?>

Artykuł sponsorowany – rodzaje

Tekst sponsorowany jest w stanie przybrać różną formę. Jest ona uzależniona przede wszystkim od celu, w jakim ma zostać wykorzystana opublikowana treść. Współcześnie wyróżniamy trzy rodzaje artykułów sponsorowanych: eksperckie, nawiązujące, a także reklamowe.

  • Artykuł sponsorowany ekspercki. Jego treść charakteryzuje wysoka jakość, a sama forma jest długa i wyczerpuje dany temat. Tworzenie tego rodzaju tekstu sponsorowanego wymaga od piszącego zważania na szczegóły. Treści opracowywane są w oparciu o wiarygodne źródła, a zawarte w nich tezy poparte są między innymi wypowiedziami ekspertów w danej dziedzinie czy szeregiem badań. Publikacje artykułów występują zazwyczaj na eksperckich blogach oraz portalach branżowych, odwiedzanych przez ściśle określoną grupę odbiorców.
  • Artykuł sponsorowany nawiązujący. Treść o znacznie luźnym charakterze, która porusza temat związany z marką lub oferowanymi przez nią produktami lub usługami. Wzmianka ma tutaj solidny kontekst i nie jest przedstawiona w formie nachalnej reklamy.
  • Artykuł sponsorowany reklamowy. Najprostsza forma tekstów, bezpośrednio promująca dany produkt bądź usługę. Treść zachwala rozwiązanie, a przy tym zawiera bezpośrednie linki do konkretnych sklepów czy stron reklamodawcy.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany w Internecie?

Na artykuł sponsorowany składa się przede wszystkim treść, która w tym przypadku powinna być dopracowana pod każdym względem. Przed przystąpieniem do pisania, powinno się kompleksowo zaplanować i przemyśleć tekst sponsorowany. Musi on być skonstruowany w taki sposób, by przyciągnąć określoną grupę docelową. Co za tym idzie, treść powinna opierać się o dokładny reasearch informacji. Temat artykułu musi stanowić odpowiedź na pytanie, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google. To sygnał, że im bardziej będzie on dopasowany do pożądanej odpowiedzi na zagadnienie, prawdopodobieństwo że użytkownik wejdzie w dany artykuł wzrośnie.

Artykuł sponsorowany powinien opierać się na modelu AIDA. To skrót od angielskich słów „attention”, „interest”, „desire”, „action”. Oznacza to, że tekst powinien kolejno: przyciągnąć uwagę klienta, zainteresować go właściwościami produktu bądź usługi, przekonać go do tego, że potrzebuje on tego produktu, po czym zachęcić do akcji jaką zazwyczaj jest zakup bądź skorzystanie z reklamowanej usługi.

Konstrukcja artykułu sponsorowanego powinna prezentować się następująco:

  1. Tytuł. Wzbudzający zainteresowanie i zachęcający czytelnika do zapoznania się z treścią całego artykułu. Bardzo często twórcy przedstawiają tytuły w formie krótkich, intrygujących pytań czy sposobów na dany problem, niemal od razu skupiając uwagę potencjalnie zainteresowanego użytkownika.
  2. Lead. Stanowiąca uzupełnienie tytułu treść, obfita jest w dodatkowe informacje na temat tekstu, a także słowa kluczowe i cytaty. Ta część artykułu powinna być starannie dopracowana – nierzadko to od niej zależy, czy odbiorca przejdzie dalej.
  3. Wstęp. Jego zadaniem jest wprowadzenie czytelnika w dalszą tematykę artykułu. To właśnie we wstępie zazwyczaj porusza się problem omawiany w dalszej części tekstów, jednocześnie bez zdradzania większych szczegółów.
  4. Rozwinięcie. Ta część artykułu sponsorowanego odpowiada na postawione wcześniej pytania, a także rozwija przedstawione zagadnienie. Ważny jest tu przede wszystkim podział całego tekstu na czytelne sekcje – w ten sposób ulepsza się nawigację po artykule. W przypadku obszernych tekstów, w rozwinięciu wstawia się również tabele, ramki z wyróżnieniami dodatkowych pojęć, zdjęcia czy infografiki. Należy mieć na uwadze rozmieszczenie ich w rozsądnych proporcjach.
  5. Zakończenie. To swoiste podsumowanie wniosków z całej treści artykułu. Niektórzy w zakończeniu wypunktowują najważniejsze elementy, w ten sposób czyniąc je bardziej przejrzystym.
  6. Stopka. Zazwyczaj zawiera w sobie dane teleadresowe oraz krótką informację na temat firmy.

Chcesz wiedzieć więcej? Zerknij tutaj: Podpowiadamy, jak napisać i gdzie opublikować tekst sponsorowany

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Jak artykuły sponsorowane wykorzystuje się w SEO?
Teksty sponsorowane stanowią dobre narzędzie do zwiększania widoczności w wyszukiwarce Google. Jednakże muszą być one dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO – dzięki temu stają się bardziej widoczne dla użytkowników sieci, a ich skuteczność jest większa. Istotną rolę odgrywa w tym wszystkim tak zwany second tier link building, polegający na umieszczaniu linków do artykułów sponsorowanych na innych stronach WWW. Pozwala to na zwiększeniu wartości artykułów dla algorytmów wyszukiwarki oraz analogicznym zwiększeniu ich widoczności w wynikach wyszukiwania.
#2 Jak odróżnić tekst sponsorowany od zwykłego artykułu?
Czytając artykuł, zwróć uwagę na obecność umieszczonej grafiki lub logo firmy. Również odnośnik do strony w tekście może stanowić wskazówkę na to, że właśnie ma się do czynienia z artykułem sponsorowanym.
#3 Komu zlecić stworzenie artykułu sponsorowanego?
Chcąc, by artykuł sponsorowany przyniósł oczekiwanie skutki, takie jak przyciągnięcie uwagi użytkowników i zachęcenie ich do podjęcia aktywności związanej z zakupem konkretnego produktu, warto powierzyć to zadanie doświadczonym copywriterom SEO. Można ich znaleźć między innymi w sprawdzonych agencjach marketingowych – takich jak nasza.

Czy ten wpis był dla Ciebie pomocny?

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33