Nie przesadzimy jeśli powiemy, że cała branża beauty należy do jednej z najbardziej konkurencyjnych działalności. Mnogość salonów fryzjerskich potrafi przyprawić o zawrót głowy. Każdy właściciel ma jeden cel, zdobyć jak najwięcej nowych Klientów. Ale jak to zrobić kiedy ilość rynkowych rywali stale się powiększa? Tutaj z pomocą przychodzi Internet, a dokładniej mówiąc działania opierające się na marketingu internetowym. Wśród najpopularniejszych, a zarazem najczęściej podejmowanych wyróżnia się kampanie reklamowe Google Ads oraz pozycjonowanie stron www. Chcesz, aby Twoja reklama salonu fryzjerskiego była świetną przynętą dla Klientów? Sprawdź jak wspomniane działania wdrożyć w swojej branży beauty!
- Reklama salonu fryzjerskiego – poznaj najważniejsze korzyści
- Efektywna reklama salonu fryzjerskiego w Google Ads
- Pozycjonowanie stron jako reklama salonu fryzjerskiego
- Reklama salonu fryzjerskiego – praktyczne wskazówki
- Jak reklamować salon fryzjerski – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
- #1 Dlaczego przy ustalaniu budżetu za reklamę salonu fryzjerskiego Google Ads muszę wziąć pod uwagę konkurencję?
- #2 Czy kiedy zrezygnuje z pozycjonowania strony utracę moją wysoką pozycję w Google?
- #3 Czy mogę samodzielnie kontrolować jaki ruch generuje zastosowana reklama salonu fryzjerskiego?
- #4 Czy moja reklama zakładu fryzjerskiego w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycję?
- #5 Zależy mi na tym, aby moja reklama salonu fryzjerskiego zaczęła działać od razu. Co lepiej wybrać Google Ads czy pozycjonowanie?
Reklama salonu fryzjerskiego – poznaj najważniejsze korzyści
Aktualnie Internet nie tylko zapewnia łatwy dostęp do wielu informacji, to również jedno z najlepszych narzędzi do wypromowania własnego biznesu, a tym samym rozpowszechnienia wizerunku swojej firmy. Czasy kiedy liczyła się tylko i wyłącznie jakość świadczonych usług odeszły w zapomnienie. Dziś prym wiedzie reklama internetowa, w końcu jak Twoi potencjalni Klienci mają się dowiedzieć o Twoim istnieniu? Marketing w salonie fryzjerskim pełni jedną z najistotniejszych funkcji. Zasada jest prosta – im lepiej o niego zadbasz, a tym samym dopasujesz do swoich odbiorców, tym bardziej zwiększysz swoją szansę na zyskanie satysfakcjonującej ilości Klientów. Twoje umiejętności fryzjerskie to jedno ale pamiętaj, że zainteresowane osoby chcą wiedzieć jakie usługi mogą u ciebie zrealizować, obejrzeć przykładowe realizację, a także rozeznać się w kosmetykach jakie stosujesz. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że reklama w salonie fryzjerskim pełni po części Twoją wizytówkę! Czas wziąć nożyczki w ruch i zadbać o wygląd nowych Klientów!
Efektywna reklama salonu fryzjerskiego w Google Ads
Co jest cechą wspólną każdego przedsiębiorcy? Niecierpliwość! Rosnący zysk ma być widoczny jak najszybciej! Właśnie z myślą o tych osobach i zapewne również o Tobie powstały kampanie reklamowe Google Ads. Ich największą zaletą jest natychmiastowe widoczność w przeglądarce Google. Dzięki rzetelnej analizie słów kluczowych treść reklamy jest perfekcyjnie dopasowana do potrzeb Klientów. Sam ustalasz jaki budżet chcesz przeznaczyć na kampanie, a co najważniejsze płacisz tylko i wyłącznie za realne kliknięcia, dzięki temu zyskujesz pewność, że zainwestowane pieniądze nie idą na marne. Reklama salonu fryzjerskiego powinna być szczególnie nastawiona na lokalnych odbiorców, w końcu każdy Klient zwraca uwagę na lokalizację. Decydując się na Google Ads z łatwością trafisz do regionalnych odbiorców. Promocja może wyświetlić się zarówno na terenie konkretnego województwa, miasta lub dzielnicy. Tak dopasowana reklama zakładu fryzjerskiego z pewnością zapewni Ci długą kolejkę zainteresowanych Klientów!
Zalety
- natychmiastowa widoczność dla grupy docelowej
- możliwość dopasowania reklamy do charakteru działalności
- łatwość w kontrolowaniu wydawanego budżetu
- duży wybór typów kampanii reklamowych
- mierzalne efekty
- skutecznie skupienie uwagi Klientów
- możliwość łatwego ukierunkowania reklamy na lokalnych odbiorców
- wyświetlanie reklamy w Google, YouTube, Gmail, Google Play
- łatwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców
Wady
- budżet ustalany musi być na podstawie konkurencji
- konieczne jest doświadczenie w prowadzeniu kampanii
Pozycjonowanie stron jako reklama salonu fryzjerskiego
To nie koniec dobrodziejstw jakie oferuje Ci marketing internetowy. Kiedy reklama Google Ads będzie pozyskiwać dla Ciebie nowych Klientów czas zająć się stroną internetową. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron www! Głównym celem proponowanego działania jest wzniesienie Twojego biznesu na wyżyny, a tym samym zapewnienie mu wysokiej pozycji w przeglądarce Google. Miej świadomość, że obecność w top 10 wyszukiwarki generuje znacznie większy ruch organiczny na Twojej stronie. Pozycjonowanie stron internetowych pozwala na dopasowanie ich do potrzeb użytkowników oraz wymagań robota indeksującego Google. Użytkownicy mają trzy podstawowe intencje:
- informacyjną,
- nawigacyjną,
- transakcyjną.
Im lepiej strona będzie odpowiadać na ich oczekiwania, tym większa szansa, że przejdą do zrealizowania intencji transakcyjnej, czyli inaczej mówiąc Twoje usługi fryzjerskie zaczną cieszyć się popularnością o jakiej marzysz!
Zapamiętaj--> Regularnie prowadzone pozycjonowanie strony internetowej nie tylko pozwoli zająć wysoką pozycję w top 10 Google ale także gwarantuje długie utrzymanie się w czołówce. Zwiększy to nie tylko sprzedaż ale także zaufanie Klientów do firmy oraz oferowanych przez nią usług. Dzięki temu działaniu marketingowemu wyprzedzenie konkurentów nie będzie trudne! - Specjalista SEO, Łukasz Buławski
Zalety
- zwiększający się ruch organiczny na stronie
- wyższa pozycja w przeglądarce Google
- szybszy rozwój biznesu
- większa widoczność na najczęstsze słowa kluczowe z branży
- zasięg u szerokiego grona użytkowników internetowych
- możliwość odniesienie długotrwałych korzyści
Wady
- należy zadbać o regularność prowadzonych działań
- czas oczekiwania na efekty nawet do 6 miesięcy
- wymagana współpraca ze specjalistami
Reklama salonu fryzjerskiego – praktyczne wskazówki
Reklamy salonów fryzjerskich, aby były skuteczną muszą być dopracowane pod każdym względem. Wymagania algorytmów Google zostały stworzone z myślą o stworzeniu jak najlepiej dopasowanych stron do użytkowników. Dlatego tak istotne jest ścisłe dostosowanie się do nich! Spójrz jak to zrobić!
Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych
Słowa kluczowe są najważniejsze! To właśnie ona pokazują potrzeby potencjalnych Klientów. Ważne, aby analizę najpopularniejszych fraz przeprowadzić w sposób rzetelny, a następnie właściwie umieścić na stronie internetowej. W tym celu przydatne jest również podglądnięcie poczynań konkurencji, w końcu, aby ich wyprzedzić musisz poznać stosowane działania, prawda?
Przykładowe frazy dla salonu fryzjerskiego:
Słowo kluczowe | Średnia miesięczna liczba wyszukań |
---|---|
Fryzjer | 368000 |
Fryzjerzy | 368000 |
Salon fryzjerski | 49500 |
Fryzjer męski | 22200 |
Zakład fryzjerski | 5400 |
Fryzjer dziecięcy | 2400 |
Fryzjer damski | 2400 |
Usługi fryzjerskie | 590 |
Dobry fryzjer | 590 |
Męski fryzjer | 590 |
Reklama salonu fryzjerskiego | 260 |
Optymalizacja techniczna strony
Na sukces prowadzonej strony internetowej składa się również wiele kwestii technicznych. Płynne działanie, szybkie ładowanie, responsywność, a więc odpowiednie wyświetlanie na urządzeniach mobilnych to część działań technicznych o jakie należy zadbać, aby Twoi Klienci nie wybrali konkurencyjnego zakładu fryzjerskiego.
Pozycjonowanie lokalne i Google Moja Firma
Podobnie jak przy kampania reklamowych Google Ads, pozycjonowanie również może być nakierowane na lokalnych odbiorców. W przypadku salonu fryzjerskiego to z pewność opłacalne działanie, a co najważniejsze, masz również mniejszą liczbę konkurentów do wyprzedzenia. Warto zadbać o wizytówkę Google Moja Firma spełniającą intencję nawigacyjną użytkowników, a także wskazującą Twoją dokładną lokalizację.
Link building
Algorytm Google „Pingwin” pod uwagę bierze jakość pozyskiwanych linków. Udostępniane na portalach zewnętrznych mają kierować na Twoją stroną szerokie grono odbiorców. Konieczne jest zadbanie o wartość oraz odpowiednią ilość linków, aby przeglądarka nie uznała ich za spam, a tym samym nie zablokowała ruchu organicznego na Twojej stronie.
Content Marketing
Będąc przy link buildingu nie możemy pominąć jak istotną funkcję pełni content marketing polegający na tworzeniu unikalnych treści, spełniających intencję informacyjną użytkowników. Prowadzenie bloga, gdzie publikowane będą ciekawe artykuły z podlinkowanymi podstronami również będzie brana pod uwagę przy ocenianiu wysokiej pozycji w top 10!
Social Media
To jak ważne w dzisiejszych czasach są media społecznościowe, chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć. Prowadzona w nich reklama salonu fryzjerskiego nie tylko zapewni bezpośredni kontakt z grupą odbiorców ale także wpłynie na wiarygodność prowadzonego biznesu. Udostępniając ciekawe wpisy zachęcisz do odwiedzenia strony internetowej, a tym samym zwiększy się ilość odwiedzi na stronie www.
Jak reklamować salon fryzjerski – podsumowanie
Pamiętaj jedną kluczową zasadę, kiedy Ty zastanawiasz się na skorzystaniem z proponowanych działań marketingowych, Twoja konkurencja już je realizuje. Reklama salonu fryzjerskiego poprzez Google Ads oraz pozycjonowanie pozwoli Ci nie tylko ich dogonić ale także wyprzedzić! Przyszedł Twój czas na to, abyś stanął na podium branży beauty. Marketing online sprawi, że Twój kalendarz będzie pękał w szwach!
Grzechem byłoby nie skorzystać z proponowanych rozwiązań. Marketing internetowy to prosty sposób na odniesienie większego sukcesu. Odkąd widzę zainteresowanie moim salonem fryzjerskim mam dalszą motywację do jego prowadzenia!
Dopiero stawiam pierwsze kroki w branży i nie sądziłam, że marketing w salonie fryzjerskim jest mi potrzebny.
Przyszło nam żyć w czasach kiedy warunkiem na skorzystanie z usług jest właściwe wypromowanie się.