- Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma: sposób na zwiększenie zasięgów
- Co to jest wizytówka Google Moja Firma i co daje jej posiadanie?
- Jak za darmo sprawdzić pozycję wizytówki w Google?
- Na czym polega pozycjonowanie wizytówek Google i czy to bezpieczne?
- Jak poprawić pozycję w wynikach lokalnych w Mapach Google?
- Pozycjonowanie wizytówki z Agencją SEO – to ma sens!
- Najczęściej zadawane nam pytania
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma: sposób na zwiększenie zasięgów
Skutecznie wypozycjonowana wizytówka Google Moja Firma to narzędzie promocyjne, które jest w stanie wygenerować sporo ruchu na stronie. Ile dokładnie? – to wynika z darmowego raportu, generowanego bezpośrednio z panelu GMF. Nie ma wątpliwości co do tego, że pozycjonowanie wizytówki w Google ma sens. Dlatego jeśli działasz na lokalnym rynku i chcesz przyciągnąć na firmową stronę użytkowników z bliskiej okolicy, nie zwlekaj. Dzięki wypozycjonowaniu firmy w Mapach Google, pokażesz się wielu potencjalnym klientom. Od czego zacząć i jak to zrobić? Wyjaśniamy poniżej.
Co to jest wizytówka Google Moja Firma i co daje jej posiadanie?
Wizytówka GMF jest bezpłatnym narzędziem od Google. Jej założenie to sprawdzony i efektywny sposób na prezentację swojej firmy w internecie. Kluczowa jest poprawna aktywacja: dodanie firmy do Google Maps wymaga podania unikalnego kodu weryfikacyjnego. Dopiero po rejestracji wizytówki przy pomocy unikalnego kodu, ta zacznie wyświetlać się Online. Aktualnie jest kilka sposobów na jego otrzymanie. Najpopularniejsze to:
- tradycyjna kartka pocztowa wysłana na adres firmy – zawsze dostępna i najczęściej wybierana metoda weryfikacji wizytówki. Na taki list od Google trzeba poczekać ok. 15 dni.
- rozmowa wideo – to umówiona wcześniej rozmowa na żywo z pracownikiem Google. Podczas niej konieczne jest wykazanie, że dana firma funkcjonuje w podanej lokalizacji. Ta opcja jest dostępna dla wybranych rodzajów działalności.
- rozmowa telefoniczna / SMS – rozwiązanie dla wizytówek, które są już obecne w Google Maps i wymagają ponownej weryfikacji np. po zmianie istotnych informacji. Kod weryfikacyjny przychodzi w ciągu kilku minut. Ten sposób nie zawsze jest dostępny.
Zaletą wizytówki Google Moja Firma jest wyświetlanie jej w Google internautom, które wpisali w okno wyszukiwarki odpowiednie zapytanie lub przebywają w bliskiej lokalizacji. Jeśli w danym miejscu funkcjonuje kilka firm z tej samej branży, na pierwszej pozycji ukaże się lepiej wypozycjonowana wizytówka.
Istotna jest zatem poprawna, systematyczna optymalizacja wizytówki Google. Opłaca się o nią zadbać, gdyż posiadanie firmowego profilu GMF ułatwia docieranie do lokalnych klientów. Za jej pośrednictwem można wygodnie zaprezentować swoją firmę i budować zaufanie wśród użytkowników sieci. Lokalny profil firmy w Google ma jeszcze więcej korzyści: wypozycjonowana wizytówka odznacza się na tle konkurencji.
Wizytówka Google Moja Firma dostarcza cennych informacji. Należą do nich:
- nazwa i adres firmy,
- godziny otwarcia,
- numery telefonów,
- opis firmy,
- oferowane usługi / produkty,
- zakres cen,
- popularne godziny na podstawie wizyt,
- zdjęcia od właściciela i użytkowników,
- opinie klientów,
- wpisy,
- dodatkowe informacje i atrybuty.
Google zbiera mnóstwo danych, co pozwala starannie dopasować wyniki wyszukiwania do potrzeb użytkownika. Wykorzystanie bezpłatnego kanału reklamy, jakim jest wizytówka Google Moja Firma leży więc w interesie przedsiębiorcy. Dzięki obecności w Mapach Google masz szansę pokazać się na wysokiej pozycji lokalnej i przyciągnąć do siebie klientów, którzy jeszcze przed chwilą nie wiedzieli o istnieniu Twojej firmy.
Jak za darmo sprawdzić pozycję wizytówki w Google?
W sieci są dostępne rozmaite mapy pozycji, pozwalające orientacyjnie sprawdzić widoczność wizytówki GMF dla internautów, wpisujących konkretne słowa kluczowe na wybranym obszarze. Obiektywna ocena skuteczności profilu firmy odbywa się jednak poprzez panel GMF. Z tego poziomu właściciel wizytówki może nie tylko zarządzać udostępnioną treścią, ale także pobrać raport skuteczności.
Darmowy Raport Skuteczności Profilu zawiera statystyki wizytówki Google w wybranym przedziale czasu (od miesiąca do pół roku wstecz). Otrzymany wykres zawiera interakcje z klientami na profilu firmy, a także połączenia i wiadomości wysłane poprzez wizytówkę. W raporcie znajdują się też popularne frazy kluczowe, po których użytkownicy natrafili na wizytówkę oraz liczba unikalnych próśb o wskazówki dojazdu do siedziby firmy. W zależności od atrybutów znajdujących się w wizytówce, raport może dostarczyć też informacji na temat kliknięć w menu restauracji czy dokonanych rezerwacji w hotelu.
Dodatkowa funkcja z jakiej warto skorzystać, to zmierzenie ilości przejść z wizytówki Google Moja Firma na stronę internetową. W tym celu należy wykorzystać Google Analytics i tagowanie UTM (ang. Urchin Tracking Module). Dzięki oznaczeniu linków tagami UTM można w wygodny sposób monitorować ruch, pozyskiwany za pośrednictwem firmowej wizytówki GMF. Tagi UTM pozwalają również na sprawdzenie zapytań generujących wyświetlenia i kliknięć. Otrzymane informacje są bardzo cenne: na ich podstawie można dostosować strategię marketingową i rozplanować budżet na poszczególne działania, np. przygotowanie zdjęć produktowych lub angażujących wpisów.
Na czym polega pozycjonowanie wizytówek Google i czy to bezpieczne?
Założenie i posiadanie wizytówki Google jest bezpłatne. Właściciel konta nie ponosi żadnych kosztów za aktualizację wyświetlanych informacji – edycja odbywa się za pośrednictwem darmowego konta Google Moja Firma. Jednak samo uzupełnienie rubryk to za mało, żeby wizytówka była dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania. Dla zadowalającego efektu konieczne jest pozycjonowanie wizytówki Google, które przeprowadza się z uwzględnieniem czynników rankingowych i aktualnych zasad SEO. Wiedza o tym, jak wypozycjonować wizytówkę Google dla przeciętnego przedsiębiorcy może okazać się zbyt zawiła. Z odsieczą przybywają agencje marketingowe, gotowe kompleksowo zadbać o jakość Twojej firmowej wizytówki. Cena takiej usługi różni się w zależności od zakresu prowadzonych działań. Zazwyczaj nie jest to duża kwota – cena maleje zwłaszcza wtedy, jeśli pozycjonowanie Google Moja Firma odbywa się w ramach większego pakietu, obejmującego promocję strony www albo sklepu internetowego.
Optymalizacja Google Moja Firma i zasady bezpiecznego pozycjonowania
Proces udoskonalania Profilu Firmy w Google rozpoczyna się optymalizacją. Polega ona na dopasowaniu poszczególnych wyświetlanych informacji tak, aby maksymalnie wykorzystać potencjał reklamy. Gruntowna optymalizacja wizytówki Google powinna zostać poprzedzona audytem, który wskaże obszary o wysokim potencjalne oraz te, wymagające bezwzględnej poprawy. Starannie zweryfikowaną wizytówkę GMF łatwiej jest zoptymalizować.
Bezpieczne pozycjonowanie Google Moja Firma bazuje na przemyślanym wykorzystaniu odpowiednich opcji, dostępnych w Profilu. Działania należy dopasować do celu biznesowego, np. poinformowania lokalnych użytkowników o istnieniu firmy. Istotna jest tu atrakcyjność przekazu oraz czynności, służące zwiększaniu zaangażowania użytkowników. Żeby pozycjonowanie firmy w Google Maps było w pełni bezpieczne, musi odbywać się w zgodzie z zasadami SEO. Należy uważać na pozornie kuszące, lecz w rzeczywistości skrajnie niebezpieczne metody tzw. 'black hat SEO’, które zakłócają wyniki wyszukiwania. Stosowanie nieuczciwych praktyk związanych z pozycjonowaniem wizytówki, na dłuższą metę nie przysłuży się stronie firmowej.
Algorytmy Google są wyczulone na spam, w tym również na wprowadzanie dużej ilości istotnych zmian w krótkich odstępach czasu. Prawdziwą zmorą okazują się bezpodstawne zgłoszenia naruszenia zasad profilu i fałszywe opinie, wystawiane przez nieuczciwych konkurentów z branży. Za takie działania wizytówka Google Moja Firma może zostać zablokowana. Świadomość tego, jak pozycjonować wizytówkę Google jest zatem niezbędna, by procedura przebiegła bezpiecznie i w zgodzie z wytycznymi wyszukiwarki.
Google nakłada kary za używanie spamu i duplikowanie treści, jak też za łamanie zasad polityki publikowania treści. Co ciekawe, również brak aktywności działa na szkodę właściciela wizytówki – nieużywane konto może zostać zawieszone, a nawet usunięte. Odzyskanie dostępów nie zawsze jest możliwe, dlatego wystrzeganie się działań niezgodnych z polityką wyszukiwarki powinno być traktowane priorytetowo. Optymalizacja Google Moja Firma nie jest tak prosta, jak się wydaje. Na wielu poziomach można napotkać trudności. Chcąc uniknąć bana za nieumiejętne prowadzenie działań marketingowych, najlepiej skorzystać z fachowego wsparcia specjalistów SEO.
W Afterweb nigdy nie działamy 'w ciemno' – zarządzanie profilem GMF każdego Klienta traktujemy odpowiedzialnie. Wiemy bowiem, że solidnie zoptymalizowana i mądrze prowadzona wizytówka w Google Maps znacząco podnosi szansę na zdominowanie lokalnego rynku.
Jak poprawić pozycję w wynikach lokalnych w Mapach Google?
Wizytówkę firmy można wypozycjonować na słowa kluczowe, adekwatne dla prowadzonego biznesu. Dobór fraz należy poprzedzić researchem i analizą konkurencji, prowadzącej podobną działalność w niedalekiej okolicy. Żeby pozycjonowanie Google Moja Firma przyniosło oczekiwany skutek, wybrane słowa kluczowe trzeba osadzić w odpowiednich miejscach. Jednocześnie konieczne jest wystrzeganie się spamu, w tym wymieniania keywords po przecinku. Firmowa wizytówka będzie wyświetlać się na wyższej pozycji, jeśli frazy zostaną użyte w sposób maksymalnie naturalny, w różnych miejscach.
Uzupełniając informacje na temat firmy, należy pisać wyłącznie prawdę. Jeżeli w wizytówce znajdą się treści zabronione przez Google, zostanie ona zablokowana. Niezalecane jest także zakładanie kilku profili dla jednego przedsiębiorstwa. Jak widać, optymalizacja wizytówki Google okazuje się znacznie bardziej skomplikowana, niż sądzi wielu Przedsiębiorców. Każdy wybór ma znaczenie dla procesu pozycjonowania. Nawet tak podstawowe czynności, jak dopasowanie kategorii odzwierciedlających biznes czy dobór zdjęć prezentujących ofertę, są istotne dla ustalania pozycji wizytówki.
Opinie klientów stanowią jeden z ważniejszych elementów pozycjonowania wizytówki. To właśnie do tej rubryki najczęściej zaglądają potencjalni klienci. Znaczenie ma liczba opinii, jak również średnia ocena firmy. Posiadacz wizytówki Google Moja Firma powinien odpowiadać na wszystkie otrzymane opinie (również te negatywne). Sposób odpowiedzi i ustosunkowania się do ewentualnych zarzutów wiele świadczy o właścicielu i może budować zaufanie do marki. Staraj się odpisywać rzeczowo i kulturalnie, unikając gotowych formułek. Znakomitym sposobem na wsparcie procesu pozycjonowania wizytówki Google jest zachęcanie kontrahentów do wystawiania komentarzy z gwiazdkami. Można to zrobić osobiście lub bezpośrednio z panelu, udostępniając klientom profil firmowy. Jedną z częstych praktyk jest proponowanie zniżki na kolejne zakupy w zamian za pozostawienie opinii.
Zobacz również: Czy opinie Google wpływają na sprzedaż w e-commerce?
Pozycjonowanie wizytówki z Agencją SEO – to ma sens!
Lokalne sklepy i firmy usługowe, które chcą zaznaczyć swoją obecność w internecie, obowiązkowo powinny założyć wizytówkę Google Moja Firma. Jeśli ma się ona pokazywać w wynikach wyszukiwania i służyć zwiększaniu zasięgów, musi zostać zoptymalizowana. Pozycjonowaniem można zająć się samodzielnie lub korzystając z wiedzy i doświadczenia specjalistów z agencji marketingowej. W Afterweb zajmujemy się kompleksowym pozycjonowaniem wizytówek firmowych, z dużą skutecznością promując firmy w Google Maps. Moglibyśmy godzinami pisać o tym, jak wypozycjonować wizytówkę w Google – jednak nawet najlepszy poradnik nie zastąpi usługi, wykonanej od A do Z przez specjalistę. Jeśli cenisz swój czas i masz chęć rozwijać swój biznes online, napisz do nas! Przygotujemy pakiet usług, który w pełni odpowie Twoim oczekiwaniom.