Dane strukturalne mogą w przyszłości stać się czynnikiem rankingowym Google

Jeszcze do niedawna wszyscy pracownicy Google jednogłośnie powtarzali nam, że obecność danych strukturalnych w kodzie strony nie wpływa w żaden pozytywny sposób na jej pozycje w wyszukiwarce. Mając jednak na uwadze niedawną wypowiedź John Mueller z Google możemy jednak przypuszczać, że w niedalekiej przyszłości może się to zmienić. Poniżej prezentujemy film z tej wypowiedzi:

Wypowiedź Johna jest dość jednoczona:

„myślę, że dane strukturalne są czymś, co może dołączyć do czynników rankingowych”

Oczywiście takie stwierdzenie Johna Mullera nie oznacza, że Google już pracuje nad dołączeniem tego czynnika do rankingu ich wyszukiwarki, ale kierując się poprzednimi jego poprzednimi wypowiedzeniami, które potem były realizowane, możemy mieć niemal 100% pewność, że coś jest na rzeczy

Jak sądzicie jeśli Google wprowadzi dane strukturyzowane do algorytmu wyszukiwarki to SEO stanie się bardziej czasochłonne czy nie?  W naszym wypadu realizując pozycjonowanie sklepów internetowych zawsze pamiętamy o tym by zaimplementować to rozwiązanie, gdyż i tak wpływa to na polepszenie CTR z SERP-ów.

Jeśli chcielibyście sprawdzić, czy wasza strona ma poprawnie zaimplementowane dane strukturalne to nic nie stoi na przeszkodzie by zrobić to już teraz. Google pod tym adresem https://developers.google.com/structured-data/testing-tool/ udostępniło narzędzie do ich testowania. Warto już zabdać o swoją stronę i poprawić ewentualne błędy już teraz.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (Brak ocen)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *