Ambient markegint odgrywa dziś coraz większą rolę. Na czym polega?

ambient marketing

Nie można powiedzieć, że konwencjonalne metody promocyjne nie mogą już być skuteczne. Jeśli wprost zasypiemy całe miasto ulotkami i przytłoczymy je banerami i innymi tablicami, jakiś rezultat na pewno osiągniemy. Z całą pewnością nie są one już jednak efektywne, a z im większą intensywnością po nie sięgamy, tym trudniej niekiedy zachować korzystny wizerunek. Każdego dnia bombardowani niezliczoną ilością tego typu komunikatów, wszyscy zaczęliśmy je w coraz większym stopniu ignorować. Nowoczesna reklama ambientowa to sposób na to, by tą obojętność przełamać. Wymaga dużej kreatywności i nakładu pracy, dobrze zaplanowana i zrealizowana jest jednak zdolna dostarczyć znakomitych rezultatów.

Dziś trzeba zaangażować odbiorcę. Reklama ambientowa właśnie to ma na celu

Powiedzieć, że dobra reklama musi być oryginalna, to najbanalniejszy truizm. Tak, musi – ambient marketing polega jednak na tym, że idziemy jeszcze co najmniej o krok dalej . Oryginalność ta bowiem ma sprawiać, że przestaniemy mieścić się w konwencjach, w jakich zwykliśmy postrzegać typowe działania promocyjne. Naszym celem jest bowiem zaskoczenie i zaangażowanie odbiorcy. Dzięki temu nie tylko łatwiej nam zdobyć jego uwagę, ale także mamy szansę sprawić, że nasza reklama ambientowa stanie się viralem i zacznie krążyć sama – dziś przede wszystkim po zaciekawionych nią internautach – zdobywając dla nas znakomite zasięgi.

Wiemy już co to jest ambient marketing. Jaką postać powinien przyjąć? Nie ma tu reguły. Do dyspozycji mamy różne formy – zarówno bardzo oryginalne, jak np. flashmoby, jak i zwyczajne banery – tutaj rzecz bowiem w zaskakującej treści. Może to być też marketing partyzancki w postaci tzw. wlepek, czy różne formy reklamy internetowej.

reklama ambientowa

Ambient marketing w Polsce ma wciąż duży potencjał. Jak go wykorzystać?

Jest to jedna z najtrudniejszych metod promocji. Choć do dyspozycji mamy szereg środków, to jednak nasze zadanie jest dużo bardziej złożone, niż dostarczenie potencjalnym klientom informacji. Musimy wzymaga więc pewnej dozy błyskotliwości, umiejętności kreowania przekazów czy aranżowania scen niosących dowcipny, oryginalny przekaz, którym jak największy procent odbiorców zechce się podzielić dalej. Konkretne cele, jakim tego typu przedsięwzięcie ma służyć, także mogą być rozmaite – równie dobrze przedmiotem promocji może być konkretny produkt lub usługbudzić ich ciekawość, powtórzmy to jeszcze raz – zaskoczyć ich, a jednocześnie uczynić ten przekaz spójnym z postacią naszej oferty i wizerunkiem. Nie ma tu więc miejsca schematy i żadne dotychczasowe przykłady udanych realizacji nie nadają się do naśladowania wprost – nowoczesna reklama tego rodzaju musi być unikalna. Ambient marketing wa, jak i całe przedsiębiorstwo, długofalowo budujące w ten sposób swój wizerunek. Jeśli tylko możemy liczyć na pomoc fachowców, z całą pewnością warto więc próbować. Choć pracy jest niemało, to efektywność udanych działań tego rodzaju czyni ją bardzo owocną.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *