Tworzenie dobrych tekstów sprzedażowych jest wręcz sztuką – to od ich zależy, czy potencjalny Klient zainteresuje się Twoją stroną i zamieszczoną na niej ofertą. Warto zatem tak opisać dany temat, by przyciągnąć uwagę użytkownika, a także uzyskać treść zoptymalizowaną pod wyszukiwarkę. Dobrze skonstruowany SEO copywriting potrafi wygenerować większy ruch w witrynie, a co za tym idzie, przybliża Twoją firmę do sukcesu. Zastanawiasz się, jak pisać teksty SEO? Pierwszym i najważniejszym kryterium jest pomysł. Powinien być interesujący dla odbiorców i odpowiadać na ich pytania, gdyż to na niego trafią, wpisując słowa kluczowe w pole wyszukiwania. Inspiracji szukaj wprost w Google, w narzędziu Trends albo na stronach konkurencyjnych firm. Zasady SEO copywritingu są proste: im bardziej popularny temat, tym większa szansa, że spotka się on z ciekawością internautów.
Skuteczny SEO copywriting opiera się na słowach kluczowych. Dowiedz się, jak z sukcesem je dobrać
Niezwykle ważne są też rozmieszczone w tekście frazy. Dlatego przed rozpoczęciem pisania dobrze jest przeprowadzić profesjonalną analizę słów kluczowych. Zajmują się tym eksperci z naszej Agencji Afterweb. Korzystają oni z Planera słów kluczowych Google oraz wielu innych, często autorskich narzędzi, a także tych ogólnodostępnych (Answer the Public lub Ubersuggest). Dzięki temu szybko znajdziesz frazy najbardziej popularne wśród Twoich odbiorców i wpleciesz je w swój tekst – a na tym przecież polega copywriting SEO. Oprócz krótkich, często wybieranych przez internautów słów-kluczy zwróć uwagę również na tak zwane frazy long tail, będące zarówno wyrażeniami, jak i całymi zdaniami. Te ostatnie opłaca się wykorzystać jako śródtytuły, gdyż będą generować ruch na stronie. Rozmieszczając słowa kluczowe w tekście, zadbaj o ich równomierny rozkład. Jednocześnie pamiętaj o tym, jakie są zasady SEO copywritingu: fraz nie może być zbyt dużo, gdyż będzie się go źle czytało. Zdecyduj się więc na ograniczoną ich ilość.
Jak pisać teksty SEO?
Zasady SEO copywritingu mówią jasno: tekst powinien być przede wszystkim ciekawy dla użytkownika. Ponadto konieczna jest jego optymalizacja, najlepiej wykonana przez specjalistów. Dzięki temu SEO copywriting Twojej strony wpłynie na jej sukces sprzedażowy i wizerunkowy.
Oto techniczne zasady SEO copywritingu. Ich poznanie umożliwi Ci tworzenie skutecznych tekstów
Ostatni, ale jednocześnie najważniejszy etap tworzenia tekstów na witryny internetowe to ich optymalizacja. SEO copywriting bierze bowiem pod uwagę nie tylko umiejętności pisarskie, ale też doświadczenie oraz wiedzę na temat technicznych aspektów pozycjonowania. Niezbędną kompetencją jest również spojrzenie na powstający właśnie artykuł oczami odbiorcy. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie: czy dana treść zachęci go do skorzystania z prezentowanej oferty? Jeśli tak, pora przejść do następnego punktu. W trakcie pisania nie zawsze zwraca się uwagę na ilość i rozmieszczenie fraz, toteż po zakończeniu tworzenia tekstu dobrze jest do niego wrócić i przeanalizować właśnie pod tym kątem. Nie ma tutaj, niestety, jednej naczelnej zasady mówiącej o optymalnej liczbie słów kluczowych. Osoba zajmująca się copywritingiem musi sama określić, ile powinno się ich znaleźć. W Afterweb doradzamy naszym Klientom, by założone frazy były obecne w każdym akapicie, zarówno w formie nieodmienionej, jak i odmienionej. Zasady SEO copywritingu wyraźnie wskazują też na to, by nie stosować fraz w sposób niepoprawny językowo, słów oderwanych od kontekstu zdania, gdyż może to skutkować nałożeniem kary od Google. Nie zapominaj również o nagłówkach, oznaczanych symbolami H1-H6. To doskonałe miejsce na wplecenie fraz kluczowych.
Zobacz również: Jak pozbyć się problemu kanibalizacji słów kluczowych?