Twoja strona wymaga analitycznego spojrzenia, które określi jej obecny stan? A może potrzebujesz konkretnych wytycznych, przekazanych w sposób przystępny dla osoby niezaznajomionej z branżą? Pragniesz wyłącznie rzeczowej, kompletnej odpowiedzi, pozbawionej marketingowego bełkotu? Audyt SEO dostarczy Ci niezbędne dane na temat funkcjonowania Twojego biznesu w sieci. Postaw na fakty, a nie wróżenie z fusów – zainwestuj w sprawdzenie strony pod kątem SEO i zyskaj podpowiedzi odnośnie dalszych działań.
Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO to kompleksowa analiza strony internetowej lub sklepu pod kątem elementów rankingowych w kwestiach optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe (najczęściej Google). To swoista ocena witryny w kilku aspektach: technicznym, programistycznym, serwerowym, użytkowym, a także pod kątem jakości treści. Audyt SEO strony ma na celu pomóc Ci dowiedzieć się, jakiego rodzaju działania musisz wykonać, by trafić na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i osiągnąć zamierzone cele w postaci zdobyciu nowych odbiorców.
Kiedy warto zdecydować się na audyt SEO strony?
Audyt SEO strony internetowej lub e-sklepu przyda się każdemu, kto chce:
➤ znaleźć się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google;
➤ zbadać, jak radzi sobie nowa witryna lub strona po przebudowie;
➤ sprawdzić, czy jego strona internetowa działa w prawidłowy sposób;
➤ dowiedzieć się, jak strona WWW wypada na tle branżowej konkurencji;
➤ kompleksowo wyeliminować mankamenty, które negatywnie wpływają na jej działanie;
➤ oszczędzić swój czas i pieniądze, zatrudniając doświadczonych specjalistów do wybadania elementów, które wymagają natychmiastowej korekty.
Sprawdzenie strony pod kątem SEO pozwoli Ci dowiedzieć się, które elementy Twojej witryny działają dobrze, a które wymagają poprawy. Wprowadzenie zmian rekomendowanych przez specjalistów pomoże wywindować witrynę na wyższe pozycje w wyszukiwarce, zwiększając ruch i liczbę Klientów.
Profesjonalny audyt SEO – dla kogo?
Audyt SEO strony internetowej powinien zamówić każdy, komu zależy na zwiększaniu widoczności strony w wyniku wyszukiwania Google. Audyt strony pod kątem SEO szczególnie poleca się:
- Firmom i osobom prywatnym związanym z branżą e-commerce, którym zależy na zwiększeniu widoczności strony i przyciągnięciu większej ilości użytkowników zainteresowanych dokonaniem zakupów w witrynie internetowej.
- Firmom i osobom prywatnym, których domeny odnotowują widoczne spadki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
- Marketerom, chcącym budować rozpoznawalność marki w Internecie.
Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek jest kluczowa, by przyciągnąć ruch i zwiększyć sprzedaż. Stąd zaleca się, by wykonywać cykliczne audyty SEO oraz stopniowo wdrażać uwagi rekomendowane przez specjalistów.
Dlaczego warto zdecydować się na Afterweb?
Jesteśmy skuteczni, pozycjonujemy strony internetowe od 2008 roku. Poznaj efekty naszej pracy w przykładowych branżach. Gwarantujemy, że znamy przepis na sukces Twojej firmy w Google.
w Google (branża prawna)
marki (branża reklamowa)
Google (branża jubilerska)
stronie (branża techniczna)
Napisz do nas
Opisz krótko swoją sprawę, a my skontaktujemy się z Tobą
Audyt SEO cena
Audyt SEO zawsze wyceniany jest w sposób indywidualny. Koszt audytu SEO uwarunkowany jest między innymi jego zakresem oraz wielkością witryny. Poniżej przedstawiamy przykładowe wyceny profesjonalnego sprawdzenia strony pod kątem optymalizacji – dla stron internetowych i e-sklepów.
Ile kosztuje audyt SEO strony internetowej?
Audyt SEO strony internetowej | ||||
---|---|---|---|---|
Audyt One Page SEO | Audyt Off Page SEO | Audyt konkurencji | ||
Cena: od 1000 zł | Cena: od 1000 zł | Cena: od 3000 zł | ||
Audyt techniczny SEO | Analiza profilu linkowego | Analiza Page Ranku stron konkurencyjnych | ||
Audyt bezpieczeństwa | Analiza Napów | Analiza backlinków konkurencji | ||
Analiza prędkości i mobilności | Analiza kar od Google | Analiza konkurencji w naturalnych wynikach wyszukiwania (SERP) | ||
Analiza danych strukturalnych | Analiza historii domeny | Analiza treści | ||
Analiza meta danych | Analiza treści | |||
Analiza dostarczania informacji | ||||
Analiza treści |
Ile kosztuje audyt SEO sklepu internetowego?
Audyt SEO sklepu internetowego | ||||
---|---|---|---|---|
Audyt SEO – Mały Sklep | Audyt SEO – Średni Sklep | Audyt SEO – Duży Sklep | ||
Cena: od 2000 zł | Cena: 3000 zł | Cena: 5000 zł | ||
Analiza treści | Analiza treści | Analiza treści | ||
Analiza techniczna (On-Page) | Analiza techniczna (On-Page) | Analiza techniczna (On-Page) | ||
Analiza słów kluczowych | Analiza słów kluczowych | Analiza słów kluczowych | ||
Analiza profilu linków | Analiza profilu linków | Analiza profilu linków | ||
Zgodność z wytycznymi Google | Zgodność z wytycznymi Google | Zgodność z wytycznymi Google |
Podane ceny audytów SEO stron i sklepów mają charakter podglądowy i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.
Na czym polega audyt SEO strony internetowej?
Właściwie przeprowadzony audyt techniczny SEO serwisu umożliwi zidentyfikowania wszelkich nieprawidłowości wpływających na indeksację witryny w wyszukiwarkach. Dodatkowo pozwoli określić jakie elementy wymagają poprawy, by dany serwis mógł zajmować jeszcze wyższe pozycje pod kątem wyszukiwania określonych fraz i słów kluczowych. Po zakończonym audycie właściciel strony otrzymuje raport, który zawiera sugestie co do rozwiązania istniejących w witrynie problemów. Ponadto, może w nim znaleźć wszelkie wykryte mankamenty w treści strony, kodzie html, linkowaniach, a nawet wyglądzie szablonu. Nasi specjaliści w każdym raporcie wyszczególniają też pomysły na ulepszenie serwisu pod kątem pozycjonowania strony WWW w wyszukiwarkach. Po zastosowaniu się do wszystkich rad serwis stanie się funkcjonalny i przyjazny użytkownikowi. Dlatego decydując się na audyt SEO Off-Site i On-Site możesz liczyć na rzetelną ocenę witryny zgodnie z wskazówkami jakościowymi Google.
Audyt SEO strony WWW – podział ze względu na sposób wykonania
- Audyt SEO manualny → uchodzący za najbardziej szczegółowy, czasochłonny, a przy tym kosztowny audyt. Sprawdzenie strony internetowej pod kątem SEO odbywa się tutaj ręcznie. Manualny audyt SEO zazwyczaj oznacza głębszą analizę, specjalistyczne spojrzenie na stan strony oraz konkretne wytyczne, których wdrożenie jest w stanie poprawić kondycję witryny oraz jej pozycję w wyszukiwarce, tym samym umożliwiając zwiększenie ruchu na stronie internetowej.
- Audyt SEO automatyczny → w sieci można dziś znaleźć wiele narzędzi, które są w stanie wykonać automatyczny audyt strony WWW. To stosunkowo proste aplikacje, sprawdzające wyłącznie kilka najważniejszych metryk oraz statystyk dotyczących optymalizacji strony internetowej, takich jak pozycje witryny, szybkość ładowania, poprawność metadanych czy liczba krytycznych błędów. Na ich podstawie, narzędzia wystawiają ocenę, jednak nie są w stanie postawić żadnej konkretnej diagnozy. Są jednak przydatne jako swoista „checklista” podstawowej optymalizacji witryny.
- Audyt SEO manualno-automatyczny → połączenie powyższych metod w wykonywaniu audytów. Jako pierwsze przebiegają zautomatyzowane procesy, następnie zaś są one uzupełniane audytem manualnym oraz interpretacją wyników przez specjalistów. W przeprowadzeniu audytu strony internetowej pomagają narzędzia takie jak Google Search Console, Screaming Frog SEO Spider, SENUTO czy Ahrefs.
Co zawiera w sobie profesjonalny audyt SEO?
Audyty SEO przeprowadzane przez Afterweb zawsze dostosowane są ściśle pod stronę klienta. Podstawowa grupa elementów, która pojawia się w czasie każdorazowej oceny serwisu obejmuje aspekty takie jak:
- Czas ładowania witryny. Szybkość ładowania oraz responsywność na urządzeniach mobilnych stanowią wyznaczniki współczesnych stron internetowych. Należy pamiętać, że szybkość ładowania się strony nie jest ważna wyłącznie z punktu widzenia wyszukiwarki Google, lecz również użytkowników, którzy bardzo często rezygnują z odwiedzenia danej witryny, gdy ta ładuje się zbyt długo – zwiększając przy tym współczynnik odrzuceń.
Dowiedz się: Jak poprawić szybkość ładowania strony
- Budowa adresów URL. Sprawdzenie strony pod kątem SEO nie może obejść się bez dokładnej analizy adresów URL. Poprawne zbudowanie lokalizatorów zasobów w domenie ułatwia poruszanie się po stronie zarówno użytkownikom, jak i robotom Google. Używanie sensownych wyrażeń zamiast zupełnie losowych ciągów słów jest cenione przez algorytmy Google, przez co sama strona może zacząć wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Sprawdź: Co to jest adres URL
- Linkowanie wewnętrzne. Dodawanie linków wewnętrznych ma na celu między innymi optymalne kierowanie przepływem mocy SEO danej witryny; działanie to zachęca użytkownika do interakcji, co w konsekwencji przekłada się nie tylko na mniejszy współczynnik odrzuceń, lecz również zwiększa szansę na pożądaną konwersję. Co więcej, poprawne linkowanie przyczynia się do ulepszenia nawigacji strony oraz przedstawienia robotom Google, czego tak naprawdę dotyczy witryna – między innymi z tego powodu, linki wewnętrzne są brane pod lupę podczas audytu SEO.
Dowiedz się: Dlaczego warto korzystać z odnośników na swojej stronie
- Struktura semantyczna serwisu. Już mniej więcej od dekady Google nie stanowi wyszukiwarki typowo leksykalnej, serwującej wyniki zbieżne z treścią zapytania internauty, lecz semantyczną – odpowiadającą na realne problemy adresowane przez użytkownika. Semantyczne SEO to sposób prowadzenia działań optymalizacyjnych, skupiających się na zrozumieniu intencji użytkownika i mający na celu w pełni zaspokoić tę intencję. Proces odbywa się poprzez dostarczanie w treści wszystkim odpowiedzi, których użytkownik może poszukiwać w takiej formie,w której ich szuka. Semantyczne SEO jest w pełni skupione na holistycznym (całościowym) podejściu na temat optymalizacji treści oraz samej architektury informacji serwisu.
Przekonaj się: Jak powinna wyglądać struktura strony internetowej
- Meta tagi. To elementy, które mimo że nie stanowią treści zawartej na stronie, opisują to, co się na niej znajduje. Ich optymalizacja stanowi fundament SEO, zaś zaniedbania w zakresie ich stosowania uchodzą za prostą drogę do spadków w pozycjach. Audyt SEO obejmuje kompleksową analizę wykorzystywanych na stronie meta tagów, takich jak meta tag description.
Poznaj: Związek meta tagów z pozycjonowaniem stron
- Zduplikowane treści. Głównym celem efektywnie działającego content marketingu jest tworzenie unikatowych treści, których użytkownik nie znajdzie nigdzie indziej. Z duplikacją treści ma się do czynienia wtedy, gdy opublikowany tekst znajduje się pod kilkoma adresami URL. Powielanie treści bardzo często stanowi wynik nieświadomych działań, wynikających z braku odpowiedniej wiedzy na ten temat. O duplikacji treści mówi się wtedy, gdy treść powielona jest w obrębie jednej witryny (np. powielanie opisów produktów w sklepie internetowym, powielanie opisu kategorii, duplikacja pierwszej strony paginacji kategorii) lub powielona jest w obrębie wielu domen (np. kopiowanie opisów produktów prosto ze stron producenta, kradzież treści pochodzących z innych źródeł).
Przeczytaj: Jak tworzyć skuteczne teksty SEO
- Mapa strony xml. i plik robots.txt. Mapa witryny informuje roboty wyszukiwarek Google o podstronach, jakie zawiera konkretna witryna. To bardzo pomocne rozwiązanie, które przekłada się na cały proces pozycjonowania oraz poprawy UX witryny. Chociaż nie wpływa ona bezpośrednio na proces jakim jest pozycjonowanie stron, jest ona bardzo ważnym elementem jeżeli chodzi o SEO – przyspiesza indeksowanie, informując roboty o poprawności dostępnych podstron. Plik robots.txt ma za zadanie przekazywać robotom wysuzkiwarek informacje, do których adresów URL w witrynie te mogą uzykać dostęp. Używany po to, by witryna nie była przeciążona żądaniami, stanowi istotną część na stronie internetowej.
Zobacz: Jak działa Sitemap XML i HTML
- Poszukiwanie ukrytych treści. Cloaking to zjawisko polegające na ukrywaniu treści na stronie internetowej lub prezentowanie robotom Google innego tekstu niż użytkownikom. Należy on do grupy nieetycznych zabiegów (Black Hat SEO), których wykrycie przez Google może spowodować efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego, czyli obniżenie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce lub całkowite usunięcie adresu z indeksu.
Dowiedz się: Czym charakteryzuje się Black Hat SEO
Dodatkowo Afterweb analizuje witrynę pod kątem:
- dostosowania witryny do urządzeń mobilnych
- danych strukturalnych
- budowania nowych stron docelowych
- widoczności serwisu w wyszukiwarce Google
- ocenienia konkurencji i ich sposobu działania w zakresie SEO
Dwa oblicza audytu SEO – On-Site i Off-Site
W sercu pozycjonowania od zawsze leżały audyty SEO. To dzięki nim doświadczeni specjaliści Afterweb mogą odkryć wszelkie mankamenty strony www, a tworząc obszerny raport nakreślić ścieżkę do w pełni użytecznej witryny. Pozycja w wyszukiwarce zależy od wielu czynników, które każdy przedsiębiorca posiadający stronę www powinien poddać analizie. Afterweb przeprowadza dwa typu audytów, które dają obszerny pogląd na funkcjonalność i aktualny stan serwisu.
Audyt On-Site SEO – właściwa optymalizacja serwisu ma kolosalny wpływ na pozycję w rankingu Google. Dlatego zlecając pozycjonowanie Afterweb otrzymujesz obszerny raport na temat funkcjonalności Twojej strony www. Przeprowadzony przez nas audyt On-Site zawiera między innymi:
- Informacje ogólne o stronie WWW – wiek domeny, PageRank i ilość za indeksowanych podstron.
- Prezentację serwisu – dokładny opis prezentacji Twojej strony w wyszukiwarce Google z podziałem na tag tytułowy , meta opisy czyli description. Oba parametry są ważne dla oceny funkcjonalności serwisu.
- Analiza treści strony – ocena treści pod kątem wartości dla potencjalnych użytkowników. Ocena tekstów z uwzględnieniem poprawności nagłówków i znaczników wyróżniających.
- Linkowanie wewnętrzne – sprawdzenie zawartości strony ze względu na linkowania do innych podstron serwisu.
- Walidacja i mapa strony – zweryfikowanie mapy serwisu pod kątem indeksowania adresów, a także ocena poprawności kodu witryny.
- Page-speed i błędy na stronie – sprawdzenie szybkości działania witryny i błędów serwisu mających wpływ na rankingowanie w wyszukiwarce.
Audyt Off-Site SEO – o sukcesie strony oprócz parametrów wewnętrznych decydują też czynniki zewnętrzne. Nasi specjaliści za pomocą narzędzi Google Search Console, a także Ahrefs i Majestic SEO oceniają widoczność serwisu w wyszukiwarce i dotychczasowy sposób linkowania z uwzględnieniem podziału na:
- White Hat SEO – naturalne linki, które zostały umieszczone przez nieświadomych istnienia procesu pozycjonowania Internatów
- Black Hat SEO – linki pozyskane technikami naruszającymi wskazówki jakościowe Google
Poznaj korzyści płynące z audytów SEO On i Off-Site
Decydując się na profesjonalny audyt SEO On-Site i Off-Site masz pewność, że wszelkie błędy wpływające negatywnie na pozycję w Google zostaną zidentyfikowane. Dzięki temu możliwe będzie prawidłowe indeksowanie serwisu, a także szybsze osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Dlatego jeśli Twoja strona nie osiąga coraz to lepszych pozycji w rankingu lub odnotowałeś nagły spadek ruchu w serwisie koniecznie zdecyduj się się na przeprowadzenie fachowej analizy SEO. Wybierając audyt SEO przeprowadzony przez fachowców uzyskujesz nie tylko rzetelny raport z błędów istniejących w Twojej witrynie, ale także rady i wskazówki co do usunięcia zaistniałych problemów. Warto podkreślić, że audyt SEO nie jest jedynie rozwiązaniem na nagłe problemy z witryną. Regularne sprawdzanie serwisu pozwala dostosować stronę www do aktualnych wymagań Google, a co za tym idzie osiągania wysokich i stabilnych pozycji. Afterweb dla każdego swojego klienta przeprowadza rozszerzone audyty SEO On i Off-Site. Dzięki temu nasza firma może podejmować skuteczne działania w zakresie pozycjonowania stron.
Audyt SEO z Afterweb – dlaczego warto nam zaufać?
SEO zajmujemy się od 2008 roku. Lata doświadczeń wyposażyły nas w niezbędną wiedzę, która pozwala przeprowadzać dokładne audyty stron internetowych Klientów. To właśnie w Afterweb otrzymasz szczegółowy audyt SEO strony, z wypunktowanymi problemami technicznymi i poradami, jak sobie z nimi poradzić. Po zakończeniu audytu nie tylko dostarczamy szczegółowe rekomendacje, lecz również oferujemy kompleksowe wsparcie w zakresie wdrażania sugerowanych poprawek. Sam audyt SEO nie jest jednak zobowiązujący – podobnie jak bezpłatna analiza witryny, z której możesz skorzystać poprzez wypełnienie formularza. Naszym celem jest nie tylko zidentyfikowanie problemów, lecz również aktywne wspieranie Klientów w ich rozwiązywaniu. Nie czekaj, aż kłopoty z optymalizacją urosną do rangi realnego zagrożenia dla funkcjonowania strony; zleć nam audyt SEO i otrzymaj remedium na swoje troski związane z optymalizacją.