Rodzaje CPC
- Maksymalne CPC – stawka określająca najwyższą kwotę, jaką reklamodawca zgadza się zapłacić za kliknięcie swojej reklamy;
- Rzeczywiste CPC – ostateczna kwota, jaką płaci się za kliknięcie; zwykle bywa ona niższa niż maksymalne CPC
- Średnie CPC – przybliżona kwota, jaką płaci się za każde kliknięcie reklamy
Jak policzyć średnie CPC?

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Gdzie najlepiej sprawdza się model CPC?
Model CPC doskonale sprawdza się w kampaniach sprzedażowych, również tych nastawionych na ruch na stronie. Rozliczenie Cost Per Click jest polecane u reklamodawców, którzy chcą mieć pewność ze płacą za reklamę jeżeli użytkownik faktycznie zainteresuje się ich ofertą, a nie tylko zobaczy ją w sieci.
#2 Jakie zalety niesie CPC?
Korzystanie z modelu CPC daje szansę na dotarcie do użytkowników, którzy są realnie zainteresowani danym produktem lub usługą. Także możliwość modyfikacji oraz optymalizacji kampanii w każdym momencie jej trwania stanowi ogromny plus.
#3 W jakich okolicznościach zdecydować się na model CPC?
Kampania reklamowa oparta na rozliczeniu CPC to doskonały wybór dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją działalność w sieci. Niezależnie od wielkości inwestycji, reklamy CPC umożliwiają szybkie oraz sprawne dotarcie do docelowej grupy odbiorczej, a także zdobycie nowych klientów.
Oceń, jak pomocny był dla Ciebie tekst „Co to jest CPC?”