Świat Internetu cały czas zaskakuje użytkowników nadmiarem opcji i możliwości, które znacznie ułatwiają codzienne funkcjonowanie. Miejsce w sieci znaleźli także przedsiębiorcy, którzy odnaleźli w wirtualnym podłożu doskonały fundament na reklamę. Założenie witryny internetowej nie sprawi, że nagle zaczniesz wygrywać z konkurencją, Klienci będą Ci ufali, zaś Ty znacznie pomnożysz swoje zyski – takie rzeczy tylko w bajkach lub wyjątkowo pozytywnych wizjach osób niezaznajomionych z tematem. Twoim zadaniem jest przede wszystkim pokazać się szerszemu gronu odbiorców z jak najlepszej strony; a nic nie działa tak skutecznie jak odpowiednia reklama. Między innymi z tego powodu powstał ten wpis. Postanowiliśmy udowodnić Ci, dlaczego warto lepiej zapoznać się z tematem, jakim jest skuteczna reklama poprzez pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie – długofalowa reklama online w wyszukiwarce Google
Dla jednych kolejny wydatek, dla innych synonim zarabiania – trzeba jednak przyznać, że pozycjonowanie stron to jedna z najskuteczniejszych metod na pozyskanie Klienta prosto z wyszukiwarki Google. Każdego dnia miliony użytkowników wertują Internet w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje zapytania. Mimo tego że przed ich oczami wyświetlają się całe strony wyników, Ci i tak najczęściej kończą swoje poszukiwania na pierwszej stronie, a wyrocznię stanowi topka wyników, która akurat się na niej znajduje. Twoim celem, jako przedsiębiorcy, powinno być wbicie się na pierwszą stronę i pokazanie się jak największej ilości odbiorców. Konkurencja jest wysoka, jednak w przypadku wyszukiwarki Google, miejsca w TOP10 stale ulegają zmianie – jedni spadają, a na ich miejsce przychodzą nowi. Bądź w grupie tych, którzy zdobywają szczyty. Chociaż pozycjonowanie stron internetowych to proces, który wymaga czasu i wysiłku, smak zwycięstwa i efekty płynące z osiągnięcia obranych celów są tego warte. Chcesz lepiej poznać ideę pozycjonowania jako skutecznej reklamy w wyszukiwarce Google? Jesteś w dobrym miejscu.
Reklama Google pozycjonowanie – dla kogo?
Pozycjonowanie stron jest dla każdego przedsiębiorcy, który posiada swoją stronę internetową i chce zacząć realnie zarabiać na jej istnieniu. Ta forma reklamy sprawdzi się niemalże u wszystkich biznesmenów, którzy prowadzą własny firmowy serwis bądź sklep internetowy. Odpowiednia widoczność strony w wynikach wyszukiwania przekłada się na zwiększenie liczby odwiedzin dokonywanych przez użytkowników, a co za tym idzie – zwiększenie ruchu na stronie. Ruch daje pożądaną konwersję, tym samym zachęcając internautów do szerszego zapoznania się z zawartością strony. Co dzieje się później? Zaczynasz zarabiać. Wizja ta jest jednak realna wyłącznie dla osób, które przeprowadzą proces świadomie, zdając sobie sprawę z czynników składających się na poprawnie wykonane pozycjonowanie stron. Pozycjonowanie reklama byłaby niczym, gdyby pominąć jedną z jej najistotniejszych części – optymalizację pod kątem wyszukiwarki Google.
Pozycjonowanie stron nie jest dla osób niecierpliwych, które liczą na błyskawiczny efekt. Złożoność procesów, a także wysoka konkurencyjność w praktycznie każdej branży, uniemożliwia błyskawiczne wkroczenie do TOP10. Na efekty czeka się tygodniami, a nawet miesiącami – czy warto? Najlepszą odpowiedzią są rzesze przedsiębiorców inwestujących w pozycjonowanie. Cierpliwość popłaca, a najlepszym potwierdzeniem są liczne korzyści jakie niesie pozycjonowanie stron internetowych w Google.
SEO, czyli o zasadach optymalizacji stron w wyszukiwarce
Reklama w Internecie oparta o skuteczne pozycjonowanie powinna rozpoczynać się od dokładnego przystosowania strony internetowej do wymagań wyszukiwarki Google. SEO (ang. Search Engine Optimization), to wszystkie działania, które mają na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach organicznych (darmowych). Co właściwie wpływa na pozycję danej strony w wyszukiwarce? Odpowiedzi należy szukać w algorytmach Google. Choć żaden specjalista nie zna wszystkich czynników mających wpływ na wartość witryny dla wyszukiwarki, obecna wiedza pozwala nam tworzyć skuteczne strategie dla praktycznie każdego biznesu. Co na chwilę obecną sprawdza się najlepiej? Przede wszystkim liczy się ogólna tematyka strony, zastosowane słowa kluczowe i fakt, czy dany serwis jest bezpieczny, przejrzysty, odwiedzany i postrzegany jako wiarygodne źródło informacji na dany temat. Aby do tego doszło, należy wdrożyć szereg działań, które obejmują:
-
zabezpieczenie strony WWW dzięki wdrożeniu certyfikatu SSL;
-
optymalizację treści na stronie internetowej – nasycenie jej określonymi słowami kluczowymi, zastosowanie nagłówków oraz zadbanie o przejrzystość przygotowanych tekstów;
-
pozyskanie wartościowych linków zewnętrznych i rozbudowa linkowania wewnętrznego;
-
zwiększenie wygody obsługi strony dla użytkownika (jasny układ informacji, szybkie ładowanie się podstron).
Pozycjonowanie reklama może przynieść naprawdę wiele, o ile proces zostanie przeprowadzony z dbałością o każdy szczegół. Powyższe punkty to tylko część zadań, których wykonanie wymaga sporo czasu i cierpliwości. Jednak kiedy już dostrzeżesz efekty, mogą one utrzymać się przez naprawdę długi czas.
Główne zalety płynące ze skutecznego pozycjonowania
Reklama w internecie pozycjonowanie to szansa na zdobycie wielu korzyści. W branżach powiązanych z promocją w sieci nie ma pewniaków – są wyłącznie możliwości, po które będą w stanie sięgnąć najdokładniejsi w swojej pracy. Dobrze wdrożone etapy pozycjonowania są w stanie przynieść:
-
długotrwałe efekty → mimo że ich wypracowanie jest znacznie dłuższe niż chociażby w przypadku kampanii Google Ads, nie znikają one tuż po zakończeniu działań; raz wypracowana pozycja, pod warunkiem stałego kontrolowania i kontynuowania działań związanych z pozycjonowaniem, jest w stanie utrzymać się na podobnym poziomie do wielu miesięcy;
-
zwiększenie konwersji na stronie → większa aktywność użytkowników na stronie równoznaczna jest ze zwiększeniem popularności witryny; by jednak do tego doszło, Twoja strona internetowa musi funkcjonować na najwyższym poziomie;
-
efektywniejsze pozyskiwanie zapytań związanych z ofertą;
-
popularność marki w świecie Internetu i poza nim.
Pozycjonowanie – reklama w Internecie samemu czy z agencją?
W ciągu ostatnich kilku lat wokół pozycjonowania stworzyło się wiele mitów. Niektóre z nich stały się nawet zachętą dla przedsiębiorców, by ci mogli spróbować swoich sił w samodzielnym pozycjonowaniu, ponieważ – jak mawiano – proces ten jest mało skomplikowany, a przecież Google daje nam dostęp do wielu darmowych narzędzi, jak choćby planner słów kluczowych czy analizator. Niestety, rzeczywistość bardzo szybko weryfikuje, że jakiekolwiek próby oszczędzenia na samodzielnym pozycjonowaniu w większości przypadków kończą się na planach, nigdy zaś na działaniach. Nie oznacza to, że pozycjonowanie stron samemu nie jest możliwe; owszem jest, jednak w przypadku chęci efektywnego przeprowadzenia tego procesu na swojej stronie, musisz uzbroić się nie tylko w cierpliwość, lecz również kilka dodatkowych elementów…
Samodzielna reklama pozycjonowanie – to będzie Ci potrzebne
Samodzielne podjęcie się pozycjonowania to nie lada wyczyn; zwłaszcza, jeżeli zawodowo zajmujesz się czymś innym. Na pytanie o istnienie cienia szans na efektywne samodzielne pozycjonowanie odpowiadamy: to zależy. I to od bardzo wielu czynników, jakie powinieneś mieć lub posiąść. Poniżej przedstawiamy zaledwie kilka z nich.
-
Wiedza. Pozycjonowanie stron internetowych charakteryzuje się szeregiem zróżnicowanych, a przy tym wykonywanych regularnie czynności. Tego typu zadania są czasochłonne, wymagają zdolności analitycznych i przekuwania statystyk pełnych liczb na konkretne działania. Czy wiesz, czym jest SEO i wokół czego skupia się większość działań związanych z poprawą pozycji w wyszukiwarce Google? Oczywiście, taką wiedzę da się posiąść. Współczesny Internet bogaty jest w liczne poradniki, nagrania i podcasty tłumaczące zagadnienia związane z online marketingiem. Aby reklama pozycjonowanie przyniosła efekty, musisz dokładnie wiedzieć, co robisz. Niewiedza w tym przypadku jest w stanie wygenerować masę błędów, a nie ma nic gorszego od „działania w ciemno”, mogącego skończyć się jedynie pogorszeniem sytuacji na stronie.
-
Nisza. Chcesz dobrze poznać swój biznes? Musisz poznać swoją konkurencję. Jeżeli działasz w mało rozchwytywanej branży, podstawowe narzędzia czy wiedza mogą wystarczyć do zdobycia pozycji. Inaczej jest w przypadku, gdy jesteś właścicielem firmy w wysoce konkurencyjnej branży – wtedy mierzysz się z zupełnie innymi problemami, mogącymi przynieść niemałe trudności.
-
Czas. Jak już wspominaliśmy, pozycjonowanie należy do wyjątkowo czasochłonnych zadań, na które musisz poświęcić więcej niż kilka minut dziennie. W agencjach marketingowych za sukcesem Klientów stoi szereg specjalistów: osoby odpowiedzialne za zaplanowanie strategii marketingowej, analitycy SEO, programiści, copywriterzy…jest ich bardzo wielu. Odpowiedz sobie szczerze na pytanie: czy masz czas na to, by poświęcić go działaniom SEO?
-
Narzędzia. Skuteczna reklama pozycjonowanie opiera się na szeregu danych pozyskanych przez specjalistyczne narzędzia. Owszem, w sieci znajdziemy pełno darmowych programów do analizy, jednak swoją jakością i treścią będą znacznie odbiegać od danych, jakie są w stanie dostarczyć specjalistyczne narzędzia używane w agencjach marketingowych.
Wnioski nasuwają się więc samoistnie; samodzielne pozycjonowanie jest możliwe, jednak jego efekt może być wyjątkowo zróżnicowany. W przypadku, gdy nie chcesz tracić cennego czasu (a przy tym często też pieniędzy), zastanów się nad współpracą z dobrą agencją marketingową o udowodnionej skuteczności. Może zainteresuje Cię współpraca właśnie z nami?
Sprawdź: Pozycjonowanie w wyszukiwarkach – co musisz wiedzieć?
Reklama Google pozycjonowanie z Afterweb!
Większość przedsiębiorców stroni od współpracy z agencją SEO/SEM ze względu na finanse. Z uwagi na swoją złożoność, profesjonalne pozycjonowanie wymaga inwestycji miesięcznej rzędu paruset bądź kilku tysięcy złotych. Ceny różnią się od siebie między innymi ze względu na złożoność działań przeprowadzonych na stronie; każda witryna jest indywidualna, nawet jeżeli dotyczy tego samego biznesu. Niezależnie od kwoty, jaką należy zapłacić dziś za usługę, jaką stanowi reklama w Internecie pozycjonowanie, to przy założeniu, że współpraca została zawarta z ekspertami, inwestycja jest wartościowa. W Afterweb pomagamy naszym Klientom stopniowo osiągać cele, wznosząc ich strony na szczyt wyszukiwarki Google. Nad sukcesem każdej firmy czuwa zespół naszych specjalistów, zaś Ty możesz mieć pewność, że będziesz informowany o wszystkich zmianach i procesach zachodzących podczas pozycjonowania Twojej strony internetowej. Do każdego zadania podchodzimy indywidualnie, wykorzystując autorskie metody rozwiązywania problemów, które mogą nastąpić w trakcie działania. Współpraca z nami może rozwijać się stopniowo – nawet w przypadku, gdy zaczynasz od niewielkiego budżetu, z czasem (wraz ze wzrostem efektywności działań i większymi zyskami) będziesz mógł zwiększyć zakres prac na swojej stronie. Wybierz mądrze, stawiając na doświadczonych specjalistów. Odwdzięczymy się skutecznością naszych prac.