Responsywna strona WWW a pozycja w wyszukiwarce Google na uprzędzeniu mobilnym

responsywność

Responsive Web Design (RWD) – Responsywny design już na stałe wdarł się do internetowej rzeczywistości i wiele pozmieniał w jej dotąd archaicznych kształtach. Jeszcze do niedawna strony były pisane bez brania pod uwagę urządzeń mobilnych. Mogliśmy tego doświadczać na każdym kroku. Google jednak postanowiło to zmienić raz na zawsze, premiując lepszą pozycją w rankingu tych, którzy dobrze wyświetlają się zarówno na telefonach komórkowych, tabletach, jak i na nieco bardziej desktopowym. Strona responsywna stała się zatem wymogiem dla przedsiębiorców!

Technologia RWD, czyli innymi słowy responsywność, stała się zatem przymusem, jeżeli chcemy zadbać o dobre miejsce w mobilnych rezultatach wyszukiwania Google. Działania korporacji ze Stanów Zjednoczonych są jak najbardziej logiczne i spójne. Liczba osób wykorzystujących swoje smartfony bądź tablety do surfowania po sieci stale rośnie z roku na rok. Kiedy strona WWW jest responsywna, będzie równie czytelna i estetyczna na telefonie komórkowym, jak i na monitorze komputera stacjonarnego. Zwłaszcza w sytuacji, gdy chcemy wypromować serwis używając fraz zawierające konkretne miejsce, czyli geolokalizację. Responsywna strona internetowa wówczas doskonale spełni swoje zdanie, ponieważ takie pytania w większości przypadków padają właśnie z urządzeń przenośnych. Szacuje się, że w kolejnych latach mobilność znacząco wzrośnie. Nie od dziś wiadomo, że użytkownik, który trafi na portal źle przystosowany do wyświetlania na nieco mniejszych urządzeniach, szybko ją opuści, co przez przeglądarkę zostanie odnotowane jako tzw. odbicie i wyląduje w statystykach zwiększając współczynnik odrzuceń. Dziś responsywność jest tym czynnikiem, wyróżniającym nowoczesne firmy na tle tych niepodążających z duchem czasu.

Czy strona jest responsywna? Sprawdź wytyczne, jakie powinien spełniać portal RWD

Stworzenie strony w technologii RWD wymaga nakładu pracy, jest to jednak inwestycja, która zwraca się w postaci zadowolonego użytkownika i potencjalnego Klienta. O responsywność warto zadbać już dzisiaj i obserwować, jak portal rośnie w mobilnym rankingu wyszukiwania Google. Responsywna strona WWW, oprócz estetycznego wyświetlania na urządzeniach o mniejszych oraz większych wyświetlaczach, powinna spełniać kilka następujących wymagań:

  • strona responsywna wyświetla treść w sposób czytelny

  • powinna zostać zbudowana bez użycia technologii Flash

  • swobodny dostęp do elementów nawigacyjnych oraz linków

  • responsywna strona WWW nie przesuwa się w poziomie

  • witryna posiada poważnych błędów w kodzie

  • portal RWD powinien wczytywać się z normalną prędkością.

Strona mobilna a responsywna. Podajemy podstawowe różnice

O tym, czym jest responsywna strona internetowa prawdopodobnie już wiesz. Otwartym pozostaje pytanie, jakie dokładnie są różnice pomiędzy RWD a portalem mobilnym. Wiele osób używa tych obu sformułowań zamiennie, jednak jest to bardzo duży błąd. Pozorne podobieństwo przy nieco bliższym poznaniu przynosi zestaw wyraźnych różnic oraz osobnych, charakterystycznych zalet. Strona mobilna stanowi witrynę dedykowaną wyłącznie do przeglądania na smartfonach czy też tabletach. Mówi się o nich, że są lżejszą wersją tradycyjnej strony internetowej. Jest w tym ziarno prawdy, ponieważ strona mobilna posiada zazwyczaj okrojoną warstwę graficzną i tekstową. Taka strona jest zupełnie osobnym tworem. W przypadku responsywności i wyświetlaniu na mobilnych urządzeniach nadal mówimy o tej samej stronie internetowej – przystosowanej do uruchomienia w zdecydowanie innych warunkach. Strona mobilna charakteryzuje się przedrostkiem „m” zawartym w linku bądź umieszczonym na samym dole wzoru odnośnikiem do pełnoprawnej wersji serwisu.

Responsywne projektowanie stron

Strona responsywna lub strona mobilna to obowiązek współczesnego przedsiębiorcy!

Krótko. Responsywność znaczy nowoczesność. Współczesne wymogi stawiane przez algorytm wyszukiwarki Google wymagają od przedsiębiorców przystosowania się do czytelnej prezentacji treści nie tylko na desktopach, ale również na urządzeniach mobilnych. Potwierdza to chociażby Mobile-First Index. Strona internetowa responsywna będzie więc ukłonem dla użytkowników oraz jasnym sygnałem dla amerykańskiego giganta, że taką stronę warto wysoko umieścić w rankingu. Decyzja o tym, jaką dokładnie formę przystosowania do mobilności wybrać należy już do samego przedsiębiorcy. Jedno jest pewne – brak responsywności może narazić Cię na bardzo duże straty. Nie mowa tutaj o stratach wyłącznie wizerunkowych, ale również i finansowych.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

2 komentarze
  • Kris skomentował/a:

    Szczerze to myślałem, że pozycjonowanie w Google.pl odbywa się w jednej wyszukiwarce a z tego co widzę to wychodzi, że są 2 rankingi – stacjonarny i mobile?

  • AFTERWEB skomentował/a:

    Wyszukiwarka Google wdraża aktualnie Mobile First Index, którego ranking tworzony jest w oparciu o mobilną wersję treści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *