Prowadzisz gabinet stomatologiczny i nie wiesz, jak pozyskiwać nowych pacjentów? Chcesz reklamować się w wyszukiwarce, ale zakaz reklamy spędza Ci sen z powiek? Spokojnie! Internet jest potężnym narzędziem, które odpowiednio wykorzystane pomoże Ci w promocji – bez złamania prawa. Od lat udowadniamy naszym Klientom, że legalny marketing stomatologiczny jest możliwy. Dowiedz się więcej o kampaniach reklamowych Google Ads oraz o pozycjonowaniu stron, które prowadzimy dla stomatologów. Czas poznać strategię, która pozwoli wypromować Twój biznes w wyszukiwarce. Przed Tobą rozwiązania, gwarantujące imponującą kolejkę pacjentów – jesteś gotowy, by zaistnieć online? Zapraszamy!
- Reklama gabinetu stomatologicznego – co mówi polskie prawo?
- Marketing stomatologiczny a zakaz reklamy usług medycznych
- Jak reklamować usługi stomatologiczne, wykorzystując do tego pozycjonowanie stron
- Zalety reklamy gabinetu w organicznych wynikach wyszukiwania:
- Wady związane z pozycjonowaniem strony gabinetu stomatologicznego:
- Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych
- Content Marketing stomatologiczny - dla klientów z branży dentystycznej
- Optymalizacja techniczna strony. Kompleksowe SEO dla stomatologów
- Pozycjonowanie lokalne i Google Moja Firma gabinetu stomatologicznego
- Link Building jako obowiązkowy element promocji gabinetu w Google
- Skuteczny marketing stomatologiczny w Google Ads
- Niezawodna strategia na marketing: co może stomatolog w internecie?
- Ile kosztuje marketing dla dentystów – cennik usług
- Jak reklamować usługi stomatologiczne (SEO czy PPC) – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
- Czy marketing stomatologiczny jest zabroniony?
- Czy dentysta może legalnie reklamować swój gabinet online?
- Jak przyciągnąć pacjentów do gabinetu stomatologicznego?
- Czy strona internetowa gabinetu stomatologicznego powinna posiadać bloga?
- Kiedy reklama gabinetu stomatologicznego w Google Ads zacznie być widoczna?
- Czy regularność działań marketingowych ma znaczenie dla gabinetu stomatologicznego?
- Jak reklamować usługę stomatologiczną przy niewielkim budżecie?
Reklama gabinetu stomatologicznego – co mówi polskie prawo?
Od stycznia 2025 reklama usług dentystycznych nie jest już bezwzględnie zabroniona. Nowelizacja Kodeksu Etyki Lekarskiej wprowadziła długo oczekiwane zmiany, co dla lekarzy stomatologów jest powodem do świętowania. Aktualna wersja KEL umożliwia dentystom reklamowanie działalności, podczas gdy wcześniej marketing stomatologiczny pozostawał zakazany. Warunek jest jeden: informacje o zakresie i rodzajach świadczonych usług nie mogą przekraczać granic etycznych.
Art. 71 Kodeksu Etyki Lekarskiej po wprowadzonych zmianach brzmi:
1. Lekarz tworzy swoją zawodową opinię na podstawie wyników swojej pracy.
2. Lekarz jest uprawniony do posługiwania się informacją o oferowanych usługach z zastrzeżeniem, że taka informacja będzie zgodna z zasadami etyki lekarskiej.
3. Informacja o oferowanych usługach oznacza każdą formę przekazu mającą na celu upowszechnianie wizerunku lekarza lub usług związanych z wykonywaniem zawodu lekarza.
4. Lekarz jest odpowiedzialny za informację o oferowanych usługach opublikowaną przez osoby trzecie w jego imieniu lub na jego rzecz.
5. Niedopuszczalne jest wykorzystywanie autorytetu lekarza do promowania usług niezwiązanych z wykonywaniem zawodu lekarza.
Marketing stomatologiczny a zakaz reklamy usług medycznych
Reklama usług dentystycznych od 01.2025 r. jest oficjalnie legalna, co stanowi poważny zwrot akcji w zakresie podejścia do marketingu dla branży medycznej w ostatnich latach. Zachowując etykę komunikacji, stomatolog może więc docierać do nowych klientów drogą internetową. Warto przy tym zaznaczyć, że reklamowanie usług medycznych powinno skupiać się na edukowaniu oraz informowaniu potencjalnych pacjentów w zakresie dostępnych usług.
O czym musisz wiedzieć przed uruchomieniem promocji w wyszukiwarce Google? Reklama Twojego gabinetu musi być w pełni etyczna – niedopuszczalne jest porównywanie się z innymi specjalistami, a także zapewnianie o skuteczności realizowanych metod leczenia i udzielanych świadczeń. Pod żadnym pozorem treści promocyjne nie mogą wprowadzać odbiorców w błąd. Stomatolog, który zdecyduje się reklamować swój gabinet, jest zobowiązany przestrzegać zasad etyki lekarskiej. W przypadku ich naruszenia, grozi mu upomnienie, zawieszenie, a nawet postępowanie dyscyplinarne.
Czy dentysta może reklamować usługi w Google Ads?
Odpowiedź brzmi: tak! Od niedawna marketing stomatologiczny wszedł na wyższy poziom i przestał mierzyć się z bolesnymi ograniczeniami. Po nowelizacji przepisów lekarz stomatolog może promować swoje usługi w płatnych wynikach wyszukiwania z zachowaniem zasad etyki. Jak reklamować usługi stomatologiczne, nienaruszając przepisów prawa? Wystarczy zadbać o odpowiednią formę i przekaz treści marketingowych.
Zakazane pozostają:
- reklamy porównawcze (np. mój gabinet świadczy lepsze usługi, niż konkurencja z Wrocławia)
- reklamy oceniające (np. jestem najlepszym specjalistą z dziedziny stomatologii zachowawczej)
- treści gwarantujące rezultaty (np. 100% gwarancji udanego leczenia endodontycznego)
- reklamy o charakterze promocyjnym (np. tylko teraz 25% zniżki dla nowych pacjentów)
- reklamy wprost zachęcające do skorzystania z usług (np. zarezerwuj termin wizyty już teraz!)
W promocji gabinetu stomatologicznego najważniejszy pozostaje więc wymiar etyczny. Nie warto reklamować się w Google Ads w sposób, wzbudzający wątpliwości moralne. Potencjalni klienci powinni otrzymać klarowny komunikat – informację o zakresie świadczonych usług, dostęp do cennika, wgląd do galerii zdjęć czy dane lekarzy specjalistów. Oczywiście treść powinna przykuwać uwagę. Slogan nie może być jednak nachalny. To nie oznacza, że nie może mieć cech reklamy – gwarancją sukcesu jest umiar i dobry smak. Reklamodawca powinien zbudować pozytywny wizerunek w sieci, zaistnieć online jako profesjonalista, świadczący usługi wysokiej jakości. Dlatego za kluczowy element reklamy Google Ads dla gabinetu stomatologicznego uchodzi dobór fraz kluczowych. To na ich podstawie przygotowuje się strategię na marketing dla dentystów. W oparciu o słowa klucze można dokonać analizy konkurencji z branży i utworzyć reklamy, które wybiją się na rynku usług stomatologicznych.
Czy stomatolog może reklamować usługi w wynikach organicznych?
Zakaz reklamy gabinetu stomatologicznego nie dotyczy już również wyników organicznych. To oznacza, że dentysta może legalnie budować widoczność swojej strony internetowej, wykorzystując pozycjonowanie stron. Aby dotrzeć do potencjalnych pacjentów przez bezpłatne wyniki Google, należy przeprowadzić wiele działań pozycjonerskich i poczekać na ich efekty. Zapewniamy, że ten rodzaj promocji zdecydowanie się opłaca! Gdy w grę wchodzi organiczna reklama stomatolog nie powinien obawiać się ryzyka. Tego typu marketing w gabinecie stomatologicznym jest w pełni legalny i nie ma mowy o złamaniu prawa, jeśli przestrzegane będą zasady etyki lekarskiej.
Czy gabinet dentystyczny można reklamować w social mediach?
Aktywność w mediach społecznościowych działa na korzyć każdego biznesu. W ten sposób można nawiązać wartościowy kontakt z potencjalnymi pacjentami. Zaangażowani obserwatorzy są na wagę złota – większość z nich w końcu zdecyduje się skorzystać z usług. Twój gabinet stomatologiczny może zyskać nowych klientów dzięki regularnemu publikowaniu eksperckich treści na Facebooku czy Instagramie. Płatna reklama fanpage’a zapewni napływ nowych obserwatorów ze wskazanej grupy docelowej. Reklama w social mediach to skuteczna metoda budowania popularności w internecie. Odkąd zakaz reklamy gabinetu stomatologicznego przestał obowiązywać, na tego typu promocję decyduje się coraz więcej osób z branży.
Jak reklamować usługi stomatologiczne, wykorzystując do tego pozycjonowanie stron
Pacjenci prywatnych gabinetów dentystycznych są bardzo świadomi znaczenia zdrowia jamy ustnej dla ogólnej kondycji organizmu. Stąd regularne wizyty w placówkach, gdzie dentysta wykonuje kompleksowe przeglądy i zabiegi z zakresu profilaktyki. Stomatologia zachowawcza, endodoncja i chirurgia to usługi, z których stały pacjent wcale nie musi korzystać. W wielu przypadkach wystarczą systematyczne przeglądy i higienizacja oraz codzienna higiena jamy ustnej w domu. Niestety, w Polsce zapotrzebowanie na opiekę stomatologiczną wciąż pozostaje ogromne. Część pacjentów zwleka z wizytą na fotelu dentystycznym do momentu, gdy profilaktyka stomatologiczna przestanie być wystarczająca. Uciążliwy ból zęba sprawia, że szukają oni pomocy w… internecie. Dzięki pozycjonowaniu to właśnie Twoja strona internetowa ukaże się w Google, po wpisaniu tematycznego zapytania. Zobacz, jak wielu użytkowników wpisuje w wyszukiwarkę takie hasła, jak: stomatolog czy dentysta…
Przykładowe frazy do pozycjonowania strony gabinetu stomatologicznego:
Słowo kluczowe | Średnia miesięczna liczba wyszukań |
---|---|
stomatolog | 74000 |
dentysta | 60500 |
gabinet stomatologiczny | 8100 |
stomatolog dziecięcy | 2900 |
dentysta dziecięcy | 1900 |
gabinety stomatologiczne | 1600 |
stomatologia estetyczna | 1300 |
stomatologia zachowawcza | 1300 |
gabinet dentystyczny | 1300 |
reklama gabinetu stomatologicznego | 30 |
Pozycjonowanie strony internetowej gabinetu stomatologicznego to usługa dla tych, którym zależy na trwałym zapisaniu się w pamięci potencjalnych pacjentów. Pozycja w pierwszej dziesiątce zapewnia nie tylko większy zysk, ale pozwala na precyzyjne dotarcie do głównej grupy odbiorczej, poprzez poznanie ich intencji oraz zyskanie zaufania. Jeśli zwiększymy widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, zdobędziemy wielu nowych klientów. Zdecydowanie warto spróbować – wyjaśnia specjalista SEO, Łukasz Buławski.
Reklama dla stomatologów nie musi wiązać się z regularnym doładowywaniem konta reklamowego. Pozycjonowanie przynosi długofalowe efekty, które utrzymują się, dopóki aktualizujemy stronę o nowe treści, pozyskujemy do niej nowe linki i na bieżąco ją optymalizujemy. Połączenie Google Ads z pozycjonowaniem to droga do maksymalnego zwiększenia widoczności nie tylko wśród pacjentów, ale również wobec algorytmu Google. Na podstawie najczęściej wpisywanych słów kluczowych należy opracować strategię SEO, pozwalającą zaistnieć na pierwszej stronie przeglądarki. Zależność jest bardzo prosta. Wysoko wyświetlana strona internetowa, zapewnia znacznie większą liczbę odwiedzin osób zainteresowanych, a tym samym zwiększa szansę na poszerzenie grona stałych klientów. Dzięki pozycjonowaniu wyprzedzisz swoją konkurencję nie o krok, a o dwa, wyróżnisz się na rynku i zyskasz miano najbardziej rozchwytywanego dentysty w mieście. Aspekt prawny zezwala reklamować gabinet w wyszukiwarce, zachowując zasady etyki lekarskiej.
Zalety reklamy gabinetu w organicznych wynikach wyszukiwania:
- wyższa pozycja witryny firmowej w wyszukiwarce Google
- wzrost ruchu na stronie internetowej gabinetu dentystycznego
- zwiększenie liczby wartościowych treści na stronie: opis usług, artykuły poradnikowe itp.
- poprawa widoczności na najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe związane z branżą
- możliwość promocji usług stomatologicznych w swojej okolicy (pozycjonowanie lokalne)
- budowa wizerunku eksperta – stomatologa wśród użytkowników internetu
- utrzymanie wysokiej pozycji strony gabinetu w Google przez długi czas
Wady związane z pozycjonowaniem strony gabinetu stomatologicznego:
- wymagana jest specjalistyczna wiedza z zakresu pozycjonowania
- niezbędny jest dostęp do profesjonalnych narzędzi SEO, np. Ahrefs, Screaming Frog
- stosunkowo długi czas oczekiwania na pierwsze efekty (minimum kilka miesięcy)
- konieczność zachowania systematyczności: działania SEO muszą być prowadzone regularnie
Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych
Skuteczna reklama usług stomatologicznych musi idealnie wpasowywać się w preferencje użytkowników. Do jej przygotowania konieczne jest więc poznanie oczekiwań internautów oraz stworzenie przejrzystej i intuicyjnej strony internetowej. Pozycjonowanie nie istnieje bez słów kluczowych. Tworząc plan na marketing gabinetu stomatologicznego trzeba przeprowadzić analizę, wykonać badanie rynku i konkurencji branżowej. Należy zweryfikować, jakie działania marketingowe prowadzą pobliskie gabinety i w oparciu o to przygotować lepszą, bardziej złożoną strategię.
Przykład: Kowalski wyjechał z rodziną na weekend do Szklarskiej Poręby. Na miejscu doszło do nieprzyjemnego zdarzenia; syn Kowalskiego złamał ząb, jedząc deser orzechowy. Potrzebna jest pilna wizyta u stomatologa, który przyjmuje w okolicy i ma otwarte w dni wolne. Gabinetu trzeba poszukać w Google. Kowalski wpisuje w okno wyszukiwarki zapytanie: stomatolog dziecięcy Szklarska Poręba sobota. Długa fraza kluczowa (tzw. long tail) dostarcza mu kilkudziesięciu precyzyjnych wyników, ale brak czasu i cierpienie syna nie pozwalają na spokojne przeglądanie ofert. To sprawia, że wybór pada na jedną z trzech pierwszych wyświetlonych stron. Po kliknięciu, Kowalski sprawdza adres i godziny otwarcia gabinetu stomatologicznego, wyszukuje numer telefonu i dzwoni na rejestrację, by jak najszybciej umówić wizytę dla dziecka.
Powyższy przykład obrazuje, w jaki sposób potencjalny pacjent może trafić na stronę gabinetu dentystycznego. Badania konsumenckie dowodzą, że ponad 90% użytkowników ogranicza przegląd ofert do pięciu pierwszych wyników w Google. Żeby zyskać klienta, musisz mieć dobrze wypozycjonowaną stronę www. Tylko wtedy Twoje usługi zostaną zaprezentowane na górze i dowiedzą się o nich osoby, zainteresowane zarezerwowaniem terminu wizyty.
Content Marketing stomatologiczny – dla klientów z branży dentystycznej
Unikane treści udostępnione na stronie są jednym z czynników, wpływających na ranking strony w wynikach organicznych (bezpłatnych). Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, trzeba dostarczyć im przydatnych informacji na te tematy, które ich intrygują. W ramach content marketingu można publikować artykuły eksperckie, krótkie i długie poradniki branżowe czy teksty dla pacjentów, zainteresowanych zagadnieniami z zakresu stomatologii. Ponadto na stronie gabinetu stomatologicznego warto umieścić informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych, dane lekarza dentysty przeprowadzającego zabiegi, jak też poglądowy cennik. Informacje te nie mogą mieć znamion reklamy, a więc nie powinny bezpośrednio zachęcać do skorzystania z usług. Bezpieczna forma to obiektywna prezentacja usług oraz ewentualnie doświadczenia zawodowego personelu. Jak wie każdy nowoczesny dentysta reklama zwiększa szanse na pozyskanie pacjenta. Lecz oprócz tradycyjnych form promocji warto jest tworzyć wysokiej jakości content marketing. W ten sposób strona gabinetu staje się skarbnicą wiedzy, jest chętnie odwiedzana i cieszy się popularnością.
Optymalizacja techniczna strony. Kompleksowe SEO dla stomatologów
Wiesz, co najbardziej zniechęca użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową? Długi czas oczekiwania na jej załadowanie. Tu do gry wkracza optymalizacja (SEO), czyli techniczne prace przeprowadzane wewnątrz witryny. Gdy na Twojej stronie wszystko będzie działać należycie, widoczność gabinetu ulegnie szybkiej poprawie. Dlatego optymalizacji poddaje się szereg elementów, zlokalizowanych w kodzie źródłowym oraz innych obszarach strony. Techniczny marketing stomatologiczny to także linkowanie wewnętrzne, budowa menu, kompresja obrazów i dostosowanie adresów URL. Każda z tych kwestii ma znaczenie dla pozycji wśród wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie lokalne i Google Moja Firma gabinetu stomatologicznego
Nie da się ukryć, że reklama dla stomatologa powinna być nakierowana na lokalnych odbiorców. Pacjent z bólem zęba raczej nie będzie szukał dentysty w innym mieście – jego poszukiwania skupią się na okolicy. Gabinet, który zajmuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy kluczowe, staje się rozpoznawalny wśród okolicznych mieszkańców. Zadowoleni pacjenci polecają usługi ustnie lub poprzez wystawianie opinii. W związku z tym warto zadbać również o stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Tam znajdują się najważniejsze informacje o prowadzonym biznesie i miejsce na opinie klientów. Prawidłowo zoptymalizowana i zweryfikowana wizytówka wyświetla się w Mapach Google, gdzie zagląda wielu użytkowników.
Zobacz nasz poradnik o wizytówce Google Moja Firma Kliknij i przeczytaj!
Ciekawostką jest, że po wpisaniu w Google takiej frazy jak stomatolog czy reklama dentysta, w wielu sytuacjach najpierw ukażą się tak zwane Porównywarki Miejsc. Jest to metoda pokazywania lokalnych wyników, skoncentrowanych wokół lokalizacji użytkownika. Gdy Google stwierdzi, że intencją internauty jest wyszukanie lokalnej usługi, automatycznie wyświetli mu najtrafniejsze propozycje.
Link Building jako obowiązkowy element promocji gabinetu w Google
Najistotniejszą rolę przy pozycjonowaniu stron internetowych pełni link building. Jest to proces, polegający na pozyskiwaniu wysoce jakościowych linków z portali zewnętrznych. Im więcej dobrych stron podlinkuje naszą, tym szybciej poprawi ona pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki przekierowaniom do strony gabinetu dentystycznego, więcej osób dowie się o prowadzonej działalności leczniczej oraz rodzajach i zakresie udzielanych świadczeń. Trzeba jednak mądrze dobierać portale linkujące. Link building ma na celu ’przekazanie mocy’ strony innej witrynie. Dlatego jednokierunkowe hiperłącza muszą pochodzić ze stron o dobrym page ranku. Wówczas będą w stanie zwiększyć wartość docelowej strony. Zaawansowany marketing stomatologiczny opiera się na linkowaniu z wielu witryn, to jednak wymaga pokaźnych zapleczy i umów z wydawcami, blogerami itp. Samodzielnie nie sposób pozyskać linków w dobrych cenach, do tego niezbędne są negocjacje i zakupy obszernych pakietów.
Skuteczny marketing stomatologiczny w Google Ads
Płatna reklama usług stomatologicznych okazuje się wysoce skuteczną formą promocji biznesu. Ponad 60% internautów deklaruje, że klika w treści i obrazy, oznaczone jako 'reklama sponsorowana’. Google wyświetla je na samej górze wyników. W ostatnim czasie reklamy płatne w dużym stopniu zdominowały wyniki organiczne, przejmując sporą ilość miejsca. Użytkownik najpierw widzi reklamy produktowe, później tekstowe, a dopiero na końcu reklamy organiczne. Wniosek nasuwa się sam: płatna reklama gabinetu stomatologicznego to absolutna konieczność, żeby wybić się na tle konkurencji i przyciągnąć do siebie klientów!
Im lepiej spełnisz oczekiwania i potrzeby swoich potencjalnych pacjentów, tym masz większą szansę na poszerzenie ich grona. Reklama lokalna Google Ads daje Ci w tym temacie bardzo dużą elastyczność. Jeżeli nie wiesz, jak reklamować usługę stomatologiczną w skuteczny sposób, kierowana lokalnie promocja sponsorowana będzie trafnym wyborem. Jako reklamodawca sam ustalasz, jaki budżet chcesz przeznaczyć na promocję. Wybierasz dni i godziny emisji, a nawet wskazujesz urządzenia, na których reklama ma się wyświetlać. Tak duży wybór możliwości pozwala na stworzenie treści promocyjnych, trafionych w punkt. Po uruchomieniu kampanii Google Ads dla gabinetu, pozostaje jej doglądanie i ewentualna optymalizacja ustawień.
Zalety Google Ads dla gabinetu stomatologicznego:
- natychmiastowa widoczność reklamy gabinetu w wynikach wyszukiwania
- skierowanie reklamy do docelowej grupy odbiorców: potencjalnych pacjentów
- możliwość kontrolowania pieniędzy, wydawanych na reklamę usług
- ustalenie konkretnej wysokości budżetu, przeznaczanego na marketing
- łatwy pomiar efektywności kampanii reklamowej gabinetu dentystycznego
- możliwość wyboru najbardziej dopasowanego rodzaju kampanii Google Ads
- precyzyjne targetowanie; stworzenie lokalnej kampanii reklamowej dla stomatologa
- trafianie do wielu internautów, zainteresowanych usługami stomatologicznymi
Wady kampanii Google Ads dla gabinetu:
- stawka za kliknięcie uzależniona od konkurencji z branży stomatologicznej
- konieczność posiadania wiedzy z zakresu zarządzania reklamami sponsorowanymi
Niezawodna strategia na marketing: co może stomatolog w internecie?
Zniesione ograniczenia prawne dają wiele możliwości reklamowych stomatologom, prowadzącym strony internetowe swoich gabinetów. Gdy w grę wchodzi profesjonalna reklama dentysta ma do wyboru pozycjonowanie, kampanię w Google Ads (dawniej było to Google AdWords) albo promocję w mediach społecznościowych. Każda z tych dróg przyniesie efekty w innym czasie, ale ich skala może być pokaźna. Nie ma przeszkód, aby połączyć kilka strategii w jedną: marketing stomatologiczny wciąż się rozwija i dostarcza nowych, atrakcyjnych rozwiązań. Opłaca się z nich korzystać! Tym bardziej, że od stycznia 2025 r. każdy dentysta może bez obaw o konsekwencje prawne informować o swojej działalności. Zakaz reklamy gabinetu stomatologicznego przestał obowiązywać, co pozwoli lekarzom uniknąć wielu spornych sytuacji. Istotne, aby reklama pozostawała zgodna z zasadami etyki lekarskiej.
Na koniec warto wspomnieć o zmianach w obszarze teleporad. Kodeks Etyki Lekarskiej po nowelizacji zezwala na podjęcie leczenia po ocenie stanu pacjenta (podczas, gdy wcześniej było to niedopuszczalne bez badania). Taka forma konsultacji w uzasadnionych przypadkach ma sens i pozwala zaoszczędzić czas na dojazdy do gabinetu. Podczas teleporady, stomatolog może np. wystawić zdalnie e-receptę na leki pozwalające zwalczyć stan zapalny w jamie ustnej. Jak widać, marketing gabinetu stomatologicznego może być realizowany w 100% online, a osobisty kontakt z pacjentem nie jest konieczny. Umożliwiają to obowiązujące przepisy.
Ile kosztuje marketing dla dentystów – cennik usług
Strategia marketingowa obmyślona przez specjalistów sprawi, że reklama gabinetu stomatologicznego będzie skuteczna i opłacalna – zwrot z inwestycji nastąpi w krótkim czasie. Zanim promocja zacznie przynosić rezultaty w postaci wzmożonego ruchu na stronie i większej liczby telefonów w sprawie rezerwacji wizyt, musi minąć co najmniej chwila. Gdy pod uwagę brana jest stomatologia reklama może być płatna z góry (tak zasila się m. in. kampanie Google Ads) lub w ramach miesięcznego abonamentu (tak płaci się za pozycjonowanie strony). O tym, ile będzie kosztowała promocja sponsorowana, decyduje konkurencja z branży. To inne gabinety stomatologiczne ustalają stawki za kliknięcie i przebijają je na zasadzie licytacji. Inaczej sprawa wygląda z płatnością za usługę pozycjonowania. W Afterweb mamy jeden cennik dla wszystkich Klientów. Sprawdź, jak prezentują się nasze pakiety:
Cennik pozycjonowania stron
Jak reklamować usługi stomatologiczne (SEO czy PPC) – podsumowanie
Marketing gabinetu stomatologicznego, czyli reklamowanie usług stomatologicznych w internecie to działanie niezbędne, jeśli chcesz odczuwalnie zwiększyć zyski. Nie ma na co czekać, ponieważ Twoja konkurencja nie śpi. Jeszcze w tym miesiącu rozpocznij pozycjonowanie lokalne strony gabinetu, a równolegle uruchom promocję sponsorowaną. Dwutorowy marketing będzie mocnym startem – zanim wzrosną pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, reklama płatna przyniesie zarobek. Te dwie metody docierania do klientów możesz uzupełnić aktywnością w social mediach, z naciskiem na Facebook i Instagram. Nie zapomnij o prowadzeniu wizytówki Google Moja Firma, aby ukazywać się z ofertą w wynikach lokalnych na mapach.
Podjęcie konkretnych kroków marketingowych umożliwi Ci wyprzedzenie rywali z branży stomatologicznej. Określ swoją grupę docelową i pozwól nam opracować strategię, która sprzyja osiągnięciu sukcesu! Daj znać, kiedy możemy rozpocząć pracę – reklama gabinetu stomatologicznego zostanie przygotowana kompleksowo. Tym się zajmujemy już od 17 lat.
Dobry dentysta jest dziś na wagę złota ale sami przyznajcie, że nawał reklam nie sprzyja wyborowi najlepszej oferty. Ja przewijam reklamy sponsorowane, bo nie ufam płatnej promocji. Wolę sam wybrać którą stronę odwiedzę, poczytać, na spokojnie sprawdzić sobie ceny. Nie lubię, jak narzuca mi się gotowe rozwiązanie.
Byłem przekonany, że reklama dla stomatologów już nigdy nie będzie legalna, a jak widać nawet w naszym kraju można liczyć na pozytywne zmiany. Gabinety i tak obchodziły zakaz na różne sposoby. Teraz przynajmniej nie grozi za to kara. :))
Osobiście często wyszukuję usług przez mapy Google. Dla mnie najważniejsza jest lokalizacja i opinie innych. Pytanie tylko, czy te opinie są prawdziwe… Na Znanym Lekarzu wszystko podlega weryfikacji, a w Google można napisać co tylko się chce.