Reklamy AdWords, czyli obecnie Ads to skuteczne narzędzie sprzedaży, tym bardziej, że Google eksponuje je tak, że nierzadko aby zobaczyć w SERP pierwszy wynik organiczny musimy przewinąć stronę. W końcu gigant z Mountain View bezpośrednio na nich zarabia. Możliwość wyświetlenia ich ściśle określonym grupom odbiorców zdecydowanie wyróżnia je spośród pozostałych komunikatów promocyjnych i w dużym stopniu decyduje o uzyskiwanych efektach. Można je jednak jeszcze poprawić. Wystarczy dowiedzieć się, jak napisać reklamę produktu tak, by skutecznie zachęcała do zapoznania się z nim i zastosować tą wiedzę w praktyce. Jeśli chcemy poznać konkretny wzór, to niestety – nie sposób go określić. Mamy jednak kilka pomocnych wskazówek, dzięki którym Twoje krótkie teksty reklamowe z pewnością mogą stać się lepszymi. A to po prostu się opłaca: wyższy CTR to wyższa jakość reklamy, a więc niższy koszt!
Pamiętaj: reklamy Google AdWords adresowane są do odbiorców, którzy wiedzą, czego potrzebują
Jak napisać krótką reklamę? Zadanie wydaje się banalne, ale wcale takie nie jest, przede wszystkim właśnie ze względu na to, że tekst w Google Ads musi być krótki. Staniemy więc przed wyborem tego, jakie informacje czy zachęty chcemy w nim zawrzeć. Zakrawa to na truizm, ale by wiedzieć, jak napisać tekst reklamowy, musimy dobrze uświadomić sobie istotną rzecz: jego odbiorca nie jest przypadkowy – zasadniczo już dobrze wie czego chce. Ma wyznaczony cel i oczekuje, że dotrze do niego najkrótszą drogą. Musimy go przekonać, że wiedzie ona właśnie przez nasze reklamy Google AdWords! Trzeba więc ustalić, do kogo się zwracamy, czyli poznać swoje grupy docelowe. Ustalmy, na jakim etapie poszukiwań lub poznawania danego zagadnienia są użytkownicy stosujące konkretne frazy. Dzięki temu dowiemy się, jak napisać reklamę zawierającą odpowiednie dla poszczególnych grup zachęty. Często ważne jest także ich filtrowanie na podstawie płci czy wieku!
Jak napisać reklamę produktu, która zachęca do kliknięcia? Jest kilka sposobów!
Choć nie ma możliwości, by stworzyć konkretny, uniwersalny wzór, to jednak kilka prostych pomysłów jesteśmy w stanie podpowiedzieć. Przede wszystkim musimy skupić się nad tym, jak napisać krótką reklamę tak, by była użyteczna z punktu widzenia klienta – stanowiła odpowiedź na jego potrzebę. Ponadto warto spróbować go zaangażować. Przykładowo – zamiast oznajmiać, co mamy mu do zaoferowania, niech reklama pyta o taką czy inną potrzebę, co wymusi sformułowanie odpowiedzi. Możemy też zawrzeć konkretne dane, np. liczbowe, czy inne opisujące naszą istotną zaletę. Jeszcze raz musimy tu jednak podkreślić – aby ustalić, jak napisać tekst reklamowy, który będzie sprzedawał, musimy poznać swoje grupy docelowe . Do niektórych zamiast takich konkretów lepiej dotrze np. odpowiedni przekaz emocjonalny. Innym dobrym sposobem jest stworzenie presji czasowej – krótkotrwała promocja łatwiej mobilizuje do działania. Dbajmy też o to, by nasza reklama była po prostu oryginalna i wyróżniała się na tle konkurencji. Pamiętajmy też, że musi ona odpowiadać treściom na stronie – cóż nam z dobrego CTR-u, jeśli konwersja będzie słaba, a i współczynnik odrzuceń wysoki? Najlepiej zgłosić się po prostu do nas – nasi fachowcy stale dowodzą swojej skuteczności!
Opis jest rzadko czytany, dlatego powinniśmy skupić się na nagłówku. Dobrze jest jednocześnie zainteresować potencjalnego klienta i odsiać ziarna od plew. Co oznacza ostatnie sformułowanie? Jeśli reklamujemy luksusowe usługi, to najlepiej to zaznaczyć, aby nie trwonić pieniędzy na ludzi szukających danych usług tanio. Dobrze jest, aby w nagłówku zawrzeć też USP. Z artykułem jak najbardziej się zgadzam, chciałem tylko dodać to od siebie 🙂