Gdy Twój potencjalny Klient poszukuje informacji na temat interesującego go produktu czy usługi, swoje pierwsze kroki kieruje do wyszukiwarki Google. Tam wpisuje zapytanie, na które składają się określone słowa kluczowe. To właśnie one są podstawą marketingu internetowego i SEO – pozycjonowanie stron opiera się w dużej mierze na odpowiednio dobranych frazach. Od nich zależy Twoje powodzenie sprzedażowe, dlatego warto poświęcić im więcej uwagi podczas opracowywania kampanii promocyjnej firmy. Dobrze skomponowana baza słów kluczowych sprawi, że internauci podczas swoich poszukiwań trafią dokładnie na Twoją witrynę. Jeśli wciąż zastanawiasz się, co to jest słowo kluczowe i jak je wykorzystać w pozycjonowaniu, zapraszamy do przeczytania poniższego tekstu.
Co to są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe to wyrazy, które wpisuje się w pole wyszukiwania w Google. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe na stronie pomagają internautom odnaleźć interesujące ich informacje. Często są to najważniejsze, a więc kluczowe słowa dla danej branży.
Dowiedz się, co to jest fraza kluczowa i jak wykorzystać ją w pozycjonowaniu
Rozpoczynając sprawdzanie słów kluczowych istotnych dla Twojej strony internetowej, dobrze jest najpierw podzielić je na kilka rodzajów. Eksperci z Afterweb przygotowali dla Ciebie ściągę, z której możesz skorzystać, decydując się na pozycjonowanie. Możemy zatem wyróżnić frazy kluczowe:
- Brandowe, czyli te, które opisują działalność w bezpośredni sposób. Jest to na przykład fragment nazwy firmy albo sklepu, oferowany przez niego produkt czy usługa, a także po prostu część adresu internetowego.
- Lokalne frazy kluczowe, a więc nastawione na odbiorców z konkretnej miejscowości lub regionu. Te frazy kluczowe zawierają w sobie miejscową nazwę.
- Ogólne: najpopularniejsze i najbardziej pożądane przez właściciel witryn internetowych. Składają się z jednego lub dwóch wyrazów.
- Long tail; te słowa kluczowe to całe wyrażenia, w skład których wchodzi cztery, pięć czy nawet sześć wyrazów, tworzących zdania i zapytania.
Planowanie słów kluczowych to długa droga, ale cierpliwość w efekcie się opłaca. Dzięki idealnie dobranym frazom możesz bowiem być spokojny o powodzenie Twojej strony w sieci.
Jak dobrać słowa kluczowe?
Aby wiedzieć, jak znaleźć słowa kluczowe idealne dla Twojej witryny, warto skonsultować się ze specjalistami SEO. Eksperci podpowiedzą Ci, jak pozycjonowanie słów kluczowych wpłynie na sprzedaż i doradzą najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
Sprawdź, jak znaleźć wszystkie słowa kluczowe, które przysłużą się Twojej firmie
Jeżeli zastanawiasz się, jak dobrać słowa kluczowe, podpowiadamy: zacznij od ogólnych sformułowań. To one określają całą Twoją branżę i to od nich zaczynają poszukiwania Twoi potencjalni Klienci. Gdy posiadasz już stronę internetową firmy, znalezienie wszystkich słów kluczowych staje się bardzo proste. Jednak często zdarza się, że już po wymyśleniu kilku przykładów kończą się koncepcje. W takim przypadku doskonałym ruchem jest skorzystanie z podpowiedzi wyświetlających się w wyszukiwarce Google. Pozostaje tylko zorientować się, ile słów kluczowych na stronę będzie optymalną liczbą. Zbyt dużo fraz może bowiem być potraktowane przez Google jako spam. Jeśli zamierzasz rozpocząć szukanie słów kluczowych samodzielnie, zatrzymaj się na chwilę i zastanów, z jakich narzędzi chcesz skorzystać. Profesjonaliści z naszej Agencji Afterweb doradzają następujące narzędzia: ahrefs, planer słów kluczowych, Answer the Public i Ubersuggest. Dzięki tym witrynom można sprawdzić ilość wyszukiwań słów kluczowych, które zamierzasz wykorzystać w pozycjonowaniu swojej strony internetowej. Ich analiza jest punktem wyjścia do dalszych działań. Na jej podstawie możesz rozmieścić słowa kluczowe w tekście tak, by całość brzmiała naturalnie, a jednocześnie dobrze wpływała na SEO witryny.