Nie można znać się na wszystkim, a przecież wszystko, od czego zależy nasz sukces na rynku i skuteczność wkładanej w to pracy, musi być wykonywane jak najlepiej i najefektywniej. Niejedno przedsiębiorstwo staje więc wobec szeregu potrzeb, których zaspokojeniem musi zająć się partner zewnętrzny. Wiedza o tym, jak dotrzeć do klienta B2B staj się więc dla wielu kluczowa, bo to tacy nierzadko stanowią główne grono odbiorów wykonywanych usług. W obu przypadkach po drugiej stronie ekranu znajdują się nie algorytmy, ale żywi ludzie, których musimy do siebie przekonać. Ich motywacje i kryteria, jakimi kierować się będą w swoim działaniu, a także spoczywająca na nich odpowiedzialność, są jednak inne. Miejmy to na uwadze!
Wiesz jak dotrzeć do klienta indywidualnego? Klient B2B wymaga nieco innego podejścia
Przyzwyczailiśmy się do tego, że współczesny konsument zachowuje się dość impulsywnie, toteż rozwiązania takie jak reklamy Ads czy pozycjonowanie, pozwalające mu natychmiast zaspokoić swoje potrzeby, okazują się niezwykle skuteczne. Wiemy jak dotrzeć do klienta B2C. A do B2B?
Te same metody również zdolne są przynieść znakomity efekt – bo w końcu wyszukiwarka stanowi narzędzie, bez którego my wszyscy nie wyobrażamy sobie już codziennego życia. Trzeba jednak umieć się nimi posłużyć.
Żeby wiedzieć, jak dotrzeć do klientów biznesowych, musimy wziąć pod uwagę to, że z większą cierpliwością porównuje od dostępne oferty i bardziej zależy mu na tym, aby znaleźć kontrahenta wzbudzającego zaufanie. Dostrzegłszy reklamy Ads wcale nie musi ich zignorować, jednak należy się spodziewać, że zajrzy także i w wyniki organiczne. Zwielokrotnienie przekazu, jakie uzyskujemy stosując obie metody promocji w Google, pozwala nam ukazać się jako duży, promujący się z rozmachem podmiot.
Prawdopodobnie w pewnym zakresie masz już wiedzę, jak dotrzeć do klienta B2B. Wykorzystaj ją!
Żeby wiedzieć, jak dotrzeć do klienta B2C musimy poznać rynek i jego zachowania. Jakiego języka wymaga natomiast ten B2B? Zapytajmy własny dział sprzedaży! Zdobyte tu doświadczenia są bezcenne. Ustalmy, jakie istotne dla naszych potencjalnych kontrahentów atuty możemy wyeksponować. Dla klientów biznesowych bardzo istotne będą warunki współpracy i efekt, jaki w jej rezultacie osiągną. Jest ich znacznie mniej niż B2C – potrzebujemy więc precyzyjnie dobranych słów kluczowych. W przypadku reklam Ads to, że grono to jest węższe i że nieporównanie wyższy będzie zwrot z inwestycji jest nader istotne. Czyni to opłacalnym przetestowanie większej liczby fraz kluczowych i ujawnienie tą drogą tych najbardziej zyskownych.
Postać naszej strony internetowej to kolejny czynnik, którego nie wolno lekceważyć, nie tylko dlatego, że potrzebujemy dobrych Landing Pages. Treść, jaką mamy do przekazania odbiorcom jest niezwykle ważna – ten biznesowy potrzebuje przede wszystkim informacji – ona musi dominować! Nie zapomnijmy także o wizytówce w Google Moja Firma czy katalogach branżowych – tam z pewnością też możemy być poszukiwani. Najlepiej sięgnąć po pomoc fachowców, takich jak my – zadbamy o wszystko ze znakomitym skutkiem, o czym przekonało się już wiele firm.