Internet daje wiele możliwości pod warunkiem, że wie się jak je dobrze wykorzystać. O działaniach marketingowych zapewne słyszał każdy, jednak nie wszyscy wiedzą jak dobrać je do charakteru prowadzonej działalności. Każda branża wyróżnia się czymś zupełnie innym, a dodatkowo posiada inne wyzwania jakim trzeba sprostać. Głównymi działaniami marketingu prowadzonego online są kampanie reklamowe Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych. Ich właściwe dopasowanie do świadczonych usług pomaga w uatrakcyjnieniu oferty, a także zachęcie odbiorców do skorzystania z niej. Chcesz sprawdzić jak powinien wyglądać dobrze prowadzony marketing dla deweloperów? Pomożemy Ci w odniesieniu biznesowego sukcesu!
- Marketing dla deweloperów – poznaj najważniejsze korzyści
- Efektywny marketing dla deweloperów w Google Ads
- Pozycjonowanie stron jako marketing dla deweloperów
- Marketing dla deweloperów – praktyczne wskazówki SEO
- Jak reklamować deweloperów – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
- #1 Czy moja reklama dla deweloperów będzie się wyświetlać również na telefonach?
- #2 Czy decydując się na pozycjonowanie dostaje gwarancję, że moja strona będzie wyświetlała się jako pierwsza?
- #3 Czy reklama dla deweloperów Google Ads może być wyświetlane w konkretnych godzinach?
- #4 Jak prowadząc marketing dla deweloperów wyprzedzę swoją konkurencję?
- #5 Jaki rodzaj kampanii Google Ads jest najlepszy dla deweloperów?
Marketing dla deweloperów – poznaj najważniejsze korzyści
Możemy zaryzykować stwierdzeniem, że branża deweloperska nie należy do najłatwiejszych. Dlatego właśnie marketing dla deweloperów wymaga podjęcia ściśle przemyślanych działań. Przed deweloperami stoi nie lada wyzwanie – jak przekonać potencjalnych Klientów do zakupu nieruchomości wymagającej w większości przypadków zaciągnięcia kredytu? Nikt nie kupuje mieszkań codziennie. Taka decyzja wymaga zastanowienia się oraz rozważenia wszystkich za i przeciw, w końcu z reguły jest to zakup na całe życie. Sama lokalizacja i możliwości aranżacyjne to za mało, należy podjąć działania wyróżniające Cię na tle innych inwestorów. Bez obaw! Skutecznie prowadzony marketing dla deweloperów polegający na budowaniu zaufania to klucz do sprzedaży każdego mieszkania. Wybrana reklama pozwoli na poznanie swojej grupy odbiorców, a tym samym ich potrzeb i oczekiwań względem wybranego lokum! To jak, jesteś gotowy na wypromowanie swoich inwestycji deweloperskich? Zaczynajmy!
Efektywny marketing dla deweloperów w Google Ads
Musisz mieć świadomość, że marketing w branży deweloperskiej nie polega tylko i wyłącznie na promowaniu nowo wybudowanego osiedla. Wszyscy zainteresowani wybierając mieszkanie, bądź dom pierwsze na co zwracają uwagę to inwestor. Dlatego właśnie reklama dla deweloperów powinna być przede wszystkim oparta na zbudowaniu swojego silnego wizerunku. Na początkowym etapie reklamowania Twojej branży warto postawić na płatne reklamy Google Ads! Dzięki błyskawicznemu wyświetleniu w wyszukiwarce Google Twoi zainteresowani odbiorcy od razu będą mieli okazję zapoznać się z ofertą. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że kampanie reklamowe są dla deweloperów najkorzystniejszym rozwiązaniem. Zasługą jest elastyczność Google Ads i możliwość dopasowania reklamy do konkretnej lokalizacji! Tutaj marketing dla deweloperów prowadzony lokalnie może okazać się strzałem w przysłowiową dziesiątkę!
Zalety
- automatyczne wyświetlanie się reklamy w Google
- dopasowanie treści do konkretnej grupy odbiorców
- stałe kontrolowanie wydawanych pieniędzy na kliknięcia
- brak sztywnych ram budżetowych
- łatwość zmierzenia efektów
- zwiększenie zainteresowania wśród Klientów
- możliwość wyboru konkretnego typu kampanii reklamowej
- ustawienie konkretnej lokalizacji wyświetlania
- szybkie dotarcie do dużego grona użytkowników
Wady
- stawka za kliknięcie ustalana na podstawie konkurencji
- wymagane jest doświadczenie w analizowaniu efektywności reklamy
Pozycjonowanie stron jako marketing dla deweloperów
Bez wątpienia Twoja strona internetowa pełni funkcje wizytówki. W dużej mierze od tego jak przedstawisz swoje inwestycje zależy czy zdobędziesz zainteresowanie potencjalnych Klientów. Pamiętaj, że w 80% ludzie są wzrokowcami. Na Twojej stronie powinny się znaleźć nie tylko treści ale także wizualizacje działające na wyobraźnie. Aby użytkownicy mieli do nich łatwy dostęp, a tym samym dowiedzieli się o Twoim istnieniu przydatne okaże się działanie marketingowe jakim jest pozycjonowanie stron internetowych. Opracowana strategia SEO uwzględniająca najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe sprawi, że prowadzony marketing dla deweloperów stanie jest widoczny dla szerokiego grona odbiorców. Sprzedanie mieszkania to znacznie bardziej skomplikowany proces niż w przypadku innych produktów. Aby Twoja strona odniosła sukces warto poza podstawowymi informacjami umieścić również np. funkcję spaceru online. Głównym zadaniem pozycjonowania jest nie tylko dostosowanie się do wymagań algorytmu ale także pomoc w stworzeniu reklamy oddziałującej na zmysły zainteresowanych osób i skłaniającej do kupna mieszkania.
Zapamiętaj--> Aby można było mówić o dobrze przeprowadzonym pozycjonowaniu konieczne jest dokładne przeanalizowanie zarówno person marketingowych jak i charakteru prowadzonej działalności. Pozwoli to opracować strategię, dzięki której Twoja strona internetowa znajdzie się w top10 Google, a tym samym umocnisz swoją pozycję na rynku deweloperskim - Specjalista SEO Adam Adamczyk
Zalety
- większy ruch organiczny na stronie
- wysoka pozycja w przeglądarce Google
- rozpowszechnienie wizerunku firmy
- lepsza widoczność na konkretne wyniki wyszukiwań
- poszerzenie zasięgu wyświetlania
- możliwość długotrwałego rozwoju biznesu
Wady
- konieczność posiadania doświadczenia z zakresu SEO
- długi czas oczekiwania na rezultaty
- ze względu na zmiany algorytmu konieczne są regularne działania
Marketing dla deweloperów – praktyczne wskazówki SEO
Pozycjonowanie stron www składa się z szeregu działań, które zastosowane wspólnie zwiększają szansę na odniesienie sukcesu. Dostosowanie się do wymagań robota indeksującego Google oraz przede wszystkim spełnienie intencji grupy docelowej to nasz główny cel, który dla Ciebie osiągniemy!
Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych
Wysoka pozycja w top10 Google jest możliwa do osiągnięcia wtedy, gdy udostępniane treści będą dopasowane do najczęściej wyszukiwanych fraz kluczowych. Dlatego właśnie analiza słów kluczowych pełni tak ważną rolę. Z pozoru zwykłe hasła wskazują jakie są potrzeby oraz oczekiwania użytkowników musisz spełnić, aby ich pozyskać. Bez tego stworzenie idealnej oferty jest niemożliwe.
Przykładowe frazy dla branży deweloperskiej:
Słowo kluczowe | Średnia miesięczna liczba wyszukań |
---|---|
deweloper | 8100 |
mieszkania deweloperskie | 1000 |
mieszkanie deweloperskie | 1000 |
deweloperzy | 720 |
mieszkanie od dewelopera | 590 |
domy deweloperskie | 590 |
domy stan deweloperski | 480 |
deweloper zielona góra | 480 |
firma deweloperska | 390 |
mieszkanie stan deweloperski | 390 |
inwestycje deweloperów | 260 |
dom od dewelopera | 210 |
deweloper domy jednorodzinne | 170 |
marketing dla deweloperów | 50 |
Optymalizacja techniczna strony
Przejrzysta i intuicyjna strona, atrakcyjna graficznie to jedno ale jaki czynnik jest równie jak nie najistotniejszy? Bez wątpienia są to kwestie techniczne! Ocenie poddawana jest szybkość ładowania strony, na którą wpływ ma m.in. kod strony, rozmiar grafik, oraz adresy URL. Optymalizacja techniczna chroni użytkownika przed frustracją spowodowaną wolnym działaniem, a Ciebie przed zwiększeniem się współczynnika odrzuceń!
Pozycjonowanie lokalne i Google Moja Firma
Decydując się na pozycjonowanie nakierowane na lokalnych odbiorców warto zadbać o stworzenie bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma. Znajdują się tam najważniejsze informacje o Twojej firmie m.in. godziny otwarcia, kontakt, a co najważniejsze wyświetlasz się na mapach Google, gdzie użytkownicy sprawdzą Twoją lokalizację.
Link Building
Udostępnianie linków zewnętrznych na różnego rodzaju portalach pomoże w zwiększeniu zasięgów. Co najważniejsze, link building ma również znaczenie dla algorytmu Google, który przy określaniu pozycji w przeglądarce bierze pod uwagę jakość pozyskanych linków.
Content Marketing
Twoi potencjalni Klienci przed zakupem inwestycji chcą dowiedzieć się o niej jak najwięcej, a tym samym rozwiać swoje wszystkie wątpliwości. Marketing dla deweloperów powinien przy ustalaniu contentu zawrzeć również treści wizualne, aby jak najbardziej oddać rzeczywisty wygląd budynku oraz okolicy.
Social Media
Niezależnie od biznesu obecność w social media jest kluczowa. Choć nie mają bezpośredniego wpływu na wysokość w przeglądarce Google to okazują się przydatne do budowania dobrej relacji z Klientem. Im większe zaufanie zbudujesz wśród odbiorców, tym większe jest prawdopodobieństwo, że skorzystają z proponowanej oferty.
Jak reklamować deweloperów – podsumowanie
Musisz wiedzieć, że Google Ads oraz pozycjonowanie to dwa zupełnie niezależne działania marketingowe. Reklama dla deweloperów uwzględniająca obie usługi z pewnością wpłynie na rozpoznawalność Twoich inwestycji. Wybierz skuteczny sposób na dotarcie do Klientów i ciesz się znacznie większą sprzedażą!