Każda witryna może bardzo zyskać na skuteczności marketingowej dzięki wielu dodatkowym funkcjom. Mogą to być chaty bądź inne rozwiązania ułatwiające kontakt z nami, pojawiające się w odpowiednim momencie komunikaty i wiele innych podobnych drobiazgów. Z drugiej strony, dla nas pomocna jest możliwość dokładniejszego poznania zachowań klientów – dzięki temu będziemy w stanie lepiej dostosować do nich stronę. Google Tag Manager, pozwala nam to uzyskać bardzo łatwo. Co jest GTM? To łatwe do wdrożenia narzędzie (dodajemy dwa kody na każdej podstronie), dzięki któremu możemy uzupełniać witrynę o najrozmaitsze funkcjonalności. Dzięki niemu nie musimy wprowadzać zmian w kodzie źródłowym, co czyni takie prace szybszymi i niweluje ryzyko błędu.
Poznaj zalety, którymi cechuje się menedżer tagów Google i przekonaj się o nich sam
Google GTM nie jest narzędziem do mierzenia statystyk, niemniej, dzięki niemu nasz Analytics może dostarczać nam szerszych, niezwykle przydatnych informacji. Będziemy np. liczyć użycia konkretnych przycisków, wypełnienia formularzy i inne zdarzenia, co da znam znacznie lepszy obraz skuteczność konkretnych kampanii marketingowych bądź samej witryny. Google Tag Manager umożliwia ponadto kierowanie reklam Ads oraz tych na Facebooku do osób, które dokonały na niej określonej czynności. Pozwala bowiem na ustawienie szczegółowych grup użytkowników. Wreszcie, zastosujemy wiele dodatkowych narzędzi, których działanie w dodatku precyzyjnie ustawimy – np. zadbamy o to, by dany komunikat otwierał się tylko w określonych miejscach. Przetestujemy ponadto w trybie podglądu działanie każdego dodatku zanim zostanie on opublikowany. Wszystko to wykonamy w dodatku w minimalnym czasie i bez utraty szybkości strony – Google GTM nie ładuje zbędnych tagów i sprawia, że wzajemnie się nie spowalniają.
Wszystko to powoduje, że Google Tag Manager jest wprost nieocenionym narzędziem z punktu widzenia SEO – bardzo ułatwia bowiem nadanie witrynie takiej postaci, jaką cenić sobie będą użytkownicy.
Google tag manager co to jest??
Google tag manager to narządznie umożliwiające dodawania na stronie dodatkowych kodów bez konieczności wprowadzania zmian w źródłowym. Dzięki temu łatwo, szybko i bez ryzyka błędu wprowadzimy nowe fukcjonalności bądź podniesiemy swoje możliwości w zakresie śledzenia zachowań