Pierwsze półrocze to najlepszy okres do wprowadzania zmian we własnej strategii marketingowej. Druga połowa roku natomiast jest idealnym czasem na weryfikację zapowiadanych nowości. Jeśli wyjdziemy z tego założenia, to właśnie znajdujemy się w momencie, kiedy rzetelnie możemy ocenić trendy przewidywane przez ekspertów od pozycjonowania stron. Przez ostatnie kilka miesięcy dość skrupulatnie obserwowaliśmy branżę oraz kluczowe zmiany, jakie zachodziły w SEO. Niektóre ze źródeł już pod koniec 2023 roku potrafiły zaproponować teoretycznie skuteczną strategię zdobycia intratnych pozycji w organicznym rankingu wyszukiwarki. Zastanawiasz się, jak pozycjonować stronę w Google z uwzględnieniem takich rekomendacji? Teraz jesteśmy gotowi sprawdzić, czy ogłaszane nowości rzeczywiście watro wdrożyć w swoją strategię marketingu internetowego. Jako doświadczeni specjaliści, stworzyliśmy wyczerpujący artykuł, który jasno pokaże, jak poprawić pozycjonowanie strony w drugiej połowie 2024 roku. A chyba nikogo nie musimy przekonywać, że śledzenie trendów w branży to podstawa skuteczności działań promocyjnych, prawda?
- Google się zmienia. Jak pozycjonować stronę zgodnie z trendami?
- Jak pozycjonować stronę pod Search Generative Experience?
- Rzetelny i ekspercki content pomoże Ci poprawić pozycjonowanie strony
- Frazy long tail, czyli jak skutecznie pozycjonować stronę pod konwersję
- Jak pozycjonować stronę w Google: samodzielnie czy z agencją?
- Najczęściej zadawane nam pytania
- #1 Czy trendy z poprzednich lat sprawdzą się również w 2024 roku?
- #2 Czy Search Generative Experience zwiększy współczynnik zero click searches?
- #3 Czy ilość oraz rodzaj trendów na 2024 rok wpływa na wysokość pakietu za SEO?
- #4 Jak pozycjonować stronę internetową pod działanie oprogramowań AI?
- #5 Czy wzrost popularności wyszukiwania głosowego utrzyma się na kolejne lata?
Google się zmienia. Jak pozycjonować stronę zgodnie z trendami?
Postanowiliśmy przedstawić i opisać szczegółową analizę trendów, które zostały zapowiedziane dla branży pozycjonowania stron internetowych już pod koniec minionego roku. W pierwszej kolejności chcielibyśmy zrobić krótkie przypomnienie i pokazać Ci, jak zdaniem wielu międzynarodowych ekspertów miało wyglądać SEO w 2024 roku. Sytuacja jest naprawdę ciekawa. Pierwszy raz od dawna można powiedzieć, że spotkaliśmy się z rzeczywistymi zmianami, będącymi rewolucją funkcjonowania wyszukiwarki Google. Dodatkowo, zostały one jedynie uzupełnione trendami z poprzednich sezonów. Co trzeba było uwzględnić, żeby skutecznie pozycjonować stronę firmową w 2024 roku? Polecane było zwrócenie szczególnej uwagi na:
- eksperyment Search Generative Experience,
- przygotowanie content marketingu pod wyszukiwarkę AI,
- optymalizacja i tworzenie contentu w zgodzie z zasadami EEAT,
- dołączenie do strategii SEO słów kluczowych z długiego ogona.
Jak pozycjonować stronę pod Search Generative Experience?
Nie ulega chyba żadnej wątpliwości, że jedną z najciekawszych zmian w branży SEO w 2024 roku jest eksperyment Google o nazwie Search Generative Experience. Co prawda funkcja ta jeszcze nie zadebiutowała w polskiej wersji językowej wyszukiwarki, ale mamy świetny materiał do analizy ze Stanów Zjednoczonych, gdzie Search Generative Experience funkcjonuje od kilku miesięcy. I co najważniejsze, ma się bardzo dobrze! Dostajemy niezwykle klarowny znak, że gigant zza Oceanu chce wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję do tego, aby zapewnić jeszcze więcej trafnych informacji pasujących do kontekstu wyszukiwań. I trzeba to powiedzieć: taka wizja wyszukiwarki Google oraz chęć stworzenia interaktywnego narzędzia to doskonały sposób na wykorzystanie sztucznej inteligencji w największym tego typu narzędziu online na świecie.
Sam sposób funkcjonowania eksperymentu Search Generative Experience to jedno. Kluczowe z punktu widzenia potencjalnego lub aktualnego reklamodawcy jest jednak przystosowanie swojej strategii marketingu internetowego pod wyszukiwarkę z generatywnymi funkcjami. Jak działa pozycjonowanie w Google w dobie oprogramowań wykorzystujących AI? Takie pytanie niezwykle często zadawane było naszym pracownikom. O ile na początku roku nie mogliśmy pokusić się o rzetelną analizę, tak teraz śmiało możemy powiedzieć, że Search Generative Experience jeszcze bardziej podniesie rangę optymalizacji technicznej SEO oraz tworzenia odpowiedniego content marketingu. Komplikuje to kwestię samodzielnego prowadzenia realizacji, ponieważ tego typu pozycjonowanie wymagać będzie odpowiednich umiejętności i obycia z branżą. Pierwsze zmiany we własnych strategiach rekomendujemy wprowadzić już teraz. Tak zresztą przygotowujemy swoich Klientów pod nadejście Search Generative Experience. Mamy już wiedzę na temat, jak się pozycjonuje strony w Google w dobie sztucznej inteligencji. Chcesz być gotowym na nadejście rewolucyjnych zmian i skorzystać na generatywnych wynikach wyszukiwania? Postawienie na agencję z doświadczeniem w tego typu zakresie będzie najlepszym pomysłem.
6 prostych wskazówek. Zobacz, jak pozycjonować strony pod usługę SGE
Po już kilku miesiącach funkcjonowania Search Generative Experience w Stanach Zjednoczonych, jesteśmy w stanie wyszczególnić sprawdzone praktyki podpowiadające, jak pozycjonować stronę w Google, żeby wykorzystać niewątpliwie duży potencjał generatywnej sztucznej inteligencji. Jako doświadczeni specjaliści, rekomendujemy skupienie się na:
- prawidłowej optymalizacji SEO nagłówków,
- zachowaniu ogólnych standardów pozycjonowania stron,
- przygotowaniu rzetelnych, eksperckich treści contentowych,
- próbie kompleksowej odpowiedzi na najważniejsze pytania Klientów,
- dbaniu o wizerunek eksperta w reprezentowanej przez Ciebie branży.
- wykonaniu optymalizacji UX portalu (doznania podczas korzystania ze strony)
Rzetelny i ekspercki content pomoże Ci poprawić pozycjonowanie strony
Blisko trzy dekady temu Bill Gates, współzałożyciel przedsiębiorstwa Microsoft, potwierdził oraz przewidział na przyszłość kluczową rolę contentu w dziedzinie marketingu internetowego. Pozwolił on sobie zaryzykować stwierdzenie, że treść będzie czynnikiem, pozwalającym zarabiać pieniądze w przestrzeni cyfrowej. Cytat „Content is King” stał się nawet dewizą wielu specjalistów. Nic więc dziwnego, że w corocznych trendach w pozycjonowaniu stron, content posiada swój osobny dział. Nie inaczej było podczas predykcji opublikowanych pod koniec 2023 roku. Tym razem jednak w całkowicie innej odsłonie. Eksperci podkreślali konieczność tworzenia rzetelnych treści w myśl już nieco zmodyfikowanej zasady fachowości, autorytetu i zaufania. Stopniowe wdrożenie sztucznej inteligencji do wyszukiwarki Google wymaga dodania tutaj również pozytywnych doświadczeń po stronie użytkowników sieci. Algorytm, zgodnie z przewidywaniami, będzie w przyszłości skupiać się na selekcjonowaniu eksperckiego content marketingu. Google liczy na wyczerpanie tematyki artykułu, na prezentowanie wyłącznie sprawdzonych informacji. Nowością jest tutaj weryfikacja autorów. Chociażby poprzez sprawdzenie wpisów gościnnych, cytatów czy odnośników do mediów potwierdzających specjalistyczną działalność autora.
Na oficjalną premierę Search Generative Experience w Polsce trzeba jeszcze poczekać. Nie rekomendujemy jednak bezczynności i swoim aktualnym oraz potencjalnym Klientom już od kilku miesięcy proponujemy zwrócenie szczególnej uwagi na jakość contentu. Od zawsze powinna stać ona na najwyższym poziomie, jednakże teraz znaczenie publikowanych treści będzie ogromne. Aktualna sytuacja w Stanach Zjednoczonych dobitnie pokazuje, jak działa pozycjonowanie Google w dobie sztucznej inteligencji. Dostarczenie wyszukiwarce contentu, potrafiącego odpowiadać na najważniejsze potrzeby internautów, ma kluczowe znaczenie dla algorytmów.
Jak pozycjonować stronę internetową firmy w połowie 2024 roku, żeby skorzystała ona na wielu istotnych zmianach w wyszukiwarce? Oczywiście biorąc pod uwagę content marketing, polecamy rozpoczęcie tworzenia wizerunku prawdziwego eksperta w branży. Każdy użytkownik, który jest w Twojej potencjalnej grupie docelowej Klientów, musi na prowadzonym przez Ciebie serwisie firmy znaleźć odpowiedzi na najważniejsze pytania. Odnośnie usług bądź produktów. Zakładka blogowa powinna być prawdziwym centrum niezbędnej wiedzy. Ale żeby tak się stało, potrzebne Ci będą profesjonalne usługi copywriterskie. Ekspercki content nadal zobowiązany jest do przestrzegania zasad SEO. Zamawiając pakiet pozycjonowania stron w naszej agencji Afterweb, otrzymujesz też możliwość wsparcia doświadczonych content kreatorów – to u nas standard. Pisanie artykułów łączących Twoją ekspercką wiedzę specjalistyczną z umiejętnościami technicznymi copywriterów to prawdziwy przepis na sukces. Pomoże Ci to poprawić pozycjonowanie strony firmowej. Zbuduje to również zaufanie wśród algorytmów, które już za kilka miesięcy dość mocno odsieją rzetelne portale od tych, gdzie treść nie będzie budować pozytywnych doświadczeń użytkowników. Warto pamiętać także o zewnętrznym contencie. Oferujemy pomocą dłoń w publikacjach na łamach prasy internetowej oraz w ramach współpracy gościnnej z innymi specjalistami z branży.
Frazy long tail, czyli jak skutecznie pozycjonować stronę pod konwersję
O ile samo Search Generative Experience na liście trendów na 2024 rok w pozycjonowaniu jest melodią przyszłości, tak wykorzystywanie strategii fraz kluczowych typu long tail będzie zmianą do wdrożenia niemalże natychmiastowo. Z własnego doświadczenia wiemy, że przedsiębiorstwa, które zdecydowały się na stosowanie słów z długiego ogona, odnotowują wyraźny wzrost poziomu konwersji. Posiadamy w swoim portfolio dziesiątki realizacji korzystających ze szczegółowych zapytań w Google. Sama wyszukiwarka również zauważa rosnącą popularność tego typu działań. Zastanawiasz się, jak pozycjonować strony internetowe firm, żeby skorzystać z takich trendów? Dodatnie do pakietów SEO fraz kluczowych long tail zmieni Twoje oblicze postrzegania Klientów w wyszukiwarce Google. Najwięcej sprzedaży generują bowiem hasła z mniejszym potencjałem, natomiast zdecydowanie bardziej opisowym szykiem słowa kluczowego. Używając takich masz po prostu pewność, że docierasz do użytkownika maksymalnie zainteresowanego zakupem.
Czy samodzielna selekcja fraz kluczowych long tail jest możliwa? Zdecydowanie tak! Natomiast musisz pamiętać o skuteczności tego typu działań. Tak jak w przypadku procesu pozycjonowania stron internetowych, tak i analiza słów z tak zwanego długiego ogona będzie wymagać współpracy z doświadczonymi ekspertami. W zakończonym kilka tygodni temu pierwszym półroczu, eksperci z agencji Afterweb zauważyli spore problemu z samodzielną modyfikacją haseł. Pamiętaj, że ich selekcja powinna odbywać się w sprawdzonych narzędziach od zaufanych deweloperów. Afterweb od lat nadzoruje tego typu analizy, dlatego jeżeli zastanawiasz się, jak poprawić pozycjonowanie strony z uwzględnieniem fraz long tail, skontaktuj się z nami!
Jak pozycjonować stronę w Google: samodzielnie czy z agencją?
Algorytmy największej na świecie wyszukiwarki zmieniają się praktycznie każdego dnia. Mało przedsiębiorców zdaje sobie z tego sprawę. Tak samo, jak wielką niewiadomą pozostaje ilość oraz dokładny rodzaj wszystkich czynników rankingowych. Google okryło takie informacje kapeluszem tajemnicy, dlatego każda osoba prowadząca firmową stronę internetową powinna błyskawicznie reagować na absolutnie wszystkie trendy w branży SEO. Jest ona wymagająca – nie będziemy tego ukrywać. I chociaż samodzielna próba zdobycia szczytu wyszukiwarki na konkretne frazy kluczowe jest możliwa, zawsze rekomenduje się współpracowanie z doświadczoną agencją. Czy wiesz, jak pozycjonować stronę w Google, żeby bezpiecznie wyprzedzić konkurencję i nie narazić się na filtr bądź karę ręczną? Czy wiesz, jakie dokładnie narzędzia pomogą Ci w analizie słów kluczowych i które konkretnie hasła mają charakter sprzedażowy? Skuteczne pozycjonowanie w Google wymaga perfekcyjnej znajomości tego odłamu marketingu internetowego. A biorąc pod uwagę koszt usługi SEO oraz potencjalne korzyści finansowe płynące z obrania indywidualnej strategii, wynik może być zadowalający dla każdego przedsiębiorcy. Spójrz na cennik, przygotowany przez Afterweb:
Pozycjonowanie stron
Cennik pozycjonowania stron
W przypadku mniejszych przedsiębiorstw niespełna 500 zł miesięcznie w ramach abonamentu za skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wystarczy, żeby osiągać satysfakcjonujące wyniki po kilku miesiącach współpracy. Nasza agencja Afterweb wychodzi naprzeciw właścicielom firm, chcącym osiągnąć spektakularny sukces w sieci. Przygotowaliśmy korzystny cennik. Jesteśmy też zdania, że konkurencyjna kwota abonamentowa za pozycjonowanie stron internetowych to kolejny trend SEO na 2024 rok. Tym razem jednak po stronie wykwalifikowanych agencji, a nie sposobu funkcjonowania Google – największej wyszukiwarki online na świecie.