Pisanie tekstów SEO przez doświadczonego oraz kreatywnego copywritera już dawno przestało być czynnością polegającą wyłącznie na nabijaniu znaków ze spacjami bądź nieumiejętnym upychaniu fraz kluczowych. Tak na dobrą sprawę tego typu działania mogą bardziej zaszkodzić Twojej stronie, niż poprawić jej sytuacje w wyszukiwarce Google. Sukces w takim przypadku będzie uzależniony od umiejętności napisania perfekcyjnego, zbalansowanego tekstu pod SEO. Nawet zaawansowany pod względem technicznym serwis czy kreatywna szata graficzna autorstwa wiodących specjalistów nie pomogą, jeżeli nie zadbasz o jakościowe działania copywriterskie. Przewidywania Billa Gatesa i jego popularne w branży hasło „Content is King” nadal są aktualne. Tym bardziej, że publikowane za pośrednictwem internetu treści bezpośrednio wpływają na ekspozycję i wizerunek marek! A więc chcesz dowiedzieć się, jak w praktyce pisać dobre teksty SEO? Nasz poradnik Ci pomoże.
Teksty SEO – praktyczna pigułka wiedzy
Nasi doświadczeni copywriterzy przygotowali poradnik, z którego dowiesz się czym będą dobre teksty SEO oraz jak pisać odpowiedniej jakości content, żeby rzeczywiście przekładał się on na poprawę sytuacji Twojej strony w wyszukiwarce Google. Podajemy Ci realny przykład praktyk zweryfikowanych w codziennej pracy. Czytając wpis do końca dowiesz się, jak tworzyć angażujące wpisy blogowe czy też treści na kluczowych kategoriach serwisu.
Teksty SEO co to jest?
Prawidłowo stworzone teksty pod SEO to nic innego, jak wysokiej jakości treści optymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych. Głównym celem napisania takiego contentu jest dotarcie na pierwszą stronę z odpowiedziami na poszczególne zapytania potencjalnych Klientów. Dlatego też tworzenie tekstów pod SEO powinno uwzględniać nie tylko wymagania Googlebota, ale także samych użytkowników sieci. Pisz z myślą o potencjalnym odbiorcy oraz jednocześnie zadbaj o maksymalne zadowolenie robota indeksującego wyniki wyszukiwania. To klucz do sukcesu!
Jak pisać teksty pod SEO?
➤ Wykonaj resarch, sprawdź działania konkurencji
➤ Wybierz słowa kluczowe najbardziej pasujące do tematyki tekstu
➤ Stwórz nagłówek H1 i uwzględnij w nim najważniejszą frazę
➤ Wykonaj koncept tekstu i weź pod uwagę kluczowe aspekty SEO
➤ Napisz zachęcający do przeczytania lead i umieść w nim frazy kluczowe
➤ Zadbaj o rozsądne nasycenie słowami kluczowymi, stosuj różne ich formy
➤ Dodaj do tekstu nagłówki, podział na akapity, punktatory, boldowania itp.
➤ Stosuj odpowiednie linkowanie wewnętrzne
➤ Pisz poprawnie, dbaj o ortografię oraz merytorykę
➤ Przed opublikowaniem skontroluj napisany tekst
Jeżeli zastosujesz się do podanych przez nas wskazówek, przygotowane przez Ciebie teksty SEO będą jakościowe, estetyczne, zrozumiałe dla grupy docelowej oraz atrakcyjne z punktu widzenia wyszukiwarki Google. Zastanawiając się, jak tworzyć teksty SEO weź pod uwagę pozycjonowanie stron internetowych i konieczność dopasowywania contentu pod algorytmy sztucznej inteligencji. Nie oznacza to jednak, że pisanie pod SEO powinno być schematyczne i pozbawione jakichkolwiek elementów kreatywności. Wręcz przeciwnie, ponieważ Google docenia również i takie aspekty!
Skuteczne teksty SEO przyjaźnią się z dobrymi frazami kluczowymi
Skoro wszystko zaczęło się od słowa, to również i dobre teksty SEO powinny rozpoczynać się od szczegółowej analizy fraz kluczowych. To jeden z najważniejszych czynników w tego typu pracy i zalecamy nie oszczędzać czasu na wyszukiwaniu najlepszych haseł. Stworzenie odpowiedniej klasy struktury słów kluczowych pomoże Ci wypozycjonować stronę internetową. Tym samym możesz dotrzeć na strategiczne lokaty wyszukiwarki Google i zdobyć tym samym wielu nowych Klientów. Keywords pod pisanie SEO dzielimy na pięć podstawowych kategorii:
➤ brandową – frazy związane z nazwą marki
➤ ogólną – szerokie, najogólniejsze słowa kluczowe
➤ szczegółową – hasła zawierające jasno sprecyzowane zagadnienie
➤ longtailową – rozbudowane frazy o np. konkretny typ lub rodzaj produktu
➤ lokalną – słowa zawierające dodatkowy element geolokalizacyjny
Optymalizacja tekstu pod SEO a Twoje słowa kluczowe
Chcąc wiedzieć, jak pisać pod SEO, musisz uwzględnić przede wszystkim konieczność dbania o racjonalne umieszczenie słów kluczowych w przygotowywanym przez Ciebie artykule. Zasada im więcej tym lepiej będzie w tym przypadku zgubna. Łatwo bowiem przesadzić i sprawić, że content okaże się zupełnie nieczytelny dla użytkownika oraz też całkowicie nieatrakcyjny dla Googlebota. Samodzielnie wyczuj złoty środek. Rekomendujemy ustawienie priorytetu na najważniejsze hasła oraz stosowanie ich odmian, oczywiście jeżeli są zgodne z zasadami języka polskiego. Przeczytaj też swoje teksty SEO na sam koniec. Lektura powinna sprawiać Ci przyjemność!
Teksty SEO na stronę WWW – jakich fraz warto używać?
Wszystko uzależnione będzie od charakteru pisanego artykułu. Ma być on stricte sprzedażowy? W takiej sytuacji polecamy używać szczegółowych i longtailowych słów kluczowych. Natomiast jeśli tworzysz teksty SEO z myślą o poradnikach, śmiało możesz używać nieco bardziej ogólnych oraz mniej transakcyjnych haseł. Taki content będzie odpowiedzialny za wygenerowanie ruchu.
Pomożemy Ci stworzyć konspekt pod teksty SEO
Analizę słów kluczowych mamy już za sobą. Czas więc nieco bardziej zastanowić się nad tym, jak napisać dobry tekst SEO. I z doświadczenia Ci zdradzimy, że w niezbędniku copywritera nie może zabraknąć konspektu, przygotowanego z myślą o takim artykule. Pozwoli on zachować wyłącznie najwyższe standardy pracy oraz wyeliminuje problem zgubienia jednego z istotnych punktów. W tym przypadku, pisanie tekstów pod SEO wymaga przestrzegania ładu. Oczywiście, jeśli content ma rzeczywiście pomóc w realizowaniu podstawowych założeń przez Twoją firmę.
Zapraszamy poniżej, gdzie przedstawimy konspekt dla artykułu, który właśnie czytasz:
Tekst pisany pod SEO – przykład formatowania contentów
Żeby teksty pod SEO były skuteczne i docenione przez algorytm wyszukiwarki Google, ich treść powinna być unikalna. Kopiowanie zawartości artykułu z konkurencyjnych stron internetowych jest nie tylko złamaniem obowiązującego w Polsce prawa, ale również niewybaczalnym błędem, przez który Googlebot nie wypozycjonuje serwisu. Duplicate Content dotyczy wszystkich treści strony: od publikacji blogowych, po opisy kategorii bądź opisy konkretnych produktów. Google doskonale radzi sobie z wykrywaniem takich nieprawidłowości. Zduplikowane SEO teksty zostaną prędzej czy później odnalezione, a konsekwencje tego typu działań mogą się ciągnąć za serwisem latami.
Optymalizacja tekstu pod SEO. Nagłówki oraz przerywniki
Komfort czytania tekstu po stronie użytkownika uzależniony będzie od sposobu podania treści SEO przez copywritera. To właśnie z takiego powodu rekomenduje się stosowanie nagłówków wszędzie tam, gdzie jest to tylko możliwe. Pisanie artykułów pod SEO powinno więc uwzględniać podział na sensowne części, odseparowane od siebie nagłówkami oraz śródtytułami. Unikaj tworzenia zbitek tekstów. Akapit zawierający więcej niż 10 linijek może być już trudny do przeczytania. Oczywiście w tym aspekcie jest wiele wyjątków, natomiast rekomendowanym rozwiązaniem będzie stosowanie się do kultury umieszczania nagłówków i śródtytułów wewnątrz treści. Jej urozmaicenie może też odbyć się na kilka innych sposobów.
Więcej o nagłówkach: Czym są nagłówki SEO
Najlepsze SEO teksty zawierają:
➤ pogrubienia oraz kursywy najważniejszych elementów
➤ różnego rodzaju listy, numerowane tabele czy nawet kroki
➤ multimedia: grafiki, infografiki, zdjęcia, pliki wideo
➤ graficzne przerywniki Call to Action (CTA)
➤ ramki z kluczowymi informacjami
Ile znaków powinny zawierać dobre teksty pod SEO?
Pozostała nam jeszcze jedna, sporna kwestia. Jak pisać teksty SEO pod względem znaków? Na ilu wyrazach powinien zakończyć się jakościowy content pod wyszukiwarkę Google? To pytania, które są niezwykle istotne, natomiast nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Zazwyczaj im teksty SEO będą dłuższe, tym większa szansa na ich odpowiednie wypozycjonowanie. Pokaźna liczba znaków ze spacjami to także optymalne rozwiązanie pod względem racjonalnego nasycenia frazami czy też optymalizacją treści w nagłówki, punktatory lub inne takie zdobienia. Nawet copywriterzy często rozliczani są według długości artykułu, gdzie podstawową jednostką jest miara 1000 znaków ze spacjami. Niekiedy jednak można spotkać w internecie króciutkie teksty SEO, które są doskonale widoczne na liście wyszukiwań Google. Musisz wiedzieć, że czynników rankingujących jest ponad 200, dlatego sama objętość przygotowanego przez Ciebie contentu może nie mieć kluczowego oraz jedynego znaczenia w przypadku ustalania listy przez wyszukiwarkę. Przez lata utarło się jednak przekonanie, aby SEO teksty pisać na minimum 3000 znaków ze spacjami. Potrzebujesz więcej do pełnego wyczerpania tematu? Nie bój się przekraczać podanej tu wartości. Ważne okazuje się być również kompleksowe podejście do wybranego wcześniej zagadnienia.
Tworzenie tekstów SEO – podsumowanie
Posiadając wiedzę na temat pisania contentów przyjaznych dla wyszukiwarki Google, nie możesz zapominać o pracy z myślą o końcowym użytkowniku, czyli potencjalnym Kliencie Twojej firmy. Profesjonalny copywriting SEO wymaga od Ciebie skrupulatnego przestrzegania wspomnianego już tutaj dekalogu zasad. Twórz treści w taki sposób, aby spełniały one założenie: czytelnik będzie zawsze najważniejszy! Znajdź idealny środek pomiędzy technikaliami a ludzkim podejściem do tego typu sprawy. Wówczas Twoje contenty wyróżnią się z tłumu konkurencyjnych propozycji. Mamy nadzieje, że teraz już wiesz, jak pisać teksty SEO wysokiej jakości.