Pozycjonowanie

Jak założyć sklep internetowy w Polsce? Wyjaśniamy krok po kroku

Jak Założyć Sklep Internetowy Krok po Kroku

Wartość sektoru e-commerce w ostatnich latach imponująco wzrosła. Użytkownicy sieci kupują w niej dosłownie wszystko – od sprzętu RTV/AGD, przez meble i książki, aż po artykuły spożywcze. W Polsce co piąta osoba przyznaje, że robiła zakupy online. Własny sklep internetowy okazuje się więc świetnym pomysłem na biznes. Pod warunkiem, że mamy na niego koncepcję. Wiemy, co chcielibyśmy sprzedawać, znamy rynek i potrzeby konsumentów, a także posiadamy doświadczenie w handlu. Jak wygląda założenie sklepu internetowego krok po kroku oraz jak prowadzić taki interes, opowiadamy w poniższym wpisie.

Znasz specyfikę rynku? Zakładanie sklepu internetowego będzie czystą formalnością!

Nie próbujemy na siłę zachęcić Cię do tego, żeby otworzyć własny sklep online. Prawda jednak jest taka, że można to zrobić w kilku krokach, niezależnie od tego, czy jest się potężnym i rozpoznawalnym graczem, a może początkującym przedsiębiorcą. Branża e-commerce daje równe szanse wszystkim biznesom, pozwalając wejść na rynek dosłownie każdemu. Kluczem jest odnalezienie strategii, która pozwoli się na tym rynku utrzymać. Jeżeli masz koncepcję i wiesz, jaki sklep internetowy chcesz założyć, proponujemy spróbować od znalezienia oryginalnej domeny i optymalnie dopasowanej platformy e-commerce.

O tym, jak wybrać domenę, pisaliśmy w artykule Czym jest domena internetowa…. Co do systemu sprzedażowego, rekomendujemy skupić się na dwóch typach. Pierwszy z nich jest nieco bardziej ograniczony, ale jego wdrożenie nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Skorzysta na nim mały sklep internetowy, który stawia pierwsze kroki na rynku, a także średniej wielkości firma, która jeszcze nie jest dobrze rozpoznawalna wśród konsumentów. Z kolei drugi system cechuje się mnogością rozwiązań i udogodnień, dedykowanych większym, znanym podmiotom. To idzie w parze z większymi wydatkami, które jednak przekładają się na wysoką sprzedaż. Przejdźmy do omówienia obu typów. Ich znajomość ułatwi Ci podjęcie decyzji, jaki sklep internetowy otworzyć, a dokładniej, jak dobrać oprogramowanie do potrzeb swojej firmy.

Sklepy internetowe w Polsce w zdecydowanej większości funkcjonują w oparciu o następujące platformy sprzedażowe:

  • Platformy SaaS – Software as a Service – tzw. chmurowy typ oprogramowania. Żeby z niego korzystać, trzeba uiszczać comiesięczne (czasem coroczne) opłaty. Jest to kompletne rozwiązanie abonamentowe, ograniczające koszty wstępne do minimum. Ze względu na ograniczoną wydajność, polecane dla małych i średnich firm. Założenie sklepu internetowego na platformie SaaS przebiega bardzo szybko; zakup wybranego pakietu może się zamknąć w kilku minutach. Po odpowiedniej konfiguracji, platforma jest gotowa do sprzedaży. Przykłady: Shoper, Shopify, Sky-Shop, IdoSell albo Codarius.

  • Platformy Open Source – systemy, dające możliwość dowolnego modyfikowania sklepu. Dzięki dostępowi do kodu źródłowego, można wdrażać zaawansowane rozwiązania i dodawać nowe funkcjonalności. Licencja jest otwarta i bezpłatna, ale trzeba opłacać hosting. Doliczyć należy również koszt zatrudnienia agencji SEO, która kompleksowo zadba o wdrożenie. Tylko specjaliści posiadają wiedzę na temat, jak otworzyć sklep internetowy w wersji Open Source. System jest bardzo wydajny i posiada intuicyjny w obsłudze interfejs, ale bez fachowego wsparcia się nie obejdzie. Platformy te polecamy wszystkim rodzajom sklepów, które stawiają na niezależność, dynamiczny rozwój i cenią sobie rozbudowane opcje. Przykłady oprogramowań: Prestashop, Magento, Woocommerce czy OpenCart.

Responsywny Sklep Internetowy a Pozyskiwanie Klientów Online

Zakładanie sklepu internetowego krok po kroku. Od wyboru platformy po pierwszą sprzedaż

Wiesz już, jakie są możliwości. Po wyborze platformy sprzedażowej wystarczy znaleźć firmę, która pomoże z jej dostosowaniem i wdrożeniem. W niektórych przypadkach można zająć się tym na własną rękę – jeśli tylko ma się wiedzę, czas oraz odwagę. Wyjaśniliśmy, jak założyć własny sklep internetowy (zaskoczony, że można to zrobić przy pomocy kilku kliknięć myszką?). Co do formalności, konieczne będzie zarejestrowanie spółki w KRS lub, w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej albo spółki cywilnej, w CEIDG. Prawo zezwala też na prowadzenie działalności nierejestrowanej pod kilkoma warunkami. Najważniejszy z nich dotyczy tego, aby miesięczny przychód nie przekraczał połowy wynagrodzenia minimalnego (1300 zł brutto).

Ostateczna decyzja o tym, gdzie założyć sklep internetowy, musi być dobrze przemyślana, a najlepiej skonsultowana z profesjonalistą. Własny biznes to wielka odpowiedzialność i ryzyko, że coś może się nie udać. Zarządzanie platformą sprzedażową, zabieganie o klientów i monitorowanie konkurencji są wymagającymi zadaniami, z którymi nie każdy sobie poradzi. Nie masz pewności, gdzie stworzyć sklep internetowy, nic straconego. Skorzystaj z wiedzy specjalistów SEO. To oni na co dzień zajmują się marketingiem w sieci i pracują na rzecz klientów, prowadzących biznesy online. Eksperci potrafią optymalnie dopasować e-sklep do wymagań potencjalnych nabywców, a także wypromować go na wielu kanałach – w wynikach organicznych (pozycjonowanie) oraz płatnych (kampanie reklamowe Google Ads). Zaufaj nam, to działa! Dlatego najkorzystniejszym krokiem, jaki może wykonać przedsiębiorca niewiedzący, jak założyć swój sklep internetowy, będzie skontaktowanie się z agencją interaktywną. W Afterweb służymy wsparciem na wszystkich etapach. Nie ograniczamy usług wyłącznie do uruchomienia platformy. Dodatkowo podpowiadamy Klientom, jak prowadzić sklep internetowy i zajmujemy się jego promocją w sieci.

Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz lub telefonicznie +48 79 848 33 33.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33