Efektywna reklama w wyszukiwarce Google stanowi dziś jeden z najpopularniejszych sposobów na docieranie do rzeszy potencjalnych Klientów i zwiększenie przychodów miesięcznych biznesów o wszelakiej maści. Niewielu przedsiębiorców jednak wie, że można tam promować nie tylko strony internetowe, ale także fizyczne miejsca. Prowadzisz własny sklep stacjonarny, kawiarnię lub serwis samochodowy? Profesjonalna kampania lokalna Google Ads doskonale sprawdzi się jako narzędzie umożliwiające doprowadzenie przyszłego Klienta pod konkretny, istniejący już adres. Skuteczne działania marketingowe mogą przynieść Twojej firmie naprawdę dużo korzyści. Zwłaszcza, jeżeli oddasz je w ręce doświadczonych specjalistów. Kampanie lokalne Google Ads w agencji Afterweb cieszą się sporym zainteresowaniem, a dziesiątki zadowolonych kontrahentów potwierdzają naszą efektywność tworzenia regionalnych reklam sponsorowanych.
- Czym jest kampania lokalna Google Ads? Oto jak działa reklama dla firm stacjonarnych
- Kampanie lokalne Google Ads i ich najważniejsze korzyści
- Poznaj standardy naszej agencji. Jak wygląda kampania lokalna Google Ads w Afterweb?
- Czas zostać popularnym w sieci. Sprawdź, gdzie wyświetla się kampania lokalna Google Ads
- Najczęściej zadawane nam pytania
Czym jest kampania lokalna Google Ads? Oto jak działa reklama dla firm stacjonarnych
Jeżeli prowadzisz regionalne przedsiębiorstwo, prawdopodobnie doskonale rozumiesz, jak ważnym i trudnym jednocześnie zadaniem jest pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych. Zwłaszcza w dobie ogromnej konkurencji. Dzisiaj każdy skuteczny sposób na zdobycie Klienta śmiało możemy nazwać marketingowym game changerem. Takim bez wątpienia są kampanie lokalne Google Ads, które przez wielu nadal są traktowane jako Kopciuszek w promocyjnym ekosystemie największej wyszukiwarki online na Świecie. Tymczasem tego typu reklama umożliwia Twojej firmie niemalże natychmiastowe przekazanie najważniejszych informacji każdemu zainteresowanemu internaucie. To istotne, ponieważ będą one kluczowe w momencie podejmowania decyzji konsumenckich. Takie bywają trudne, dlatego kampania lokalna Google Ads zauważalnie usprawnia proces wyszukiwania konkretnych placówek stacjonarnych. Algorytm może zarekomendować prowadzoną przez Ciebie firmę, jako najlepszą odpowiedź na dane zapytanie. A musisz wiedzieć, że zdecydowana większość internautów finalizuje swoją wizytę w wybranym miejscu tego samego dnia, w którym znaleziono je w sieci. Nasza agencja Afterweb sprawi, że reklama lokalna Google Ads będzie proponować Twój biznes olbrzymiej grupie jeszcze niezdecydowanych kontrahentów.
Pozyskiwanie Klientów w 5 krokach. Tak działają kampanie lokalne Google Ads
- Krok 1 – stworzenie reklamy regionalnej w panelu Google Ads
- Krok 2 – zadanie pytania przez potencjalnego Klienta w wyszukiwarce Google
- Krok 3 – wyświetlenie użytkownikowi najlepszych rekomendacji pod konkretne pytanie
- Krok 4 – wyznaczenie trasy do wybranego przez Klienta punktu stacjonarnego
- Krok 5 – dotarcie Klienta pod wskazany adres i spieniężenie takiej wizyty
Kampanie lokalne Google Ads i ich najważniejsze korzyści
Tworząc profesjonalną reklamę regionalną – tak na dobrą sprawę – niewiele ryzykujesz. Możesz za to bardzo dużo zyskać. I mowa tutaj przede wszystkim o olbrzymiej grupie potencjalnych Klientów, ściąganych do Twojej stacjonarnej placówki wprost z wyszukiwarki Google. W takim przypadku skala będzie nieporównywalna do alternatywnych metod marketingowych. Tylko w Polsce z opcji wyszukiwania informacji w narzędziu udostępnionym przez amerykańskiego giganta korzysta kilka milionów unikalnych użytkowników dziennie. Wielu z nich rozgląda się za regionalnymi punktami sprzedaży bądź obsługi, a uruchomiona zgodnie ze sztuką kampania lokalna Google Ads będzie najlepszym sposobem na zmianę ogromnego potencjału w rosnącą liczbę obsługiwanych Klientów. Co w takim przypadku naturalne, jako przedsiębiorca odczujesz wyraźny wzrost przychodów a prowadzony przez Ciebie brand w końcu zacznie być popularną opcją w regionie. Brzmi ciekawie, prawda? A to jeszcze nie koniec benefitów. Kampanie lokalne Google Ads to także:
-
jedna z najtańszych opcji marketingowych na rynku
-
możliwość ustawiania atrakcyjnych budżetów dziennych i miesięcznych
-
optymalizacja środków przeznaczanych na promocję firmy
-
prezentowanie swojej wizytówki na szczycie Map Google
-
łatwa optymalizacja reklamy oraz mierzalność jej efektów
Poznaj standardy naszej agencji. Jak wygląda kampania lokalna Google Ads w Afterweb?
Jako doświadczona i utytułowana agencja marketingowa, do każdego kontrahenta podchodzimy w indywidualny sposób, obsługując go tak, jak my byśmy chcieli być obsłużeni przez konkurencję. To właśnie u nas spotkasz się z dokładnym wybadaniem potrzeb przedsiębiorców, rekomendacjami lub maksymalną skutecznością prowadzonych działań. Reklama lokalna Google Ads z ramienia agencji Afterweb sprawdziła się już w wielu przypadkach. I to w najróżniejszych branżach! Nie mamy w tym przypadku żadnych wątpliwości: jeżeli dołączysz do nas, prowadzona przez Ciebie placówka stacjonarna osiągnie długo wyczekiwany sukces. Kampania lokalna Google Ads charakteryzuje się licznymi benefitami, a nasi wykwalifikowani specjaliści potrafią je obrócić na Twoją korzyść.
Ważne! Kampanie lokalne Google Ads nie są zarezerwowane dla wszystkich reklamodawców. Żeby móc skorzystać z takiej opcji, musisz posiadać aktywną i zweryfikowaną wizytówkę Google Moja Firma, która zostanie prawidłowo połączona z kontem Google Ads. Oprócz tego, w samym panelu należy uruchomić rozszerzenia lokalizacji i włączyć konwersje, polegające na odwiedzinach użytkowników w sklepie. W niektórych krajach kampania lokalna Google Ads nie jest dostępna. Nie dotyczy to polskich reklamodawców, od lat korzystających z możliwości regionalnego promowania placówek stacjonarnych.
Uruchomimy dla Ciebie profesjonalne kampanie lokalne Google Ads. Zobacz jak!
-
Tworzymy konto Google Ads i łączymy je z profilem Google Moja Firma – jeżeli nie posiadasz aktywnej wizytówki, wykonamy konfigurację za Ciebie. Nasi Klienci otrzymują nieograniczone dostępy do konta reklamowego, dzięki którym są w stanie na bieżąco monitorować skuteczność prowadzonych przez nas działań promocyjnych.
-
Uruchamiamy kampanię lokalną Google Ads – korzystając z opcji zwiększającej liczbę wizyt w lokalnych sklepach stacjonarnych, restauracjach oraz innych tego typu miejscach.
-
Wybieramy wizytówkę, do której ma prowadzić kampania lokalna Google Ads – na Twoim koncie reklamowym może być kilka wizytówek, minimum jedna musi być aktywna oraz zweryfikowana w profilu Google Moja Firma.
-
Uzupełniamy ustawienia reklamy – na tym etapie wybieramy typ określenia stawek, preferowany koszt pozyskania Klienta, języki kampanii oraz harmonogramy.
-
Tworzymy grupę zasobów – kampanie lokalne Google Ads wymagają od reklamodawców dodania następujących komponentów: końcowy URL, maksymalnie 20 obrazów, logo firmy, minimum 10-sekundowy klip wideo z serwisu YouTube, nagłówki krótkie i długie, teksty reklam oraz nazwy przedsiębiorstwa. Opcjonalne jest użycie wezwanie do działania.
-
Wpisujemy budżet dzienny kampanii – to ostatni krok, który wcześniej indywidualnie omawiany jest z Klientem. Podana w tej rubryce wartość będzie maksymalną kwotą, jaką Google może zużyć na promowanie prowadzonej przez Ciebie firmy jednego dnia.
Sprawdź również: Skuteczne pozycjonowanie stron
Tworzymy efektywne kampanie lokalne Google Ads od blisko 10 lat
A w tym czasie zdobyliśmy spektakularne doświadczenie, którym chętnie dzielimy się z naszymi Klientami. Agencja Afterweb na swoim koncie ma wiele sukcesów osiąganych w sponsorowanym kanale wyszukiwarki. Dziesiątki firm razem z nami zaczynało drogę od zera do lidera branży, a skuteczne kampanie lokalne Google Ads błyskawicznie rozwijały placówki stacjonarne każdego z obsługiwanych kontrahentów. Wyróżniamy się wykwalifikowanym zespołem, który od blisko 10 lat aktywnie bierze udział w promowaniu biznesów z naprawdę różnych dyscyplin. Dzięki temu masz pewność, że kampania lokalna Google Ads realizowana przez Afterweb rzeczywiście spełni Twoje oczekiwania względem opłacalności nakładów marketingowych i realnego ruchu, wygenerowanego poprzez wyszukiwarkę. Troszcząc się o efekt końcowy reklamy, oferujemy kompleksowe wsparcie na każdym etapie współpracy. Od wyceny usługi zaczynając, na doborze odpowiedniej kampanii oraz jej optymalizacji kończąc. Uruchamiając kampanie lokalne Google Ads w Afterweb zyskasz jeszcze między innymi:
-
wykwalifikowanego i doświadczonego opiekuna reklamy
-
doradztwo w zakresie uruchomienia i konfiguracji kampanii
-
rekomendacje optymalizacji wizytówki Google Moja Firma czy firmowej strony
-
regularny monitoring skuteczności reklamy oraz czytelne raporty
-
jasne i przystępne warunki współpracy, ustalane przed podpisaniem umowy
-
opiekę marketingową świadczoną przez certyfikowanego Partnera Google
Czas zostać popularnym w sieci. Sprawdź, gdzie wyświetla się kampania lokalna Google Ads
Sekretem skuteczności tego rodzaju promocji są również miejsca, gdzie Twoje reklamy mogą się wyświetlać. W grę wchodzą tutaj najróżniejsze usługi Google oraz witryny partnerskie giganta zza Oceanu. W efekcie końcowym reklamodawca otrzymuje dostęp do bazy o milionowych zasięgach. Kampania lokalna Google Ads z miejsca staje się więc rozwiązaniem przeważającym nad innymi, alternatywnymi sposobami na pozyskiwanie Klientów. Poprawnie skonfigurowana reklama lokalna Google Ads wyświetli się między innymi w sieciach wyszukiwania i sieci reklamowej, w serwisie YouTube, poczcie Gmail oraz przede wszystkim w usłudze Google Maps. Szczególną uwagę warto zwrócić zwłaszcza na tę ostatnią pozycję. Kampania lokalna Google Ads sprawi, że profil firmy ukaże się jako propozycja sponsorowana wśród rekomendacji na wybrane słowo kluczowe. W ten sposób osiągniesz znaczącą przewagę nad konkurencją i zmaksymalizujesz szansę na szybkie wyznaczenie trasy do Twojego punktu stacjonarnego.
Powiedziałeś, że kampanie lokalne Google Ads są jednymi z najtańszych opcji marketingowych na rynku. Jakie są średnie koszty za kliknięcie w przypadku reklam lokalnych Google Ads?
W Google Ads i przypadku reklam lokalnych zdecydowanie trzeba to doprecyzowywać do branży np. branża meblarska ma średni CPC 0,50 zł, ale już branża turystyczna ma 0,10 zł za kliknięcie.