Spośród wszystkich technik budowania świadomości marki, infografiki wysuwają się na znaczne prowadzenie. Ich dominacja nad zwykłym tekstem jest w pełni uzasadniona. Współcześni konsumenci lepiej przyswajają informacje, podane w tej formie. Co więcej, chętnie się nimi dzielą, co jest cenną wiadomością dla marketerów. Jako przedsiębiorca stawiający na rozwój marki, Ty również powinieneś zgłębić temat i nauczyć się tworzyć własne infografiki, które zostaną docenione przez Twoich klientów.
Co to jest infografika i w jakim celu się ją tworzy
Jak sama nazwa wskazuje, infografika jest połączeniem informacji z obrazem. To dawka wiedzy, podana w przystępnej formie, tak bardzo uwielbianej przez odbiorców. Zamiast suchych wykresów, monotonnych wypunktowań czy definicji, otrzymujemy atrakcyjną wizualizację, przyciągającą uwagę. Ciekawe infografiki nie pozwalają przejść obok obojętnie. Bije od nich dobra energia, a estetycznie zaprezentowana treść wydaje się nieść ze sobą dużą wartość. Informacje, serwowane w formie infografiki nie znikają w natłoku innych treści. Koncentrują na sobie uwagę i sprzyjają realizowaniu strategii brandingowej. Jak to działa? Infografika zastępuje monotonny, czysty tekst, w kreatywny sposób przedstawiając dane zagadnienie. Odbiorcy dostają konkretną dawkę wiedzy, którą chętnie udostępniają dalej. To cenne narzędzie sprzedażowe, umożliwiające budowanie wizerunku eksperta w sieci.
Co to jest infografika?
Infografika to sposób prezentacji treści, wykorzystujący potencjał wizualizacji. Profesjonalne infografiki łączą tekst z obrazem i dynamicznym tłem, oferując ciekawe ujęcie dowolnego tematu. Informacje ujęte na infografikach są dobrze przyswajalne, co pozwala zwiększyć sprzedaż i budować markę.
Jak tworzyć infografiki, które wzbudzą zainteresowanie?
Zgodnie z zasadami sztuki tworzenia infografik, najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Statystycznie mamy zaledwie sekundę, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Co prawda istnieją uniwersalne schematy, oddziałujące na wyobraźnię konsumentów. Przykłady: porównania i wykresy. Jednak prawdziwym uznaniem internautów cieszą się infografiki, łamiące konwencje. W ramach jednej wizualizacji można na przykład w umiejętny sposób ukazać historię bohatera, z którym utożsamią się odbiorcy. Jeśli całość nie będzie przeładowana treścią, lecz zwięzła i merytoryczna, infografika odniesie sukces.
Jak zrobić infografikę, która zainspiruje? Postaw na jakość i poważnie potraktuj swoich czytelników. Dostosuj styl tekstu i obrazków do branży, w której działasz. Jeżeli infografika ma się znaleźć na firmowym blogu, obowiązkowo umieść na niej logotyp lub nazwę firmy. Pamiętaj przy tym, że infografika nie jest bezpośrednią formą reklamy. To atrakcyjne zaprezentowanie wartościowych informacji, dzięki którym można wiele zyskać w oczach potencjalnych klientów.
Infografika niejedno ma imię! Z jej pomocą podniesiesz wartość marki
Stworzenie mocnego brandu to sztuka, wymagająca wdrożenia konkretnych, często wielopoziomowych działań. Gra toczy się o dużą stawkę, dlatego warto zrobić co tylko się da, aby konsekwentnie budować świadomość marki. Strategia powinna obejmować różne formy contentu, w tym ciekawe infografiki. Specjaliści od marketingu mają w tym zakresie szerokie pole do popisu, ponieważ istnieje wiele typów infografik, a jedynym ograniczeniem okazuje się wyobraźnia ich twórców. Przykłady zasługujące na uwagę to m. in. mapy, statystyki i osie czasu. Do bardziej wyszukanych można zaliczyć komiksy – z zastrzeżeniem, że nie pasują one do każdej działalności.
Jeśli wiemy, jak zrobić infografikę i mamy już oryginalny pomysł, nie pozostaje nic innego, jak przystąpić do pracy. Stosując zasadę umiaru i nie bojąc się kreatywności można stworzyć dobre infografiki, spójne z wizerunkiem strony, na której zostaną one zamieszczone. Krótkie hasła i konkretny przekaz ujęte w estetyczną formę, są w tym przypadku kluczem do sukcesu. Biorąc pod uwagę to, jak duży potencjał wiralowy ma umiejętna wizualizacja, nie warto zwlekać. Jeżeli jednak czujemy, że tworzenie materiałów reklamowych nie jest zadaniem dla nas, skorzystajmy z pomocy ekspertów. W opracowaniu profesjonalnej infografiki pomagają graficy z Agencji SEO, którzy nie tylko zaproponują ciekawe wizualizacje, ale też podpowiedzą w innych kwestiach, związanych z marketingiem internetowym.