SEO – optymalizacja strony internetowej to gwarancja większego ruchu z Google!
Każdy przedsiębiorca działający w internecie chce przyciągać jak najwięcej klientów. Często całymi godzinami tworzymy genialne grafiki i treści na stronę, które mają pomóc w zwiększeniu ruchu. Zaskoczeniem jest moment, gdy nowoczesny serwis nie przynosi zakładanych zysków. Powód? Prozaiczny: nawet najlepszy wygląd i treść nie są gwarancją sukcesu w wyszukiwarce. Niezbędna okazuje się optymalizacja strony – to ona pomoże Ci dotrzeć do milionów internautów. Na czym to właściwie polega?
Co to jest SEO i kto go potrzebuje?
Search Engine Optimization (skrót SEO) jest narzędziem, które pomoże Twojej stronie internetowej zająć wysokie miejsce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. SEO należy traktować niczym wytrych, otwierający przed stroną drzwi do nieskończonych możliwości wyszukiwarki Google. Kiedy strona jest poprawnie zoptymalizowana, algorytm dobrze ją ocenia. W efekcie serwis wyświetla się na coraz wyższych pozycjach, dzięki czemu widzą go dziesiątki, a nawet tysiące nowych odbiorców.
SEO to optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki. Prościej mówiąc, chodzi o techniczne przygotowanie witryny po to, żeby pokazywała się ona w wynikach wyszukiwania. Na SEO składają się liczne działania, poprzedzone kompleksowym audytem. Jeśli techniczna optymalizacja przebiegnie poprawnie, serwis zostanie dostosowany do wymogów algorytmu. Efekt będzie widoczny po pewnym czasie – w postaci zwiększenia widoczności strony w Google.
Twoja strona firmowa będzie widoczna w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, gdy wdrożysz na niej skuteczną strategię SEO. To pozwoli Ci pozyskiwać wartościowy ruch: SEO dla firm opiera się na starannie dobranych frazach kluczowych. Są one dopasowane tak, aby ułatwić osiągnięcie celów biznesowych. Musisz wiedzieć, że optymalizacja SEO skupia się na kwestiach technicznych. Nie ma tu przestrzeni na wolną amerykankę, a każdy ruch jest poprzedzony analizą i wynika ze ścisłych zasad, których należy przestrzegać.
Wyjaśniliśmy wstępnie, co to znaczy SEO i na czym polega SEO. Czas dołożyć wisienkę na torcie i wspomnieć o tym, kto powinien skorzystać z optymalizacji. Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę usługową w branży wulkanizacyjnej. Z pewnością nie brakuje osób, chcących zakupić lub wymienić opony. Jest tylko mały problem: potencjalni klienci o Tobie nie słyszeli. Twój serwis wulkanizacyjny odwiedzają wyłącznie okoliczni mieszkańcy lub osoby z polecenia. Jak dotrzeć do szerszej grupy klientów? Przez internet! Dokładniej poprzez stronę internetową, która pokaże się w organicznych wynikach wyszukiwania. Google każdego dnia przetwarza miliardy zapytań – a Twoja strona firmowa może wyświetlać się na frazy, związane z Twoją branżą. Wystarczy dopilnować kwestii związanych z SEO co oznacza dostosowanie witryny do wymogów wyszukiwarki. I gotowe! Łatwiej być nie może.
Optymalizacja pod lupą: co się składa na SEO?
Prowadzisz biznes online? W takim razie potrzebujesz SEO. Dobrze też gdybyś wiedział, na czym ten proces polega i z czym to się je. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz w internecie produkty czy promujesz świadczone usługi, Twoja strona firmowa musi być poprawnie zoptymalizowana. Jeżeli tak się nie stanie, możesz zapomnieć o pozyskiwaniu klientów przez internet. Szkoda by było bez walki ustąpić konkurencji. Działaj więc! Oddajemy w Twoje ręce skuteczne rozwiązanie, które pozwoli Ci zająć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Dowiedz się więcej o SEO strony www i zarabiaj pieniądze od klientów, którzy znajdą Cię przez internet.
Dobrze przeprowadzona techniczna optymalizacja strony pod kątem SEO obejmuje poprawę elementów budowy serwisu oraz treści, które na nim zamieszczamy. Dzięki zabiegom specjalistów, strona staje się bardziej widoczna dla robotów, a tym samym dla rzeszy internautów. Na semantyczne SEO składa się wiele czynności – tych mniej, jak i bardziej skomplikowanych. Poniżej wymieniamy najważniejsze z nich:
➤ Optymalizacja kodu strony – są to techniczne prace, związane z dostosowaniem kodu źródłowego pod roboty indeksujące. Jak to się odbywa? Na podstawie otrzymanego raportu z audytu SEO, nasi specjaliści nakreślają elementy budowy strony www, które muszą zostać bezwzględnie poprawione. Zazwyczaj musimy zadbać o zwiększenie szybkości serwisu. To bardzo ważne, by witryna działała szybko i sprawnie. Wpływ na to ma konfiguracja połączeń, grafika, a także objętość kodu. Bardzo ważne jest zachowanie hierarchii nagłówków HTML i metatagów, te informacje odczytują roboty wyszukiwarek. Istotna jest też prawidłowa walidacja. Witryna musi stosować standardy W3C, które wpływają na jej prawidłowe wyświetlanie i użyteczność. Do sprawdzenia tego parametru wykorzystywane są walidatory HTML i CSS. Optymalizacja techniczna może też nakreślić obszary, do których roboty nie będą miały dostępu poprzez użycie pliku robots.txt. Wszystkie te działania są niezbędne, by witryna była funkcjonalna dla każdego internauty.
➤ Optymalizacja treści – bardzo ważną częścią każdej strony www jest treść. I ten element witryny musi przejść proces optymalizacji zgodnie z wytycznymi uzyskanymi w raporcie SEO. Treści zamieszczane na stronie www muszą być unikalne, powiązane z profilem witryny, a także zawierać odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Jest to bardzo ważne dla pozycjonowania. Nie warto jednak przesadzać z ich ilością, gdyż przesadne nasycenie tekstów jest źle odbierane przez roboty Google. Teksty mają być stworzone dla użytkownika, a frazy wplecione umiejętnie. Istotna jest także kolejność używanych słów w tekście, od tego bowiem zależy wartość, jaką przypiszą im roboty sieciowe. Nie można zapomnieć o stosowaniu nagłówków, które zdecydowanie zwiększają czytelność tekstu, a także wyróżników, takich jak kursywa lub pogrubienie.
➤ Optymalizacja grafiki – kolejnym krokiem, bez którego SEO się nie obejdzie, jest optymalizacja grafiki znajdującej się na stronie www. Często w serwisie znajdują się obrazy, których pliki zbyt dużo ważą lub wymagają kompresji zapisu. Optymalizacja grafik polega na dopasowaniu rozmiarów, a także ich łączeniu, by ograniczyć żądania HTTP. Dla robotów sieciowych duże znaczenie mają opisy pod zdjęciami, dzięki którym możliwe jest ich odpowiednie zindeksowanie w wyszukiwarce. Podczas prac optymalizacyjnych, każdą grafikę obecną na stronie dostosowuje się więc do wymogów wyszukiwarki. Zmiana parametrów ma duże znaczenie pod kątem działania strony i jej pozycji w Google.
➤ Optymalizacja struktury linków wewnętrznych – dobrze przeprowadzona optymalizacja SEO strony, zawsze obejmuje linkowanie wewnętrzne. Dzięki niemu witryna staje się bardziej przejrzysta i funkcjonalna dla robotów oraz użytkowników. Właściwe linki wewnętrzne mają formę tekstową tzw. kotwic /anchorów. Istnieje wiele praktyk kierowania URL-i, a poprawna struktura linków w obrębie serwisu realnie wpływa na indeksację podstron. Dlatego już na etapie przygotowania strategii SEO należy zaplanować sieć ścieżek, które będą prowadzić roboty i internautów przez stronę internetową.
➤ Optymalizacja słów kluczowych – w ramach audytu SEO określany jest zbiór słów i fraz kluczowych, pod którymi klient powinien się pozycjonować. Należy zadbać, by roboty sieciowe indeksujące stronę potrafiły określić słowa najważniejsze dla danej działalności. Rola prawidłowo dobranych keywords jest nieopisana: to podstawa udanego SEO stron www. Jak jednak znaleźć trafne frazy kluczowe i zdecydować, którym z nich nadać najwyższy priorytet? To zadanie dla specjalistów, dysponujących zaawansowanymi narzędziami. Bez obaw, nie musisz ich daleko szukać: jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Dlaczego warto zdecydować się na Afterweb?
Jesteśmy skuteczni, pozycjonujemy strony internetowe od 2008 roku. Poznaj efekty naszej pracy w przykładowych branżach. Gwarantujemy, że znamy przepis na sukces Twojej firmy w Google.
w Google (branża prawna)
marki (branża reklamowa)
Google (branża jubilerska)
stronie (branża techniczna)
Napisz do nas
Opisz krótko swoją sprawę, a my skontaktujemy się z Tobą
SEO dla firm, czyli sposób na dotarcie do klientów
Nikogo nie interesuje pełne złudnej nadziei wypatrywanie klientów przez okno. Nie zamierzamy poklepywać Cię po ramieniu i utwierdzać w przekonaniu, że Twoja firma odniesie sukces bez konkretnych działań. Przestań liczyć na łut szczęścia – ranking wyników wyszukiwania w Google jest bezwzględny. Twoi konkurenci cały czas działają i nie bez powodu traktują walkę o wysoką pozycję, jak wyścig! Proces przyznawania pozycji stronom internetowym okazuje się bardzo złożony, a każdy właściciel witryny bierze udział w SEO-wym triathlonie, w którym oceniane są różne aspekty.
Twoja strona firmowa musi pracować, jak należy. W przeciwnym razie nigdy nie wyświetli się na zadowalającej pozycji. Jeżeli brakuje jej w rankingu, niezbędna będzie optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, czyli SEO. Lecz do optymalizacji trzeba podejść z głową, uwzględniając cały wachlarz podpunktów. Tym sposobem strona firmowa zyska realną szansę na zajęcie stabilnego miejsca w wynikach Google.
Zwiększ ruch z Google – SEO pomoże Twojej stronie!
W obszarze technicznego SEO poruszamy się z chirurgiczną precyzją. Pozwól, że weźmiemy do ręki skalpel w postaci myszki komputerowej i przy pomocy pewnych cięć (no dobrze, kliknięć :)), dokonamy ważnych zmian na Twojej firmowej stronie www. Proponujemy Ci konkretną pomoc i – w przeciwieństwie do lekarza – my możemy zagwarantować, że operacja się powiedzie. W Afterweb od kilkunastu lat przeprowadzamy SEO stron internetowych dla firm z większości branż. Jeśli szukasz profesjonalistów od reklamy online, skontaktuj się z nami!
Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem SEO, niesie ze sobą wiele korzyści. Najważniejszą z nich jest możliwość docierania do użytkowników wpisujących w Google zapytania, związane z oferowanymi usługami czy produktami. Właściciele firm nie potrzebują promować się wśród przypadkowych osób. W biznesie liczy się umiejętność pozyskania klienta, który z dużym prawdopodobieństwem skorzysta z oferty. Prawidłowo wykonane SEO strony www przyniesie efekty w postaci sprowadzenia na witrynę osób, potencjalnie zainteresowanych zakupem /zamówieniem usługi. Jak to w ogóle możliwe? Na to pytanie wstępnie odpowiedzieliśmy, tłumacząc szczegóły SEO co to znaczy i w jaki sposób się odbywa. Zagadnienie jest jednak bardziej złożone, niż się wydaje.
Pracując nad dostosowaniem witryny do wymogów wyszukiwarki, wdraża się wiele zmian. Wynikiem tego jest pozytywne wpłynięcie na ranking Google i zdobywanie wartościowego ruchu. Mądrze dobrane słowa kluczowe to absolutna podstawa: bez nich optymalizacja strony SEO się nie powiedzie. Jeśli jesteś zdecydowany na rozpoczęcie współpracy, zastanów się, jakie zapytania mogą wpisywać w Google osoby, szukające tego, co oferujesz. Wspólnie stworzymy listę fraz kluczowych dla Ciebie i w oparciu o nią opracujemy strategię na SEO strony internetowej. Działamy według naszych autorskich metod i z chęcią opowiemy Ci o nich więcej.
… a głodnych wiedzy o SEO już teraz zapraszamy do zapoznania się z dalszą częścią naszego przewodnika po optymalizacji stron www. Przed Wami usystematyzowana wiedza o SEO, podana w przystępnej, bo afterwebowej formie. Przeczytacie tu szerzej o SEO czym jest, ale również czym nie jest. Wyjaśnimy, jak przebiegają działania On-Site i jaki mają one wpływ na wzrost sprzedaży. Przyjrzymy się z bliska optymalizacji treści, a także opowiemy więcej o SEO lokalnym dla firm. Na koniec proponujemy bonus w postaci szczegółów na temat współpracy z nami. Sprawdź, jak pracujemy i co możemy Ci zaoferować w zakresie promocji internetowej. Gotów na więcej? Zapraszamy do lektury!
Podstawy SEO. Dowiedz się, co i jak
Optymalizacja SEO, z ang. Search Engine Optimization to haczyk na klientów – użytkowników wyszukiwarki internetowej. Dzięki procesom przeprowadzanym w ramach optymalizacji, można przykuć uwagę internautów i przyciągnąć ich na swoją stronę www. Żeby tak się stało, witryna musi poprawnie działać – SEO oznacza kompleksowe przygotowanie jej do spotkania z robotami indeksującymi i osobami, korzystającymi z Google.
Bardzo często klienci mylą pojęcia pozycjonowanie oraz optymalizacja SEO. Pierwsza z usług obejmuje prace On-Site oraz Off-Site, a więc pozycjonowanie zawiera w sobie SEO. Z kolei SEO to część pozycjonowania, nie odwrotnie. Gdy ktoś zadaje nam pytanie: optymalizacja SEO co to jest, opowiadamy o kwestiach technicznych. Pozycjonowanie zaś dotyczy zarówno technikaliów, jak również szerokich prac związanych z linkbuildingiem, content marketingiem treści, artykułami sponsorowanymi czy analityką internetową. Jeśli chodzi o SEO Google używa ponad 200 czynników rankingowych decydujących o tym, jaka pozycja zostanie nadana stronie www. Przystosowanie witryny pod kątem tych wszystkich elementów jest trudne, ale możliwe.
Podsumujmy: optymalizacja SEO służy takiemu przygotowaniu strony, aby roboty układające bezpłatne wyniki wyszukiwania jak najlepiej ją oceniły i nadały jej wysoką pozycję w Google na wybrane frazy kluczowe. Dopiero gdy SEO jest dopięte na ostatni guzik, można przystąpić do działań pozycjonerskich. Nie należy mylić pozycjonowania z optymalizacją. Warto natomiast wiedzieć, że SEO jest istotną częścią prac, związanych z pozycjonowaniem stron.
SEO a zdobywanie klientów z Google. Dwa słowa o korzyściach z SEO
Zacznijmy od tego, że optymalizacja strony pod kątem SEO podniesie sprzedaż pod warunkiem prawidłowego nakierowania ruchu z Google. Chodzi o sprowadzenie na stronę osób, potencjalnie zainteresowanych oferowanym produktem czy usługą. Zadając sobie pytanie: optymalizacja SEO co to jest, należy zrozumieć schemat działania wyszukiwarki Google. Ale czy jako przedsiębiorca, który chce zwiększyć zasięgi i stale pozyskiwać nowych klientów, musisz znać zawiłą terminologię i algorytm wyszukiwarki? Nie! Wystarczy, że zdasz się na doświadczenie specjalistów od marketingu internetowego. W naszym wykonaniu SEO optymizacja strony zostanie sprawnie przeprowadzona. Efekt – wyższa pozycja serwisu w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.
Działania SEO oznaczają realne korzyści dla promowanego biznesu:
➤ zyskanie poprawnie działającej strony firmowej
➤ wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania
➤ znaczne zwiększenie wartościowego ruchu organicznego
➤ zdobycie wyraźnej przewagi nad konkurencją z tej samej branży
➤ budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie
➤ obniżenie kosztów pozyskania klienta
➤ rozwój biznesu internetowego
Jeżeli strona internetowa niepoprawnie się wczytuje, za długo się ładuje, nie dostarcza odpowiedzi na pytania potencjalnego usługobiorcy lub po prostu jest nieestetyczna, użytkownik szybko ją opuści. Szacuje się, że na zyskanie uwagi klienta mamy zaledwie osiem sekund. Tyle wystarczy, aby użytkownik sieci stwierdził, czy chce bliżej zapoznać się z ofertą, a może woli kliknąć przycisk X. Dobrze przeprowadzona optymalizacja strony internetowej SEO eliminuje wszelkie błędy, występujące na stronie. W jej efekcie osoby odwiedzające witrynę nie chcą z niej wychodzić. Odwiedzając poprawnie zoptymalizowaną stronę nie zobaczymy wyskakujących okienek ani nie napotkamy problemów z nawigacją. Serwis będzie się szybko ładował, a wszystkie grafiki i treści poprawnie się wczytają. SEO okazuje się niezwykle pomocne w zdobywaniu klientów za pośrednictwem organicznych wyników wyszukiwania. Jednakże korzyści, jakie z niego płyną, są ściśle związane z jakością optymalizacji.
Strona internetowa przyjazna SEO
Co to właściwie znaczy, że strona jest przyjazna SEO? Mowa o dostosowaniu witryny do wymogów wyszukiwarki, a także urządzeń mobilnych. Serwis musi być przystępny, żeby Google mogło znaleźć dostępne na niej treści. Wtedy też strona zostanie zaindeksowana, a jej odnalezienie wśród wyników wyszukiwania stanie się możliwe. Stworzenie strony przyjaznej SEO skupia się wokół działań, związanych z techniczną optymalizacją witryny. Każdy element na stronie powinien zostać dostosowany do konkretnych wymagań, stawianych przez wyszukiwarki. Wielką rolę odgrywa tutaj treść, o której szerzej będziemy pisać w dalszej części. Ważne, aby już teraz zaznaczyć, że teksty umieszczane na stronie www powinny bazować na rozsądnie wybranych frazach kluczowych. Ich umiejętne wplecenie w teksty to jeden z etapów, bez których optymalizacja stron SEO się nie obejdzie.
Właściciel witryny to w pewnym sensie szef kuchni. Ma on całkowity wpływ na to, co zaserwuje robotom indeksującym, odwiedzającym jego lokal (czyli stronę www). Półmisek może zostać wypełniony po brzegi: wartościowymi tekstami, atrakcyjnymi grafikami, przemyślaną strukturą adresów URL, odpowiednio użytymi tagami tytułów, altów, meta opisów... W takim przypadku roboty opuszczą stronę zadowolone. Prawdopodobnie zostawią nawet napiwek w postaci dobrej oceny, dzięki której algorytm nada stronie wysoką pozycję. Nie zamierzamy owijać w bawełnę: jeśli kelner zaserwuje robotom tacę, na której znajduje się zaledwie kilka marnych, skopiowanych z internetu tekstów, należy liczyć się z porażką. Niedopracowana strona internetowa o nieprzemyślanej strukturze i złym projekcie, nigdy nie wyświetli się w TOP3 Google.
Istnieje wiele strategii, według których można projektować strony firmowe i ofertowe. Zgłębiając temat SEO na czym polega i bez jakich elementów nie funkcjonuje, łatwo jednak wyciągnąć wniosek: każda optymalizacja powinna przebiegać inaczej, adekwatnie do potrzeb optymalizowanego serwisu. Do większości aspektów należy podejść indywidualnie, zgodnie zgodnie z wizją właściciela strony oraz potrzebami konsumentów, będących jego potencjalnymi klientami. Reasumując: żeby stworzyć witrynę przyjazną SEO, trzeba poznać podstawy działania wyszukiwarek i wymogi Google, a następnie poprawnie wykonać liczne prace optymalizacyjne. Nie można przy tym działać schematycznie, bowiem optymalizacja stron pod SEO wymaga indywidualnego podejścia do sprawy.
Optymalizacja techniczna strony według 100 zasad Afterweb
Profesjonalnie przeprowadzona optymalizacja pod SEO jest niezbędnym pakietem działań, bez których algorytm nie oceni witryny pozytywnie. Jeżeli Google nie widzi Twojej strony firmowej, to jasny komunikat, że coś z zakresu SEO wymaga poprawy. Roboty wyszukiwarki biorą pod uwagę ponad 200 wskaźników i to na ich podstawie decydują o tym, co pojawia się w pierwszej dziesiątce wyników po wpisaniu konkretnego hasła w Google. Jeśli Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży produktów lub pozyskanie nowych usługobiorców, musisz mieć sprawnie funkcjonującą i dobrze się prezentującą stronę www. Bez tego się nie obejdzie! Interesuje Cię SEO optymalizacja stron i chcesz wiedzieć więcej? Poniżej szczegółowo omawiamy elementy, które są niezbędne do prawidłowego indeksowania strony.
Na początek Audyt SEO – obowiązkowa kontrola kondycji strony
Audyt SEO oznacza weryfikację witryny pod kątem istotnych parametrów. Jest to wyczerpujący dokument, tzw. analiza strony www zawierająca wypunktowane błędy, przez które serwis notuje spadki pozycji. Rozbudowany audyt SEO pozwala szybko zidentyfikować obszary, wymagające dopracowania. Ponadto dostarcza ważnych informacji nie tylko o słabych, ale również o mocnych stronach witryny. Audyt zawiera analizę widoczności strony w wynikach wyszukiwania i propozycję konkretnych rozwiązań /poprawek do wdrożenia. Nie da się ukryć, że Optymalizacja strony bazuje na audycie – w Afterweb traktujemy to narzędzie bardzo poważnie. Raport ten pozwala bowiem zrozumieć, dlaczego serwis nie działa, jak należy.
Wyróżniamy dwa rodzaje technicznych audytów SEO:
- Audyt On-Site – raport, dotyczący budowy strony www. Weryfikacji poddaje się elementy zlokalizowane na stronie, a więc treść, metatagi, prędkość ładowania, responsywność itp. W ramach takiego audytu analizowana jest struktura URL, plik robots, sitemap i wiele innych elementów z zakresu wewnętrznych obszarów serwisu.
- Audyt Off-Site – raport, dotyczący oceny autorytetu strony na podstawie działań, prowadzonych poza jej obrębem. Badana jest tu jakość linków, profil anchorów, wiarygodność stron linkujących, popularność serwisu, jak również analiza konkurencji z branży. Tego rodzaju audyt odnosi się do kwestii zachodzących poza stroną, ale mających wpływ na jej widoczność w Google.
Dopiero w momencie, gdy specjalista SEO dysponuje profesjonalnym audytem strony, może rozpocząć planowanie strategii reklamowej dla klienta. Należy jeszcze wspomnieć, że audyt SEO zawsze jest przygotowywany indywidualnie, a jego główny cel to wyszczególnienie listy elementów do poprawy i ocena kondycji serwisu. Trafne zlokalizowanie technicznych problemów pozwala obrać skuteczny plan działania – słowem – audyt SEO to niezwykle ważny krok w planowaniu optymalizacji, a pominąć po prostu nie można.
Zobacz również: Audyt On-Site SEO w wykonaniu Afterweb
Komu zlecić audyt SEO?
Konieczność przeprowadzenia audytu od podstaw stawia przed właścicielem strony pytanie, komu to odpowiedzialne zadanie powierzyć. Gdy w grę wchodzi optymalizacja www SEO musi zostać dopięte na ostatni guzik. W związku z tym najrozsądniejsze wydaje się skorzystanie z fachowej pomocy. Doświadczeni specjaliści SEO płynnie poruszają się w złożonych obszarach, jak audyt automatyczny, manualny oraz automatyczno-manualny. Przeprowadzane przez nich audyty techniczne obejmują obszary On-Site, Off-Site, a także audyt konkurencji i wskaźników internetowych Core Web Vitals. Kompleksowe sprawdzenie serwisu pozwala szerzej spojrzeć na własny biznes i ustalić nowe priorytety.
→ Gdy wykonania audytu podejmie się profesjonalista, ocenie zostaną poddane nieprzypadkowe zagadnienia. Całość będzie też zawierała wskazówki i sugerowaną kolejność wdrażania zmian. Na podstawie wyczerpującego audytu SEO online optymalizacja nie ma prawa się nie udać! Dlatego nie widzimy innej możliwości, niż powierzenie stuprocentowego zaudytowania strony wprawionemu zespołowi z agencji marketingu internetowego.
Niezawodne techniki SEO: nie wszystkie są legalne
W Afterweb optymalizujemy strony pod kątem SEO według 100 zasad, które pozwalają nam z zaskakująco wysoką skutecznością kierować witryny na pierwsze pozycje w Google. Wśród opracowanej przez nas umownej setki wytycznych (w zależności od powierzonego nam projektu, może to być więcej lub mniej) znajdują się działania z zakresu White Hat SEO. Z jakiego powodu pominęliśmy tak popularne praktyki, jak Black Hat SEO? A co z Grey Hat SEO, które może wzbudzać niewielkie wątpliwości, ale przynosi efekty, które je rekompensują? Działania te swoją nazwę zawdzięczają kolorom, symbolizującym odpowiedzialność, wynikającą z ich stosowania.
- White Hat SEO – oparta na dobrych praktykach optymalizacja techniczna SEO jest biała, a więc czysta i w pełni legalna. Techniki te są pochwalane przez Google i nie naruszają etycznych zasad. Ich jedyny minus sprowadza się do czasu, po jakim zaczynają działać: zazwyczaj jest to kilka tygodni, a nawet miesięcy. White Hat SEO to m.in. dodanie na stronę wysokiej jakości treści przyjaznych użytkownikom, wdrożenie przemyślanej sieci linków wewnętrznych, zadbanie o prędkość i responsywność witryny.
- Grey Hat SEO – tuż za 'białymi’ działaniami pozycjonerskimi kroczy SEO w kolorze szarym. Są to praktyki nie do końca naturalne, ale stosowane z głową zapewniające ładne wzrosty pozycji strony. Wyszukiwarka nie zaleca ich wprost, ale również nie zabrania. Do tego typu technik zaliczamy m.in. zakup licznych artykułów sponsorowanych lub automatyczne generowanie komentarzy. Przeprowadzone z głową, nie niosą ze sobą zagrożeń. Trzeba jednak uważać, bo łatwo przekroczyć cienką granicę i wkroczyć do czarnej strefy.
- Black Hat SEO – na samym końcu wymienić trzeba czarną odsłonę SEO, której jak przystało na doświadczonych specjalistów, unikamy jak ognia. Techniczna optymalizacja ubrana w czarny kapelusz bazuje na nielegalnych i bardzo agresywnych technikach, poprawiających pozycję stron. Tylko z pozoru dają one szybkie i odczuwalne efekty. Na dłuższą metę skutkują nałożeniem na stronę różnych kar i szybkim spadkiem pozycji, zdobytych przy użyciu praktyk wątpliwej jakości. Ukrywanie linków oraz treści, cloaking, keyword stuffing, stosowanie niejawnych przekierowań – to przykłady nielegalnych metod noszących znamiona SPAMu i surowo karanych przez Google.
Działania On-Site jako klucz do zwiększenia sprzedaży online
Strona internetowa to serce biznesu online. Musi bić mocno i miarowo, a każdy szmer powinien wzbudzić zaniepokojenie i zostać prędko zlokalizowany, a następnie usunięty. Od lat badamy zagadnienie, jakim jest optymalizacja SEO na czym polega jej fenomen? Czy rzeczywiście jest niezbędna do sukcesu internetowego? Odpowiedź jest tylko jedna: zdecydowanie tak! Fenomen tych działań sprowadza się do efektów, z których największy to znaczna poprawa pozycji strony w Google.
Problem: mały ruch na stronie www
Cel: wzrost sprzedaży za pośrednictwem strony firmowej
Zalecenia: wykonanie audytu SEO i wdrożenie optymalizacji technicznej
Elementy optymalizacji strony internetowej
Żeby optymalizacja strony internetowej SEO przebiegła poprawnie, należy udoskonalić wszystkie trybiki w maszynie, jaką jest witryna firmowa. W pierwszej kolejności trzeba zadbać o działania On-Site, a więc związane bezpośrednio z funkcjonowaniem serwisu. Wyszukiwarka chętnie promuje prawidłowo zoptymalizowane strony. Szczególną uwagę zwraca na takie elementy, jak:
- wewnętrzna nawigacja – ma być przejrzysta, przyjazna użytkownikom i robotom wyszukiwarki. Dla powodzenia optymalizacji SEO konieczne jest zapewnienie logicznego przepływu informacji na stronie. Obok linków wewnętrznych, ważne jest też intuicyjne menu nawigacyjne, stopka zawierająca przydatne elementy oraz mapa witryny (ang. sitemap).
- struktura adresów URL – optymalizacja strony pod SEO dotyczy również dostosowania adresów URL pod wymogi wyszukiwarki. Powinny być one krótkie, przyjazne, czytelne i wzbudzające zaufanie. Podczas optymalizacji należy wyeliminować zduplikowaną treść i przekierować błędne adresy.
- meta tagi – znaczniki meta dostarczają robotom cennych informacji o zawartości witryny. Optymalizacja SEO powinna uwzględnić dostosowanie znaczników nagłówków i tytułowych title, a także opisowych meta description. Zaleca się, aby zawierały one główne słowo kluczowe i zamykały się w określonych ramach znaków ze spacjami.
- szybkość ładowania – to również czynnik rankingowy Google, o który trzeba zadbać w ramach SEO. Optymalizacja wydajności serwisu przekłada się na zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Jeśli strona wczytuje się dłużej niż 3 sekundy, użytkownik prawie na pewno ją opuści. Każda kolejna sekunda generuje ogromne straty, dlatego zadbanie o szybkość ładowania się strony to priorytet. Witryna musi ładować się dobrze zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych (responsywność). SEO optymalizacja skupia się m.in. na znalezieniu przyczyn wolno działającej witryny i ich wyeliminowaniu.
- pliki graficzne – każdy obraz widoczny na stronie niesie ze sobą pewną wartość. Dobrze, gdy plik posiada poprawną nazwę i treść atrybutu alt, adekwatną do grafiki. Optymalizacji trzeba poddać również rozmiar zdjęć: nie mogą one zbyt dużo ważyć, gdyż to wydłuży czas ładowania strony.
- dane strukturalne – wdrażając dane strukturalne w odpowiedni sposób, można znacząco ułatwić robotom zrozumieć witrynę. Wdrożenie powinno przebiegać zgodnie ze schematami Schema.org i obejmować oznaczenie produktów, danych biznesowych oraz innych elementów, docenianych przez Google.
[ostatnie_wpisy]
Treść, treść i jeszcze więcej treści. Optymalizacja tekstu pod SEO
Pora na prawdziwy smaczek, mianowicie ulubione zagadnienie naszych afterwebowych copywriterów. Drodzy Czytelnicy, przed Wami Jej Wysokość – Optymalizacja Tekstu pod SEO. Treść obecna na stronie internetowej stanowi ważny czynnik rankingowy. Należy ją dostosować pod kątem wielu wytycznych jednocześnie dbając o to, żeby nie przesadzić.
→ Uwaga! Przez niewiedzę i brak doświadczenia, łatwo można wpaść w pułapkę błędnego koła. Źle oceniane przez Google są takie praktyki, jak: nadużywanie fraz kluczowych, powielanie tekstów, duplikacja contentu, maskowanie treści lub stosowanie złych przekierowań. Zarządzanie treścią na stronie to zadanie dla specjalistów, którzy rozumieją, według jakich mechanizmów działa optymalizacja tekstów pod kątem SEO.
Ile treści powinniśmy umieścić na stronie firmowej, żeby została ona pozytywnie oceniona przez algorytm? Ilość to kwestia drugorzędna, choć warto zawsze kierować się zasadą: więcej, niż konkurencja. Pisanie tekstów pod SEO dla firm musi bazować na jakości. Podstawą każdego bloku treści są frazy kluczowe, wybrane według potrzeb biznesu i działań konkurentów. Doborem brandowych, sprzedażowych słów kluczowych zajmują się specjaliści SEO, mający dostęp do profesjonalnych narzędzi. Dokonują oni tzw. keyword researchu i selekcjonują frazy tak, aby oprzeć strategię marketingową na hasłach o największym potencjale. SEO stron www opiera się na słowach kluczowych – to pod nie optymalizuje się witrynę. Wskazanie najlepszych, maksymalnie trafnych zapytań, nie może być więc kwestią przypadku.
Słowa kluczowe a sprzedaż internetowa
Dzięki słowom kluczowym możesz wiele sprzedać. Gdy zostaną one odpowiednio użyte, sprowadzą na stronę Twojej firmy użytkowników sieci wyszukujących w Google tego, co oferujesz. Trafne wyniki wyszukiwania to te, dopasowane do intencji internautów. Lecz aby sprzedaż się zwiększyła potrzebujesz na stronie osób, zainteresowanych Twoimi usługami czy produktami. Poszczególne frazy są mniej lub bardziej popularne – i tu do gry wkraczają specjaliści SEO. Ich zadanie polega na wyborze słów o wysokim potencjale oraz oparciu na nich całej strategii marketingowej.
Dla wielu biznesów korzystnym działaniem będzie postawienie na frazy o dużym popycie. Oczywiście pod warunkiem, że strona ma szansę wypromować się na te frazy, prześcigając konkurencję. Jeżeli serwis jest nowy, a branżowi rywale prężnie pracują na topowe pozycje, można rozważyć promocję na mniej popularne, ale wciąż sprzedażowe słowa kluczowe. Ostateczna decyzja należy do specjalisty SEO, zarządzającego projektem. Czasem optymalnym rozwiązaniem jest połączenie kilku strategii, z uwzględnieniem fraz long-tail (dłuższych, o mniejszej ilości wyszukań, ale gwarantujących wartościowy ruch na stronie).
Alt= „Słowa Kluczowe a SEO”
Rodzaje fraz kluczowych, których użycie może przynieść korzyści:
- brandowe – zawierające nazwę firmy/ marki (np. Afterweb, Google, Adidas),
- generyczne – wyrażenia ogólne, o dużej ilości wyszukań. Dotyczą one szerokich pojęć (np. Agencja SEO, laptopy, żaluzje),
- long-tail – frazy długiego ogona, rozbudowane, o dużym potencjale konwersji (np. skuteczna Agencja SEO z Wrocławia, srebrny wazon do jadalni),
- lokalne – zawierające odniesienie do miasta, regionu, dzielnicy itp. (np. Agencja SEO Wrocław, fryzjer damski Poznań, groomer Psie Pole),
- produktowe – wskazujące na konkretny produkt, model (np. japonki damskie Nike rozmiar 38, drukarka HP LaserJet).
Keywords, czyli nasze frazy klucze, należy rozmieścić w różnych miejscach na stronie. Zaczynając od nazw i opisów produktów i usług, a kończąc na podstronach ofertowych, wpisach blogowych czy aktualnościach. W wielu zakamarkach witryny firmowej jest potencjał na umieszczenie słów kluczowych, ale musi się to odbyć w poprawny sposób. To jeden z ważniejszych aspektów optymalizacji strony internetowej pod SEO. W e-commerce frazy kluczowe są niesamowicie potrzebne! Decydują one o tym, na jakie zapytania strona pokaże się w wynikach wyszukiwania. Podczas przetwarzania zawartości serwisu to właśnie m.in. za sprawą zastosowanych keywords roboty mogą zrozumieć, jakie informacje znajdują się na danej podstronie.
Przygotowanie treści na stronie pod kątem SEO
Kiedy już mamy wybrane frazy kluczowe, możemy przystąpić do ich przemyślanego wprowadzenia na stronę e-sklepu albo firmy usługowej. Wbrew pozorom, nie wystarczy wypisać naszych keywords po przecinku, oj nie! Roboty indeksujące są bardzo sprytne i szybko wykrywają próby chadzania na skróty. Sprawdzanie tekstu pod SEO odbywa się w sposób złożony: boty przemierzają całą witrynę, analizują treści i badają, czy nasycenie słowami kluczowymi jest naturalne.
Treść nasycona frazami kluczowymi z jednej strony musi być poprawna technicznie, z drugiej natomiast ma angażować użytkowników. Teksty powinny być unikalne, przyjemne w czytaniu, a przy tym wypełnione słowami, które przyciągną na stronę tłumy klientów. Nakierowanie artykułów na frazy kluczowe pomoże w zdobyciu przez stronę wysokich pozycji. Każda optymalizacja obejmuje sprawdzanie tekstu SEO – co to znaczy? Specjaliści analizują treści w odpowiednich programach i oceniają ich nasycenie. Wybierają też miejsca na stronie, w których warto umieścić nowe, atrakcyjne teksty. Być może keywords uda się dodać również w opisie specyfikacji asortymentu lub oferowanych usług.
Teksty widoczne na witrynie firmowej w znacznym stopniu wpływają na pozycjonowanie strony. Nic więc dziwnego, że techniczna optymalizacja tekstu jest konieczna. W Afterweb wykonujemy ją dla każdego Klienta, który zleca nam promocję w organicznych wynikach wyszukiwania! Treści przygotowane pod SEO muszą być merytoryczne i dostarczać wyczerpujących odpowiedzi na zapytania użytkowników. Świetnie, gdy mają atrakcyjną formę, co pomaga w zatrzymaniu potencjalnego klienta na dłużej. Angażujące teksty SEO łatwiej zapadają w pamięć i potrafią przyczynić się do podjęcia decyzji zakupowej.
Rola nagłówków
Poprawnie przeprowadzona optymalizacja tekstów pod kątem SEO skutkuje pozostawieniem na stronie przejrzystych i oryginalnych treści. Nigdy nie są one przypadkowe, a napisane według przemyślanego konspektu. Zawierają wybrane podczas analizy słowa kluczowe, które copywriter umiejętnie wplata w treść.
Jeśli teksty mają przyczynić się do sprzedaży, muszą być odpowiednio sformatowane. Tzw. suchy blok treści w żaden sposób nie zainteresuje osoby, odwiedzającej stronę. Co innego, gdy zostanie on rozbity na akapity poprzedzone nagłówkami. H1, H2, H3 z frazami kluczowymi pozytywnie wpłyną na prezentację tekstu na stronie. Dobrą praktyką jest stosowanie nagłówków, ale także dodatkowych śródnagłówków, wypunktowań i list. Nasycenie ich przy pomocy keywords nakieruje roboty na istotne treści, a czytelnikom pozwoli lepiej zapamiętać usługę lub prezentowany produkt.
Sprawdzanie tekstu SEO przebiegnie pomyślnie, jeśli copywriter zastosuje się do poniższych rad:
- Stosuj krótkie akapity, pisz krótkie zdania. Unikaj 'lania wody’ i sztucznego nasycania tekstów słowami kluczowymi. Stawiaj na wysoką jakość i zachowaj umiar w stosowaniu keywords, aby odbiór całości nie został zepsuty.
- Dbaj o naturalność tekstów, twórz dla użytkowników – a nie dla robotów Google. Merytoryczne teksty bronią się same! Staraj się wyczerpać temat, ale nie pisz na siłę. Lepiej dostarczyć czytelnikowi krótki, ale wartościowy tekst.
- Wplataj w treść wypunktowania, które poprawią przejrzystość tekstu i pozwolą zwrócić czytelnikom uwagę na najważniejsze kwestie. Walory estetyczne mają duże znaczenie dla odbiorców treści.
- Nie bój się pogrubień i podkreśleń. Wybrane fragmenty tekstu warto wyróżnić, nadając im w ten sposób atrakcyjną formę. Nie tylko użytkownicy, ale również roboty Google lubią czytelne treści, dopełnione tematycznymi infografikami.
- Pamiętaj o linkowaniu wewnętrznym. Umieszczając w treści odnośniki do interesujących źródeł, wzbudzisz zaufanie odbiorców i ułatwisz zadanie robotom indeksującym. Linkuj zgodnie z obraną strategią SEO, wykorzystując linki kontekstowe.
Zobacz również: Jak pisać dobre teksty SEO
Niepoprawna optymalizacja tekstu i jej konsekwencje
Po co tworzymy treść, zawierającą słowa kluczowe? W jakim celu poświęcamy czas na formatowanie napisanych zdań i opatrzenie ich ciekawymi grafikami? Optymalizacja tekstu pod SEO ma wpływ na generowanie ruchu organicznego na stronie. Dlatego też opracowanie treści zgodnych z zasadami SEO jest konieczne – będą one budować pozycję serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania, korzystnie wpłyną na rozpoznawalność firmy i wzbudzą zainteresowanie osób odwiedzających witrynę. Poważny problem pojawia się, gdy z niewiedzy lub chęci szybkiego wypozycjonowania strony, złamiemy zasady rządzące światem SEO i popełnimy błędy. Poniżej wskazujemy dwa zjawiska, których lepiej się wystrzegać.
- Duplicate content – powielona treść. Zdarza się, że z różnych powodów (np. chęci zaoszczędzenia czasu), ta sama treść zostaje wklejona w kilku miejscach na jednej stronie www. Przykładem mogą być opisy produktów. Ich przygotowanie jest pracochłonne, dlatego skopiowanie i powielenie może wydawać się słusznym rozwiązaniem. Wewnętrzny duplicate content skutecznie obniża jakość treści i prowadzi do spadku pozycji strony w Google. Równie szkodliwe są teksty, skopiowane z innych serwisów, czyli tzw. zewnętrzny duplicate content. Negatywnie wpływają one na wiarygodność strony i bezpośrednio przyczyniają się do obniżenia pozycji. Aby uniknąć powielonej treści, należy regularnie przeprowadzać sprawdzanie tekstu pod SEO. Przydatne do tego narzędzia to m.in. Screaming Frog, Google Search Console, Ahrefs, Copyscape.
- Kanibalizacja słów kluczowych. Problem dotyczy wyświetlania w Google co najmniej dwóch adresów URL jednej strony na to samo słowo kluczowe. Wynika to z nieprawidłowego rozplanowania struktury URL-i oraz fraz kluczowych. Wyszukiwarka nie wie, jaką stronę wskazać w odpowiedzi na zapytanie. W efekcie dwie lub więcej stron z tej samej witryny zaczynają ze sobą konkurować. Taka rywalizacja przyczynia się do zaburzenia procesu pozycjonowania i spadku ruchu na stronie. Celem uniknięcia negatywnego zjawiska jaki jest kanibalizacja słów kluczowych, jest np. unikanie tworzenia podstron o podobnej treści. Gdy optymalizacja techniczna SEO wykaże problem, zaleca się przeorganizować stronę, zastosować przekierowania 301 i zablokować indeksowanie duplikatów. Niezbędna będzie też ręczna poprawa meta tagów. Wdrożenie tych działań powinno pomóc odzyskać domenie autorytet.
Promocja biznesu w danym regionie: SEO lokalne
Lokalne biznesy najwięcej zyskują wtedy, gdy są promowane na lokalne słowa kluczowe. Taka kolej rzeczy pozwala im docierać do klientów, googlujących z okolicy. Nie ma sensu realizować kampanii ogólnopolskiej dla firmy, świadczącej usługi wyłącznie z jednym mieście. Osiedlowe salony kosmetyczne, przychodnie, kwiaciarnie czy warsztaty samochodowe nie potrzebują szerokiej promocji. SEO lokalne w ich przypadku będzie wystarczające (i tańsze)!
O tym, na jakie słowa kluczowe wykonać SEO regionalne, decyduje audyt strony internetowej. Dopiero po analizie konkurencji i sytuacji na rynku można przygotować celowaną strategię marketingową na frazy lokalne. Nie obejdzie się bez optymalizacji wizytówki Google Moja Firma oraz dostosowaniu treści na stronie pod obrany plan działania. Promowanie witryny firmowej w lokalnych wynikach wyszukiwania wymaga konkretnej wiedzy z zakresu SEO. Należy tak zadziałać, żeby zbudować widoczność strony dla zapytań, ściśle związanych z regionem. Może to być województwo, miasto, dzielnica, a nawet niewielkie osiedle.
Optymalizacja strony internetowej pod lokalne zapytania
Wykonując pozycjonowanie lokalne SEO dla firm, obowiązkowo trzeba zadbać o dobór fraz kluczowych nawiązujących do wybranego regionu. Ponadto optymalizacja pod kątem SEO powinna objąć wszelkie inne metody, stosowane w ramach promocji ogólnopolskiej: dostosowanie kodu strony, rozbudowa linków wewnętrznych, zadbanie o responsywność i szybkość ładowania, optymalizacja tekstów i grafik… a to wszystko w oparciu o regionalne słowa kluczowe. Jeśli nie jesteś pewien, czy lokalne SEO jest rozwiązaniem dla Twojego biznesu, skontaktuj się z nami. Znajdziemy optymalne rozwiązanie, które pozwoli Ci zwiększyć zyski.
Lokalny algorytm wyszukiwania
Wyszukiwanie lokalne ma duży potencjał. Może być ono związane z lokalizacją googlującego użytkownika lub sprowadzać się do lokalnego słowa kluczowego. W obu przypadkach wyniki dostarczą internaucie propozycji z bezpośredniej okolicy. Algorytm uwzględnia dane adresu IP, historię wyszukiwań oraz lokalizację urządzenia – dzięki temu gdy Kowalski z Wrocławia szuka fryzjera, Google podsunie mu salony fryzjerskie z sąsiedztwa, a nie z innego województwa.
O pozycji strony w wynikach wyszukiwania decydują czynniki rankingowe. Co za tym idzie, SEO regionalne należy przeprowadzić skrupulatnie, nie ograniczając się wyłącznie do pobieżnych zmian na witrynie firmy. W poprawie widoczności na lokalne zapytania, przydatne jest nasycenie treści frazami, zawierającymi nazwę miasta bądź regionu. Taki zabieg można zastosować w tytułach, nagłówkach, opisach usług, opisach produktów oraz w blokach tekstu widocznych na stronie. Lokalne SEO będzie skuteczne, jeśli oprócz zmian On-Site zadbamy o działania Off-Site. To chociażby zdobycie odnośników z lokalnych portali i katalogów stron. Trzeba podkreślić, że zapytania związane z lokalizacją są bardzo popularne. Tylko od Ciebie zależy, czy Twoja strona internetowa będzie się wyświetlać w Google po ich wpisaniu. Obecność w SERP dla lokalnych wyników ma wielką moc: czas, żebyś i Ty się o tym przekonał!
SEO regionalne nie jest dla każdego
Musisz wiedzieć, że z zapytań produktowych oraz usługowych skorzystają firmy lokalne. Przedsiębiorstwa, które działają na szeroką skalę ogólnopolską lub świadczą usługi poza granicami Polski, wymagają promocji innego typu. Kompleksowa optymalizacja SEO strony na cały kraj jest bardziej złożona i dostarcza efekty po dłuższym czasie. Podczas, gdy lokalne SEO dla firm skutkuje wzrostem widoczności nawet kilka tygodni po wprowadzeniu zmian, zaistnienie w wyszukiwarce Google na frazy ogólne to nie taka bułka z masłem.
Do kogo skierowana jest regionalna optymalizacja strony www? Zdecydowanie do tych firm, które świadczą usługi w określonym regionie. Niektóre z nich będą pozycjonowane na miasto, inne na dzielnicę albo województwo. W czołówce kandydatów do lokalnego SEO wymienić należy:
- lokale gastronomiczne,
- kawiarnie, cukiernie, piekarnie,
- salony beauty,
- firmy remontowe,
- warsztaty samochodowe,
- serwisy wulkanizacyjne,
- przychodnie i gabinety lekarskie,
- kancelarie prawne,
- domy weselne,
- sklepy stacjonarne.
Z kolei dla firm, którym nie zależy na docieraniu klientów z okolicy lecz całego kraju, odpowiednia będzie ogólnopolska optymalizacja SEO strony internetowej. W takim przypadku strategia zostanie oparta na ogólnych frazach kluczowych, nie zaś tych związanych z konkretnym regionem. Do kogo skierowane są działania ogólnopolskie, dostarczające wartościowy ruch organiczny? Z tej usługi skorzystają między innymi:
- sklepy i hurtownie internetowe,
- firmy transportowe,
- firmy szkoleniowe,
- firmy korporacyjne.
Zaawansowana optymalizacja, czyli semantyczne SEO stron www
Czas na ciekawostkę! Chcielibyśmy przez chwilę przyjrzeć się nowoczesnej odsłonie SEO stron www, jakim jest semantic SEO. Chodzi o bardziej zaawansowaną formę optymalizacji technicznej. Cel jest identyczny, jak w przypadku klasycznej odsłony SEO – różnica jest zauważalna m.in. na poziomie doboru fraz kluczowych. Jedno zapytanie może mieć kilka znaczeń, a semantyczne SEO pozwala je rozróżnić, co wpływa na ilość wartościowych wejść na stronę www. Taka optymalizacja treści podnosi jakość otrzymanych wyników wyszukiwania.
Zapytania oparte na semantyce nawiązują m.in. do związków frazeologicznych, nazw potocznych i zróżnicowaniu znaczeń poszczególnych słów. Wdrażając semantyczne SEO strony www można poprawić jakość jej pozycjonowania – przyciągając na stronę użytkowników, którzy długo na niej zostaną. Aby taki rodzaj SEO się udał, należy wdrożyć specjalistyczny content z naciskiem na wartość i merytorykę prezentowanej treści. Semantic SEO w dużej mierze bazuje na ulepszeniu tekstów, widocznych na stronie. W efekcie intencje osób szukających czegoś w Google są lepiej zrozumiane, a dostarczone im wyniki okazują się maksymalnie trafne. Omawiana strategia optymalizacji stron firmowych ułatwia budowanie silnej pozycji i przewagi nad konkurentami. Wszystkim nam zależy na tym, aby Google serwowało użytkownikom jak najbardziej użyteczne wyniki. Ułatwiając wyszukiwarce zrozumienie intencji internauty przyczyniamy się do zaspokojenia jego określonych potrzeb. To ważne, gdy chcemy przyciągnąć na stronę firmy osoby, które szukają dokładnie tego, co oferujemy.
Jak sprawdzić, czy strona jest poprawnie zoptymalizowana?
Cały proces odbywa się w ramach audytu SEO, który bada kondycję witryny na wielu poziomach. Analizie poddawane są liczne elementy, które łączą się w sprawnie funkcjonującą całość – zoptymalizowaną stronę internetową. Sprawdzanie tekstu pod SEO, analiza szybkości ładowania się witryny, badanie funkcjonalności wersji mobilnej, weryfikacja profilu linków oraz treści to działania, bez których SEO optymalizacja stron nie ma racji bytu. Pytanie tylko, czy osoba bez doświadczenia w zakresie promocji w organicznych wynikach wyszukiwania Google będzie potrafiła to wszystko wykonać?
Wspomnieliśmy już o tym, że audyt SEO przeprowadza się z wykorzystaniem złożonych narzędzi. Otrzymane wyniki należy poddać dokładnej analizie, która pozwoli wyciągnąć sensowne wnioski. Część elementów można sprawdzić ręcznie, inne wymagają zastosowania specjalistycznego oprogramowania. Temat jest bardziej złożony, niż się wydaje – naszym zdaniem samodzielne sprawdzenie, czy SEO optymalizacja strony została wykonana prawidłowo mija się z celem, gdyż nie przyniesie wyczerpujących odpowiedzi. Mniej kosztownym i mniej stresującym rozwiązaniem będzie zlecenie audytu profesjonalnej agencji SEO. Najlepiej niezależnej, która przeprowadzi rzetelną analizę i jasno wskaże elementy na stronie, wymagające poprawy.
Narzędzia SEO, których warto używać
Kto czuje się w miarę pewnie w obszarze SEO, może spróbować swoich sił w monitorowaniu wyników przy pomocy profesjonalnych narzędzi. Niektóre z nich są darmowe, a ich obsługa okazuje się stosunkowo prosta. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś i Ty z nich skorzystał, nawet jeśli na co dzień nie zajmujesz się SEO stron internetowych. Być może intuicyjnie poradzisz sobie z obsługą narzędzi i samodzielnie zweryfikujesz, czy Twoja strona jest poprawnie zoptymalizowana.
- Google Search Console – darmowe narzędzie, które pozwoli Ci sprawdzić status indeksowania Twojej witryny. Dodatkowo w panelu znajdziesz informację o błędach w obrębie strony, sprawdzisz linki i obejrzysz statystyki odwiedzin.
- Google Analytics – kolejne darmowe i bardzo przydatne narzędzie SEO, umożliwiające analizę ruchu na stronie czy sprawdzenie współczynnika odrzuceń. Z jego pomocą określisz grupę odbiorców witryny.
- Senuto – narzędzie płatne, przeznaczone do zaawansowanej analizy widoczności strony w Google. Użytkownik zyskuje dostęp do rozbudowanej bazy słów kluczowych, na podstawie których może jeszcze lepiej zoptymalizować swoją witrynę.
- Ahrefs – płatne, prawdopodobnie jedno z najlepszych narzędzi, stworzonych do analizy profilu linkowania, jak i analizy słów kluczowych. Wskaźniki dostępne w Ahrefs pozwalają opracować efektywną strategię, sprowadzającą na stronę ruch organiczny.
- Semstorm – kolejne z płatnych narzędzi SEO, przeznaczonych do analizy widoczności w sieci. Umożliwia weryfikację wyświetlania się strony na poszczególne frazy. Monitoring pozycji słów kluczowych to podstawa, jeśli chcemy zwiększyć skuteczność działań optymalizacyjnych.
Nasza strategia – czym się zajmujemy jako agencja SEO?
Świat SEO fascynuje nas od lat. Obudzeni w środku nocy bez wahania odpowiemy na każde pytanie o SEO co to znaczy, na czym polega? W końcu optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych stanowi ważną część naszego życia! Jako agencja marketingu internetowego na co dzień zajmujemy się tworzeniem indywidualnych strategii, przynoszących Klientom konkretne efekty. Nie zaproponujemy Ci gotowych rozwiązań, które spisaliśmy na kartce i zawsze mamy pod ręką. Nasz sposób na sukces polskich firm jest zupełnie inny, ponieważ rozumiemy, że optymalizacja strony pod SEO wymaga spersonalizowanego podejścia. W naszych głowach rodzą się kompleksowe strategie marketingowe, za każdym razem inne, za każdym razem coraz lepsze.
90% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google, a naszym zadaniem jest sprowadzić część z nich na Twoją witrynę firmową. Zajmiemy się sprawą na wielu poziomach jednocześnie, bo tylko wtedy optymalizacja strony pod kątem SEO przyniesie oczekiwany rezultat. Nie chcemy składać obietnic, przechwałki też nie są w naszym stylu. Daj nam szansę pokazać Ci w praktyce, co potrafimy. Postaw na wyższy standard SEO – z Afterweb odniesiesz sukces w internecie!