Twoja strona internetowa jest pozycjonowana, a Ty nie odczuwasz efektów? Wiele wskazuje na to, że trzeba zmienić strategię i zmodyfikować prowadzone działania. Czasem wystarczy kilka drobnych udoskonaleń, aby pozycje strony znacząco się podniosły. Poznaj nasze sposoby na polepszenie wyników pozycjonowania – w tym wpisie podpowiadamy, jak poprawić pozycję w Google i dostać się do czołówki, gdzie czeka wielu nowych klientów.
4 kroki do wyższej pozycji strony w Google – ulepszamy proces pozycjonowania
Pozycjonowanie nie działa? To się zdarza. Zanim zrezygnujesz z usługi upewnij się, czy warto. Być może promocja trwa zbyt krótko i Google nie zdążyło nadać Twojej stronie wyższej pozycji. Możliwe również, że coś poszło nie tak na etapie przygotowania strategii SEO. Źle dobrane frazy kluczowe, zignorowanie działań konkurencji, niepoprawnie wykonany audyt strony – każdy z tych czynników jest w stanie skutecznie osłabiać pozycjonowanie. Jak podnieść pozycjonowanie strony w Google bez ponoszenia dodatkowych kosztów? Oto, co zalecamy zrobić w przypadku niezadowalających efektów:
- Ponowne wykonanie analizy słów kluczowych – każda strategia SEO opiera się na słowach kluczowych, dobranych indywidualnie. Ich selekcji dokonuje się z uwzględnieniem wyników audytów i analiz. Jeśli po kilku miesiącach kompleksowego pozycjonowania widoczność strony się nie zwiększa, trzeba sprawdzić zestaw fraz kluczowych. Jest prawdopodobne, że wybrane słowa okazały się zbyt konkurencyjne lub nieadekwatne do potrzeb użytkowników z grupy docelowej. Bywa też, że pozycjonowanie realizowane jest na zbyt ogólne zapytania. Wówczas wskazane jest powtórne wykonanie analizy i zamienienie nietransakcyjnych fraz na inne, lepiej dopasowane. Dobrze, gdy część z nich stanowi frazy long tail, które są precyzyjne i przyciągają na stronę użytkowników, realnie zainteresowanych ofertą.
- Powtórna optymalizacja tekstów na stronie – kiedy uzyskamy nową listę słów kluczowych, niezbędne będzie wprowadzenie ich do treści widocznych w serwisie. Jeśli nie masz pewności, jak podnieść pozycję strony w Google przy pomocy optymalizacji tekstów, służymy pomocą. Nasi copywriterzy SEO w naturalny sposób wprowadzą nowe frazy kluczowe do oferty, prezentowanej na stronie. W pozycjonowaniu treść odgrywa istotną rolę i nie wolno jej lekceważyć. Dlatego poprawa wszystkich tekstów jest niezbędna! Trzeba jednak uważać. W przypadku braku fachowej wiedzy na temat tego, jak poprawić pozycjonowanie strony w Google wykorzystując teksty optymalizacyjne, lepiej zdać się na specjalistów. Spam, brak synonimów, powtarzalność i stosowanie ścian tekstu to tylko wybrane błędy popełniane przez niedoświadczonych pozycjonerów. Dobry content marketing treści przynosi świetne efekty, lecz jego opracowanie wymaga rozległej wiedzy i umiejętności.
- Eliminacja błędów technicznych na stronie – gdy słowa kluczowe zostały zweryfikowane, a na stronie znalazły się profesjonalnie przygotowane teksty optymalizacyjne, pozycje powinny ruszyć w górę. Jeżeli tak się nie stanie, warto przyjrzeć się bliżej SEO On-Site. Rekomendujemy sprawdzenie, czy któryś z ważnych czynników rankingowych nie został pominięty podczas pierwszej optymalizacji. Czy na stronie nie występują niepoprawne adresy URL? Czy wszystkie meta tagi zostały poprawnie ustawione czy coś trzeba polepszyć? A może w pliku robots.txt są obecne błędy? Proces optymalizacji warto zweryfikować, wykorzystując specjalistyczne narzędzia. Dokładny audyt dostarczy odpowiedzi na pytanie, które elementy wymagają poprawy.
- Wzmocnienie profilu linkowego – promocja w organicznych wynikach Google nie będzie skuteczna jeśli zastosowana strategia linkowania okaże się niewystarczająca. Jak polepszyć pozycjonowanie strony przy pomocy backlinków? To proste, o ile dysponujesz wysokiej jakości zapleczem SEO. W ramach ulepszania procesu pozycjonowania warto jest zwiększyć liczbę pozyskiwanych linków. Obowiązkowo należy sprawdzić, czy odnośniki pochodzą z wiarygodnych stron. Jeżeli do serwisu linkują podejrzane domeny, należy wyrzec się tych linków. Pozycjonowanie powinno być prowadzone zgodnie z wytycznymi Google, w przeciwnym razie ryzykujemy otrzymaniem dotkliwej kary, np. w postaci bana i obniżenia pozycji.
Jak podnieść pozycję strony w Google? Podsumowanie
O miejsce w TOP 3 rankingu Google trzeba nieustannie walczyć. Raz uzyskana pozycja nie jest dana na zawsze. Aby utrzymać efekty, konieczne jest systematyczne weryfikowanie wyników i ulepszanie strategii. Pozycjonowanie to długofalowa inwestycja w rozwój strony internetowej, która nie będzie skuteczna, jeśli ją przerwiemy. Wyżej przedstawiliśmy nasze sposoby na to, jak poprawić pozycję strony w Google. To zaledwie kilka propozycji działań – w ramach SEO wykonuje się znacznie więcej prac. Jeśli nie jesteś zadowolony z wyników pozycjonowania i chcesz skonsultować swoje obawy ze specjalistami, zapraszamy do kontaktu!