Rodzaje kampanii SEO
Kampania SEO może przybrać różną formę, jednak cel wciąż pozostaje ten sam – jest nim zwiększenie widoczności i atrakcyjności strony internetowej. Obecnie możemy wyróżnić kilka typów działań optymalizacyjnych, jakich podejmują się specjaliści z zakresu reklamy w internecie.
-
Szeroka kampania SEO. Działania określane mianem „ogólnego SEO”, których celem jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, niezależnie od lokalizacji. Kampanie szerokie zazwyczaj prowadzone są na frazy ogólne, z dużą miesięczną liczbą wyszukiwań. Ze względu na wysoką konkurencyjność, szeroka kampania SEO wymaga dobrej strategii.
-
Lokalna kampania SEO. Głównym celem lokalnych działań z zakresu SEO jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce na konkretne frazy, które są związane z określoną lokalizacją (np. „fryzjer Wrocław Gaj”). Lokalna kampania SEO jest szczególnie polecana przedsiębiorcom, którzy działają na konkretnym terenie, którym zależy na przyciągnięciu klientów danego regionu.
-
Kampania SEO dedykowana sklepom internetowym. Działania dla e-commerce skupiają się głównie wokół optymalizacji pod kątem wyników wyszukiwania ściśle związanych z wybranymi produktami oraz kategoriami, jakie oferowane są w danym e-sklepie.
-
Techniczna kampania SEO. Schemat kampanii skupia się na poprawie jakości witryny poprzez optymalizację aspektów takich jak struktura strony, adresów URL, szybkości ładowania czy dostępności dla robotów Google.
-
Kampania SEO w oparciu o content marketing. Specyficzny rodzaj kampanii, skupiający się wokół tworzenia angażujących treści, bogatych w dobrane wcześniej słowa kluczowe, a także ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek.
Kluczowe działania w ramach kampanii SEO
Mimo tego że poszczególne typy kampanii różnią się od siebie między innymi zakresem działań podejmowanych w ramach realizacji konkretnych celów, obecnie jesteśmy w stanie wyróżnić kilka łączących je elementów. Kampania SEO nie byłaby możliwa do zrealizowania bez wcześniejszej analizy potrzeb klienta, a także sytuacji jego witryny. Dostosowanie strony do algorytmów wyszukiwarki Google jest jednym z celów działań w obrębie skutecznego SEO – aby jednak było to możliwe, konieczne jest przeprowadzenie specjalistycznego audytu, który ukaże mocne i słabe strony witryny. Następnie czas na optymalizację uzupełnioną o link building. Każda kampania SEO powinna zawierać w sobie również monitoring, analizę oraz raportowanie wyników, na podstawie których możliwe będzie wywnioskowanie, czy wdrożone działania przynoszą efekty.