Pozycjonowanie w Google to złożone wyzwanie, wymagające skrupulatnego planowania na kilka miesięcy do przodu. Dostosowanie i optymalizacja witryny www pod wytyczne wyszukiwarki są niewykonalne bez wcześniejszego przygotowania. Ty doskonale to rozumiesz – i zapewne regularnie stykasz się z kuszącymi ofertami, obiecującymi darmowy audyt SEO. Skoro trafiają się tacy szczodrzy fachowcy, to czemu by nie skorzystać z okazji? Dlatego, że bezpłatny audyt SEO to tak naprawdę przynęta na naiwnych. Nie daj się na nią złapać!
Darmowy audyt strony internetowej nie wymaga żadnego zaangażowania ze strony specjalistów. Wszystko dzieje się automatycznie, bez zagłębiania się w istotne detale. Równie dobrze Ty możesz wyszukać w Google odpowiednią usługę i przeprowadzić darmowy audyt SEO online. Rzecz w tym, że uzyskane wyniki na niewiele Ci się przydadzą. Napisane naprędce skrypty sprawdzają zaledwie ułamek tego, co crawlujące boty wyszukiwarki.
Darmowy audyt SEO to nic w porównaniu z tym, jak gruntownie Twoją stronę przeanalizuje zespół Afterweb
Google modyfikuje swoje algorytmy z częstotliwością nawet 500-600 razy rocznie. Wprawdzie nie wszystkie zmiany zostają na stałe, ale oprogramowanie pozwalające na darmowy audyt SEO zwyczajnie nie ma szans nadążyć za kolejnymi aktualizacjami. Twórcy takiego softu nie mają żadnego interesu w tym, żeby go stale rozwijać. Z kolei specjaliści SEO bezustannie śledzą branżowe nowinki, gdyż tylko tak mogą osiągać satysfakcjonujące Klientów wyniki. Na bazie bezpłatnego audytu strony nie sposób przygotować realnie efektywnej strategii pozycjonowania.
W Afterweb pierwsze, co robimy z witryną internetową, to kompleksowy audyt SEO. Na tym etapie zajmujemy się między innymi:
- szybkością wczytywania serwisu
- strukturą menu i adresów URL
- poprawnością danych strukturalnych
- badaniem responsywności
- linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
- oceną contentu, poszukiwaniem duplikatów
- potencjałem fraz kluczowych
- aspektami UX wpływającymi na poziom konwersji
A to i tak niepełna lista czynności, które pozwalają nam ustalić, co i jak należy poprawić, aby Twój firmowy serwis www mógł wyświetlać się na topowych pozycjach w Google. Czy jakikolwiek darmowy audyt strony internetowej byłby w stanie uwzględnić aż tyle różnych czynników? Absolutnie nie ma takiej możliwości.
Automatyczny skan nie wychwyci nawet połowy tego, co specjalista SEO z profesjonalnymi narzędziami
Jak łatwo się domyślić, wykonanie takiej pracy pochłania czas oraz fundusze. Dlatego profesjonalny audyt SEO darmowy być po prostu nie może. Specjaliści muszą otrzymać swoje wynagrodzenie, a przecież dedykowane oprogramowanie też nie jest rozdawane za bezcen. Ahrefs, Majestic, SEMstrom i wiele innych narzędzi, z których korzystamy w Afterweb, daje o wiele więcej przydatnych możliwości niż darmowy audyt SEO online. Owszem, powszechnie dostępne usługi Google również są niezbędne do pozycjonowania – żeby wymienić tylko Search Console, Analytics czy Keyword Planner. Jednak ani one, ani nawet najbardziej zaawansowany, darmowy SEO audyt nie wskażą drogi do TOP 3 SERP równie precyzyjnie, jak rzetelnie przygotowany przez ekspertów raport.
Naturalnie praca zespołu Afterweb na tym się nie kończy. Po audycie SEO razem z Klientem omawiamy dostępne możliwości i ewentualne zagrożenia. Przedstawiamy szacunkowe koszty każdej z opcji i wybieramy długofalową strategię pozycjonowania – w razie potrzeby modyfikowaną, adekwatnie do zaistniałych okoliczności. Bezpłatny audyt SEO w żaden sposób nie pokaże Ci, jakie dokładnie kroki należy podjąć, aby poprawić jakość firmowej witryny. Dowiesz się co najwyżej tyle, że coś trzeba poprawić. Ale skoro zainteresowała Cię tematyka pozycjonowania, z pewnością już zdajesz sobie z tego sprawę. Nie potrzebujesz potwierdzenia przez online’owy, darmowy audyt strony internetowej, że coś z serwisem www jest nie do końca w porządku. Potrzebujesz fachowej, wieloaspektowej analizy problemu i indywidualnie opracowanego programu naprawczo-rozwojowego. I to właśnie zapewni Ci współpraca z Afterweb
Racja. Sam znam kilka stron które przeprowadzają audyt strony ale mimo wdrożenia sugerowanych przez nich zmian wyniki w wyszukiwarce się nie zmieniają.