Darmowe narzędzia Google do testowania optymalizacji SEO strony internetowej, przydatne w procesie pozycjonowania

narzędzia google do pozycjonowania

Działania z zakresu marketingu w wyszukiwarce internetowej oraz optymalizacji witryn www opierają się na twardych danych. Jak dobrać właściwe słowa kluczowe, jaką tematykę poruszać w ramach kampanii contentowej, które kwestie techniczne w serwisie wymagają poprawek? Aby zdobyć takie informacje, należy przeprowadzić kompleksowy test strony www. Profesjonaliści zajmujący się pozycjonowaniem korzystają z dedykowanego oprogramowania – co ciekawe, darmowe narzędzia SEO niejednokrotnie okazują się tak samo przydatne, jak płatny soft. W pierwszej kategorii prym wiodą usługi przygotowane przez samych twórców wyszukiwarki. Dzięki nim webmasterzy są w stanie sprawdzić, jak widzą i oceniają witrynę roboty oraz algorytmy. Dostępne dla wszystkich narzędzia Google do pozycjonowania mają wprawdzie nieco inne przeznaczenie, nie powstały z myślą o rywalizacji o topowe miejsca w wynikach organicznych. Za to dostarczają SEO-wcom bezcennych danych, z których trzeba jeszcze zrobić stosowny użytek.

4 podstawowe narzędzia Google do pozycjonowania to Analytics, Search Console, Trends oraz Keyword Planner

Pięcie się w górę list SERP byłoby niewykonalne bez wysoce zaawansowanej analityki internetowej. Tutaj Google Analytics to podstawa – wklejenie specjalnego kodu do źródła strony, pozwalającego na gromadzenie informacji, to jeden z pierwszych etapów SEO i budowania witryn www w ogóle. Które frazy odpowiadają za najbardziej wartościowy ruch na stronie, co robią użytkownicy na poszczególnych podstronach? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć wśród dziesiątek statystyk i wykresów. Wspominany wcześniej Google planer też się przyda. Warto również zainteresować się usługą Data Studio, zbierającym dane z wielu źródeł: bezcenne przy planowaniu płatnych kampanii. Jak widać narzędzia Google pozwalają radykalnie poprawić współczynniki odpowiedzialne nie tylko za miejsce w wyszukiwarce, ale też konwersję.

narzędzia google

A co z pozostałymi usługami, pomagającymi w pozycjonowaniu? Google Search Console pozwala usprawnić proces indeksowania witryny przez roboty. Przede wszystkim to narzędzie pokazuje wszelkie błędy, które mogą obniżać pozycję w SERP. Wobec bezustannych zmian w algorytmach wyszukiwarki, trzeba tutaj zaglądać jak najczęściej. To właśnie przez Search Console Google komunikuje nałożenie kary za działania sprzeczne z wytycznymi jakościowymi. Z kolei Trends oraz planer Google do słów kluczowych dają dostęp do statystyk obrazujących dynamikę wyszukań poszczególnych fraz. Czyli to, co w danym czasie najbardziej interesuje internautów, Twoich potencjalnych klientów. Na tym oczywiście nie koniec – pora na narzędzia do testowania stron internetowych pod kątem szeroko pojmowanej jakości kodu.

PageSpeed Insights, Lighthouse, Optimize. Wiarygodne i darmowe narzędzia SEO, dzięki którym Google zrobi test strony www

Szybkość ładowania strony internetowej należy do kluczowych parametrów. Zwłaszcza od czasu aktualizacji „Mobile First”, nadającej priorytet witrynom wydajnym na smartfonach i tabletach. Wśród narzędzi SEO sprawdzających czasy ładowania stron internetowych trzeba sprawdzić właśnie Google PageSpeed Insights oraz odrębny test optymalizacji mobilnej. Pierwszy serwis oceni witrynę w skali 0-100, drugi sprawdzi jej responsywność, czyli dostosowywanie się do różnych wielkości oraz rozdzielczości ekranów. Nakładające się elementy czy utrudniony dostęp do pewnych funkcji stanowią poważne błędy, które trzeba jak najszybciej naprawić.

Stworzone przez Google narzędzia potrafią także przetestować strony www pod kątem parametrów meta oraz danych strukturalnych. Umieszczenie odpowiednich znaczników w kodzie HTML przyspiesza skanowanie witryny internetowe przez boty, a do tego ułatwia czytelnikom odnalezienie najważniejszych fragmentów w treści wpisu. Ciekawy test strony Google przeprowadza za pomocą Optimize’a, służącego przede wszystkim do wyboru właściwych rozwiązań pod kątem user experience.

To nie wszystkie darmowe narzędzia Google do pozycjonowania, z których warto korzystać. Wizytówka w serwisie Moja Firma zwiększa prawdopodobieństwa wyświetlenia witryny wśród wyników na mapie, często umieszczonej powyżej linków z SERP-a. Natomiast Google Tag Manager umożliwia wprowadzanie i testowanie podstawowych zmian w strukturze serwisu www bez głębokiej ingerencji w kod źródłowy.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (7 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 14 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *