Googlebot dla wielu użytkowników internetu, w tym także przedsiębiorców, wciąż pozostaje tajemnicą – tak samo, jak jego działanie. Wiedzą, że on istnieje, ale nie są świadomi tego, że mogą wpłynąć na postrzeganie przez niego swojej strony firmowej. Jeśli rozumiesz, jak działa Googlebot, masz w ręku klucz do sukcesu swojej firmy w internecie. Dzięki świadomości tego, jak Googlebot widzi Twoją stronę, jesteś w stanie ulepszyć ją w taki sposób, by została ona prawidłowo zaindeksowana i znalazła się w wynikach wyszukiwania. Tylko jak to zrobić? Na to pytanie odpowiadają specjaliści z naszej Agencji Afterweb. Dowiedz się, czym jest Googlebot i co zrobić, by odbierał Twoją stronę firmową jako wzorcową. Zapraszamy do lektury!
Googlebot co to jest?
Googlebot to dowolny program wyszukiwarki, który służy do automatycznego szukania i analizy witryn internetowych. Działa na zasadzie podążania za odnośnikami prowadzącymi do różnych stron. Googlebot to realnie potoczna nazwa algorytmu.
Robot Google odwiedza każdą witrynę zamieszczoną w sieci. W jakim celu?
Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje robotów Google. Są to:
- Googlebot komputerowy, symulujący użytkownika komputera stacjonarnego,
- Googlebot mobilny, który symuluje użytkownika tabletu, smartfona lub innego urządzenia mobilnego.
A jak działa Googlebot? Mówiąc obrazowo: wędruje po znanych już sobie adresach internetowych i uważnie śledzi odnośniki prowadzące do innych witryn. Dzięki temu odnajduje on nowe strony i dodaje je do indeksu Google oraz aktualizuje wcześniejsze. Warto wiedzieć, że im więcej linków kieruje do danej witryny, tym Googlebot prędzej się na niej znajdzie. Nie należy jednak stawiać jedynie na ilość: robot sprawdza również jakość odnośników, a wszelkie przejawy nienaturalnych linków natychmiast są wyłapywane i mogą wpłynąć na obniżenie pozycji strony w rankingu wyszukiwarki. Kiedy Googlebot znajdzie się na Twojej witrynie firmowej, „czyta” zamieszczone na niej treści, a później porządkuje je według swojego klucza i zapisuje w specjalnie do tego przeznaczonej bazie danych. Na tej podstawie robot Google tworzy wyniki wyszukiwania, a cały proces nazywa się indeksowaniem.
Niech Googlebot wysoko zaindeksuje Twoją stronę. Oto, co możesz zrobić
Powyżej opisane czynności nieodłącznie wiążą się z klasyfikacją treści znajdującej się na stronie internetowej. Googlebot musi bowiem wybrać słowa kluczowe, według których zamieści daną witrynę w rankingu wyszukiwania. To, gdzie trafi Twoja strona, jest uzależnione w dużej mierze od Ciebie. Możesz wpłynąć na postrzeganie witryny przez Googlebota, inwestując w pozycjonowanie swojej strony. Eksperci z naszej Agencji Afterweb podpowiedzą Ci, jakich słów użyć, by Google robot odpowiednio przyporządkował Twoją witrynę. Dlaczego to takie ważne? Użytkownicy sieci, szukając produktów i usług, wpisują w pole wyszukiwania właśnie słowa kluczowe. Aby znaleźli oni Twoją stronę, te frazy muszą się na niej znaleźć. Nie wystarczy jednak naszpikować tekstów wybranymi słowami, gdyż Googlebot zwraca na to szczególną uwagę. Frazy powinny gładko wkomponować się w treść i tworzyć całość przydatną dla czytelnika.Warto już na początku zadbać o wygląd i zawartość swojej strony oraz zbadać ją czy jest prawidłowo renderowana przez boty google. W tym celu dobrze jest zwrócić się o pomoc do specjalistów.
Zobacz również: Jak powinno wyglądać tworzenie opisów produktów SEO? Oto przepis na przyciągnięcie uwagi Klienta!