Każdy podmiot działający na rynku powinien znać i na bieżąco śledzić swoich konkurentów. Pominięcie tych czynności może nieść ze sobą dramatyczne skutki dla biznesu, bez względu na branżę. Lekceważenie przeciwników zawsze źle się kończy, zwłaszcza jeśli chodzi o marketing. Jak się zabrać za sprawdzanie rywali oraz co można zyskać, regularnie monitorując swoją konkurencję? Odpowiedzi i cenne porady zebraliśmy w niniejszym wpisie. Sprawdź, czym jest analiza SEO konkurencji i jeszcze dziś podejmij działania, które pozwolą Ci objąć prowadzenie w wyścigu o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Identyfikacja działań konkurentów to dla Ciebie wielka szansa
Jeśli prowadzisz własną stronę internetową na pewno wiesz, jak ważne jest regularne monitorowanie pozycji oraz analizowanie konwersji. Bardzo prawdopodobne, że kojarzysz swoich konkurentów, a nawet czasem odwiedzasz ich witryny. Pytanie tylko, czy jesteś świadomy tego, jakie metody stosują inne firmy, rywalizujące z Tobą o pieniądze klientów? Wiedza na ten temat ma wielką wagę, gdyż na jej podstawie można przygotować lepszą, bardziej zaawansowaną strategię marketingową. Dlatego SEO analiza konkurencji powinna stać się jedną z regularnie wykonywanych czynności, wdrażanych w ramach rozwoju firmy.
Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?
Żeby sprawdzić ruch na stronie konkurencji, konieczne jest użycie narzędzi, podających szacunkową liczbę odwiedzin witryny. Najbardziej przydatne okazują się narzędzia, analizujące ruch ze wszystkich możliwych źródeł, np. Alexa, SEM Rush czy Searchmetrics.
Badanie konkurentów ma na celu obserwację podejmowanych przez nich działań i wyciągnięcie z nich wniosków. Znając silne i słabe strony branżowych rywali, łatwiej uzyskać nad nimi przewagę. Analiza ułatwia też wyznaczenie liderów sprzedaży, jak też określenie swojego miejsca w szeregu. Istnieje kilka metod, przy pomocy których można to zrobić szybko i niezauważalnie.
Zaawansowana analiza konkurencji SEO, czyli co sprawdzać i jak to robić?
Najbardziej przydatne informacje dotyczą dwóch kwestii: słów kluczowych i ilości wejść na stronę. Ważne jest również śledzenie bieżących promocji, które powodują, że użytkownicy internetu wybierają zakupy w konkurencyjnych sklepach lub chętniej korzystają z usług konkurencyjnej firmy.
Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?
Aby sprawdzić, na jakie słowa kluczowe promuje się konkurencyjna firma, należy skorzystać z darmowych lub płatnych narzędzi analitycznych. Uzyskane raporty pozwolą zobaczyć, które ze stosowanych przez konkurentów fraz, napędzają ruch i pozwalają osiągnąć wysoki współczynnik konwersji.
Jak sprawdzić ilość wejść na stronę konkurencji?
W celu określenia, ilu użytkowników wchodzi na stronę konkurencji, trzeba skorzystać z narzędzi do badania rozbudowanych statystyk: Senuto, SemStorm, Ahrefs, SimilarWeb. Oprócz szacowanej ilości wejść, można otrzymać informacje o czasie spędzonym na stronie oraz o współczynniku odrzuceń.
Chcąc poznać strategię marketingową swoich przeciwników, trzeba uzyskać dostęp do narzędzi SEO. Część z nich jest darmowa, do innych należy wykupić dostęp. O ile bezpłatne rozwiązania umożliwiają wykonanie powierzchownej analizy SEO, te bardziej zaawansowane pozwalają dogłębnie poznać konkurentów. Dysponują nimi agencje interaktywne, takie jak Afterweb. Zatrudnieni u nas specjaliści regularnie przeprowadzają analizę stron konkurencji Klientów, co pozwala im stosować optymalnie dopasowane rozwiązania. Jeżeli Twoja firma ma problem z pozyskiwaniem potencjalnych nabywców towarów lub usług, przyczyna może tkwić w źle przygotowanej kampanii reklamowej. Analiza stron konkurencji umożliwi Ci zrozumienie, jak działają rywale. To świetny początek, a zarazem okazja do tego, by znacząco przyspieszyć w wyścigu. Jeśli dobrze pójdzie, osiągnięcie przewagi będzie czystą formalnością.