Wyszukiwarka Google już od kilku lat dominuje na rynku, każdego dnia przetwarzając miliardy wyszukań. Internauci dopytują Google o wydarzenia z kraju, pogodę, przepisy na ciasta i tanie obiady, a także poszukują produktów i usług. Na czym polega sukces jednego z gigantów Doliny Krzemowej? To proste – Google świadczy usługi, które najlepiej odpowiadają na potrzeby użytkowników, niezależnie czy są oni Klientami czy nie. Z sukcesu wyszukiwarki mogą dziś korzystać przedsiębiorcy. Daje im ona możliwość reklamy swoich usług pod postacią strony internetowej. Do rywalizacji o pierwsze miejsce w rankingu może przystąpić każdy, niezależnie od wielkości swojej firmy czy obszaru działalności. Jednak sama strona internetowa nie jest przepustką do zwiększenia swoich zysków – ważna jest jej odpowiednia optymalizacja pod algorytmy wyszukiwarki, a także poziom dostosowania do potrzeb internautów. W działaniach Google możemy doszukać się porady dla każdego biznesmena: aby górować nad konkurencją, należy dostosować swoje działania pod współczesne potrzeby użytkowników. Pomóc w tym może skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google.
- Pozycjonowanie na Google – poznaj wyszukiwarkę, z którą przyjdzie Ci współpracować
- Czym jest właściwe pozycjonowanie stron internetowych w Google?
- Pozycjonowanie stron w Google z punktu widzenia przedsiębiorcy – co musisz wiedzieć?
- Pozycjonowanie stron w Google – od czego zależy miejsce w rankingu wyszukiwarki?
- Pozycjonowanie w Google krok po kroku – omówienie wybranych elementów
- Audyt SEO, czyli wstęp do pozycjonowania strony Google
- Słowa mają moc, czyli o doborze fraz w procesie pozycjonowania
- SEO a pozycjonowanie Google – czym różnią się te dwa pojęcia?
- Pozycjonowanie stron internetowych a skuteczny link building
- Nowoczesny content marketing a pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach
- Lokalne pozycjonowanie Google – dla kogo?
- Ile kosztuje pozycjonowanie Google?
- Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie stron w Google agencji SEM?
- Pozycjonowanie Google – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
Pozycjonowanie na Google – poznaj wyszukiwarkę, z którą przyjdzie Ci współpracować
Jedną z pierwszych rzeczy, nad którą trzeba się pochylić, są podstawy działania wyszukiwarki Google pod kątem biznesowym. Na początku musisz znaleźć odpowiedź na jedno ważne pytanie – jak Google może wpłynąć na to, by Klienci nie tylko trafiali na Twoją stronę internetową, lecz zostawali na niej i dokonywali zakupów. Technicznie rzecz biorąc, działania Google polegają na znajdowaniu adresów URL do podstron, które najbardziej pasują do zadanego przez użytkownika pytania i udzielają na nie najlepszej z możliwych odpowiedzi. Możesz pytać o wszystko: najmodniejsze ubrania w tym sezonie, restauracje w pobliżu bądź skuteczne pozycjonowanie Google. Zakładając, że dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem, najważniejsze o czym powinieneś pamiętać to fakt, że aby Twoja strona pojawiła się w Google na dane zapytanie, musisz dysponować konkretną podstroną, stanowiącą trafną odpowiedź na poszukiwane przez użytkownika zagadnienie. Wyszukiwarka Google chce od razu pomagać ludziom i bezpośrednio wskazywać najlepsze rozwiązania – dostosowując swoją witrynę pod algorytm, roboty skanujące oraz Klientów, masz szansę zyskać wysokie pozycje w Google.
Czym jest właściwe pozycjonowanie stron internetowych w Google?
Żeby lepiej zrozumieć istotę pozycjonowania na Google, należy poznać zasady działania wyszukiwarki. Pamiętaj: w chwili, gdy wpisujesz dane zapytanie w okienko wyszukiwań, Google już wcześniej ma przygotowane wyniki i ich określoną kolejność. Między innymi dlatego pozycjonowanie stron jest procesem wymagającym sporej ilości czasu i nakładu pracy. Jakie warunki musi spełniać Twoja strona WWW, by pojawić się jako wynik wyszukiwania? Wbrew pozorom, nie ma ich zbyt wiele.
Jak uczynić stronę widoczną – 3 najważniejsze zasady
-
Google musi wiedzieć o istnieniu Twojej strony internetowej. Niemożliwe jest pozycjonowanie strony, która nigdy wcześniej nie została zarejestrowana przez roboty. Poruszają się one po stronach, używając linków. Trafiając na Twoją stronę, GoogleBot użyje menu, by przewertować każdą stronę w poszukiwaniu różnych informacji. Jeżeli treści na stronie zostaną uznane za wartościowe, Google doda je do swojego indeksu. Strona internetowa, która nie przejdzie przez ten proces, analogicznie nie pojawi się w Google jako wynik wyszukiwania. Jeżeli zaczniesz promować swój biznes w Internecie, wyszukiwarka z pewnością to zauważy i zainteresuje się Twoją stroną. Witrynę możesz wprowadzić również ręcznie – jest to przydatne w chwili, gdy zależy Ci na przyspieszeniu całego procesu indeksowania.
-
Strona internetowa powinna być czytelna nie tylko dla użytkowników, lecz także dla robotów. Źle zaprojektowana nawigacja może spowodować, że robot nigdy nie trafi do podstron z konkretnym produktem, którego poszukują internauci. Pozycjonowanie stron w Google jest niemożliwe, jeżeli struktura witryn jest niezrozumiała dla robotów indeksujących.
-
By zwiększyć widoczność swojej strony internetowej, niezbędna jest jej rozbudowa i aktualizacja o nowe, wartościowe treści. Pozycjonowanie Google to proces polegający na opracowaniu przemyślanej strategii działań, które ulepszą stronę, czyniąc ją bardziej atrakcyjną zarówno z punktu widzenia Klientów, jak i robotów indeksujących. Odnalezienie balansu pomiędzy spełnieniem wymagań realnych ludzi a algorytmów wyszukiwarki może być trudne – z pomocą przychodzą agencje marketingowe, dla których pozycjonowanie na Google to codzienność.
Pozycjonowanie stron w Google z punktu widzenia przedsiębiorcy – co musisz wiedzieć?
Google powstało po to, by odpowiadać na potrzeby użytkowników. Ten fakt uczynił wyszukiwarkę gigantem, tym samym otwierając furtkę przedsiębiorcom. Pozycjonowanie strony internetowej ma za zadanie sprawić, by to właśnie Twoja witryna pojawiała się na konkretną frazę, po której Klient wyszukuje tego, czego akurat mu potrzeba. Strona WWW to nie pusta wizytówka – jej głównym zadaniem jest przynoszenie zysków właścicielowi. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy Google uzna ją za najlepsze źródło, które zaspokoi potrzeby użytkowników. Wartościowa witryna powinna cechować się kilkoma ważnymi elementami. Aby strona zarabiała, jako przedsiębiorca musisz:
- być wysoko na odpowiednie frazy używane przez Klientów docelowych;
- pokazywać, że warto wejść na Twoją stronę już na poziomie wyników wyszukiwania;
- zoptymalizować swoją stronę w taki sposób, by pomóc Klientowi wykonać konkretną akcję.
Pozycjonowanie stron bez znajomości Klienta docelowego to działanie po omacku
Elementem każdej strategii marketingowej powinna być grupa docelowa – zbiór osób lub firm, do których mamy zamiar kierować przekaz sprzedażowy. Trafne określenie grupy pomoże zminimalizować koszty reklamy przy jednoczesnym zwiększeniu konwersji. Pozycjonowanie na Google polega między innymi na zastosowaniu odpowiednich fraz kluczowych, które odpowiadają zapytaniom, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Bez właściwego określenia realnego Klienta (użytkownika, który może stać się kupującym), istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że jako inwestor w reklamę po prostu przepalisz swoje pieniądze. Jak trafnie określić grupę docelową, by uczynić pozycjonowanie strony łatwiejszym? Dokonując wyboru, musisz założyć, że grupa posiada pewne cechy wspólne, które powodują, że członkowie (a jednocześnie odbiorcy reklamy) cechują się większą skłonnością do realizacji zakupu. Obecnie wyróżniamy kilka kryteriów, które mogą stanowić część wspólną danej grupy. Są nimi:
- kryteria geograficzne (region, miejsce zamieszkania, wielkość miasta);
- kryteria demograficzne (płeć, wiek, wielkość gospodarstwa domowego, zawód, dochody, wyznawana religia, narodowość);
- kryteria psychograficzne (styl życia, wartości, osobowość);
- kryteria behawioralne (lojalność wobec marki, gotowość do nabycia produktu, zdanie na temat produktu, poziom atrakcyjności cech produktu)
Pozycjonowanie stron w Google – od czego zależy miejsce w rankingu wyszukiwarki?
Czynników wpływających na pozycję danej strony jest bardzo dużo – chociaż Google nie mówi jasno, co i w jakim stopniu wpływa na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, strategia SEO obejmuje działania, o których wiadomo, że biorą bezpośredni udział w procesie wartościowania strony przez roboty wyszukiwarki. Jako osoba chcąca zainwestować w pozycjonowanie Google musisz wiedzieć, że nie ma tutaj jednego skutecznego sposobu na zaistnienie w wyszukiwarce. Istnieją jednak czynniki, na które warto zwracać uwagę w całym procesie, jakim jest opisywane przez nas pozycjonowanie stron internetowych w Google.
Jakość treści a jej wpływ na pozycjonowanie strony w Google
Treść strony stanowi odpowiedź na pytanie, jakie użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę. To właśnie na jej podstawie Google analizuje, czy Twoja strona internetowa może być przydatna dla użytkowników. Nie można pozycjonować pustej strony – opis produktów czy usług powinien być konkretny, bez przysłowiowego „lania wody”. Dodatkowo każdy adres URL (strona WWW) powinna mieć unikalny tytuł i opis nawiązujący do jej treści. To właśnie te dane zazwyczaj pojawiają się jako wyniki wyszukiwania, przez co stanowią jedne z najistotniejszych elementów SEO.
Pozycjonowanie w Google a aspekty techniczne strony internetowej
Skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce zależy od jej budowy. Dobra strona WWW powinna być intuicyjna po to, by użytkownikom łatwo było odnaleźć się w jej działaniu. Klienci często nie zdają sobie sprawy, że sama estetyka witryny nie jest w stanie zapewnić wysokich pozycji w Google. Za każdą stroną WWW kryją się elementy techniczne, mogące wpłynąć na pozycjonowanie strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Semantyka kodu HTML, jakość i tytuły grafik, atrybuty ALT – to tylko kilka aspektów o jakie powinno się zadbać. W tym przypadku pomocne mogą okazać się dane strukturalne, pokazujące istnienie elementów strony. Odpowiadają one za gwiazdki recenzji pokazywanych tuż obok wyników wyszukiwania.
Wiarygodność przepustką do skutecznego pozycjonowania Google
To, o czym powinieneś pamiętać, chcąc przystąpić do pozycjonowania swojej strony internetowej w Google, kryje się przede wszystkim z treści. By wyszukiwarka wyświetlała Twoją witrynę, umieszczone na niej wpisy powinny odpowiadać na zadawane przez internautów zapytania i być obfite we frazy, które ci wpisują w okienko Google. Choć może zabrzmieć to dość trywialnie, Google musi wiedzieć, że dysponujesz na swojej stronie wartościową treścią. To właśnie ona czyni Cię wiarygodnym. Co za tym idzie, strona będzie stanowiła przykład godny linkowania na innych, okołotematycznych domenach.
O sposobach na sprawdzenie wiarygodności treści Google zdecydowało się stworzyć kilka krótkich instruktaży. Poniżej prezentujemy jeden z nich.
Wpływ urządzenia na pozycjonowanie strony w Google
Okazuje się, że kolejność wyników wyszukiwania jest zależna od urządzenia, z jakiego korzystasz w celu sprawdzenia swojej pozycji. Proporcje czynników rankingowych SEO zmieniają się w zależności od używanego urządzenia głównie z powodu parametrów strony internetowej, jej przystosowania do małych ekranów oraz szybkości działania. Wbrew pozorom, pozycjonowanie strony w wyszukiwarce nie powinno wyglądać inaczej na każdym urządzeniu; treść powinna być wszędzie taka sama.
Co wspólnego mają lokalizacja i pozycjonowanie Google?
Wyszukiwarka jest w stanie dość dokładnie określić lokalizację każdego użytkownika – zazwyczaj wiąże się to z sygnałem GPS, jednak nawet gdy czujnik jest wyłączony. W drugim przypadku Google wystarczy zwykły sygnał telefonu, którego używamy do rozmowy. Analiza pozycji telefonu dostępna jest zarówno w dużych aglomeracjach miejskich, jak i mniejszych miejscowościach. Równie łatwi do namierzenia są użytkownicy komputerów stacjonarnych, głównie dzięki adresowi IP. Na co wyszukiwarce nasza lokalizacja? To właśnie dzięki niej Google może prezentować wyniki lokalne. Dziś, szukając weterynarza, piekarni czy lokalnej agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron, nie musisz wpisywać nazwy miasta – Google pokaże Ci wszystkie lokale w pobliżu.
Pozycjonowanie w Google krok po kroku – omówienie wybranych elementów
Wiesz już, od czego zależy miejsce w wyszukiwarce Google. Czas poznać poszczególne etapy pozycjonowania stron, dzięki którym jesteś w stanie zwiększyć przychody swojej firmy nawet o kilkaset procent!
Audyt SEO, czyli wstęp do pozycjonowania strony Google
Na początku procesu pozycjonowania, specjaliści przeprowadzają analizę i audyt SEO. Działania możemy porównać do prześwietlania strony pod kątem wydajności, budowy i konkurencyjności. Raport wskazuje, jakie obszary funkcjonowania Twojej strony internetowej wymagają interwencji i poprawy. Oczywiście, z drugiej strony osoby przeprowadzające audyt dowiadują się o tym, czego nie trzeba poprawiać, a można rozwinąć w ramach uzyskania lepszych wyników. Weryfikacja widoczności witryny w wyszukiwarce Google i jej technicznego stanu daje możliwość starannego zaplanowania dalszej pracy nad stroną WWW. Klient otrzymuje informację dotyczącą zakresu prac i kosztów, jakie będzie musiał ponieść, by zawalczyć o miejsce w TOP10 Google.
Sprawdź: Na czym polega darmowa wycena pozycjonowania
Słowa mają moc, czyli o doborze fraz w procesie pozycjonowania
Rozbudowa treści publikowanych na stronie o nowości zoptymalizowane z myślą o skutecznym zdobywaniu wyższych pozycji to jednocześnie efektywny sposób dodania na stronę fraz kluczowych. Ukryte w wartościowych dla użytkowników tekstach, są oceniane przez Google pod względem przydatności. Między innymi z tego powodu ważne jest dbanie o content na swojej stronie internetowej. Im bardziej konkretne i przemyślane treści, tym większe prawdopodobieństwo uzyskania wartościowej pozycji w wyszukiwarce Google.
SEO a pozycjonowanie Google – czym różnią się te dwa pojęcia?
Pozycjonowanie strony to szereg działań, które mają za zadanie polepszyć widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. SEO (ang. Search Engine Optimization) jest jego częścią; w zakres działań SEO wchodzi wprowadzenie niewielkich zmian mających ogromny wpływ na ocenę serwisu przez roboty Google. Kosmetyczne zmiany, wprowadzane najczęściej przez ekspertów z agencji, uczynią Twój serwis bardziej intuicyjnym w obsłudze. Właściwie wprowadzona optymalizacja przyspiesza sam proces jakim jest pozycjonowanie strony w Google.
Pozycjonowanie stron internetowych a skuteczny link building
Pozyskiwanie wartościowych linków z innych witryn do własnej wpływa na wiarygodność strony WWW. Jako Klient zamawiający pozycjonowanie Google od agencji musisz pamiętać, że obecnie ilość nie ma takiego znaczenia co jakość. Wyróżniamy dwa rodzaje linków:
- wewnętrzne → linkowanie wewnątrz strony pomagające użytkownikowi poruszać się po stronie i internetowej;
- zewnętrzne → odsyłacze pochodzące z innych witryn zewnętrznych; przez formę prezentacji dzielimy je na naturalne (wstawione bezinteresownie przez internautów, uznając publikowane treści na stronie za wartościowe i godne polecenia) lub nienaturalne (forma reklamy, w skrajnych przypadkach spamu lub komentarzach na forach w stylu nagabującym).
Linki zewnętrzne czynią pozycjonowanie skuteczniejszym, jeżeli są publikowane na silnych i tematycznie związanych z branżą Klienta stronach. Za najpopularniejsze źródła linków, oferowane przez wiele agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron, uważa się kolejno:
- artykuły sponsorowane;
- blogi;
- fora internetowe;
- social media.
Planując zlecić pozycjonowanie Google agencji, sprawdź możliwości jakie oferuje firma. Im większe pole do popisu, tym lepiej dla strony – pamiętaj jednak o przewadze jakości nad ilością. Pozyskiwanie dużej ilości słabych linków nie tylko nie da Ci upragnionego efektu, ale także narazi na karę od Google.
Nowoczesny content marketing a pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach
Marketing treści uznaje się dziś za jeden z najbardziej błyszczących diamentów w koronie dobrze pozycjonowanej strony WWW. Długotrwałe działanie opierające się na wytwarzaniu ciekawych dla odbiorców treści ma na celu zwiększenie zaangażowania potencjalnych Klientów w życie marki. Współcześnie nie ma już solidnej bariery między firmą a Klientem – wręcz przeciwnie. Przedsiębiorcom zależy na tym, by każda osoba korzystająca z ich usług bądź produktów nie tylko była zadowolona, lecz również zmotywowana na tyle, by polecić markę swoim znajomym. Content marketing przyciąga ludzi, bawi, a także edukuje. Artykuły zoptymalizowane pod kątem SEO są zrozumiałe dla czytelników i atrakcyjne w indeksacji, a dzięki współpracom z osobami ze świata inflencerów firma zyskuje na atrakcyjności w oczach odbiorców. Content marketing w pozycjonowaniu stron to nie tylko artykuły blogowe – to też wiele innych nośników treści. Obecnie popularne są: e-booki, infografiki, case study oraz podcasty.
Lokalne pozycjonowanie Google – dla kogo?
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach możemy podzielić na działania ogólnopolskie lub w określonym miejscu i jego okolicach. W drugim przypadku mamy do czynienia z pozycjonowaniem stron w Google pod kątem lokalnym. Różni się ono ceną, zakresem prac, a także dokładnością fraz. Słowa kluczowe odnoszą się do konkretnego rejonu lub miasta, dzięki czemu strona internetowa wyświetla się w rankingu tym użytkownikom, którzy rzeczywiście zamieszkują okolice lub chcą dowiedzieć się, gdzie w danym mieście znajdą interesujący ich lokal. Google pozycjonowanie lokalne poleca się przede wszystkim przedsiębiorcom, którym zależy na zjednaniu sobie Klientów z miasta w którym stacjonują i jego okolicach. Szczególnie dotyczy to rodzinnych biznesów czy lokali usługowych jak fryzjer czy salon makijażu.
Zalety lokalnego pozycjonowania Google:
- możliwość zyskania wizerunku eksperta w branży
- niższy koszt reklamy (w porównaniu do ogólnopolskiego pozycjonowania stron)
- szybsze efekty w porównaniu do działań na całą Polskę
- dotarcie do grupy realnych odbiorców
- poprawa lokalnej rozpoznawalności marki wśród mieszkańców
Pozycjonowanie lokalne uszczupli grupę odbiorców, którym ma wyświetlać się strona internetowa; pozostaną tylko realni Klienci, czyli tacy, którzy mają możliwość skorzystania z prezentowanej przez Ciebie oferty. Wydajesz mniej, zyskujesz więcej – to takie proste!
Ile kosztuje pozycjonowanie Google?
Większość agencji (w tym Afterweb) wycenia pozycjonowanie strony w Google bardzo indywidualnie. Podczas przygotowywania oferty dla Klienta, brane pod uwagę są aspekty takie jak typ branży, obecna sytuacja witryny oraz wielkość konkurencji. Cena za pozycjonowanie w Google zależy też od wybranych fraz kluczowych – im będą one bardziej konkurencyjne, tym wyższa będzie cena usługi. Dodatkowo w grę wchodzi format działań biznesowych firmy – czy będzie to ogólnopolskie pozycjonowanie Google, czy może lokalne pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. Jako agencja z wieloletnim doświadczeniem, podczas wyboru radzimy wszystkim zainteresowanym kierować się ilością prac jakie wykonuje dana agencja, niżeli ceną usługi. W sieci krąży mnóstwo samozwańczych specjalistów SEO, którzy oferują tanie pozycjonowanie na Google i pełen sukces w kilka tygodni. Pozycjonowanie Google to skomplikowany proces, który wymaga stopniowego wdrażania kolejnych działań zarówno na stronę internetową (On-Site SEO), jak i podejmowanie akcji poza witryną (Off-Site SEO). Na efekty działań Klient musi poczekać – czasem kilka tygodni, czasem kilka miesięcy. Rozstrzał czasowy wynika głównie z różnorodności branż, poziomu konkurencji oraz modelu pozycjonowania, jaki obierze agencja.
Sprawdź: Dlaczego tanie pozycjonowanie jest niemożliwe
Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie stron w Google agencji SEM?
Pozycjonowanie stron Google to jedna z najczęściej wybieranych metod digital marketingu do promocji własnej marki. Właściciele biznesów stacjonarnych lub nowe firmy, które dopiero pojawiły się na rynku/w sieci, bardzo często wzbraniają się przed rozpoczęciem działań SEO, zastanawiając się nad tym, czy powinni samodzielnie pozycjonować stronę internetową, czy zlecić to specjalistom. Chociaż samodzielne pozycjonowanie Google jest możliwe, większość przedsiębiorców rezygnuje z tej opcji, unikając przy tym nerwowych sytuacji związanych z nieprzewidzianymi problemami oraz straty czasu na działania bez efektu (które bardzo często pochłaniają też pieniądze).
Zalety związane ze współpracą z agencją marketingową:
- większe poczucie komfortu – wszystkimi kwestiami związanymi z pozycjonowaniem strony w Google zajmą się specjaliści z danej agencji; jako Klient zyskasz swojego opiekuna SEO, który będzie łącznikiem między Tobą a agencją;
- więcej możliwości – agencje SEO posiadają szereg ekspertów, którzy zajmują się różnymi odłamami marketingu internetowego, dzięki czemu są w stanie dobrać idealną metodę pozycjonowania, na miarę potrzeb Twojej witryny;
- lepsza efektywność – zagadnienia związane z pozycjonowaniem agencje mają w jednym palcu, dzięki czemu są w stanie działać szybciej, a przy tym skuteczniej;
- atrakcyjna cena – wbrew pozorom, inwestycja w dobrą agencję SEO po czasie zwraca się dzięki skutecznemu pozycjonowaniu stron, zaś ryzyko popełnienia błędu przez specjalistę jest niższe niż w przypadku osoby działającej metodą „prób i błędów”.
Pozycjonowanie Google – podsumowanie
Staraliśmy się jak najlepiej przybliżyć Ci procesy stojące za pojęciem, jakim jest pozycjonowanie strony w Google. Inwestycja, mimo ilości prac i dłuższego czasu oczekiwania na realne efekty, jest opłacalna – niezależnie czy w formie lokalnej, czy ogólnopolskiej. W działaniach SEO liczy się przede wszystkim doświadczenie. Powierzenie agencji swojej strony internetowej wymaga zaufania i wiary w możliwości reprezentujących ją specjalistów. Efektem dobrej współpracy może być wysoka pozycja w wyszukiwarce Google, wzrost zainteresowania marką przez Klientów, a także konkretne powiększenie przychodów firmy. Każdy może pojawić się w Google – tylko nieliczni mogą zaistnieć. Do której grupy dołączysz?