Działasz w branży budowlanej? Z pewnością zauważyłeś przyrost konkurencji na rynku. W tak dynamicznie rozwijającym się środowisku masz przed sobą dwie opcje: pozostać w tyle za innymi firmami lub postawić na skuteczną reklamę w internecie, która zapewni Twojemu przedsiębiorstwu rozpoznawalność – a co za tym idzie, także klientów. Efektywny marketing firmy budowlanej pozwoli Ci dotrzeć do osób zainteresowanych usługami jakie świadczysz w ramach prowadzenia działalności. Dobra reklama firmy budowlanej to obecnie fundament silnej pozycji marki na rynku, dlatego nie czekaj ani chwili dłużej. Już dziś dowiedz się jak wdrożyć skuteczny marketing w branży budowlanej i zwiększyć swoje zyski. W Afterweb chętnie Ci w tym pomożemy.
- Marketing firmy budowlanej – najważniejsze korzyści
- Efektywna reklama firmy budowlanej w Google Ads
- Pozycjonowanie stron jako reklama firm budowlanych
- Reklama firm budowlanych – praktyczne wskazówki SEO
- Lokalny marketing firmy budowlanej w sieci – sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić
- Marketing firmy budowlanej z Afterweb to Twoja szansa na zysk!
- Najczęściej zadawane nam pytania
- #1 Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa firmy budowlanej?
- #2 Dlaczego marketing firmy budowlanej w internecie jest opłacalny?
- #3 Jakie znacznie w marketingu firmy budowlanej odgrywa wizytówka Google?
- #4 Czy marketing firmy budowlanej opiera się wyłącznie na posiadaniu strony WWW firmy?
- #5 W jaki sposób prowadzić marketing firmy budowlanej, by pozyskać klientów?
Marketing firmy budowlanej – najważniejsze korzyści
Przez lata funkcjonowania reprezentowanej przez Ciebie branży utarło się przekonanie, że wysoka jakość świadczonej usługi, niezawodność oraz terminowość to czynniki, które same w sobie pełnią rolę marketingową. Nic bardziej mylnego. Obecnie reklama dla firmy budowlanej powinna opierać się o zwiększenie rozpoznawalności przedsiębiorstwa wśród potencjalnych Klientów – także w sieci. Jeżeli finalny odbiorca nie dowie się o istnieniu usługi, Twoja firma zginie w tłumie konkurentów, a Twój kalendarz zleceń będzie świecić pustkami. Starannie zaplanowany marketing firmy budowlanej umożliwia docieranie do jak największej liczby Klientów poprzez budowę rozpoznawalności marki na wiele różnych sposobów. Współczesna reklama firm budowlanych w internecie jest w stanie przynieść szereg zalet. Mowa tutaj przede wszystkim o zachowywaniu ciągłości otrzymywanych zleceń. Wyeliminowanie „martwych okresów” pozwoli Ci osiągnąć zyski na wymarzonym poziomie. Poznaj swoje możliwości.
Skuteczny marketing w budownictwie – przedstawiamy opcje, z jakich możesz skorzystać
Marketing w firmie budowlanej może przybrać wiele form. Jednymi z najpopularniejszych działań w wyszukiwarce są kampanie Google Ads oraz inwestycja w profesjonalne pozycjonowanie stron, o których więcej opowiemy w dalszej części tekstu. Oprócz nich, dodatkowo możesz wykorzystać możliwości, jakie daje:
-
Content marketing. Tworząc wartościowe treści, które przyciągają i angażują użytkowników możesz w prosty sposób zbudować autorytet swojej firmy, a także przyciągnąć ruch na stronę. Zastanów się nad stworzeniem bloga firmowego z poradami budowlanymi, e-booków czy case study z realizacji projektów, opierając treści na odpowiednio dobranych frazach kluczowych.
-
Social media marketing. Obecność Twojej firmy w mediach społecznościowych jest w stanie znacząco wpłynąć na jej rozpoznawalność, tym sposobem przyciągając nowych klientów. Pozwól zainteresowanym być na bieżąco z tym co robisz – aktualizuj informacje dotyczące zrealizowanych zleceń, udostępniaj wolne terminy, a także dziel się opiniami zadowolonych klientów.
-
E-mail marketing. Regularna wysyłka newsletterów z aktualnościami, ofertami specjalnymi czy poradami pozwolą Ci na stały kontakt z potencjalnym Klientem, w ten sposób zachęcając do skorzystania z usług Twojej firmy. Pamiętaj jednak, by kampanie były dobrze przemyślane oraz spersonalizowane – inaczej mogą zostać odebrane jako spam i trafić do kosza.
-
Video marketing. YouTube w branży budowlanej to jedno z narzędzi do promocji, edukacji oraz budowania sieci Klientów. Dzięki różnym narzędziom, jakie dostępne są na platformie, a także szerokiemu wachlarzowi kreatorów i edytorów, możliwe jest stworzenie profesjonalnych wideo branżowych, przedstawiających markę oraz umiejętności pracowników.
Efektywna reklama firmy budowlanej w Google Ads
Zastanawiasz się, jak zrobić reklamę firmy budowlanej, która przyniesie mierzalny i relatywnie szybki efekt? Kampanie Google Ads w największej wyszukiwarce na świecie powstały właśnie z myślą o Tobie. Kanał ten umożliwia tworzenie skutecznego przekazu marketingowego, trafiającego bezpośrednio do konsumenta zainteresowanego konkretną usługą. Reklama firmy budowlanej w Google Ads cieszy się ogromną popularnością wśród przedsiębiorców, głównie ze względu na elastyczność promocji oraz możliwość konrtolowania dziennych, tygodniowych i miesięcznych wydatków. Ustal budżet na konkurencyjnym poziomie i wyświetlaj swoją stronę internetową w najbardziej widocznym miejscu wyszukiwarki w godzinach, kiedy możesz liczyć na największe zainteresowanie potencjalnych konsumentów. To naprawdę proste – zwłaszcza jeżeli zdecydujesz się na współpracę z naszymi specjalistami Google Ads.
Zależy Ci na ekspresowym dołączeniu do wyścigu o względy potencjalnych Klientów? Reklama firmy budowlanej w Google Ads pozwoli Ci natychmiastowo pojawić się w płatnych wynikach wyszukiwania.”btn=”Skontaktuj się z nami już teraz!
Zalety reklamy Google Ads
- natychmiastowa widoczność w wyszukiwarce
- promowanie strony w najbardziej widocznym miejscu wyszukiwarki
- płatność tylko za realne kliknięcia w reklamę
- możliwość ustalenia konkretnego budżetu dziennego lub miesięcznego
- dostęp do szczegółowych i rzetelnych statystyk od Google
- przyciągnięcie uwagi Klientów zainteresowanych usługą
- kilka skutecznych rodzajów kampanii Google Ads do wyboru
- możliwość skierowania reklamy na konkretną lokalizację
- milionowy zasięg wyszukiwarki Google w Polsce
Wady reklamy Google Ads
- cena za kliknięcie uzależniona jest od poziomu konkurencji
- prowadzenie Google Ads wymaga specjalistycznej wiedzy
Sprawdź: Cennik Google Ads w Afterweb
Pozycjonowanie stron jako reklama firm budowlanych
Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że niekwestionowanym liderem wśród efektywnych kanałów promocyjnych online jest wyszukiwarka Google. Usługi dostarczane przez giganta zza Oceanu to nie tylko płatna opcja Ads. Jako dobra reklama firmy budowlanej sprawdzi się również pozycjonowanie stron internetowych. Skutecznie obrana strategia SEO zapewni Twojej marce nie tylko długotrwały efekt zwiększonej widoczności w sieci, ale również szereg innych zalet, które są mile widziane w reprezentowanej przez Ciebie branży. Zauważalna poprawa w organicznych wynikach wyszukiwania to przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie internetowej, która w ramach pozycjonowania zostanie wzbogacona o wartościowe treści dla potencjalnych Klientów. Dzięki SEO kompleksowo podejdziesz do trudnego tematu, jakim jest skuteczny marketing firmy budowlanej. Zadbasz dodatkowo o stworzenie wizerunku eksperta i zawalczysz o prestiżowy tytuł lokalnego lidera branży budowlano-remontowej.
Rzetelnie wykonywane pozycjonowanie stron to idealne rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na długotrwałych efektach płynących z marketingu. Obecność w pierwszej dziesiątce rankingu Google na poszczególne frazy kluczowe daje multum korzyści zarobkowo-wizerunkowych. Wzmożony ruch na witrynie, maksymalizacja zysków czy nawet kreowanie obrazu eksperta branży budowlanej. To tylko część zalet płynących z profesjonalnego SEO!” - specjalista SEO, Łukasz Buławski
Zalety pozycjonowania strony
- maksymalizacja ruchu na stronie internetowej
- poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania Google
- wzbogacenie strony o treści wartościowe dla odbiorców
- duża widoczność na wybrane frazy kluczowe
- milionowy zasięg wyszukiwarki Google w Polsce
- zachowanie długotrwałych i skutecznych efektów
Wady pozycjonowania strony
- pozycjonowanie wymaga współpracy z agencją SEO
- efekty zauważalne są dopiero po kilku tygodniach lub miesiącach
- pozycjonowanie stron wymaga regularności działania
Sprawdź: Cennik pozycjonowania stron w Afterweb
Reklama firm budowlanych – praktyczne wskazówki SEO
1. Za prawdziwy fundament skutecznego pozycjonowania stron od lat uznaje się słowa kluczowe. Prawidłowo wykonana analiza fraz umożliwia skuteczne docieranie do wielu potencjalnych Klientów. Pamiętaj – pozycjonowane dla Ciebie hasła powinny być adekwatne do tego, co konsument z branży budowlanej wpisuje w okno wyszukiwarki.
Przykładowe frazy dla branży budowlanej
Słowo kluczowe | Średnia miesięczna liczba wyszukań |
---|---|
firma budowlana | 14800 |
usługi remontowo budowlane | 2400 |
firma remontowo budowlana | 1600 |
wizytówka firmy budowlanej | 390 |
usługi remontowe wykończeniowe | 390 |
reklama firmy budowlanej | 210 |
uslugi remontowe | 170 |
usługi remontowo budowlane cennik | 90 |
szukam firmy budowlanej do budowy domu | 50 |
2. Kolejnym krokiem do sukcesu w reprezentowanej przez Ciebie dyscyplinie jest profesjonalna optymalizacja pod wyszukiwarkę Google. Aktualnie można wymienić kilkaset czynników rankingowych, które realnie wpływają na pozycje zajmowane na poszczególne słowa kluczowe.
3. Twoja firma budowlana działa przede wszystkim na obszarze konkretnego miasta lub województwa? Wybierz lokalne pozycjonowanie stron internetowych. Tytuł regionalnego lidera branży budowlanej może należeć właśnie do Ciebie.
4. Skuteczne pozycjonowanie stron i content marketing powinny iść ze sobą w parze. Umieszczenie wiarygodnych, eksperckich treści na Twojej witrynie to dopiero początek. Artykuły z odnośnikiem do prowadzonego przez Ciebie portalu znajdą się również na zewnętrznych serwisach o wysokiej renomie. Dbamy o Twój wizerunek.
5. UX/UI to nic innego, jak dopasowanie prowadzonej przez Ciebie strony pod kilka konkretnych oczekiwań potencjalnych Klientów. Witryna powinna być czytelna i łatwa w obsłudze. Zachowanie parametrów UX/UI zwiększy skuteczność pozycjonowania!
Lokalny marketing firmy budowlanej w sieci – sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić
Działasz lokalnie i chcesz osiągnąć pełną dominację nad konkurencją w pobliżu? Postaw na lokalny marketing w branży budowlanej. Odpowiedni e-marketing wpływa na to, jak firma jest postrzegana przez potencjalnych klientów – zadbaj więc o swoją widoczność, stawiając na Profil Firmy w Google, znany także jako Google Moja Firma. To właśnie on stanowi jedno z narzędzi, dzięki któremu będziesz mógł zarządzać widocznością swojego biznesu zarówno w Google Maps, jak i samej wyszukiwarce Google. Rozwiązanie pozwala na zaprezentowanie swojej oferty oraz kluczowych informacji na temat przedsiębiorstwa, a co za tym idzie zwiększenie widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Profil Firmy w Google powinien zawierać w sobie ważne dla odbiorców informacje, takie jak dane kontaktowe, oferta, lokalizacja, a także składać się z pozytywnych opinii. Interaktywną wizytówkę firmy da się wypozycjonować na określone słowa kluczowe, jednak te muszą być adekwatne do prowadzonego biznesu. O tym, jak pozycjonować wizytówkę Google pisaliśmy TUTAJ.
W ciągu ostatnich lat przedsiębiorcy zdążyli przekonać się o tym, że samo posiadanie strony internetowej w Google nie wystarcza, aby osiągać zadowalające zyski – konieczne jest odpowiednie promowanie witryny. Proces, jaki stanowi lokalne pozycjonowanie, dotyczy szeregu działań, których głównym celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google dla fraz odnoszących się do danego regionu. Pozycjonowanie lokalne to swoista szansa na dotarcie do użytkowników, którzy mogą być realnie zainteresowani skorzystaniem z oferty firmy.
Marketing firmy budowlanej z Afterweb to Twoja szansa na zysk!
Nie czekaj ani sekundy dłużej. Bez odpowiednio dobranej promocji prowadzone przez Ciebie przedsiębiorstwo budowlane może zginąć w tłumie regularnie rosnącej konkurencji. Reklama firmy budowlanej w dzisiejszych czasach stanowi absolutny obowiązek. Jeżeli wykorzystasz do tego wyłącznie skuteczne kanały marketingowe, możesz liczyć na zachowanie ciągłości w realizacjach. Już dziś zacznij współpracę z Afterweb: ustaw kampanię Google Ads ze swoim nowym opiekunem lub zacznij pozycjonowanie ze specjalistą SEO. Możesz także połączyć oba działania w jedno, w ten sposób osiągając wielopoziomową skuteczność! Nie wiesz, jak reklamować firmę budowlaną? W Afterweb służymy pomocą w doborze odpowiedniej strategii marketingowej dla Twojej firmy. Wiemy, jak skutecznie prowadzić marketing w branży budowlanej. Rozwijamy biznesy producentów, lokalnych dystrybutorów, a także wykonawców – chętnie przyczynimy się do Twojego sukcesu w wyszukiwarce Google.
Bardzo ważny tekst! Już od dawna zauważam, że marketing firmy budowlanej to absolutna podstawa. Zwłaszcza w tak konkurencyjnej branży. Niestety… Nadal większość przedsiębiorców wychodzi z założenia, że wysoka jakość usługi będzie czynnikiem wyróżniającym.
Zgadzam się. Reklama firmy budowlanej w internecie to doskonały pomysł. Zwłaszcza, że internet jako narzędzie marketingowe jest bardzo elastyczny (przytoczony tutaj przykład kampanii Google Ads).
Zastanawia mnie tylko jedno… Kiedy to wszystko się zmieniło? Kiedyś każdy uważał, że reklama outdoorowa to absolutny must have dla takich branż. Dziś marketing firmy budowlanej, remontowej itp. przenosi się całkowicie do sieci, która staje się bezkonkurencyjna dla tradycyjnych form, popularnych jeszcze parę lat temu.