Czasy rozwieszania ulotek, przydrożnych billboardów oraz reklam w telewizji powoli tracą na skuteczności. Ich miejsce zajmuje szeroko pojęta promocja biznesu w Internecie. Ta szeroka przestrzeń daje nam dziś ogrom możliwości promocji dóbr materialnych, usług oraz marek. Przedsiębiorcy już od jakiegoś czasu rozwijają swoje biznesy również w sferze online, dopatrując się tam prawdziwej żyły złota. Odpowiednio wykorzystane walory Internetu oraz narzędzia, jakie dziś udostępnia jedna z największych wyszukiwarek na świecie, mogą stanowić dla Ciebie przepustkę na szczyt wyników. Konkurencja jest jednak ogromna – aby ją wyprzedzić, dobrze jest poznać opcje skutecznych działań promocyjnych na rzecz swojego biznesu. Jedną z form reklamy online jest SEO marketing w wyszukiwarce. Postanowiliśmy przyjrzeć się mu nieco bliżej.
- SEO marketing co to?
- Z czego składa się marketing SEO?
- SEO marketing - jak powinniśmy mierzyć efektywność naszych działań?
- SEO marketing a czynniki UX - to musisz wiedzieć!
- Czy warto prowadzić SEO marketing samodzielnie czy z agencją?
- SEO marketing z Afterweb - zbuduj swój sukces ze specjalistami!
- Najczęściej zadawane nam pytania
SEO marketing co to?
SEO marketing stanowi proces polegający na podejmowaniu odgórnie zaplanowanych działań marketingowych, dzięki którym dana strona internetowa osiągnie lepsze wyniki w wyszukiwarce, tj. będzie osiągała efektywne pozycje dla określonych fraz. W efekcie określonych realizacji wchodzących w skład skutecznej optymalizacji, strony stają się bardziej widoczne dla robotów sieciowych, a przy tym znacznie lepiej czytelne dla użytkowników. SEO wzbudza zainteresowanie zarówno doświadczonych marketerów i właścicieli biznesów, którzy znakomicie znają rynek online marketingu, a także przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w działaniach związanych z internetową promocją swojej firmy. Marketing SEO to całe spektrum działania – dowiedz się, czy jest on dla Ciebie.
Marketing SEO – dla kogo?
Search Engine Optimization jest dla każdego, kto tylko posiada swoją stronę internetową i chce zacząć odnotowywać w związku z tym realne zyski. Samo bycie właścicielem witryny jest w dzisiejszych czasach niewystarczające. Strona WWW powinna spełniać wymagania algorytmów Google, a przy tym być przyjazna internautom. Nie ma jednej strategii skutecznego SEO marketingu – plan działań składa się z wielu czynników, które podyktowane są sytuacją techniczną witryny, konkurencją w branży czy sposobem indeksacji. Jeżeli zależy Ci na tym, by pozyskiwać potencjalnych Klientów prosto z wyszukiwarki, a przy tym realnie zaznaczyć swoją obecność na wirtualnym rynku, marketing SEO jest rozwiązaniem na miarę Twoich potrzeb.
Główne korzyści jakie niesie SEO marketing
Dobrze przeprowadzony SEO marketing jest w stanie przynieść naprawdę wiele korzyści; doskonale zaprojektowana i funkcjonalna strona WWW jest wiarygodna, a co za tym idzie interesująca dla potencjalnych internautów poszukujących produktu lub oferty, jaką zdecydowałeś się reklamować. Niektórzy porównują witrynę do biznesowej wizytówki – z tą różnicą, że w przeciwieństwie do prostokątnego skrawka papieru, strona internetowa w założeniu ma przynosić realny zysk. Między innymi dlatego tak ważne jest wdrożenie optymalizacji.
Zalety płynące z SEO marketingu:
-
skuteczne kreowanie świadomości marki;
-
kompleksowa budowa wiarygodności firmy;
-
wsparcie dla innych kanałów marketingowych;
-
lepsze wrażenia potencjalnego użytkownika odwiedzającego stronę.
Z czego składa się marketing SEO?
Marketing SEO to nowe podejście do widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Ponad połowę pracy nad osiągnięciem zamierzonych efektów pozycjonowania stron pochłania szczegółowa analiza, przygotowanie i implementacja zmian optymalizacyjnych znajdujących się w witrynie oraz jej podstronach. Na skuteczny SEO marketing składają się zarówno działania On-Site i Off-Site.
On-Site SEO Marketing
On-Site SEO to działania optymalizacyjne wykonywane w obrębie danego serwisu, które wiążą się przede wszystkim z intuicyjnością, responsywnością oraz interaktywnością witryny. To właśnie On-Site SEO stanowi jedną z części składających się na proces, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych. W skład On-Site SEO wchodzą między innymi:
-
przygotowanie podstron mających być wynikami wyszukiwania w Google;
-
rozbudowa tekstów zgodna z zasadami topical authority (publikowanie na stronie wartościowych i związanych z tematem treści);
-
nasycenie treści w słowa kluczowe
-
wstępna weryfikacja i ewentualna eliminacja zjawiska duplikacji treści w celu poprawienia jakości serwisu z punktu widzenia robotów Google;
-
wzmocnienie linkowania wewnętrznego (reedycja wpisów blogowych wzbogacona o nowe odnośniki);
-
dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych zgodnie z zasadą mobile first (umożliwienie użytkownikom sprawne poruszanie się po witrynie wyświetlającej się zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych typu tablet, smartfon, a nawet najnowsze smartwatche);
-
minimalizacja kodu HTML i CSS strony oraz konsolidacja skryptów Java w celu znacznego zwiększenia szybkości strony internetowej bądź sklepu;
-
poprawa lub stworzenie nowych meta tagów.
Off-Site SEO Marketing
Off-Site SEO, w przeciwieństwie do przytaczanego wyżej, wewnętrznego poprzednika, skupia się na działaniach związanych z pozycjonowaniem strony, realizowanych poza docelową witryną. Ich celem jest przedstawienie strony WWW jako tej, która jest jakościowa oraz godna zaufania. Mówiąc o działaniach Off-Site SEO, rozumiemy przez to:
-
linkowanie zewnętrzne → pozyskiwanie linków do swojej strony stanowi jeden z trzech najważniejszych elementów pozycjonowania; linki zewnętrzne czynią stronę bardziej wartościową w poszukiwane przez użytkownika informacje, a przy tym godną odwiedzin; istnieje wiele sposobów na pozyskanie dobrego linku (wymiana wpisów gościnnych, publikacja artykułów sponsorowanych na blogu, współpraca redakcyjna, tworzenie wartościowych case study z linkowaniem dofollow, udzielanie wywiadów do artykułów z branżowych pras);
-
wizytówkę Google Moja Firma → założenie wizytówki jest w pełni darmowe, a Ty nie musisz uiszczać żadnych opłat za jej utrzymywanie; dzięki temu Klienci będą mogli w prosty sposób dowiedzieć się o Twojej firmie i tym, co oferujesz; pamiętaj aby w wizytówce umieścić dane firmy, numer telefonu, dokładny adres siedziby oraz godziny otwarcia;
-
analizę konkurencji → audyt strony internetowej obejmuje nie tylko ocenę stanu witryny, lecz również szczegółową analizę konkurencji; wśród danych opisujących Twoich rywali istotne są wykorzystywane przez nich frazy kluczowe, linki wychodzące i przychodzące pozyskiwane w ramach Off-Site SEO, jakość prowadzonej przez nich witryny oraz tworzony content.
Właściwie przeprowadzone działania na stronie internetowej i poza nią są w stanie znacznie poprawić Twoją pozycję w rankingu Google. Im bardziej dopracowana strona, tym większe posiada szanse na pojawienie się w TOP10 wyników. Nawet małe zmiany, takie jak odpowiednie nasycenie treści, mają tu znaczenie.
SEO marketing – jak powinniśmy mierzyć efektywność naszych działań?
Efektywność działań przeprowadzanych w ramach SEO Marketingu jest wysoce uzależniona od otoczenia rynkowego, a także algorytmów Google. Jak dobrze wiemy, żaden specjalista nie zna wszystkich czynników rankingowych, jakie stosuje amerykański gigant wśród wyszukiwarek – istnieją jednak elementy o których wiadomo, że działają. Są to między innymi: działania związane z zamieszczonymi treściami, przebudowa lub przenosiny strony, a także stała aktualizacja oparta o wdrażanie nowych stron, podstron czy produktów. Efektywność SEO marketingu wyznaczają wcześniej ustalone KPI (eng. Key Performance Indicators) – wskaźniki efektywności danych działań. W SEO marketingu najczęściej stosowane KPI obejmują:
-
wzrost ruchu na stronie w danym okresie + założona liczba unikalnych użytkowników;
-
wzrost liczby fraz niebrandowych w TOP100, TOP50, TOP10, TOP3;
-
wzrost konwersji: sprzedaży, zapytań, pobrań materiałów.
Kiedy marketing SEO przyniesie efekty?
Marketing SEO to złożony proces, wchodzący w skład pozycjonowania stron internetowych – jak dobrze wiemy, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, kiedy zobaczymy pierwsze efekty działań; mogą one wystąpić zarówno po kilkunastu tygodniach, jak i miesiącach. Jednak na efekty warto czekać. Chociaż rozpoczęcie współpracy w zakresie pozycjonowania początkowo związane jest ze stosunkowo dużymi kosztami początkowymi oraz brakiem zwrotu z inwestycji w marketing SEO, jednak z kolejnymi miesiącami następuje wzrost pozycji fraz, a co za tym idzie zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Efekt? Liczba Klientów pozyskana dzięki starannemu pozycjonowaniu stron zaczyna być coraz wyższa – a wraz z nią przychody firmy.
Sprawdź: Pozycjonowanie w wyszukiwarkach – co musisz wiedzieć?
SEO marketing a czynniki UX – to musisz wiedzieć!
Współczesny marketing SEO oscyluje wokół postaci potencjalnego Klienta. To w końcu użytkownicy czynią biznes rentownym, odwiedzając stronę internetową i korzystając z zamieszczonych na niej ofert czy produktów. Samo pozycjonowanie to termin znany od jakiegoś czasu, zupełnie jak SEO marketing. Coraz częściej słyszy się jednak o SXO – Search Expierience Optimization, łączące w sobie zarówno optymalizację pod kątem wyszukiwarek z UX/UI. Strony internetowe projektowane z uwzględnieniem SXO są projektowane w taki sposób, by przede wszystkim dostarczać użytkownikom dokładnie to, czego im potrzeba. Co może SEO marketing w połączeniu z UX? Bardzo wiele. Twoja firma stanie się dostępna dla szerokiej gamy potencjalnych Klientów, a poruszanie się po przemyślanej strukturze witryny będzie czystą przyjemnością. Użyteczność strony przekłada się na jej wiarygodność, dzięki czemu będziesz mógł zyskać o wiele więcej wejść na stronę, a współczynnik konwersji powędruje w górę – to zaś oznacza rozwój Twojej firmy.
Czy warto prowadzić SEO marketing samodzielnie czy z agencją?
Bardzo wiele firm początkowo próbuje samodzielnie optymalizować swoją witrynę po to, by zaoszczędzić czas i pieniądze. Niestety, w większości przypadków bez rzeczywistego doświadczenia oraz wykwalifikowanej wiedzy proces SEO może zakończyć się na etapie planu i ustalenia celów. Jeżeli chodzi o marketing SEO, działanie na własną rękę zazwyczaj przynosi więcej problemów niż korzyści. Właściciele firm chcący samodzielnie przeprowadzać optymalizację treści muszą przede wszystkim wiedzieć, że to proces nad wyraz złożony; każdy element powinien zaś ze sobą współgrać, tworząc harmonijny system.
Sygnały, które sugerują, że potrzebujesz w swoim biznesie agencji SEO:
-
nie jesteś w stanie poświęcić godzin na pisanie treści oraz zdobywanie linków zwrotnych;
-
nie posiadasz doświadczenia pozwalającego Ci lepiej zrozumieć procesy optymalizacyjne;
-
nie chcesz wyrzucać pieniędzy w błoto na samodzielne, nieudane próby pozycjonowania;
-
masz kłopot ze zidentyfikowaniem i obiektywną oceną swojej strony internetowej.
SEO marketing z Afterweb – zbuduj swój sukces ze specjalistami!
Afterweb pomaga swoim Klientom nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze, lecz również doprowadzić do momentu, w którym inwestycja w optymalizację witryny zacznie notować pożądany zwrot. Jako eksperci posiadamy wieloletnie doświadczenie w SEO marketingu, stale powiększając swoje kompetencje. Zgłaszając się do nas, każdy zainteresowany może liczyć na indywidualne podejście i spersonalizowaną strategię, a także opiekę osoby nadzorującej procesy zachodzące na stronie WWW. Razem zadbajmy o sukces Twojej firmy! Wznosimy marketing SEO na zupełnie nowy poziom – to samo możemy zrobić z Twoją stroną internetową.