On Site SEO, czyli działania optymalizacyjne na stronie
Optymalizacja strony internetowej od wewnątrz to główny filar procesu pozycjonowania. Jeśli witryna zostanie odpowiednio przygotowana pod kątem technicznym, jej promocja w organicznych wynikach wyszukiwania przyniesie szybkie i długotrwałe efekty. Żeby zyskać lepszą widoczność na konkretne zapytania wpisywane w Google, w pierwszej kolejności należy więc wdrożyć działania z zakresu On-Site SEO. Pod tym pojęciem kryją się liczne prace, przeprowadzane bezpośrednio na stronie internetowej. Wybrane z nich to:
- Optymalizacja treści On-Site – każdy tekst optymalizacyjny musi spełniać warunki, dyktowane przez Google. Tylko w ten sposób wyszukiwarka pozytywnie oceni witrynę i uzna ją za wartościową. W ramach On Site SEO należy nasycić teksty słowami kluczowymi, zmodyfikować strukturę nagłówków, uwzględnić metatagi, dodać tematyczne grafiki uzupełnione o atrybuty Alt i Title.
- Responsywność i szybkość ładowania – strona firmowa, która ma służyć sprzedaży usług, musi działać nienagannie. Ważne jest zoptymalizowanie jej w taki sposób, aby poprawnie wczytywała się na różnych urządzeniach. Optymalizacja On Site to także wyeliminowanie błędów, wpływających na prędkość ładowania. Wszystkie elementy witryny powinny płynnie się wczytywać, aby nie zniechęcić użytkowników.
- Linkowanie wewnętrzne – w optymalizacji On Site dużą rolę odgrywa rozkład odsyłaczy, czyli poprawnie zbudowana sieć linków w obrębie strony. Za sprawą mądrze rozplanowanego linkowania wewnętrznego, użytkownicy łatwiej poruszają się między podstronami i odnajdują interesujące ich treści. Linkowanie wpływa również na odbiór strony przez roboty indeksujące. Gdy odnośniki tworzą funkcjonalną sieć, wyszukiwarki lepiej rozumieją strukturę strony, co przekłada się na znaczne skrócenie czasu indeksacji.