Jak sprawdzić pozycję strony w Google? Dowiedz się, jak daleko masz na szczyt!

jak sprawdzić pozycję strony w google

Mało jest obecnie rzeczy tak istotnych w zakresie marketingu, jak miejsce w wyszukiwarce, zwłaszcza, jeśli nie mamy – a tak jest przecież z większością przedsiębiorców – powszechnie rozpoznawalnej marki. Warto jednak wiedzieć nie tylko jak sprawdzić pozycję strony w Google na dane słowo kluczowe, ale i zweryfikować kilka innych istotnych z punktu widzenia promocji w internecie kwestii.

Pytanie o to, jak sprawdzić pozycję swojej strony w Google, może wydawać się banalne – istotnie, możemy to zrobić „ręcznie”, przeczesując kolejne wyniki, jest to jednak żmudne, poza tym na wyniki mogą wpłynąć choćby zalogowania! Istnieją jednak także proste programy ustalające nasze miejsce za pomocą słów kluczowych. Może to być np. Gspot, któremu podamy nasz adres i interesujące nas frazy. Możliwość szerszej analizy oferuje nam ponadto Cmonitor, przy czym darmowy jest jedynie okres próbny.

jak sprawdzić pozycję strony

Co jeszcze warto sprawdzić, by poznać swoją pozycję w Google i skalę niezbędnych prac?

Jeśli interesuje nas, jak sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce Google, ale także móc np. ułatwić jej indeksowanie, nieocenionym narzędziem jest też rzecz jasna Google Search Console. Za jego pomocą wprowadzimy mapę witryny, otrzymamy cenne podpowiedzi i dostęp do wielu istotnych informacji. Powinniśmy też śledzić statystyki w Google Analytics.

Wiemy już, jak sprawdzić pozycję w Google tak, by nie zabierało to zbyt wiele czasu i dawało miarodajny, szeroki wgląd. Pozycja ta to jednak rezultat wielu czynników i części z nich warto przyjrzeć się bezpośrednio. Interesować powinny nas na pewno prowadzące do naszej witryny odnośniki. Aby mieć pełen obraz sytuacji, potrzebne są jednak fachowe narzędzia, takie jak np. Majestic czy Ahrefs. Dobrze jest także zainteresować się widocznością na dane słowa kluczowe, do czego przyda się np. Senuto czy Semstorm. Są to zatem jedne z kwestii, gdzie Agencja SEM, której korzystanie z nich się opłaca, ma wyższość nad amatorami. Koniec końców, bez pomocy fachowców i tak się nie obejdzie – zbyt duża jest dziś konkurencja w wyścigu o najbardziej zyskowne frazy. Jeśli współpracujemy już takim zespołem, interesować nas muszą jego raporty – tam znajdziemy wszystko, czego potrzebujemy do oceny postępów ich prac.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (7 głosów, średnia: 2,14 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

AFTERWEB

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 12 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *