Responsywna strona WWW a pozycja w wyszukiwarce Google na uprzędzeniu mobilnym

24 marca 2017

Responsive Web Design (RWD) – Responsywny design już na stałe wdarł się do internetowej rzeczywistości i wiele pozmieniał w jej dotąd archaicznych kształtach. Jeszcze do niedawna strony pisane bez brania pod uwagę urządzeń mobilnych mogliśmy spotkać na każdym kroku. Google jednak postanowiło to zmienić raz na zawsze, premiując lepszą pozycją w mobilnych wynikach wyszukiwania te serwisy, które dobrze wyświetlają się na telefonach i przenośnym sprzęcie.

Technologia RWD jest zatem przymusem, jeśli chcemy zadbać o dobre miejsce w mobilnych rezultatach wyszukiwania Google. Działania korporacji są jednak jak najbardziej logiczne i spójne, jeśli postawimy się na miejscu przeciętnego użytkownika sieci, który coraz częściej do przeglądania stron używa właśnie smartfona lub równie popularnego przenośnego tabletu. Kiedy strona jest responsywna, będzie równie czytelnie i estetycznie wyglądać zarówno na ekranie monitora, jak i na wyświetlaczu komórki – który dysponuje mniejszą powierzchnią i mniejszą rozdzielczością. Zwłaszcza w sytuacji, gdy chcemy wypromować serwis używając fraz zawierających konkretne miejsce (np. szewc Jelenia Góra), powinniśmy wziąć pod uwagę zastosowanie technik RWD do budowy strony, ponieważ tego typu zapytania o lokalne usługi padają najczęściej właśnie na smartfonach.

Użytkownik, który trafi natomiast na stronę zupełnie źle przystosowaną do technologii komórkowej, szybko ją opuści, co z kolei niechybnie zostanie zaliczone przez przeglądarkę jako tak zwane „odbicie” i wyląduje w statystykach zwiększając współczynnik odrzuceń.

Dziś RWD jest jednym z czynników, który może bez wątpienia przesądzić o być albo nie być naszego internetowego biznesu. Jak zwykle przy tego rodzaju okazjach, największa wyszukiwarka przygotowała dla webmasterów szereg wytycznych do spełnienia, aby strona mogła zostać uznana za przyjazną urządzeniom mobilnym. Oto i one.

Wytyczne, które powinna spełnić dobra strona responsywna (RWD)

Responsywne projektowanie stron

Oprócz zwyczajnego estetycznego wyświetlania się na urządzeniach o mniejszych i większych wyświetlaczach, nasza strona powinna spełniać następujące wymagania:

  • treść jest wyświetlana w sposób czytelny i nie musimy jej powiększać ani pomniejszać
  • powinna być zbudowana bez użycia technologii Flash (ta nie jest obsługiwana przez urządzenia mobilne)
  • nawigacja oraz poszczególne linki są oddalone od siebie na tyle, że operowanie nimi nie sprawia problemu
  • strona nie przesuwa się w poziomie
  • brak poważnych błędów w kodzie
  • strona wczytuje się z normalną szybkością

Stworzenie strony w technologi RWD wymaga nakładu pracy, jest to jednak inwestycja, która zwraca się w postaci zadowolonego użytkownika i potencjalnego klienta. Warto zadbać o responsywność strony już dziś i obserwować jak rośnie jej pozycja w mobilnym rankingu wyszukiwarki Google!

2 komentarze
  • Kris says:

    Szczerze to myślałem, że pozycjonowanie w Google.pl odbywa się w jednej wyszukiwarce a z tego co widzę to wychodzi, że są 2 rankingi – stacjonarny i mobile?

  • AFTERWEB says:

    Wyszukiwarka Google wdraża aktualnie Mobile First Index, którego ranking tworzony jest w oparciu o mobilną wersję treści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *