SEO

Odrzuć nieaktualne teorie. Nastała era Content Marketingu.

Przesyt informacyjny w Internecie spowodował, że wielu ludzi gubi się wśród zawartych tam treści. Nachalne reklamy działają na nich jak wpychane na siłę ulotki. Na tych zgliszczach pojawia się całkiem nowy, potężny rodzaj reklamy – Content Marketing.

Dawno temu, w 1996 roku Bill Gates, założyciel Microsoftu, napisał Content is king! Doskonale wiedział, co mówi. W krótkiej definicji Content Marketing to forma marketingu polegająca na oferowaniu atrakcyjnych i wartościowych treści dla klientów (byłych, aktualnych i przyszłych) związanych mniej lub bardziej z dziedziną Twojej działalności.

Dlaczego warto najpierw coś dać?

Niektórzy mogą mieć wątpliwości, dlaczego najpierw mają dać cokolwiek klientowi, zanim zdecyduje się na zakup. Odpowiedzi jest wiele. Po pierwsze, Content Marketing jest praktycznie darmowy. Możesz udostępniać atrakcyjne treści na swoim blogu czy poprzez media społecznościowe. Po drugie, wzbudzasz większą ciekawość klientów, jeśli widzą, że jesteś w stanie im coś zaoferować bez przymusu jakiejkolwiek transakcji. Po trzecie, budujesz swoją wiarygodność, jako eksperta branży. Pokazujesz, że interesujesz się całą dziedziną, w której działasz, nie tylko swoimi usługami czy produktami.

Co jest atrakcyjne dla Twoich klientów?

Ludzie coraz bardziej negatywnie reagują na tradycyjne formy reklamy w Internecie. Nikt nie lubi wyskakujących okienek; sam pewnie używasz wtyczki, które je blokują. Gdy ludzie potrzebują informacji na temat produktu lub usługi, które chcą nabyć, najczęściej szukają opinii innych lub porad ekspertów. Warto stać się jednym z nich.

Prowadząc blog firmowy możesz tworzyć treści nawiązujące do potrzeb i zainteresowań klienta. Warto przekazywać informacje, które będą dla niego korzystne, będą wnosić dodatkową wartość do jego życia od razu po przeczytaniu. Oryginalność jest wskazana, by użytkownik nie miał wrażenia, że czyta po raz kolejny te samą oklepaną poradę zawartą w innych słowach.

content-marketing

Content Marketing nie musi być bardzo praktyczny czy poradnikowy. Może dostarczać informacji, które podniosą atrakcyjność teoretycznie pospolitego produktu. Najlepszy to również ten najbardziej angażujący. Pozwól, by Twoi odbiorcy mogli się wypowiedzieć lub wyrazić swoje potrzeby. Zbudujesz wtedy grupę lojalnych klientów.

Rozszerzaj horyzonty, by zdobyć więcej.

Być może wydaje Ci się, że dziedzina Twojej działalności jest zbyt ograniczona, by zastosować Content Marketing. Należy wtedy spojrzeć na nią szerzej. Poznać potrzeby klientów, ich zainteresowania. Czasem wyłonią się może nawet wspólne motywy kierujące nimi przy decyzji zakupu Twoich produktów lub skorzystania z Twoich usług. To wszystko może wskazać Ci tematykę, która będzie dla nich wartościowa i atrakcyjna.

Powinieneś koniecznie poznać i określić swoją grupę docelową. Wtedy możesz wyłonić najbardziej odpowiednią dla nich formę przekazu. Content Marketing to nie tylko przekaz pisany. Ludzie chętnie oglądają. Obrazki, fotografie, infografiki czy wideo to +100 do atrakcyjności. Pamiętaj, że Internet daje mnóstwo fajnych narzędzi to tworzenia Content Marketingu.

marketing tresci

Istotny również będzie język, którym się posługujesz. Jeśli Twoi klienci, to zwykle fachowcy z Twojej dziedziny, możesz używać zaawansowanego słownictwa dla ekspertów. Jeśli są to w większości amatorzy, staraj się używać takiego, który będzie przyjazny i zrozumiały dla wszystkich.

Jakie są istotne składniki na dobry Content?

Pamiętaj, że atrakcyjne treści, to również takie, które pojawiają się regularnie. Fajnym tekstem przyciągniesz użytkownika raz. Kolejnym sprawisz, że chętnie wróci. Ale jeśli wróci po raz kolejny i nie trafi na nic nowego, jest duże prawdopodobieństwo, że już nigdy do Ciebie nie zajrzy. Regularność to podstawa!

Kolejnym istotnym czynnikiem jest również oryginalność. Zadbaj o wysoką jakość i unikalność oferowanych treści. Zdobędziesz wtedy pozycję rzetelnego profesjonalisty, a konkurencję zostawisz daleko w tyle. Będziesz rozpoznawalny i wiarygodny. Bądź więc bardziej kreatorem niż odtwórcą.

Zobacz również: Google: Jeszcze nie jest za późno by oczyścić profil linków ze złych odnośników przed Pingwinem

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

16 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy Afterweb. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33