Specyfika branży e-commerce polega na tym, że sprzedawca nie ma bezpośredniego kontaktu z kupującym. Procedura promowania produktu wygląda więc zupełnie inaczej, niż w tradycyjnym sklepie, gdzie asortyment można obejrzeć, dotknąć, a nawet przymierzyć. Fakt, że ponad połowa Polaków kupuje online, stanowi najlepszy argument w dyskusji o zasadności prowadzenia biznesu w sieci. Pozostaje jednak dylemat związany z tym, jak pozyskać klientów. Czy istnieje reklama sklepu internetowego, która daje gwarancję skuteczności? Jako specjaliści od marketingu z przyjemnością odpowiemy na to pytanie, a przy okazji wyjaśnimy Ci, w jaki sposób Twój biznes może zyskać na takiej promocji.
Pozycjonowanie czy Google Ads? Dwie strategie reklamowe dla Twojego sklepu
Tak naprawdę nie musisz wybierać między pozycjonowaniem w wynikach organicznych, a promocją w wynikach płatnych. Obie strategie marketingowe mogą być prowadzone równolegle i pracować na rozwój Twojego sklepu. Podczas, gdy kampania linków sponsorowanych zapewni Ci duży ruch na stronie jeszcze tego samego dnia, w którym zostanie uruchomiona, pozycjonowanie będzie stopniowo prowadziło do zwiększania pozycji w Google. Nie możemy wskazać lepszej metody, gdyż wiele zależy od rodzaju biznesu, jaki prowadzisz oraz Twoich oczekiwań. Jednym zależy na natychmiastowej widoczności w sieci i docieraniu do konkretnych odbiorców, innym na długofalowym wzmocnieniu wizerunku marki, a co za tym idzie, stałym pozyskiwaniu klientów. Reklama sklepu internetowego w Google może mieć różne oblicza, z których każde zapewnia inne efekty. Wybierz rozważnie lub postaw na promocję wielokanałową, a odnotujesz przychody, jakich się nie spodziewasz!
Aby reklama sklepu internetowego była opłacalna, trzeba ją dobrze przygotować
Dopasowanie typu reklamy do konkretnych oczekiwań to kwestia priorytetowa. Niezależnie od tego, czy decydujesz się na pozycjonowanie strony lub płatną promocję w Google Ads. Każda kampania wymaga bowiem indywidualnego podejścia, a od tego, jak bardzo zaangażuje się marketer, zależy jej powodzenie. Skuteczna reklama sklepu internetowego uwzględnia potrzeby biznesu, możliwości rynku oraz preferencje potencjalnych klientów. Czynniki te są współzależne i w planowaniu promocji nie można pominąć żadnego z nich. Opracowanie strategii marketingowej to podstawowy, ale dopiero pierwszy krok. Bardzo istotne jest również to, czy założenia zostaną w pełni zrealizowane. Dlatego należy skrupulatnie wybrać specjalistów, którym powierzy się promocję firmy. Stawiając na wysoki standard usług można spodziewać się kompleksowego podejścia do tematu, obejmującego nie tylko działania związane z reklamą sklepu, ale także z bieżącym raportowaniem wykonanych prac. Na tego typu współpracę może liczyć ten, kto zdecyduje się promować firmę wspólnie z Agencją Afterweb. Nasi specjaliści dokładają wszelkich starań, aby reklama sklepu internetowego każdego Klienta była dopracowana w najmniejszym szczególe i przynosiła możliwie największe zyski.