Strategia pozycjonowania produktu to najważniejszy element planu marketingowego firm, działających w branży e-commerce. Jeśli prowadzisz sklep online i chcesz sprzedawać konkretne artykuły, w Twoim interesie jest pozycjonowanie produktu na rynku internetowym. To wymaga opracowania złożonego planu prac, prowadzących do zwiększenia pozycji w Google na zapytania, związane z asortymentem Twojego sklepu. Jak reklamować produkty w organicznych wynikach wyszukiwania? Wyjaśniamy.
Marketing dla e-sklepu, czyli pozycjonowanie produktu w Google
Organiczna promocja konkretnych produktów ze sklepu ma na celu przekonanie robotów wyszukiwarki, że to właśnie tych artykułów szuka użytkownik. Produkt musi wyświetlać się na pierwszych pozycjach po wpisaniu określonego zapytania. W przeciwnym razie nie zostanie zauważony – potencjalny klient nie kliknie w link nie wejdzie na stronę sklepu i nie dokona zakupu. Aby sprzedaż została sfinalizowana, konieczne jest zdobycie przewagi konkurencyjnej i wypozycjonowanie sklepu na transakcyjne frazy kluczowe. Jakie strategie pozycjonowania produktu przynoszą najlepsze efekty w e-commerce? Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Marketing internetowy wiąże się z indywidualnym podejściem do biznesu: konkurencja w każdej branży jest ogromna, a konsumenci z roku na rok stają się bardziej świadomi i wymagający. Pozycjonowanie nowego produktu nie jest więc zadaniem prostym. Wymaga stosowania narzędzi analitycznych oraz skrupulatnych badań rynku. Niezbędne okazują się analizy słów kluczowych, określenie grona potencjalnych klientów, wyszukiwanie luk na rynku i opracowywanie ciekawszych ofert, niż konkurencja.
Jak wypozycjonować produkt w sklepie internetowym?
Pozycjonowanie produktu to pakiet specjalistycznych czynności SEO, prowadzących do wzrostu pozycji podstrony produktowej w Google. Prościej mówiąc, dzięki pozycjonowaniu produkty ze sklepu internetowego zostaną wyświetlone użytkownikowi, wpisującemu zapytanie związane z tymi artykułami.
Gdy Jan Kowalski szuka w Google młotka ciesielskiego, wyszukiwarka proponuje mu dziesiątki produktów: młotki ciesielskie o różnej wadze, mniej lub bardziej znanych producentów. Pan Jan nie zobaczy natomiast wśród wyników innych narzędzi: kątowników czy strugarek. Wynika to z przemyślanego doboru fraz kluczowych
Na samej górze organicznych wyników zawsze prezentowane są sklepy internetowe, korzystające z usługi pozycjonowania. Strategia marketingowa ustalana jest indywidualnie dla każdego biznesu, a jej najważniejsze etapy to:
- badanie rynku, konkurencji i potrzeb konsumentów
- zdefiniowanie grupy docelowej
- wybór kanałów marketingowych
- analiza słów kluczowych
- wdrożenie strategii pozycjonowania produktu
- monitorowanie wyników
Na proces pozycjonowania produktu składają się dziesiątki działań. Między innymi jest to stworzenie opisów produktowych oraz opisów kategorii. Co daje content marketing treści? Nasycenie tekstów na stronie sklepu odpowiednimi słowami kluczowymi pozwoli wyszukiwarce precyzyjnie dobierać wyniki. Żeby produkt się sprzedawał, musi on zająć ważne miejsce w świadomości konsumentów. To wymaga czasu i złożonych prac, skupionych wokół kreowania wizerunku marki. Jeżeli zależy Ci na sprowadzeniu na stronę wielu użytkowników którzy kupią Twoje produkty, skontaktuj się z nami. Znajdziemy unikalny sposób na marketing Twojego sklepu internetowego!