Wyszukiwarki internetowe stanowią jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi we współczesnym świecie. Obecnie trudno byłoby nam obejść się bez Internetu – poszukiwanie haseł w encyklopediach zamieniliśmy na wpisywanie fraz w okno wyszukań i otrzymywanie tysiąca wyników w ciągu zaledwie kilku sekund. Wyszukiwarka to witryna pozwalająca na przeszukiwanie bazy stron internetowych w celu odnalezienia interesujących nas informacji; jej działanie opiera się na podstawie skomplikowanych algorytmów oraz wskaźników mających za zadanie wyświetlić jak najlepiej dopasowane wyniki do słów zawartych w zapytaniu. W skład każdej wyszukiwarki wchodzą moduły pobierające zawartości stron internetowych, które katalogują strony i oceniają pobraną zawartość – między innymi one wpływają na ranking wyników, jaki wyświetla się po wpisaniu konkretnej frazy. Ostatni element to interfejs wyszukiwarki, który wyświetla wyniki selekcjonowane między innymi pod kątem użyteczności treści dla użytkowników. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to obecnie jedno z podstawowych działań związanych z prowadzeniem marketingu online. Postanowiliśmy nieco bardziej przybliżyć ten temat, odpowiadając na najważniejsze pytania dotyczące procesu, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach.
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach – poznaj swoje możliwości!
- Wyszukiwarka Google
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach może przynieść Ci szereg korzyści!
- Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach – o co powinieneś zadbać?
- Pozycjonowanie w wyszukiwarkach – zadbaj o swój biznes!
- Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach z Afterweb
- Najczęściej zadawane nam pytania
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach – poznaj swoje możliwości!
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach ma na celu ukazanie robotom, że to właśnie nasza strona mieści w sobie najlepszą odpowiedź na zapytania użytkowników. Procesy związane z pozycjonowaniem polegają przede wszystkim na odpowiednim dostosowaniu witryny internetowej do zasad wyznaczonych przez wyszukiwarki – szerzej znanych pod postacią algorytmów ustalających kolejność wyników w SERP-ach. Zanim to nastąpi, dobrze jest poznać wszystkie ścieżki, jakimi można podążyć w marketingu online. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze wyszukiwarki, z których dziennie korzystają miliony użytkowników z całego świata.
Wyszukiwarka Google
Google już od kilku lat zajmuje pozycję lidera wśród wyszukiwarek. Amerykański gigant został uruchomiony w 1998 roku i stopniowo piął się na szczyt, by dziś wieść prym w rankingu najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. Google nie przebiera w półśrodkach; posiada największą liczbę zaindeksowanych stron, będąc dostępną dla użytkowników pochodzących praktycznie ze wszystkich krajów na świecie. Marka od lat buduje swoją silną pozycję w sieci, zachęcając zarówno zwykłych użytkowników, jak i przedsiębiorców do korzystania z wielu dodatkowych, darmowych funkcji, do których należą między innymi Mapy Google, Analytics czy Google Scholar. Osoby chcące rozpocząć pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach najczęściej wybierają Google jako swój obszar działania – ogrom użytkowników i przyjazne narzędzia tworzą przyjazne środowisko do rozwoju w strefie marketingu online.
Wyszukiwarka Bing
Należąca do Microsoftu wyszukiwarka zajmuje drugie miejsce w Polsce i na świecie, zarówno na urządzeniach desktop oraz urządzeniach mobilnych. Ponadto jest to domyślna wyszukiwarka na komputerach korzystających z systemu Windows – jeżeli więc na co dzień korzystasz z komputera z systemem Windows, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że analogicznie korzystasz z Bing. Mimo że poziom wykorzystania wyszukiwarki jest mniejszy niż w przypadku Google, ta stale się rozwija, co jakiś czas dodając nowe funkcje dla użytkowników. Czymś, o czym warto wiedzieć, jest fakt, że odpowiedzi otrzymywane przy wpisywaniu zagadnień w Bing mogą znacznie różnić się od tych wyświetlanych przez wyszukiwarkę znajdującą się na pierwszym miejscu naszego rankingu.
Wyszukiwarka Yahoo!
Chociaż Yahoo! Od 2016 roku jest własnością Verizon Media, a jej popularność znacznie spadła, wciąż jest ona trzecią najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką zarówno na rynku polskim i światowym. Najbardziej popularna jest ona w Japonii, gdzie około 18% użytkowników deklaruje, że korzysta z niej regularnie. Także w Stanach Zjednoczonych ma ok. 3% udziałów w rynku. Historia Yahoo! jest dla wielu przedsiębiorców przestrogą na temat tego, jak nie prowadzić biznesu – jeszcze w 2009 roku około 6% użytkowników globalnych korzystało z Yahoo! Szereg złych decyzji i nieodpowiednie kierownictwo doprowadziły do znacznego spadku popularności.
Wyszukiwarka Baidu
Baidu to chińska wyszukiwarka, z której miesięcznie korzysta około pół miliarda użytkowników internetu. Jej powstanie datuje się na 2000 rok i od tego czasu osiągnęła kontrolę nad 63% rynku w Państwie Środka. Wiele osób twierdzi, że Baidu mocno wzoruje się na Google; obie wyszukiwarki łączą podobne rozwiązania oraz usługi, takie jak chmury do przechowywania plików, mapy czy media strumieniowe. Sukces Baidu na rynku chińskim wynika ze ścisłego dostosowania się do wymagań tamtejszego rządu – wyszukiwarka blokuje hasła związane bezpośrednio z zapytaniami o demokrację, prawa człowieka czy wolność słowa.
Wyszukiwarka DuckDuckGo
DuckDuckGo według wielu internautów stanowi ciekawą alternatywę dla Google ze względu na fakt, że głównym nurtem tej wyszukiwarki jest zapewnienie prywatności każdemu użytkownikowi. Internauci nie są obserwowani, zaś spersonalizowane reklamy w DuckDuckGo nie mają prawa bytu. Udział wyszukiwarki w rynku światowym to około 0,5% – internautów przekonuje prosty interfejs, szybkość działania i brak gromadzenia danych osobowych.
Osobom zainteresowanym procesem jakim jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach zaleca się skupienie na optymalizacji strony pod wyszukiwarkę Google. To właśnie z niej korzysta najwięcej użytkowników w Polsce – możesz mieć przez to pewność, że dotrzesz do największej grupy odbiorców. Mimo tego, że drugą popularną wyszukiwarką jest Bing, korzysta z niej zaledwie kilka procent użytkowników, do których chcesz i mógłbyś dotrzeć. Za pozycjonowaniem strony w Google przemawia również fakt, że najwięcej informacji w języku polskim dotyczy dokładnie tej wyszukiwarki. Co za tym idzie? Pewność, że nie umknie Ci żadna ciekawostka z branży i w każdej chwili będziesz mógł odszukać wskazówki wystosowane przez ekspertów. Co składa się na skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarkach i dlaczego warto w nie zainwestować? Chętnie Ci o tym opowiemy.
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach może przynieść Ci szereg korzyści!
SEO stanowi szereg sposobów, przy pomocy których można promować swój biznes w sieci – jest również jedną z części szczegółowego procesu jakim jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Istotą optymalizacji strony (bo tym właśnie jest SEO) są działania mające na celu uznanie Twojej witryny za wartościową dla Google. W skład Search Engine Optimization wchodzi szereg czynności na stronie i poza nią. Współczesne spojrzenie na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych obejmuje także optymalizację pod kątem User Experience, związaną z zapewnieniem użytkownikowi najlepszych doświadczeń związanych z korzystaniem z witryny. Właściwie przeprowadzone pozycjonowanie stron w wyszukiwarce jest w stanie przynieść nam wiele zalet, wśród których znajduje się między innymi:
-
Poprawa widoczności w Google. Badania przeprowadzane przez ekspertów od marketingu online jasno sugerują, że głównym celem każdego przedsiębiorcy reklamującego swój biznes w sieci powinno być osiągnięcie jak najwyższych notowań w rankingu wyszukiwarki Google. Decydując się na pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach masz spore szanse na to, by Twoja witryna pojawiła się w wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach w Google. Im wyżej jesteś, tym więcej osób jest w stanie Cię zauważyć.
-
Skuteczna budowa wiarygodności marki w sieci. W dzisiejszych czasach by zyskać Klientów należy ich pozytywnie zaskakiwać. Biznes musi być wiarygodny, a nic nie czyni tego tak dobrze, jak treści publikowane bezpośrednio na stronie internetowej. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach pozwala wytrwałym osiągnąć wizerunek eksperta. Pokaż użytkownikom, że Ty i Twoi pracownicy macie dużą wiedzę, na którą warto się powołać.
-
Wyprzedzenie konkurencji. Nie tylko Ty postanowiłeś zaistnieć w Google – konkurencja w sieci jest ogromna, a żeby przebić się przez morze podobnych do Twojego biznesu, prowadzona przez Ciebie strona internetowa powinna wyróżniać się od reszty zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. Inwestując w pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach jesteś w stanie sukcesywnie zwiększać swoją widoczność w Google, tym samym zdobywając przewagę nad innymi firmami.
-
Realny zysk spowodowany zwiększeniem sprzedaży. Strona internetowa zazwyczaj stawiana jest po to, by przede wszystkim na siebie zarabiać. Działania podejmowane w ramach marketingu internetowego powinny przynieść jak największy wzrost z inwestycji. Dobra strategia pozycjonowania, przygotowana przez ekspertów, potrafi zapewnić wysoki zwrot z inwestycji. Widoczność w pierwszych wynikach wyszukiwania przyciąga Klientów, zaś intuicyjna i dopracowana strona internetowa zachęca do zostania na dłużej i dokonania transakcji – to zaś bezpośrednio przekłada się na zysk.
-
Długotrwałe efekty. Nawet zakończone pozycjonowanie w wyszukiwarkach przez dłuższy czas może przynosić korzyści wynikające na przykład z osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach. Chociaż efekt ten stopniowo słabnie, wciąż zalicza się go do korzyści związanych z inwestycją w pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach – o co powinieneś zadbać?
Kolejność stron internetowych ustalają algorytmy Google, które analizują i przeliczają kilkaset czynników rankingowych. Niestety, nawet najlepsi eksperci SEO nie znają wszystkich zasad, jakimi kierują się roboty indeksujące. Istnieją jednak czynniki stałe, o które można starannie zadbać i tym samym zwiększyć swoje szanse na wysoką pozycję w rankingu Google.
Zacznij pozycjonowanie w wyszukiwarkach od profesjonalnego audytu SEO!
Zanim podejmiesz się wyzwania, jakie stanowi skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach, zamów profesjonalny audyt SEO – całościową analizę stanu witryny pod kątem optymalizacji. To właśnie na jej podstawie eksperci są w stanie dokładnie zaplanować działania mające realny wpływ na efekty, za jakie może odpowiadać pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Audyt pozwala na sprawdzenie parametrów witryny oraz dokładną ocenę jej potencjału w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Co więcej, pozwala on na ocenę treści oraz fraz kluczowych zamieszczonych na stronie, jakość optymalizacji technicznej i widoczność na różnych urządzeniach. Także prędkość ma tu znaczenie – zbyt wolno działająca strona jest w stanie skutecznie zniechęcić użytkowników.
Decyzję o przeprowadzeniu audytu SEO na swojej stronie można podjąć w każdym momencie, a zwłaszcza wtedy, gdy nie był on wcześniej realizowany. Szczególną okazją do podjęcia decyzji o audycie jest uruchomienie nowej witryny internetowej czy decyzja rozpoczęcia współpracy z agencją marketingwą. Brak wiedzy na temat stanu strony może jedynie zaszkodzić – a przecież zgodnie ze starym przysłowiem, o wiele lepiej jest zapobiegać powtarzaniu tych samych błędów na stronie internetowej, niż leczyć następstwa związane z własną ignorancją.
Optymalizacja techniczna i jej wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach
Przygotowywanie zaleceń optymalizacyjnych pod kątem pozycjonowania firmy w sieci to ściśle techniczna i wysoce strategiczna praca, która daje ekspertom podstawy do przeprowadzenia dalszych działań w zakresie skutecznego pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach. Do najważniejszych elementów rzutujących na poprawne działanie strony internetowej należą:
-
kod strony → dużo błędów w kodzie, niepotrzebne znaczniki HTML oraz skrypty mogą spowalniać ładowanie strony, tym samym pogarszając jej efektywność;
-
przekierowania i 404 → przekierowania sygnalizują robotom wyszukiwarek czy strona jest prawidłowo zorganizowana; uporządkowanie przekierowań oraz pozbycie się błędów 404 (stanowiących często linki odsyłające użytkowników do niedziałających stron) pomaga podnieść autorytet strony internetowej;
-
responsywność → w związku z rosnącą liczbą użytkowników mobilnych, ważne jest to, by strona internetowa prawidłowo dostosowywała się do wszystkich szerokości ekranu, a nie tylko do urządzeń komputerowych; brak uwzględnienia RWD może skutkować znacznym obniżeniem pozycji;
-
szybkość ładowania strony internetowej → nie każ użytkownikom czekać na to, aż Twoja strona się załaduje; szybkość witryny uzależniona jest od wielu rzeczy, z czego pierwszą z nich stanowi jakoś i szybkość serwerów, a także ich czas reakcji, a także objętość strony internetowej; dobrym rozwiązaniem jest kompleksowa kompresja obrazów lub wykorzystanie techniki lazy loadingm czyli ładowania grafik wraz z przewijaniem strony;
-
struktura linkowania wewnętrznego → linkowanie wewnętrzne w obrębie witryny jest jedną z praktyk White Hat SEO, pomagającą zwrócić uwagę robotów wyszukiwarek na najważniejsze treści zamieszczane na stronie internetowej; umieszczenie wartościowych odnośników do kilku konkretnych podstron pozwoli użytkownikowi z łatwością poruszać się po stronie w poszukiwaniu interesujących go informacji;
-
treści → właściwie uporządkowane treści (z dobrze zastosowanym podziałem nagłówków na H1/H2/H3/H4) pomogą odbiorcom lepiej zrozumieć tekst i znaleźć to, czego akurat szukają.
Sprawdź: Skuteczne pozycjonowanie stron – wyprzedź konkurencję!
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach: zwróć uwagę na frazy kluczowe!
Odpowiednia analiza i dobór słów kluczowych to nieodłączny element w przygotowaniu wytycznych składających się na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach. W ramach przygotowania strategii, firmy bardzo często korzystają z narzędzi Google i nie tylko. Jednymi z najbardziej popularnych są Planer Słów Kluczowych Google, Ahrefs czy Surfer SEO. Rozbudowa treści strony www w nowe teksty, zoptymalizowane z myślą o skutecznym pozycjonowaniu to rzetelny i efektywny sposób dodania na stronę wartościowych fraz. Treści obfite w słowa-klucze stanowią ogromną wartość dla użytkowników otrzymujących wysokiej jakości opisy czy szereg eksperckich artykułów. Z frazami kluczowymi związane jest też przygotowanie wartościowego contentu dla internautów. Google ocenia strony także pod względem przydatności dla użytkowników, dobrze jest więc zwrócić uwagę na to czy zamieszczane informacje są rzetelne i zrozumiałe dla użytkownika z grupy docelowej.
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach a content marketing
Marketing treści to rodzaj strategii polegający na budowaniu pozytywnych i długotrwałych relacji z odbiorcą bądź Klientem między innymi poprzez tworzenie angażujących i wartościowych treści. Istnieje wiele rodzajów contentu: wpis na blogu, publikacja w mediach społecznościowych, opisy kategorii i produktów, artykuły na stronie internetowej i tym podobne. Kluczowe w tworzeniu treści jest całkowite wyczerpanie tematu tak, by jednocześnie sam tekst nie był zbyt obciążający. Treści mają zachęcać do zapoznania się z historią marki a także tym, co oferuje, następnie zaś stworzyć w odbiorcy potrzebę posiadania danej rzeczy. Odpowiednio przeprowadzony content marketing jest w stanie przyczynić się do zwiększenia zysków w Twojej firmie poprzez poprawę wizerunku przedsiębiorstwa w sieci. Oprócz tego, do głównych zalet content marketingu należy:
-
zwiększenie ruchu na stronie internetowej;
-
zdobycie lojalnej społeczności;
-
budowa wizerunku eksperta w branży;
-
lepsza widoczność w Google.
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach – zadbaj o swój biznes!
Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach nie polega jedynie na zwiększeniu ruchu na Twojej stronie internetowej, lecz przede wszystkim spowodowanie, że prowadzenie witryny będzie generować zyski. Głównym celem działań SEO jest pozyskanie Klienta prosto z wyszukiwarki – takiego, który nie zniknie po sekundzie, lecz pozostanie na stronie znacznie dłużej, zapoznając się z ofertą i finalizując transakcję. By móc przyciągać takich Klientów, musisz wdrożyć kompleksowe działania oparte na dokładnie przemyślanej strategii. To właśnie dzięki temu uda Ci się wzmocnić pozycję na rynku długo i skutecznie. Twój biznes jest unikatowy, dlatego też wymaga spersonalizowanego podejścia. Między innymi dlatego ważne jest, by rozpocząć działania dopiero po przeprowadzeniu dogłębnej analizy sytuacji rynkowej, konkurencji w branży i od określenia kluczowej grupy docelowej, do której będziesz kierował swoją ofertę. Dobra strona w Internecie to dziś podstawa; brak odpowiednich działań może jednak sprawić, że przemknie ona niezauważona przez żadnego Klienta. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to Twoja szansa na to, by zaistnieć – chętnie przeprowadzimy Cię przez ścieżkę prowadzącą na szczyt wyszukiwań.
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach z Afterweb
Od wielu lat pomagamy naszym Klientom rozwijać ich biznesy w świecie online. Czerpiemy korzyści ze współczesnych metod promowania przedsiębiorstw dzięki opcjom, jakie daje wyszukiwarka Google. Nie zamykamy się na schematy, sumiennie przygotowując spersonalizowane plany pracy nad reklamą dla osób, które zdecydowały się nam zaufać. Jesteśmy firmą, która stawia przede wszystkim na obopólną satysfakcję wynikającą z przeprowadzonych działań. Wierzymy w sukcesy małych przedsiębiorstw, a także pomagamy wielkim firmom utrzymywać swoją wysoką pozycję w branży. To właśnie w Afterweb możesz uzyskać bezpłatną analizę i dowiedzieć się, co na pierwszy rzut oka należy poprawić w Twojej stronie internetowej, by działała na znacznie wyższych obrotach niż dotychczas! Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to obecnie prawdziwa żyła złota – trzeba jednak wiedzieć, gdzie kopać, by móc odnaleźć swój skarb. Serdecznie zapraszamy do kontaktu wszystkich, którzy pragną rozwinąć swoje skrzydła online. Przejdźmy przez sukces razem.