Szacuje się, że ilość danych, jakie jeszcze pod koniec lat 90-tych znajdowały się w całej sieci, obecnie przyrasta w mniej niż sekundę. Ile więc jest ich jest dzisiaj? Jesteśmy zdani wyłącznie na szacunki, a i tak w kilka chwil stają się one nieaktualne. Po prostu… dużo, są to liczby, które trudno sobie wyobrazić. Zarówno dziś, jak i przed laty, poruszanie się po tych nieprzebranych zasobach byłoby więc co najmniej kłopotliwe, gdyby nie wyszukiwarki internetowe. Na co dzień nie uświadamiamy sobie tego, jak ogromną pełnią rolę, ona z kolei oznacza, że powinny być obiektem bacznej uwagi wszystkich przedsiębiorców poszukujących skutecznych kanałów komunikacji marketingowej. Skąd bierze się monopol, jaki uzyskała wyszukiwarka internetowa Google? Czy cokolwiek mu zagraża? Jak zrobić z niego właściwy użytek?
Wyszukiwarka internetowa co to jest?
Wyszukiwarka internetowa to witryna pozwalająca na odnalezienie informacji odpowiadających podanym słowom kluczowym lub naturalnym wyrażeniom. Ogromna rola, jaką pełnią dziś wyszukiwarki internetowe, wykorzystywane codziennie przez miliony użytkowników, czyni z nich bardzo istotne narządzie marketingowe.
Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe? Od lat jest tylko jedna
Nad tym, co to jest wyszukiwarka internetowa ani do czego służy, rozwodzić się nie trzeba – trudno byłoby sobie bez niej wyobrazić korzystanie z internetu. To, jak działa jest jednak kwestią odrębną i właśnie tutaj, a więc w jakości wyników, kryje się ogromny sukces, jaki odniosło Google, wszystkim już znana wyszukiwarka internetowa. W naszym kręgu kulturowym jakikolwiek ranking wyszukiwarek internetowych nie ma większego znaczenia – i tak wiadomo, kto jest na czele. A przecież nie zawsze tak było i lokalne rozwiązania długo były popularne. Jeszcze w 2005 roku, gdy Google otwierało swoje polskie biuro, zarówno Onet jak i Wirtualna Polska, mające wówczas kolejne najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe, informowały o pracach modernizacyjnych. Czy można było wówczas przewidzieć, że nie będzie miało to sensu? Być może tak – kilka miesięcy wcześniej Interia zastąpiła własną produktem giganta. Dziś już zapomnieliśmy o nich wszystkich, a lista ta była dłuższa. Google zajmuje w Polsce ponad 93% rynku, a więc pozwoli Ci dotrzeć do niemal każdego odbiorcy!
Jakie wyszukiwarki internetowe pozwolą nam dotrzeć do klientów? Tu też odpowiedź jest prosta
Na świecie ranking ten może wyglądać nieco inaczej i w grę wchodzą także inne nazwy – globalnie Google i tak zwycięża, przy czym lokalnie bywa różnie. W Rosji najpopularniejsza wyszukiwarka stron to tamtejszy Yandex, jednak, choć ona jest pierwsza, to nawet tam amerykański gigant zajmuje ponad 40%. Inne przykłady to południowokoreański Naver, w Chinach zaś powodzeniem cieszy się Baidu i szereg lokalnych rozwiązań.
W naszym przypadku dylematów nie ma. Zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych lub przenośnych komputerach, palmę pierwszeństwa niepodzielnie dzieży Google. Warto jednak wiedzieć, że metody pozycjonowania, które działają w tym przypadku, przyniosą skutek także na pozostałych, takich jak Bing czy Yahoo, które popularne są u nas w niewielkim stopniu. Niezależnie więc od tego, jakie wyszukiwarki internetowe wykorzystują nasi klienci, najważniejszą rzeczą pozostaje to, aby pozycjonowanie strony było wykonywane przez zespół doświadczonych fachowców. To jedyny sposób na najlepsze efekty i skuteczne dotarcie do właściwych odbiorców.