Chociaż dla wielu właścicieli biznesów oraz marketerów pozycjonowanie międzynarodowe brzmi groźnie, w rzeczywistości nie ma się czego obawiać! Jak wiadomo, nie każda firma może promować się poza granicami Polski, natomiast jeżeli już taka możliwość istnieje, warto z niej skorzystać. A w tym krótkim artykule pokazujemy, że pozycjonowanie międzynarodowe nie jest aż tak straszne, jak je malują. W praktyce to działania bliźniaczo podobne do tych, realizowanych na terenie Polski.
Pigułka wiedzy od Afterweb. Jak wygląda pozycjonowanie międzynarodowe?
Podstawy SEO zagranicznego są niemalże identyczne, jak w przypadku działań wykonywanych na terytorium naszego kraju – o tym musisz pamiętać. Profesjonalne pozycjonowanie międzynarodowe różni się tylko sposobem kierowania, wyborem fraz kluczowych oraz miejscem, gdzie wyświetla się reklama. Chociaż w wielu przypadkach Google będzie wiodącą przeglądarką internetową, każda osoba chcąca prowadzić ruchy marketingowe poza Polską musi pamiętać o zweryfikowaniu, czy aby na pewno amerykański gigant jest najpopularniejszy na danym terytorium. Podamy Ci dobre przykłady. Pozycjonowanie międzynarodowe na Chiny powinno odbywać się na Baidu. W innych przypadkach najprawdopodobniej spotkasz się z usługami dostarczanymi przez Google. Decydując się na międzynarodowe SEO zwróć szczególną uwagę na analizę słów kluczowych. Poza Polską istnieją bowiem inne przyzwyczajenia potencjalnych Klientów. W Stanach Zjednoczonych bardzo popularne jest wpisywanie frazy kluczowej powiązanej z usługami oraz dodanie tam członu „near me” – takie coś z kolei w naszym kraju nie do końca zda swój egzamin.
Działania wspierające pozycjonowanie międzynarodowe nie muszą być trudne!
Skoro podstawy zagranicznego SEO są identyczne, jak w przypadku polskiego pozycjonowania, naturalne będzie pozyskiwanie wysokiej jakości linków w ramach tego typu współpracy. Treści to coś, bez czego nie będziesz w stanie konkurować z lokalną konkurencją. I o ile content pisany w ramach wewnętrznych działań nie stanowi żadnego problemu, tak nieco więcej czasu poświęć na znalezienie zewnętrznych źródeł. Pamiętaj o tym, że upodobania Klienta za granicą mogą być różnorodne. Jedno się jednak nie zmienia: zawsze będzie chciał on pozyskać dużo informacji w możliwie najkrótszym czasie. Wyzwaniem dla specjalistów SEO realizujących pozycjonowanie międzynarodowe mogą być też linki. Muszą być one z tego samego kraju, na który kierujesz już swoje działania marketingowe. Na szczęście szczegółowa analiza tamtejszej konkurencji wydaje się całkowicie wyeliminować tego typu problemy.