Z dnia na dzień coraz więcej firm rozpoznaje korzyści z prowadzenia działań marketingowych w internecie. Nie wszystkim jednak od razu pisane jest powodzenie, zwłaszcza że promocja marki w sieci nie należy do najbardziej intuicyjnych i prostych czynności. Dla wszystkich tych, których pierwsze kroki z linkami sponsorowanymi nie zakończyły się sukcesem, mamy jednak odpowiednie wyjście – jest nim zlecenie profesjonalistom audytu kampanii Google Ads / Adwords.
Czym jest audyt Google Ads / AdWords?
Audyt kampanii reklamowej AdWords to szereg czynności analitycznych podejmowanych przez specjalistę Google Ads, dzięki którym będzie on w stanie ustalić, co należy w naszych parametrach konta reklamowego poprawić, aby dalsze działania promocyjne cieszyły się większą skutecznością i niższym kosztem. Z reguły usługę audytu Ads zamawiają klienci, którzy dotąd prowadzili akcje marketingowe w internecie samodzielnie. Takie osoby z własnymi firmami często nie są świadome ogromu możliwości narzędzi Google, toteż wykorzystują je w zupełnie nieproduktywny sposób. System Google Ads jest pełen niuansów oraz wszelkiego rodzaju zawiłości przez które laik bez adekwatnych umiejętności nie jest w stanie przebrnąć bez pomyłek i niepotrzebnych kosztów. Oprócz tego rodzaju przypadków równie często audyt staje się narzędziem kontroli działań wynajętej przez nas agencji SEM. Jeśli jako klienci chcemy mieć pewność, że pozostajemy w rękach fachowców, powinniśmy zlecić niezależnej firmie ocenę ich działań – tylko wtedy będziemy znali prawdziwe przyczyny naszych niezadowalających wyników sprzedaży.
Jakie obszary obejmuje każdy audyt Google Ads?
Aby przeprowadzający audyt ekspert mógł przedstawić nam pełny raport zawierający diagnozy i rekomendacje, musi poddać dogłębnej analizie kilkadziesiąt czynników mających wpływ na ostateczny kształt naszego zwrotu z inwestycji. Najważniejsze z nich to:
Struktura kampanii – podstawowym pojęciem, które należy sprawdzić, jest dokonany podział kampanii. To właśnie on pozostaje głównym obszarem od którego zależy jej skuteczność. Musimy przyjrzeć się zasadności wyodrębnienia poszczególnych kategorii oraz przewidzieć ewentualne poprawki.
Słowa kluczowe – jeśli wybrane frazy kluczowe w znikomy sposób opisują branżę lub wybrany przez nas produkt, istnieje mała szansa, że potencjalny klient natknie się na prezentowaną ofertę w odpowiednim wyszukiwaniu. W tym newralgicznym punkcie należy zatem uwzględnić nie tylko przewidywane wyszukiwania, ale też zadbać o zidentyfikowanie sprzedażowych słów wykluczających oraz schematów dopasowań.
Kompatybilność usług Google – audyt stanowi operację, która wykracza poza sprawdzanie narzędzia Google Ads. Dobra konfiguracja usług marketingowych wymaga też między innymi działającego połączenia z Google Analytics. Dzięki dobrze skonfigurowanym skryptom i linkom znacznie lepiej prześledzimy wyniki naszych operacji w przyszłości.
Jakość przekazu reklamowego – teksty twoich banerów AdWords także mają ogromne znaczenie, jeśli chodzi o analizę skuteczności kampanii. Wystarczy jedna pomyłka, brak poprawnej treści lub nieodpowiedni ton komunikatu i twój potencjalny klient odchodzi do konkurencji.
Wskaźniki kampanii – analiza wartości takich jak współczynniki klikalności, średnie CPC, ilość konwersji oraz wynik jakości stanowi główny trzon całej usługi audytu. To na podstawie tych danych specjalista przedstawia następnie gotowy plan działania i proponowane eksperymenty marketingowe.