Google: Recydywa w łamaniu wskazówek dla Webmasterów będzie surowo karana

Dość ciekawa informacja została opublikowana na blogu Google dla Webmasterów: Repeated violations of Webmaster Guidelines. W luźnym tłumaczeniu możemy napisać, że Google zamierza surowiej karać tych, których strony łamią wskazówki jakościowe Google z premedytacją i wielokrotnie. Tak zwana „recydywa” będzie więc rozpatrywana pod kontem tego, czy nie nałożyć na stronę po raz kolejny łamiącą wskazówki jakościowe ostrzejszej kary.

Według Google:

„powtarzające się naruszenia wskazówek jakościowych może spowodować , że proces ponownego pozytywnego rozpatrzenia będzie trudniejszym do osiągnięcia niż dotychczas”

warto też podkreślić dalszą część wypowiedzi:

„Zwłaszcza, gdy ponowne naruszenie wskazówek było celowe i świadome”

Jak widać Google planuje jeszcze surowiej walczyć ze spamem, nakładając jeszcze bardziej dotkliwe kary na strony, które permanentnie łamią ich wskazówki jakościowe. Z wypowiedzi wynika także, że dotkliwsze karanie za recydywę będzie dotyczyło tzw. kar ręcznych, czyli filtrów Google nakładanych przez pracowników tzw. „Search Quality Team Google”.

Wyraźny sygnał jaki dał Google na sowim blogu jest dla nas wskazówką, że firma nie zamierza zaprzestać walki ze spamerami. Odnosząc się do wpisu na ich blogu, możemy napisać, że wpłynie to pozytywnie na proces pozycjonowania stron. Bardzo często nieuczciwi spamerzy korzystali z technik, które ułatwiały szybkie zdjęcie linków jak np. SWL-e przez co napisanie pozytywnej prośby o ponowne rozpatrzenie było tylko formalnością. Po zdjęciu kary ręcznej, bardzo szybko następowała recydywa i to właśnie z nią Google zamierza walczyć jeszcze dotkliwiej. Jedynie czego zabrakło w inforacji od Google, to jakimi metodami firma zamierza karać ponownie łamiących ich wskazówki. Mamy nadzieje, że niedługo się tego dowiemy

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (Brak ocen)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *