Pozycjonowanie

Wyjście z filtra Google może być prostsze. Sprawdź, jak zrobić to krok po kroku

wyjście z filtra google

W ostatnich latach Google rozpoczął intensywną walkę ze spamem, który można znaleźć w wynikach wyszukiwania. Aktualizacje algorytmu, takie jak Pingwin, oraz kary nakładane na witryny stosujące nienaturalne linkowanie pomagają wyszukiwarce zapanować nad nie zawsze odpowiednimi działaniami administratorów stron. W efekcie te sposoby, które kiedyś dawały pozytywne rezultaty, teraz skutkują nałożeniem filtra Google, czyli kary. Istnieją dwa jej rodzaje: filtr algorytmiczny, czyli nałożony przez algorytm wyszukiwarki, a także manualny, będący wynikiem ręcznego działania pracownika Google. Jak sobie poradzić z jednym i drugim jego rodzajem? W poniższym tekście opisujemy, jak wyjść z filtra Google i na nowo widzieć stronę w wynikach wyszukiwania. Zapraszamy do lektury.

Dowiedz się, co możesz zrobić, żeby z sukcesem wyjść z filtra Google

Gdy podejrzewasz, że na Twoją stronę został nałożony filtr Google, na początku określ jego typ – samodzielnie albo z pomocą specjalistów z Afterweb. Wejdź w Narzędzia dla Webmasterów i przejrzyj zakładki: Ruch związany z wyszukiwaniem i Działania ręczne. Jeżeli to pracownik Google ręcznie ukarał witrynę, tutaj znajdzie się powiadomienie. Zwykle powodem są nienaturalne linki przychodzące lub inne działania niezgodne z zasadami działania wyszukiwarki. Natomiast jeśli kara jest nałożona przez algorytm, nie znajdziesz o tym informacji w panelu. W tym przypadku trzeba skonfrontować wykres odwiedzin znajdujący się w Google Analytics z aktualizacjami algorytmu. Nagły spadek użytkowników pokrywający się z ogłoszoną wcześniej datą wprowadzenia modyfikacji oznacza, że Twoja strona mogła została ukarana przez automatyczny filtr Google. Dlaczego tak się dzieje? Zwykle kary są nakładane za nienaturalne linki: słowa kluczowe o sztucznym brzmieniu, jak na przykład „restauracja Wrocław”, odnośniki pochodzące z precli czy kiepskiej jakości katalogów stron.

Filtr Google nie oznacza końca strony internetowej. To szansa na jej ulepszenie

Jak wyjść z filtra Google, kiedy jest on już nałożony na witrynę? Jak mówią eksperci z naszej Agencji Afterweb, na początek trzeba zlokalizować adresy podstron z tymi linkami, które mogą być przyczyną kary. Brzmi jak prosta czynność, ale potrzebne jest do niej nie tylko dobre oko i intuicja, ale również doświadczenie. Gdy już masz gotową listę problematycznych odnośników, pora działać. Do każdego z tych portali prześlij prośbę o usunięcie linka, a później skrupulatnie notuj, które z nich zostały skasowane. Od tego zależy bowiem wyjście z filtra Google. Jeżeli nie masz kontaktu do webmastera albo prośba nie odniosła skutku, konieczne będzie przygotowanie pliku disavow. Polega to na stworzeniu pliku tekstowego, w którym zamieszczasz wszystkie kłopotliwe linki, które mogły doprowadzić do nałożenia filtra Google. Dobrym wyjściem będzie załączenie adresu całej domeny – zwłaszcza, jeśli prowadzi z niej więcej odnośników. Jeśli filtr Google jest manualny to zweryfikuj i popraw ewentualne błędy. Następnie, wyślij prośbę o ponowne rozpatrzenie sprawy i potwierdź, że niektóre z nienaturalnych linków zostały usunięte.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (5 głosów, średnia: 4,20 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

1 komentarz

  1. Artykuł może i szczegółowy, ale konkretnych wytycznych brak.
    Filtr algorytmiczny jest szczególnie bolesny dla nowych domen.
    Konkurencja może w prosty sposób zaszkodzić takiej stronie.
    Śmieciowe linki mogą wisieć miesiącami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33