W zdominowanym przez internet świecie, w którym wszystko dzieje się natychmiast, coraz większą popularność zyskuje Real Time Marketing. Jest to marketing, który dzieje się tu i teraz i daje możliwość natychmiastowej reakcji na zaistniałe wydarzenia. Dzięki niemu możesz zareklamować swoją firmę, nawiązując do bieżącej sytuacji na rynku krajowym lub światowym i tym samym zbudować jej popularność w jednej chwili. Kluczem do sukcesu jest tutaj skuteczne monitorowanie sieci i wyciąganie z niej informacji, jakie mogą Ci się przydać w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Działanie w ramach real-time marketingu (w skrócie RTM) polega na szybkiej reakcji na pojawiające się informacje czy wydarzenia. Liczy się tutaj przede wszystkim refleks – na odpowiedź masz tylko… kilka minut. Co daje Real Time Marketing i dlaczego warto się na nim skupić podczas promocji – chociażby w Google Ads?
Czym jest Real-Time Marketing i co przynosi Twojej firmie? Podpowiadamy!
Jak mówią eksperci z naszej Agencji Afterweb, Real Time Marketing można podsumować jako działanie w czasie rzeczywistym. Jego przejawem są na przykład zabawne wpisy na fanpage’ach firm i sklepów, w żartobliwy i lekki sposób nawiązujące do aktualnych wydarzeń. Zazwyczaj są one związane z daną branżą, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tego typu marketing odnosił się również do ogólnych, bieżących spraw. Co daje Real Time Marketing? Dzięki niemu wyróżniasz się spośród rywali, budujesz sobie wierne grono odbiorców i sprawiasz, że zaczyna Cię dostrzegać większa liczba potencjalnych Klientów. Jeśli zastanawiasz się, kiedy zareagować, odpowiedź brzmi: najlepiej pięć minut temu. Real-Time Marketing jest specyficzną formą promocji, która nie wybacza nawet najmniejszego opóźnienia. Jeżeli chociaż przez chwilę zawahasz się nad zaktualizowaniem kampanii Google Ads, wyprzedzi Cię konkurencja i to ona zgarnie laur zwycięzcy. Postaw zatem na szybkość i błyskotliwość wypowiedzi, a zajmiesz pierwsze miejsce w świadomości internautów.
Sprawdź, jak krok po kroku zastosować RTM Marketing w kampanii Google Ads
W czym Real Time Marketing może pomóc Twojej firmie? Przede wszystkim z sukcesem wesprze działania promocyjne w Google. Dzisiaj zarówno reklamodawcy, jak i odbiorcy treści promocyjnych, nastawieni są na szybkość przepływu danych – najlepiej więc, gdy informacja pojawia się natychmiast po zaistnieniu danej sytuacji, a nawet jeszcze w trakcie jej trwania. Błyskawiczna dostępność wiadomości nie jest zatem już tylko bonusem dla uprzywilejowanych użytkowników sieci, ale powinnością reklamodawców. A czym powinien wyróżniać się dobry Real-Time Marketing? Przede wszystkim dobrym researchem. Przeanalizuj, co ważnego aktualnie się dzieje i zapamiętaj wydarzenia, które opłaca się śledzić. Przyda się także czujność, która pozwoli Ci nie opuścić żadnego ważnego faktu i zorientować się, czy jest on marketingowo wartościowy. Doskonałym wyjściem będzie też wcześniejsze przygotowanie kilku błyskotliwych contentów, z jakich możesz korzystać w razie potrzeby w ramach swojej kampanii Google Ads. Niech odznaczają się poczuciem humoru, inteligencją oraz… wyczuciem. Pamiętaj, że to, co dla Ciebie jest śmieszne, niekoniecznie musi być takie samo dla odbiorców. Na koniec specjaliści z Afterweb radzą: wybierz kanał, którym będziesz dystrybuował RTM Marketing w mediach społecznościowych.