Pozycjonowanie

Dlaczego warto pozycjonować zdjęcia w Google Images?

Pozycjonowanie zdjęć w google grafika

Z punktu widzenia kognitywistyki, a więc nauki badającej nasze procesy poznawcze, to właśnie obrazy przemawiają do nas najbardziej. Nie ma się zatem co dziwić, że zdjęcia, infografiki, wykresy i filmy stanowią ponad 60% zawartości sieci. Aby wyróżnić się w obliczu takiej obfitości możemy skorzystać z wielu metod, zaś szczególnie godne uwagi jest pozycjonowanie zdjęć.

Większość z nas doskonale wie, czym jest pozycjonowanie w wynikach organicznych, mimo to jednak nie wszyscy właściciele stron w odpowiedni sposób dbają o pozycjonowanie zdjęć w Google Images. Często wypozycjonowany zostaje jedynie tekst, co w kulturze obrazu jest niebywałym zaniedbaniem, zwłaszcza że znaczna cześć ruchu do naszej strony może pochodzić właśnie z wyszukiwarki Google Images.

Jakie zdjęcia wybierać?

Zabierając się za polepszanie pozycji swojej strony w wynikach Google powinniśmy przede wszystkim zadbać o to, by zdjęcia były odpowiedniej jakości i dobrze prezentowały się w miniaturach Google Images. Jest to o tyle trudne, że należy znaleźć kompromis między jakością a rozmiarem – ponieważ wyszukiwarka zwraca uwagę na czas ładowania się strony wszelkie grafiki powinny być jak najlepiej skompresowane, z drugiej jednak strony muszą po prostu ładnie się prezentować.

Równie ważną kwestią jest wybieranie unikalnych zdjęć, najlepiej własnego autorstwa, dzięki temu również przyciągniemy na stronę dużo więcej odbiorców. Przy wyborze należy jednak pamiętać, by dana ilustracja lub fotografia pasowała do poruszanego przez nas tematu. Wielu twórców internetowych traci na nieodpowiednim dopasowaniu treści zdjęcia do otaczającego je tekstu przez co zostają one niewłaściwie indeksowane przez wyszukiwarkę.

Pierwsze kroki w pozycjonowaniu zdjęć w Google Images

SEO Google Images

Kiedy już odpowiednio dobraliśmy nasze pliki graficzne, należy jeszcze zadbać o kilka rzeczy – najważniejszych dla uzyskania lepszej pozycji w wyszukiwarkach. Po pierwsze, musimy upewnić się, że nazwa pliku odzwierciedla jego zawartość. Możemy w nazwie związać ze sobą kilka słów kluczowych dla pliku oddzielając je znakami minus: „-”. Następnie musimy wypełnić atrybuty alt oraz title naszej grafiki. W tagu alt najlepiej umieścić kilka kluczowych dla zdjęcia i strony fraz, zaś w tagu title rozwijamy frazy z alt o bardziej szczegółowy opis, pamiętając o tym, że stanowi on ekwiwalent zdjęcia, gdy to nie załaduje się poprawnie.

Jeśli dodatkowo zamienimy nasz obraz w odsyłacz, nadając mu tym samym funkcję nawigacyjną, zapewnimy mu większą wartość wśród treści strony. Nie bez znaczenia dla pozycjonowania zdjęć w Google pozostają też teksty otaczające obrazy. Poza tym, że opis pod zdjęciem doskonale zatrzymuje internautę i skupia na sobie jego uwagę, jego treść również wpływa na pozycję zdjęcia w wyszukiwaniu danych fraz. Trzeba też zwrócić uwagę na wszelkie nagłówki i pogrubienia na stronie z grafiką a także na tytuł poszczególnych stron zawierających zdjęcia. Powinien on korespondować z tagami pliku obrazkowego, ale także z tekstem strony.

Nie mniej ważne dla pozycji grafiki w Google Images jest też to w jakim folderze znajdują się grafiki – chodzi zwłaszcza o jego nazwę, ale również o to, czy jest on ustawiony jako dostępny dla robotów indeksujących Google.

Ponadto, warto wiedzieć iż ilość obrazów na stronie nie jest najważniejsza. Najlepiej w tej kwestii stawiać raczej na jakość grafik a nie na ich liczbę. Zasada jest prosta: im więcej zdjęć i grafik na stronie, tym niżej mogą być pozycjonowane.

Na koniec wypada wspomnieć o najważniejszym – w pozycjonowaniu zdjęć w Google nie można nastawiać się na szybkie rezultaty. Proces indeksacji w przypadku obrazów jest wydłużony i najpewniej minie kilka miesięcy, nim będziemy mogli w pełni cieszyć się traffic’iem z dobrze pozycjonowanych plików graficznych. Między innymi z tego powodu, dobrym posunięciem dla każdego biznesu internetowego jest oddanie bardziej zawiłych kwestii związanych z pozycjonowaniem zdjęć w ręce specjalistów SEO. Zapraszamy do kontaktu.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (Brak ocen)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

16 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy Afterweb. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33