Google Ads

Demand Gen Google Ads – nowe reklamy wykorzystujące AI

Nowe kampanie Demand Gen Google Ads

W trakcie tegorocznej edycji wydarzenia Google Marketing Live, gigant zza Oceanu zapowiedział kilka nowości w sponsorowanym kanale wyszukiwarki. Największe zainteresowanie wśród niemalże wszystkich reklamodawców wzbudził nowy format reklam opartych na AI – Demand Gen. To ostatni moment na zapoznanie się ze specyfikacją oraz możliwościami takiej kampanii. Już w styczniu 2024 roku zostaną one wprowadzone na stałe w repertuar Google Ads, zastępując teraźniejsze reklamy Discovery. Z przygotowanego przez nas artykułu dowiesz się czym dokładnie jest Demand Gen i jak kampania generująca popyt może pomóc Ci w pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych. Nie czekaj ani chwili. Przeczytaj i nie pozwól, aby nowości w Google Ads były dla Ciebie zaskoczeniem.

Czym są nowe kampanie Demand Gen

W dobie tak błyskawicznego rozwoju oraz gigantycznej ekspansji sztucznej inteligencji wyłącznie kwestią czasu wydawało się być wdrożenie AI do działań marketingowych Google. W maju 2023 r. zapowiedziano premierę kampanii Demand Gen, które od stycznia 2024 roku zostaną całkowicie automatycznie wprowadzone w miejsce aktualnych reklam typu Discovery. Bazując na doskonale rozwiniętej sztucznej inteligencji, Google planuje zacząć wywoływać zainteresowanie wśród osób. Chociażby poprzez przenoszenie komunikatów marketingowych na bardziej wizualne i atrakcyjne z punktu widzenia użytkownika platformy. Nie bez kozery reklama Demand Gen Google Ads będzie nosić nazwę reklamy Generującej Popyt na polskim rynku kanału sponsorowanego wyszukiwarki.

Demand Gen Google Ads jest całkowicie nowym rodzajem sponsorowanej kampanii w największej wyszukiwarce internetowej na świecie. Reklama ta skupia się na generowaniu popytu na różnych etapach lejka marketingowego. Absolutną nowością w tym przypadku jest stosowanie przez Google sztucznej inteligencji. AI pomaga reklamodawcom jeszcze lepiej nawiązywać relację biznesową z potencjalnymi Klientami. A to przekłada się na ich skuteczniejsze pozyskiwanie poza tradycyjnymi wynikami wyszukiwania w Google.

Dlaczego tak właściwie Google zdecydowało się na wdrożenie reklam Demand Gen już teraz? Na takie pytanie odpowiedzi przynoszą najnowsze badania, w ramach których dowiadujemy się, że aż 91% konsumentów podejmowało natychmiastowe reakcje zakupowe po zobaczeniu komunikatu reklamowego w kanałach Google, takich jak chociażby Discover. Co więcej, nawet do 87% osób badanych deklaruje, że platforma YouTube pomaga im podejmować szybsze i trafniejsze decyzje zakupowe. Obecnością w miejscach zdominowanych głównie przez tzw. pokolenie Z Google chce zacząć generować popyt na konkretne produkty bądź usługi, a optymalizowana przez AI kampania Demand Gen Google Ads pozwoli Ci uczynić te reklamy jeszcze mądrzejszymi oraz zdecydowanie bardziej trafnymi.

Statystyki konsumenckie Demand Gen

Przedstawiamy najważniejsze funkcje reklam Demand Gen

Skoro wiesz już po co i na jakiej podstawie Google zdecydowało się na wprowadzenie w styczniu 2024 roku kampanii Demand Gen, czas poznać również możliwości najnowszego formatu w Ads. Takie reklamy należy uznać za najbardziej strategiczne narzędzie w marketingu XXI wieku, gdzie należy skupić się na maksymalizacji zasięgu brandu bądź produktów w wirtualnym świecie. Aż do 3 miliardów miesięcznie użytkowników przewija się przez YouTube, YouTube Shorts, Discover i skrzynkę pocztową Gmail. Jak widzisz, źródło jest naprawdę głębokie, a potencjalnych Klientów za pomocą kampanii Demand Gen spotkasz chociażby w następujący sposób:

  • YouTube Shorts – krótkie i angażujące klipy wideo na YouTube
  • YouTube in-stream – reklama wyświetlana przed, w trakcie lub po filmach
  • YouTube in-feed – reklama pojawiająca się obok oglądanych materiałów wideo
  • Discover – specjalna zakładka z informacjami, nowościami ze świata
  • Gmail – skrzynka służąca do bezpośredniej komunikacji z Klientem.

Jak już wspominaliśmy wcześniej, reklama Demand Gen Google Ads zastąpi oraz zauważalnie rozwinie dotychczasowe kampanie Discovery. W nowym formacie reklamodawca dostanie szansę tworzenia komunikatów graficznych i wideo w ramach jednej kampanii, utworzenia segmentów tzw. Lookalike (segmenty odbiorców o podobnych cechach) oraz optymalizowania stawek w kampanii Demand Gen Google Ads na podstawie dotychczas osiąganych konwersji oraz ich maksymalizacji w ramach bieżących działań sponsorowanych.

Poglądowy wygląd kampanii Demand Gen

Zobacz, w jakich sytuacjach warto uruchomić kampanię Demand Gen

Choć z teoretycznego punktu widzenia nowa reklama Demand Gen Google Ads sprawia wrażenie atrakcyjnej dla każdego reklamodawcy, w praktyce istnieje kilka klarownych przesłań, mówiących o tym, kiedy jej uruchomienie będzie najbardziej zasadne. Wśród nich należy wymienić:

Zwiększanie poziomu rozpoznawalności własnego brandu
Premiery nowych produktów bądź usług w ramach oferty firmy
Poszerzenie działalności o nowe, nieznane jeszcze rynki
Okresy wzmożonego popytu w reprezentowanej przez Ciebie branży
Proces rebrandingu marki

Całość sprowadza się jednak do czterech słów: generowanie popytu oraz budowanie świadomości. To właśnie w takich sytuacjach najlepiej sprawdzi się reklama Demand Gen Google Ads, która jest dodatkowo wspierana przez sztuczną inteligencję. Takie połączenie sprawia, że Twoja kampania ma możliwość docierania do nieznanych wcześniej grup docelowych, zlokalizowanych na całkowicie nowych platformach, gdzie gigantyczny zasięg może przerodzić się w konwersję. Wymienione tutaj przesłanki warto mieć na uwadze, jeżeli planuje się uruchomienie reklamy Demand Gen. W innych przypadkach może być ona nieco mniej efektywna, a trzeba tutaj podkreślić, że decyzja o tworzeniu właśnie takiego przekazu marketingowego musi być przemyślaną strategią biznesową.

Jak Demand Gen uporządkuje Googlowskie Messy Middle?

Zjawisko Messy Middle, czyli bałaganu w środku podejmowania decyzji konsumenckich, nie jest niczym nowym w marketingowym ekosystemie wyszukiwarki Google. Każdy potencjalny Klient na etapie poznawania się z marką bądź produktem jest przecież zalewany kolejnymi linkami lub reklamami, co bezpośrednio przekłada się na trudności w finalizacji zamówienia. Messy Middle w Google opiera się o wszechobecny bałagan, który kampania Demand Gen Google Ads docelowo ma starannie uporządkować. Żyjemy w czasach, w jakich samo zaprezentowanie komunikatu nie jest wystarczające. Taka informacja koniecznie musi wzbudzić zainteresowanie produktem i usługą.

Kampanie Demand Gen Google Ads – tworzenie krok po kroku

Standardowa ścieżka uruchomienia kampanii Generujących Popyt w Google nie różni się niczym w zestawieniu z alternatywnymi metodami reklam. Żeby dodać nowy format Demad Gen musisz w pierwszej kolejności zalogować się w Panelu Ads na odpowiednie konto.

Tworzenie kampanii Demand Gen

→ Krok 1

Z poziomu Panelu Google Ads należy wybrać opcję dodawania nowej kampanii, następnie wskazać cel oraz typ reklamy. W tym przypadku będą to odpowiednio: „Rozważanie zakupu produktu danej marki” na pierwszym etapie wyboru oraz „Generowanie popytu” w okienku, jakie wyświetli się po zaznaczeniu odpowiedniej opcji na samym początku tworzenia kampanii Demand Gen.

→ Krok 2

Google w sposób automatyczny przekierowuje reklamodawcę do pierwszych opcji reklamy, gdzie należy podać: nazwę kampanii, dokładny cel jej uruchomienia (konwersje, kliknięcie bądź wartość konwersji) oraz budżet dzienny wraz z ewentualnymi datami startu i pauzy reklamy Demand Gen. W polu opcji zaawansowanych dodatkowo znajdują się: lokalizacja i język, wybrane urządzenia i harmonogram dzienny bądź godzinowy.

Uruchomienie reklamy Demand Gen

→ Krok 3

Segment Lookalike. Na kolejnym etapie należy ustalić segment odbiorców. Możesz dodać zupełnie nową grupę odbiorców bądź zdecydować się na wybór istniejących już wcześniej, utworzonych w Panelu Google Ads. Rekomendujemy, aby uruchomić kierowanie zoptymalizowane reklam Demand Gen już pierwszego dnia oraz używanie przynajmniej 1 grupy odbiorców na rynku.

→ Krok 4

Aby była maksymalnie skuteczna, kampania Demand Gen Google Ads musi prezentować się wręcz idealnie na ekranach urządzeń potencjalnych Klientów. Dodaj jedynie niezbędne zasoby. Resztą już zajmie się inteligentny system Ads, tworzący atrakcyjne wizualnie oraz też spójne marketingowo komunikaty. W swojej reklamie Demand Gen możesz użyć maksymalnie 20 obrazów, logo firmy, maksymalnie 5 nagłówków, tyle samo tekstów reklamowych oraz wezwania do działania (CTA). W miejscu na tworzenie zasobów kreacji podasz również docelowy link do podstrony, na jaką będzie przekierowany internauta. Zadbaj o to, aby cały komunikat Demand Gen był oceniony na świetny przez Google pod względem skuteczności reklamy.

→ Krok 5

Pozostało jedynie zaakceptować wprowadzone zmiany i opublikować kampanię Demand Gen. Na tym etapie reklamodawca zostanie poinformowany o ewentualnych aspektach do poprawy. Warto jeszcze zaznaczyć, że po opublikowaniu reklama Demand Gen jest jeszcze weryfikowana, a potem przechodzi proces nauki – jak każda kampania automatyczna. Dlatego niezwykle istotne będzie tu podanie odpowiednich stawek, budżetów i zasobów już podczas tworzenia!

Przetestowaliśmy kampanie Google Demand Gen na własnej skórze. Pomożemy Ci w skutecznym pozyskiwaniu Klientów właśnie z tego kanału!

Reklama Demand Gen z certyfikowanym Partnerem Google

Mimo wykorzystywania sztucznej inteligencji AI do osiągania maksymalnych efektów, kampania Demand Gen Google Ads musi zostać profesjonalnie stworzona, aby mogła generować rzeczywiste korzyści. Zarządzanie nowym rodzajem reklam w sponsorowanym kanale wyszukiwarki należy więc oddać w ręce doświadczonej agencji Afterweb z Wrocławia, która posiada prestiżowy status Google Partner. Bycie certyfikowanym Partnerem Google otwiera przed nami szereg nowych oraz naprawdę atrakcyjnych możliwości. Jako jedni z pierwszych otrzymaliśmy materiały szkoleniowe z zakresu kampanii Demand Gen oraz możliwość skonsultowania ich z opiekunem Google Ads kilka tygodni przed uruchomieniem fazy beta dla reklam opartych o sztuczną inteligencję. Posiadamy nie tylko odpowiednie narzędzia, ale również odpowiedni poziom wiedzy, aby móc uruchomić Twoją kampanię Demand Gen zgodnie z marketingową sztuką.

Dodatkowo, każde nowe konto na platformie Google Ads może otrzymać kupon promocyjny o wartości 1200 zł do wydania w panelu na kliknięcia. Podana tutaj kwota jest maksymalna, a ilość przyznanych środków zależy od wydatków w okresie 60 dni od uruchomienia reklam.

Sprawdź nasz artykuł o kuponie: kupon promocyjny Google Ads

Demand Gen w Afterweb – poznaj korzyści współpracy z nami

Skuteczne w swoim działaniu kampanie Demand Gen Google Ads? Zdecydowanie potrafimy takie tworzyć! Decydując się na współpracę z agencją Afterweb z Wrocławia otrzymasz dodatkowo:

  • indywidualnego opiekuna z wieloletnim doświadczeniem
  • wsparcie w zakresie tworzenia i optymalizacji reklam Demand Gen
  • możliwość konsultacji projektu, otrzymywanie rekomendacji
  • stałe raportowanie postępów reklam Demand Gen
  • kupon maksymalny 1200 zł dla nowych kont
  • czytelne i uczciwie warunki współpracy

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Ile kosztuje dobrze prowadzona reklama Demand Gen Google Ads?
Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na takie pytanie, ponieważ wysokość budżetu dziennego oraz miesięcznego zależy od indywidualnych preferencji reklamodawcy. Na etapie tworzenia kampanii Demand Gen Google Ads podaje się dokładną ilość środków wydawanych dziennie. Mówi się, że w przypadku reklam Demand Gen budżet dzienny powinien być wielokrotnością kosztu konwersji.
#2 Jakie warunki muszę spełnić, aby uruchomić reklamę Demand Gen?
Aby móc skorzystać z najnowszego formatu reklamy w Google Ads, wystarczy posiadać konto w Panelu Google Ads i podpiąć tam funkcjonująca kartę płatniczą. Demand Gen to forma kampanii, która od stycznia 2024 roku będzie dostępna dla każdego reklamodawcy i zastąpi reklamę typu Discovery. Jeśli ktoś wcześniej posiadał kampanię Discovery, w styczniu będzie ona automatycznie upgrade'owana do reklam Demand Gen.
#3 Czy zasoby do reklam Demand Gen muszą być mojego autorstwa?
Rekomendacją Google jest tworzenie unikalnych nagłówków oraz tekstów reklam w kampaniach Demand Gen – identycznie, jak w przypadku komunikatów tekstowych czy chociażby kontenerów Performance Max. W przypadku zasobów w postaci grafiki, możesz użyć zdjęć wygenerowanych przez darmowy bank z tego typu materiałami. Pamiętaj o dobieraniu wyłącznie takich grafik, które rzeczywiście oddają cechy charakterystyczne Twojego produktu bądź konkretnej usługi.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33