Pozycjonowanie

Co to jest content marketing?

Content marketing

Content marketing, czyli tworzenie treści, to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu oraz dystrybucji angażujących użytkowników treści. Dobrze zoptymalizowane, przyjazne dla odbiorców teksty mają za zadanie skupiać na sobie uwagę, a przy tym generować ruch na stronie. Głównym celem content marketingu jest przede wszystkim pozyskanie regularnych odbiorców czy subskrybentów oraz zmotywowanie ich do podjęcia konkretnych działań przez oryginalną, często niszową, specjalistyczną treść.

Content marketing to całe spektrum możliwości. Poznaj jego rodzaje

Content marketing obecnie realizowany jest w różnych formach. Możemy wyróżnić treści tekstowe, graficzne oraz wideo. To właśnie ta trójka kształtuje przestrzeń Internetu.

➤ Treści tekstowe: blogi, recenzje, wywiady, artykuły, poradniki, opisy produktów, FAQ, e-booki
➤ Treści graficzne: zdjęcia, prezentacje multimedialne, infografiki, memy
➤ Treści wideo: webinary, podcasty, filmiki instruktażowe, reelsy

To jedne z wielu przykładów content marketingu. Faktem jest, że można realizować go w każdym rodzaju treści, jakie tworzone są dla firmy. Najważniejsze, by skupić się na realnych potrzebach docelowej grupy Klientów. To właśnie wtedy content przynosi obustronne korzyści, nie generując frustracji ani innych negatywnych doświadczeń.

Zobacz także: Jak działa skuteczny marketing treści

W czym może pomóc Ci content marketing?

Content marketing to swoista odpowiedź na pytania nurtujące potencjalnego klienta. Dzięki dobrze skonstruowanej, przemyślanej treści, firma staje się dla odbiorcy pierwszym źródłem rzetelnych informacji. W przeciwieństwie do innych form reklamy, content marketing skupia się na budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcą. Publikując na swojej stronie wartościowy, awangardowy content, zyskujesz zaufanie. Ten marketingowy oraz biznesowy proces tworzenia oraz dystrybucji odpowiednich, wartościowych treści w celu zaangażowania jasno określonej, dobrze zdefiniowanej grupy docelowej. W zależności od tego, na czym konkretnie skupia się Twoja działalność, dobrze opracowana treść może pomóc Ci w szeregu czynności związanych z nowoczesnym marketingiem. Wśród nich wymienić można kolejno:

  • wzmacnianie relacji z klientami;
  • budowanie zaufania oraz wiarygodności;
  • generowanie nowych leadów/ruchu na stronie;
  • zwiększanie widoczności i świadomości marki.

Ciekawostka: Umiejętnie przygotowany i wdrożony content marketing ma niebagatelny wpływ na SEO. Merytoryczne i unikalne treści publikowane na stronie mogą stanowić informację dla robotów Google, że witryna jest wartościowa, a co za tym idzie – warta bycia dostrzeżoną przez większą liczbę użytkowników. Tworząc content należy jednak zadbać o wszystkie aspekty kluczowe z punktu widzenia SEO. Warto przy tym pamiętać, że zawsze istnieją dwie strony medalu – nieprzemyślany, niedopracowany, a co gorsza skopiowany content jest w stanie obniżyć pozycję strony w wyszukiwarce.

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Czy sztuczna inteligencja tworzy dobry content?
W czasach dynamicznego postępu i wzrostu popularności wykorzystania narzędzi takich jak ChatGPT, wielu osobom przechodzi przez myśl, by generować artykuły automatycznie. Niestety, treść stworzona przez AI nie zalicza się do content marketingu. Wszystko przez fakt, że nie posiada jednej z najważniejszych cech świetnej treści, jaką stanowi autentyczność. To właśnie ona wzbudza zaufanie wśród Klientów, a także potencjalnych kontrahentów. Obecnie nawet w branży SEO/SEM generowanie treści za pomocą sztucznej inteligencji nie jest ani trochę pomocne – Google może bez problemu wykryć tekst, który został wygenerowany przez AI.
#2 Ile kosztuje content marketing?
Cena, jaką przychodzi zapłacić za content marketing jest naprawdę zróżnicowana. Należy pamiętać, że samo tworzenie oryginalnych, merytorycznych treści oraz ich regularne publikowanie wymaga niemałych umiejętności tworzenia, a także czasu. To, ile w ostateczności zapłaci się za content marketing uzależnione jest między innymi od jego rodzaju, ilości, a także tego, czy usługa jest traktowana osobno, czy może wykonywana w pakiecie (np. razem z działaniami SEO).
#3 Czy content marketing sprzedaje?
Content marketing jest obecny niemal na każdym etapie lejka sprzedażowego – buduje świadomość, zainteresowanie produktem, zaufanie, a także sprzedaż. Jednak nie dzieje się to od razu; wyłącznie patrząc strategicznie i długookresowo można dostrzec korzyści dla biznesu. Nic nie dzieje się od razu, jednak systematyczne dostarczanie swoim odbiorcom wartościowych treści zdecydowanie ma sens w dłuższej perspektywie, w ten sposób budując także lojalność klientów wobec firmy.

Oceń, jak pomocny był dla Ciebie tekst „Co to jest content marketing?”

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33