Content marketing to całe spektrum możliwości. Poznaj jego rodzaje
Content marketing obecnie realizowany jest w różnych formach. Możemy wyróżnić treści tekstowe, graficzne oraz wideo. To właśnie ta trójka kształtuje przestrzeń Internetu.
➤ Treści tekstowe: blogi, recenzje, wywiady, artykuły, poradniki, opisy produktów, FAQ, e-booki
➤ Treści graficzne: zdjęcia, prezentacje multimedialne, infografiki, memy
➤ Treści wideo: webinary, podcasty, filmiki instruktażowe, reelsy
To jedne z wielu przykładów content marketingu. Faktem jest, że można realizować go w każdym rodzaju treści, jakie tworzone są dla firmy. Najważniejsze, by skupić się na realnych potrzebach docelowej grupy Klientów. To właśnie wtedy content przynosi obustronne korzyści, nie generując frustracji ani innych negatywnych doświadczeń.
Zobacz także: Jak działa skuteczny marketing treści
W czym może pomóc Ci content marketing?
Content marketing to swoista odpowiedź na pytania nurtujące potencjalnego klienta. Dzięki dobrze skonstruowanej, przemyślanej treści, firma staje się dla odbiorcy pierwszym źródłem rzetelnych informacji. W przeciwieństwie do innych form reklamy, content marketing skupia się na budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcą. Publikując na swojej stronie wartościowy, awangardowy content, zyskujesz zaufanie. Ten marketingowy oraz biznesowy proces tworzenia oraz dystrybucji odpowiednich, wartościowych treści w celu zaangażowania jasno określonej, dobrze zdefiniowanej grupy docelowej. W zależności od tego, na czym konkretnie skupia się Twoja działalność, dobrze opracowana treść może pomóc Ci w szeregu czynności związanych z nowoczesnym marketingiem. Wśród nich wymienić można kolejno:
- wzmacnianie relacji z klientami;
- budowanie zaufania oraz wiarygodności;
- generowanie nowych leadów/ruchu na stronie;
- zwiększanie widoczności i świadomości marki.
Ciekawostka: Umiejętnie przygotowany i wdrożony content marketing ma niebagatelny wpływ na SEO. Merytoryczne i unikalne treści publikowane na stronie mogą stanowić informację dla robotów Google, że witryna jest wartościowa, a co za tym idzie – warta bycia dostrzeżoną przez większą liczbę użytkowników. Tworząc content należy jednak zadbać o wszystkie aspekty kluczowe z punktu widzenia SEO. Warto przy tym pamiętać, że zawsze istnieją dwie strony medalu – nieprzemyślany, niedopracowany, a co gorsza skopiowany content jest w stanie obniżyć pozycję strony w wyszukiwarce.