SEO i Pozycjonowanie czy Google AdWords, którą opcję wybrać?

Pozycjonowanie stron czy Google AdWrds

Każdy biznes stawiający swoje pierwsze kroki w sieci nieuchronnie staje przed tym dylematem. Jak efektywnie powiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce? Odpowiedzi są dwie, albo stawiamy na pozycjonowanie, albo wykupujemy kampanię linków sponsorowanych Google Ads. Pierwsza z możliwości daje w perspektywie czasu stabilne miejsce w wynikach wyszukiwania, druga z kolei, zapewnia szybką i skuteczną promocję wśród aktywnych użytkowników wyszukiwarki.

Kto powinien zainwestować w Google AdWords / Linki sponsorowane?

Adwords cechuje szybkie pojawienie się na topowych pozycjach w wyszukiwarce oraz wiele możliwości regulacji kampanii pod względem tego, komu ma ona być wyświetlana i o jakich porach. Jest skuteczny tylko dopóki mamy środki przeznaczone na promocję, trzeba liczyć się z tym, że po wyczerpaniu budżetu reklamy nie są wyświetlane.

Linki Sponsorowane AdWords

Tego rodzaju marketing jest z pewnością odpowiedni dla firm, które liczą na szybki zysk i rezultaty kampanii a przy tym mają naprawdę specjalną ofertę do zaoferowania klientom Google. Z drugiej strony AdWords może stanowić szczególną formę promocji w arsenale lokalnych firm, które walczą o lokalnych klientów.

Do kogo adresowane jest pozycjonowanie stron w wynikach organicznych?

Pozycjonowanie w odróżnieniu od AdWords nie zaczyna działać już po 15 minutach od zasilenia kampanii, a wysiłki specjalistów są tu skierowane na coś dalece bardziej stałego niż chwilowa, opłacona z góry popularność. W pozycjonowaniu organicznym chodzi bowiem o trwałe umieszczenie strony w topowych wynikach wyszukiwania dla wielu fraz związanych z konkretną branżą.

Pozycjonowanie stron w Google

Na skutki pracy specjalistów SEO możemy czekać nawet do kilku miesięcy, jednak kiedy już uda im się osiągnąć dla naszej witryny pierwsze pozycje, będziemy z nich korzystali przez bardzo długi czas bez konieczności opłacania stawek za każde kliknięcie jak ma to miejsce w Adwords. Pozycjonowanie to droga dla cierpliwych i odpowiedzialnych podmiotów, które są w stanie poczekać minimum trzy miesiące na pierwsze efekty kampanii pozycjonerskiej. Jeśli jednak upatrujesz w tej metodzie szybkiej drogi na szczyt wyszukiwarki i oczekujesz spektakularnych efektów już od samego początku, to musimy Cię ostrzec. Zbyt agresywne pozycjonowanie strony w krótkim czasie to szybka metoda na nałożenie na stronę filtra przez wyszukiwarkę. Warto o tym pamiętać, gdyż droga na skróty nie zawsze jest opłacalna w przypadku Google.

Najlepszym wyjściem w promocji firmy w sieci jest połączenie dwóch opisanych wyżej metod. W czasie bowiem kiedy wciąż czekamy na wyniki pozycjonowania, możemy zainwestować w linki sponsorowane i cieszyć się obecnością w Google jeszcze tego samego dnia, a kiedy nadejdzie czas przestawić się na czerpanie korzyści z pozycji na trwałe wywalczonej dzięki usługom SEO. Może się także okazać, że warto utrzymywać tzw. podwójną widoczność w wyszukiwarce (strona jest reklamowana zarówno przy pomocy AdWords i pozycjonowania). Obie te metody potrafią wygenerować efekt synergii przez co pozyskiwanie klientów może być jeszcze bardziej efektywne.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 4,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *