytkownicy wymieniają się komentarzami, rozmawiają, angażują się w transmisje na żywo i nawiązują rozmaite interakcje społeczne. Na przestrzeni ostatnich lat popularność mediów społecznościowych rosła bardzo szybko, a publikowanie i dostęp do materiałów stały się niezwykle łatwe. Nic zatem dziwnego, że również firmy upatrują w nich swojej szansy na sukces. Odpowiednio skonstruowany social media marketing pozwala dotrzeć z reklamą do wielu potencjalnych Klientów oraz tworzyć z nimi długotrwałe relacje. Dodatkowo przemyślane działanie w tym zakresie wspiera pozycjonowanie firmowej strony internetowej. Chcesz wiedzieć, jak przekuć marketing społecznościowy w zysk dla Twojej firmy? W Afterweb znamy na to odpowiedź!
Co to jest social media marketing?
Social media marketing to zbiór działań promocyjnych, których celem jest generowanie ruchu w witrynie przy pomocy mediów społecznościowych. Do najpopularniejszych reprezentantów social media należą na przykład Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin.
Marketing społecznościowy w służbie przedsiębiorcy. Jak z niego korzystać?
Warto wiedzieć, że dobrze przygotowany social media marketing to nic innego, jak strategia opierająca się na marketingu wirusowym. Dlatego jeśli chcesz stworzyć post w mediach społecznościowych, opłaca się poświęcić mu nieco więcej czasu. Gdy spotka się on z zainteresowaniem odbiorców, masz szansę na wygenerowanie sporego ruchu zarówno na Twoim fanpage’u, jak i w witrynie firmowej lub sklepie internetowym. Chcesz, by media społecznościowe w marketingu Twojej firmy stały się nieodzowne, a ludzie żywo reagowali na posty, jakie zamieszczasz? Postaw na ciągłe interakcje z nimi, odpowiadaj na komentarze oraz pytania. Dzięki temu pokażesz potencjalnym Klientom, że Ci na nich zależy. Ważnym aspektem jest też decyzja, którego portalu społecznościowego używać do kontaktów. Na sam początek określ swoją grupę docelową. W tym celu dobrze jest zainwestować w badania, jakie pomogą w uniknięciu poniesienia kosztów nietrafionej kampanii. Przemyśl też, czy Twój social media marketing ma obejmować tylko opcje darmowe mediów społecznościowych, czy lepszym wyjściem będzie korzystanie z płatnych reklam.
Zdecyduj, która wersja social media marketingu jest dla Ciebie najlepsza
Czy płatny marketing w mediach społecznościowych jest dobrą inwestycją? To zależy od kilku czynników, a głównym z nich jest budżet, jaki zamierzasz przeznaczyć na kampanię. Marketing i social media to dziś związek niemal nierozerwalny – trudno sobie wyobrazić udaną kampanię bez obecności firmy w mediach społecznościowych. Określ, czy chcesz dzięki niej zyskać większy ruch bezpośrednio w witrynie internetowej, czy może chodzi Ci głównie o rozpoznawalność profilu na Facebooku lub Twitterze. Dowiedz się też, jaka jest świadomość istnienia Twojej firmy w chwili obecnej, a także podsumuj jej dotychczasowe etapy rozwoju. Marketing w social media ma jeszcze jedną zaletę: na jego podstawie można uzyskać dokładne dane na temat zwrotu z inwestycji. Doskonale widać to zwłaszcza w płatnych wersjach mediów społecznościowych: w zamian dostajesz szereg przydatnych narzędzi ułatwiających śledzenie zachowań użytkowników i mierzenie efektywności każdego podjętego kroku. Może to też zrobić za Ciebie profesjonalna agencja social media, a jeśli tak jak Afterweb zajmuje się ona przede wszystkim pozycjonowaniem, tym lepiej. Sukces w mediach społecznościowych możesz bowiem przekuć w wysoką pozycję: nie tylko w świadomości internautów, ale też w wynikach wyszukiwania.