Współczesne przedsiębiorstwo musi posiadać własną stronę internetową. Właściwie ciężko sobie wyobrazić firmę, która skutecznie rywalizuje z konkurencją bez zarejestrowanej domeny. Systemy zarządzania treścią, czyli niezwykle popularne w środowisku marketingowym CMS, pozwalają na błyskawiczne założenie oraz ułatwione prowadzenie portalu nawet internetowemu laikowi. System CMS cieszy się także uznaniem wśród masterów od podszewki znających budowanie najbardziej zaawansowanych stron internetowych. Każdy system zarządzania treścią CMS posiada intuicyjny panel administracyjny, który pozwala na swobodną organizację artykułami bądź grafikami. Tym bardziej, że opanowanie poruszania się po systemie CMS nie zajmuje więcej niż kilka minut.
Co to jest CMS?
CMS, czyli inaczej system zarządzania treścią, to oprogramowanie umożliwiające stworzenie oraz samodzielne prowadzenie strony internetowej. CMS wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wielu użytkowników sieci, którzy dotychczas nie mieli styczności z pracą ma tego typu narzędziach. CMS charakteryzuje się bajecznie prostą obsługą.
System CMS ułatwi prowadzenie firmowej strony internetowej. Poznaj również inne zalety
Wiesz już co to jest CMS system i do czego służy ułatwione zarządzanie treścią. Pora przedstawić najważniejsze zalety wykorzystywania tego typu narzędzi. Niewątpliwym plusem posiadania CMS jest sprawna obsługa portalu, łatwa aktualizacja danych i uproszczone wprowadzanie zmian, takich jak chociażby dodanie wpisu blogowego. System zarządzania treścią nie wymaga także posiadania specjalistycznej wiedzy na temat programowania bądź prowadzenia portali internetowych od kulis. Panel administracyjny wyklucza konieczność wykazywania się biegłością techniczną. CMS jest ogólnodostępny dla wszystkich, a zdecydowana większość najpopularniejszych narzędzi działa na zasadzie open source, czyli jest całkowicie darmowa. Podobnie jak wszelkiego rodzaju dodatki lub aktualizacje, które dodatkowo poszerzają funkcjonalność prowadzonej przez Ciebie witryny.
Popularna platforma czy autorski CMS? Pomagamy wybrać zarządzanie treścią dla Twojej firmy
Decyzja o tym, jakiego rodzaju system zarządzania treścią zostanie wybrany do przedsiębiorstwa zawsze pozostaje w kwestii właściciela firmy. Warto więc posiadać odpowiedni poziom wiedzy na temat najpopularniejszych systemów CMS. Do takich z całą pewnością należy WordPress, czyli lider nie tylko na rodzimym, ale również na międzynarodowym rynku. Narzędzie wyróżnia przede wszystkim intuicyjny panel administracyjny, swoboda użytkowania i łatwość w obsłudze. Na rynku warto wyróżnić także system CMS Jomla! Jest to oprogramowanie wymagające nieco większej wiedzy na temat takich narzędzi. Darmowe zarządzanie treścią oferuje bogaty zasób materiałów edukacyjnych, w tym samouczków adresowanych do internetowych laików. Alternatywą dla tego typu bezpłatnych aplikacji jest autorski CMS. Wokół takiego rozwiązania urosło już wiele legend. Należy jednak podkreślić, że niestandardowy system zarządzania treścią będzie bezpieczniejszy, stabilniejszy oraz dobrze zoptymalizowany pod wymogi konkretnej strony internetowej. Co to znaczy w praktyce? Autorski CMS stanowi rozwiązanie skrojone pod oczekiwania nie tylko osoby zarządzającej portalem, ale także internauty, który będzie korzystał z efektów jej pracy.
Zobacz również: Widoczność strony w Google to dziś klucz do sukcesu. Jak ją zwiększyć?