SEO i pozycjonowanie stron to jedne z najpopularniejszych obecnie narzędzi marketingowych. Codziennie przedsiębiorcy i właściciele stron internetowych wydają spore sumy na jego realizację. Czasem jednak skuteczne działania blokuje lęk, a ten wywołany jest mitami na temat wspomnianego procesu. Poniżej wyjaśnimy kilka kwestii pojawiających się w ostatnim czasie lub trwających już kilka sezonów. Co jest prawdą, a co mitem SEO?
Fakty:
-
SEO / Optymalizacja to obowiązek dla strony internetowej.
Optymalizacja to czynność przygotowująca do prawidłowego przeprowadzenia pozycjonowania. W teorii można pominąć ten krok, jednak zwiększa to możliwość zmarnowania czasu i pieniędzy, a nawet nałożenia kar przez wyszukiwarkę
-
Oryginalność tekstu to podstawa.
Internet jest pełen niepotrzebnych informacji. Unikalność treści to dla strony internetowej podstawa wiarygodności zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki. Dzięki uczciwej pracy i tworzeniu wartościowych wiadomości dla użytkowników zwiększasz szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki oraz na jej utrzymanie.
-
Cena usługi pozycjonowania jest zależna od kilku czynników.
Twoja konkurencja, postęp jej działań, aktualny stan i jakość Twojej strony – to kilka podstawowych. Firma zajmująca się pozycjonowaniem powinna zatem ustalić z Tobą indywidualne warunki, uwzględniając wszystkie czynniki.
-
Agencje zajmujące się pozycjonowaniem nie znają algorytmu wyszukiwarki Google.
Firma Google bardzo skrzętnie broni informacji o działaniu algorytmu. Bardzo niewielu jej pracowników ma do niego dostęp. Agencje SEO nie mogą więc go znać, ich praca polega na doświadczeniu i ciągłym testowaniu nowych rozwiązań, w celu wyłonienia tych najskuteczniejszych.
-
Czas wczytywania strony jest istotny.
Szybkość wczytywania się strony jest dla wielu użytkowników podstawą do korzystania z jej zasobów. W przypadku wolno ładujących się witryn najczęściej następuje irytacja i rośnie współczynnik odrzuceń (bounce rate). Google wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania promuje strony, które wczytywane są szybko i sprawnie.
-
Pozycjonowanie lepiej zlecić profesjonalistom.
Teoretycznie proces pozycjonowania można przeprowadzić samemu. Jednak firmy i osoby zajmujące się tym zawodowo, bogate w doświadczenie i wiedzę, zrobią to lepiej i skuteczniej. Istnieje też ryzyko, że przez nieumyślne działania, narazisz się na kary i filtry nakładane przez Google. Lepiej zostaw to profesjonalistom i poświęć czas na rozwijanie biznesu.
-
Katalogowanie strony internetowej może mieć pozytywny lub negatywny wpływ na jej pozycjonowani.
Katalogowanie stron to jednocześnie szansa i zagrożenie. Dobre jej ulokowanie może przyczynić się do wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Natomiast nieumiejętne przeprowadzenie tej czynności może grozić nałożeniem kary lub filtra przez Google.
-
W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google.
Według badań z wynikiem 97% Google przewodzi w rankingu popularności wyszukiwarek w Polsce. To wynik, który oczywiście usprawiedliwia skupianie się tylko na jej usługach. Profesjonalne agencje SEO zawsze jednak śledzą rynek i są gotowe na zmiany.
Mity:
-
Seo to pozycjonowanie.
SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja jest więc pierwszą czynnością i elementem pozycjonowania. Kolejne to stosowanie marketingu treści (content marketing) oraz zdobywanie linków (link building).
-
Istnieje gwarancja pozycji w Google.
Nie ma możliwości zapewnienia określonej pozycji w wynikach wyszukiwarki. Agencje zajmujące się pozycjonowaniem mogą jedynie skutecznie dbać, by ta była ona jak najwyższa i by ją utrzymać.
-
Można zapewnić określony czas wypozycjonowania strony internetowej.
Na podstawie doświadczenia można jedynie taki czas oszacować. Jest jednak wiele czynników na niego wpływających, także takich, na które agencje SEO nie mają wpływu.
-
Raz zdobyta pozycja zostaje na zawsze.
Nie ma takiej możliwości. Nie można zagwarantować stałej wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie to proces, który trzeba kontynuować nawet w celu jej utrzymania.
-
Google sprzedaje pozycje.
Google nie prowadzi takiej działalności. Jedyna gwarantująca wyświetlanie reklamy oferta to linki sponsorowane AdWords.
-
Grafika jest ważniejsza niż treść strony internetowej.
Obrazki czy fotografie, zwłaszcza te odpowiednio oznaczone, mogą oczywiście przyczyniać się do wysokiej pozycji witryny. Google jednak przede wszystkim analizuje treści na niej się znajdujące i głównie na jej podstawie przydziela miejsce w rankingu.
-
Kampania linków sponsorowanych AdWords to część procesu pozycjonowania.
Google AdWords to samodzielna usługa, nie mająca z pozycjonowaniem nic wspólnego. Jest po prostu kolejnym narzędziem marketingowym w Internecie.
-
Wysoka pozycja to koniec pozycjonowania.
Proces pozycjonowania należy kontynuować również po osiągnięciu wysokiego miejsca w rankingu wyszukiwarki. Musisz pamiętać, że konkurencja zapewne też korzysta z tej formy marketingu i może zająć Twoje miejsce.
Zobacz również: Odrzuć nieaktualne teorie. Nastała era Content Marketingu.
mit 7 jest często powtarzany przez nieświadome osoby